Jaki napęd do G?
Moderator: Mroczny
Jaki napęd do G?
Mam G przerobiony do jazdy przeprawowej, silnik jest 3,0D + manual 4 biegi. Sama moc może i wystarczająca ale jej uzyskiwanie nie bardzo. Chodzi mi o to że jest słaby na niższych obrotach, przełaczanie biegów jest siermiężne no i silnik jest głośny i ciężki.
Wstawiłbym jakiś nowocześniejszy diesel (CDI?) + automat, co sądzicie o tym?
Wstawiłbym jakiś nowocześniejszy diesel (CDI?) + automat, co sądzicie o tym?
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Niech no Ci sie ten intercooler troszkę zapcha/przybrudzi w terenie to zobaczysz co będzieMichał...G pisze:2.9 turbo z intercoolerem od sprintera robi świetnie w GMocy wtedy napewno nie zabraknie a z 300D się nawet nie równa
Mam 300D, tak jest ciężki i jak na dziesiejsze jakieś tam EuroIV lekko dymi i słabo przyśpiesz, ale.... ma już ok 500 tys przebiegu i bez remontu głównego. Leje paliwo + 1l oleju na 5 tys i jazda. Jak osiągniesz taki wynik w 2.9 turbo +interc. to napisz na tym forum..
Ale wybór należy do Ciebie...
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
ciężko jest z przeróbka g na ten silnik?? wiem coś o tym silniku bo mam sprintera 412 i silniczek fajnie robi i spalanie w normie... a jak spalanie w gMichał...G pisze:2.9 turbo z intercoolerem od sprintera robi świetnie w GMocy wtedy napewno nie zabraknie a z 300D się nawet nie równa

W463 300GD; W126 560SE
Panowie, troszkę o cenach. Wiem, że są umowne, ale jakieś przedziały cenowe znacie ...
Póki co mam benzynkę, nawet nieźle toto wymiata - ale może zapodam jakowegoś dieselka ? Na odejściu mi absulutnie nie zależy, co nie znaczy, że chcę ostatni ruszać spod świateł
Póki co mam benzynkę, nawet nieźle toto wymiata - ale może zapodam jakowegoś dieselka ? Na odejściu mi absulutnie nie zależy, co nie znaczy, że chcę ostatni ruszać spod świateł

G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Niewiem jak jest dokładnie z przeróbką w G bo w koszalinie jest taka genia z takim silnikiem ale to Znajomi ją motali, są na forum. Ja moge jedynie powiedziec że silniki jest grubyy i połoczenie go z simexami i wycietą gienią daje świetny rezultat, z tym że silnik został tak przygotowany aby nie bał się wody tzn elektronika poszła won i zastapiła ją tradycyjna pompa
Nie słyszalem o przypadku aby coś się zapychało itp. a auto jezdzi w naprawde konkretnym terenie brało teraz min. udział w magamie i wypadło całkiem nieźle.
Teraz będzie ten silnik upychany do naszego auta które ma teraz własnie 300D ale z mostami patrolowymi to jest poprostu padaka, zresztą w G takze była 300D z siemxami(tak samo jak merc z 2,9 nalewki fedimy największe) I najzwyczajniej padł... i nie było chociażby na samych podjazdach zadnego porównania
Dwa światy 

Teraz będzie ten silnik upychany do naszego auta które ma teraz własnie 300D ale z mostami patrolowymi to jest poprostu padaka, zresztą w G takze była 300D z siemxami(tak samo jak merc z 2,9 nalewki fedimy największe) I najzwyczajniej padł... i nie było chociażby na samych podjazdach zadnego porównania


gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
No to powiem tak - nie mam więcej pytań
I już się wyleczyłem z czegoś podobnego - wolę sobie z rodzinką na jakiś dłuższy wypad wyskoczyć i coś zobaczyć sensownego ...
Ale - może jakiś prostszy dieselek ? Hmmmm, to jeszcze przemyślimy sobie ze spokojem ...

I już się wyleczyłem z czegoś podobnego - wolę sobie z rodzinką na jakiś dłuższy wypad wyskoczyć i coś zobaczyć sensownego ...
Ale - może jakiś prostszy dieselek ? Hmmmm, to jeszcze przemyślimy sobie ze spokojem ...

G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
Tak naprawde, to chyba najtaniej wyjdzie wyszukać 300TD, to takie 3.0d ale uturbione, nie pamietam symbolu. Zakup - około 2-4 tysi, krótka modlitwa zeby nie trzeba bylo remontować, i w miare bezproblemowa przekładka bo w zasadzie 90% rzeczy pasuje (łapy, skrzynie biegów)
Koszt samej przekladki to ok. 1 tys zł, przeróbka wału od skrzyni biegów
Taniej to sie chyba nie da.
Natomiast jesli trafisz egzemplarz do remontu to mogiła;)
Koszt samej przekladki to ok. 1 tys zł, przeróbka wału od skrzyni biegów
Taniej to sie chyba nie da.
Natomiast jesli trafisz egzemplarz do remontu to mogiła;)
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Znając moje szczęście ostatniemi czasy to nie powinienem teraz tykać sprawy silnika 
Dzięki - znów wiem coś więcej


Dzięki - znów wiem coś więcej


G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
-> Badania Techniczne Pojazdów ..
Krecik pisze:Tak naprawde, to chyba najtaniej wyjdzie wyszukać 300TD, to takie 3.0d ale uturbione, nie pamietam symbolu. Zakup - około 2-4 tysi, krótka modlitwa zeby nie trzeba bylo remontować, i w miare bezproblemowa przekładka bo w zasadzie 90% rzeczy pasuje (łapy, skrzynie biegów)
Koszt samej przekladki to ok. 1 tys zł, przeróbka wału od skrzyni biegów
Taniej to sie chyba nie da.
Natomiast jesli trafisz egzemplarz do remontu to mogiła;)
mogę się mylić ale jeścli mówisz o silniku 300 TD od mesia 124 to on różni się od zwykłego 300 D, tylko kolektorem wydechowym i sącym... poza tym nie ma jakiś większych przeróbek ... tak kiedyś słyszałem ... chyba że mówimy o tym nowszym 300 TD wtedy to jest inny silnik i ma chyba ok 177 KM o ile się nie myle. Pozdrawiam
W463 300GD; W126 560SE
Ma
Jeśli chcesz mieć alibi do wyrzucenia padnietego silnika po przejechaniu tysieca kilometrów.
Choc, podobno jak sie z cisnieniem nie przesadzi to działa nawet dwa tysiące
Nie ta wytrzymałość bebechów, inne materiały w tamtym są. Niby teoretycznie wszystko pasuje, niby ktoś, gdzieś, cos... ale jak Yeti... nie ma żywego świadka
Jeśli chcesz mieć alibi do wyrzucenia padnietego silnika po przejechaniu tysieca kilometrów.
Choc, podobno jak sie z cisnieniem nie przesadzi to działa nawet dwa tysiące

Nie ta wytrzymałość bebechów, inne materiały w tamtym są. Niby teoretycznie wszystko pasuje, niby ktoś, gdzieś, cos... ale jak Yeti... nie ma żywego świadka

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
nie da, poza pogorszeniem
to nie bmw zeby tłumiki wywalać
jedyne wyjscie
pogodzić sie z tym
wywalić predkosciomierz
nabic wiatru w opony na 2.9 atm
wtedy bedzie cie tak woziło po jezdni przy 80kmh jak normalnie przy 160. Symulator taki. Bedziesz jeździł 60kmh i bedzie dobrze
Mozna jeszcze mniejsze kółka włożyc
To tez pomaga. Wtedy zostawić predkosciomierz i napawac sie 140kmh ktore nasze G osiąga 
to nie bmw zeby tłumiki wywalać
jedyne wyjscie
pogodzić sie z tym
wywalić predkosciomierz
nabic wiatru w opony na 2.9 atm
wtedy bedzie cie tak woziło po jezdni przy 80kmh jak normalnie przy 160. Symulator taki. Bedziesz jeździł 60kmh i bedzie dobrze

Mozna jeszcze mniejsze kółka włożyc


Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
w bmw podoba mi się jak z tyłu samochodu wystaje rura o średnicy rynny ...
chciałem taką do G ale nie byłoby takiego efektu ... chyba żeby wydech do tyłu pchać ... a o tłumik się pytam bo uchwyt dorabiałem i siedząc w kanale zadawałem sobie pytanie czy ten tłumik jest niezbędny ...
a co do prędkości to mam taką tekturkę którą zasłaniam licznik i bawie się w zgadnij ile jade
zabawa dla całego auta ... prędkości nie są zadzwiwające w G ale za to jaka satysfakcja z przebytej drogi ... ale to już chyba każdy wie


a co do prędkości to mam taką tekturkę którą zasłaniam licznik i bawie się w zgadnij ile jade



W463 300GD; W126 560SE
Do pomiaru prędkości polecam palma z GPSem i programem np. Ozi Explorer CE. W dolnej linijce (pod mapą topograficzną) pokazuje aktualną prędkość, azymut i wysokość npm. Ol ile ta ostatnia wartość jest czesto niedokladna, dwie perwsze pokazywane są zwykle precyzyjnie. W Vobisie mają mocowania do PDA na szybę które świetnie pasują do G
Żeby Cię ręka Boska broniła przed dokładanie turbiny do 300GD.sebalodz pisze:moj kolega wymienia 300GD na turbo
Nie po to Germańcy wymyślili silnik 300 TD, żeby dokładać turbinę do wolnossącej 300D
Ja wiem, że Polak potrafi, ale będzie jak pisał Krecik.
To są wbrew pozorom inne silinki
A może do 300 TD większą lub drugą turbinę (overbooster jeszcze) no i małą butelkę NOx i dawaj na wyścigi Dragsterów ....

=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości