Jaki napęd do G?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Jaki napęd do G?

Post autor: Liroz » pn lis 27, 2006 11:52 am

Mam G przerobiony do jazdy przeprawowej, silnik jest 3,0D + manual 4 biegi. Sama moc może i wystarczająca ale jej uzyskiwanie nie bardzo. Chodzi mi o to że jest słaby na niższych obrotach, przełaczanie biegów jest siermiężne no i silnik jest głośny i ciężki.
Wstawiłbym jakiś nowocześniejszy diesel (CDI?) + automat, co sądzicie o tym?

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pn lis 27, 2006 1:07 pm

To jakies zdjecia zapodaj.
A co do tematu to .... ho ho

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pn lis 27, 2006 4:30 pm

2.9 turbo z intercoolerem od sprintera robi świetnie w G :)2 Mocy wtedy napewno nie zabraknie a z 300D się nawet nie równa :)21
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » pn lis 27, 2006 6:13 pm

Michał...G pisze:2.9 turbo z intercoolerem od sprintera robi świetnie w G :)2 Mocy wtedy napewno nie zabraknie a z 300D się nawet nie równa :)21
Niech no Ci sie ten intercooler troszkę zapcha/przybrudzi w terenie to zobaczysz co będzie
Mam 300D, tak jest ciężki i jak na dziesiejsze jakieś tam EuroIV lekko dymi i słabo przyśpiesz, ale.... ma już ok 500 tys przebiegu i bez remontu głównego. Leje paliwo + 1l oleju na 5 tys i jazda. Jak osiągniesz taki wynik w 2.9 turbo +interc. to napisz na tym forum..

Ale wybór należy do Ciebie...
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » pn lis 27, 2006 7:21 pm

Michał...G pisze:2.9 turbo z intercoolerem od sprintera robi świetnie w G :)2 Mocy wtedy napewno nie zabraknie a z 300D się nawet nie równa :)21
ciężko jest z przeróbka g na ten silnik?? wiem coś o tym silniku bo mam sprintera 412 i silniczek fajnie robi i spalanie w normie... a jak spalanie w g ??
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » pn lis 27, 2006 7:59 pm

Panowie, troszkę o cenach. Wiem, że są umowne, ale jakieś przedziały cenowe znacie ...
Póki co mam benzynkę, nawet nieźle toto wymiata - ale może zapodam jakowegoś dieselka ? Na odejściu mi absulutnie nie zależy, co nie znaczy, że chcę ostatni ruszać spod świateł :D
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pn lis 27, 2006 8:10 pm

Niewiem jak jest dokładnie z przeróbką w G bo w koszalinie jest taka genia z takim silnikiem ale to Znajomi ją motali, są na forum. Ja moge jedynie powiedziec że silniki jest grubyy i połoczenie go z simexami i wycietą gienią daje świetny rezultat, z tym że silnik został tak przygotowany aby nie bał się wody tzn elektronika poszła won i zastapiła ją tradycyjna pompa :)2 Nie słyszalem o przypadku aby coś się zapychało itp. a auto jezdzi w naprawde konkretnym terenie brało teraz min. udział w magamie i wypadło całkiem nieźle.
Teraz będzie ten silnik upychany do naszego auta które ma teraz własnie 300D ale z mostami patrolowymi to jest poprostu padaka, zresztą w G takze była 300D z siemxami(tak samo jak merc z 2,9 nalewki fedimy największe) I najzwyczajniej padł... i nie było chociażby na samych podjazdach zadnego porównania :D Dwa światy :)2
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lis 28, 2006 12:13 am

Mam nowego Vito 115CDI automatic, i własnie ten napęd chce wrzucić do G tylko nie wiem czy da się go tam zamontować.... ja się nie boję elektroniki bo wiem jak ją dobrze szczelnie upakować z racji wykonywanego zawodu. Co do zdjęć to jakieś zrobię autko mam ze 2 tyg. dopiero :D

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 1:15 am

Ino ze motor ze sprintera to... wg. cen z alledrogo 8-10 tysi
plus skrzynia biegów koło 2-3 tys.


z przeróbkami wszystkimi mooooze w 12-13 tysiacach sie zamknie ??
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt lis 28, 2006 7:35 am

pewnie w pietnastu.
bo pozniej wychodzi mase rzeczy np. pompa wody, wisko, wiatrak itp.
Bo przeciez nikt nie wsdzi motoru za dyche i bedzie oszczedzal np 300 zl na " czymstam"

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 9:17 am

za 10 tysi idzie to dostac w wersji z wyposażeniem,
ale generalnie tania przeróbka to to nie bedzie :-(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » wt lis 28, 2006 9:24 am

No to powiem tak - nie mam więcej pytań :-?
I już się wyleczyłem z czegoś podobnego - wolę sobie z rodzinką na jakiś dłuższy wypad wyskoczyć i coś zobaczyć sensownego ...

Ale - może jakiś prostszy dieselek ? Hmmmm, to jeszcze przemyślimy sobie ze spokojem ... :)2
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 9:30 am

Tak naprawde, to chyba najtaniej wyjdzie wyszukać 300TD, to takie 3.0d ale uturbione, nie pamietam symbolu. Zakup - około 2-4 tysi, krótka modlitwa zeby nie trzeba bylo remontować, i w miare bezproblemowa przekładka bo w zasadzie 90% rzeczy pasuje (łapy, skrzynie biegów)

Koszt samej przekladki to ok. 1 tys zł, przeróbka wału od skrzyni biegów

Taniej to sie chyba nie da.

Natomiast jesli trafisz egzemplarz do remontu to mogiła;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » wt lis 28, 2006 9:38 am

Znając moje szczęście ostatniemi czasy to nie powinienem teraz tykać sprawy silnika :D

Dzięki - znów wiem coś więcej !! :)2
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » wt lis 28, 2006 3:13 pm

Krecik pisze:Tak naprawde, to chyba najtaniej wyjdzie wyszukać 300TD, to takie 3.0d ale uturbione, nie pamietam symbolu. Zakup - około 2-4 tysi, krótka modlitwa zeby nie trzeba bylo remontować, i w miare bezproblemowa przekładka bo w zasadzie 90% rzeczy pasuje (łapy, skrzynie biegów)

Koszt samej przekladki to ok. 1 tys zł, przeróbka wału od skrzyni biegów

Taniej to sie chyba nie da.

Natomiast jesli trafisz egzemplarz do remontu to mogiła;)

mogę się mylić ale jeścli mówisz o silniku 300 TD od mesia 124 to on różni się od zwykłego 300 D, tylko kolektorem wydechowym i sącym... poza tym nie ma jakiś większych przeróbek ... tak kiedyś słyszałem ... chyba że mówimy o tym nowszym 300 TD wtedy to jest inny silnik i ma chyba ok 177 KM o ile się nie myle. Pozdrawiam
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 3:20 pm

Mylisz sie, nie mowie o tym silniku
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » wt lis 28, 2006 3:24 pm

ale jak mam 300D i zapakuje do niego ten kolektor ssący i wydechowy to porawi to coś? wiem, że spalanie pójdzie do góry na dziń dybry ale czy ma sens pakowanie turba do 300 D ?? :o
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 3:27 pm

Ma

Jeśli chcesz mieć alibi do wyrzucenia padnietego silnika po przejechaniu tysieca kilometrów.


Choc, podobno jak sie z cisnieniem nie przesadzi to działa nawet dwa tysiące ;)


Nie ta wytrzymałość bebechów, inne materiały w tamtym są. Niby teoretycznie wszystko pasuje, niby ktoś, gdzieś, cos... ale jak Yeti... nie ma żywego świadka ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » wt lis 28, 2006 3:47 pm

hehe ok rozumiem ....

czyli marzenią o turbo mówimy papa ... no ok, a np wywalenia pierwszego tłumika coś da? albo może jakieś patenty na 300 GD??
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 28, 2006 3:50 pm

nie da, poza pogorszeniem

to nie bmw zeby tłumiki wywalać

jedyne wyjscie

pogodzić sie z tym
wywalić predkosciomierz
nabic wiatru w opony na 2.9 atm

wtedy bedzie cie tak woziło po jezdni przy 80kmh jak normalnie przy 160. Symulator taki. Bedziesz jeździł 60kmh i bedzie dobrze :D

Mozna jeszcze mniejsze kółka włożyc :-) To tez pomaga. Wtedy zostawić predkosciomierz i napawac sie 140kmh ktore nasze G osiąga :D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » wt lis 28, 2006 4:09 pm

w bmw podoba mi się jak z tyłu samochodu wystaje rura o średnicy rynny ... 8) chciałem taką do G ale nie byłoby takiego efektu ... chyba żeby wydech do tyłu pchać ... a o tłumik się pytam bo uchwyt dorabiałem i siedząc w kanale zadawałem sobie pytanie czy ten tłumik jest niezbędny ...


a co do prędkości to mam taką tekturkę którą zasłaniam licznik i bawie się w zgadnij ile jade :P zabawa dla całego auta ... prędkości nie są zadzwiwające w G ale za to jaka satysfakcja z przebytej drogi ... ale to już chyba każdy wie :wink: :)2
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lis 28, 2006 7:24 pm

Do pomiaru prędkości polecam palma z GPSem i programem np. Ozi Explorer CE. W dolnej linijce (pod mapą topograficzną) pokazuje aktualną prędkość, azymut i wysokość npm. Ol ile ta ostatnia wartość jest czesto niedokladna, dwie perwsze pokazywane są zwykle precyzyjnie. W Vobisie mają mocowania do PDA na szybę które świetnie pasują do G

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » wt lis 28, 2006 9:40 pm

moj kolega wymienia 300GD na turbo - trwa to juz 2 miesiace i nauczyl sie używać wulgarnych słów :lol:
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » wt lis 28, 2006 9:56 pm

sebalodz pisze:moj kolega wymienia 300GD na turbo
Żeby Cię ręka Boska broniła przed dokładanie turbiny do 300GD.
Nie po to Germańcy wymyślili silnik 300 TD, żeby dokładać turbinę do wolnossącej 300D
Ja wiem, że Polak potrafi, ale będzie jak pisał Krecik.
To są wbrew pozorom inne silinki

A może do 300 TD większą lub drugą turbinę (overbooster jeszcze) no i małą butelkę NOx i dawaj na wyścigi Dragsterów .... :D
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » wt lis 28, 2006 10:13 pm

sorki skrot myslowy , mowilem o innym silniku - 300 TD :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości