230E -->> 300D (300TD) - KOSZTY

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

230E -->> 300D (300TD) - KOSZTY

Post autor: N@rbi » pn sty 15, 2007 10:03 pm

Wiem, Panowie, wiem - było ze 100 razy, i pewnie tyle razy toto przeczytałem na forum.
Ale dziś stanąłem przed wyborem jaki silnik włożyć do mojej G.

Chodzi mi o REALNE przedstawienie kosztów przekładki silnika, najprawdopodobniej z jakiejś rozbitej 124 do G właśnie, chętnie z wyszczególnieniem, na co zwrócić uwagę.

Coś na zasadzie:
silnik + skrzynia - X złotych
przespawanie miski
łapy
wymiana układu wydechowego
elektryk + zmiana instalacji
robocizna ....

BTW - czy skrzynia od 2.3E - 4-biegowej - pasuje do 300 D lub TD ??
A przełożenia mostów ?
Póki co mam MT'ki prawie 34" i w OES'ach śmigać nie będę :D

Z góry dzięki :)2
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn sty 15, 2007 11:37 pm

8-9 tysia

mooooże starczy, a jeśli zostanie to niewiele

silnik+skrzynia - 5
przeróbki różne - 1
robocizna - 2
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » wt sty 16, 2007 1:25 am

Noooooo, coś widzę, że się nie mylę w obliczeniach, niestety :(
Nie to, żebyś mnie pocieszył :)3

A miało być tak fajnie - wywiady, telewizja, wizyty w zakładach pracy ... :cry:
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » wt sty 16, 2007 6:45 am

A miało być tak fajnie - wywiady, telewizja, wizyty w zakładach pracy ... :cry:[/quote]

glowa do gory masz przecież jeszcze swoja G :wink: :lol:
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt sty 16, 2007 7:31 am

wersja dla optymistów

tysiąc złotych

reszta to duperele
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » wt sty 16, 2007 2:02 pm

Obawiam się że tańszą opcją będzie sprzedać Twoją i kupić coś z innym silnikiem.

Ja też kalkulowałem wymianę silnika ze skrzynią i obawiam się że koszty dobiją do 10 tysi. U mnie może trochę wiecej bo mam teraz automat.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » wt sty 16, 2007 8:10 pm

Krecik pisze:8-9 tysia

mooooże starczy, a jeśli zostanie to niewiele

silnik+skrzynia - 5
przeróbki różne - 1
robocizna - 2
wersja bardziej realna i optymistyczna :

silnik+skrzynia - 2 tys ( jeśli mowa o 300D )
przeróbki - 1 tys
robocizna - 1,5 tys ( tak jak mówiłeś N@rbi )

ok. 5-6 tys
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt sty 16, 2007 8:21 pm

300d.... no tak, oczywiście, można...

tylko




po co ?
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » wt sty 16, 2007 11:10 pm

do jazdy w blocie bez RMPST - wystarczy ... :lol: :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » śr sty 17, 2007 8:07 am

Jak na to nie patrzeć - nieprzewidziany wydatek :-(
A miało być tak pięknie ... :)3
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » śr sty 17, 2007 8:57 am

Koszty sa jak najbardziej przewidywalne i wynoszą "zylion zł" ;)

Suj może coś na ten temat powiedzieć - patrz wątek
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 372da0d170

Suj, skończyłeś już tą przeróbkę?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » sob sty 20, 2007 8:58 am

jezeli mas zsilnik taki jak w 124 to wywalasz go i wkladasz w to miejsce diesla

bez motania, jedynie sprawdz co z miska

musi byc wieksza chlodnica

elektryki nie przerabiasz
do alternatora pasuje
a kabelek od cewki zaplonowej podlaczasz do sterownika swiec

reszte kabli owijasz tasma i po sprawie

300 d i td to identyczne silniki, roznia sie tylko kolektorami 2,5 td i 2,5 d takze

wsztsko pasuje poza

starterem i sprzeglem
ل يشل على تايرين

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz lut 11, 2007 6:25 pm

JONY B pisze:jezeli mas zsilnik taki jak w 124 to wywalasz go i wkladasz w to miejsce diesla

bez motania, jedynie sprawdz co z miska

musi byc wieksza chlodnica

elektryki nie przerabiasz
do alternatora pasuje
a kabelek od cewki zaplonowej podlaczasz do sterownika swiec

reszte kabli owijasz tasma i po sprawie

300 d i td to identyczne silniki, roznia sie tylko kolektorami 2,5 td i 2,5 d takze

wsztsko pasuje poza

starterem i sprzeglem
a zamiast 300D z beczki co najszybciej i najmniej inwazyjnie mozna wrzucic ?
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » ndz lut 11, 2007 6:27 pm

300TD z beczki
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz lut 11, 2007 6:35 pm

on jest 5 cyl ?
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » ndz lut 11, 2007 6:59 pm

tak, beczka 300 d 5 cylindrów
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » ndz lut 11, 2007 7:02 pm

ja mam 3000d a na lato chce wsadzic 2,9tds od sprintera. jak ktos chce poczekac do lata to moge odstapic 3000d
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz lut 11, 2007 7:14 pm

300 d i td to identyczne silniki
:lol: nie do końca, zasadniczo róznia się blokiem, a dokładnie brakiem pewnych nadlewów z otworami od strony waku-pompy
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz lut 11, 2007 7:23 pm

qba_tcz pisze:tak, beczka 300 d 5 cylindrów
a 300td rowniez 5 ??
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz lut 11, 2007 7:27 pm

qba_tcz pisze:tak, beczka 300 d 5 cylindrów
a 300td rowniez 5 ??
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz lut 11, 2007 7:27 pm

qba_tcz pisze:tak, beczka 300 d 5 cylindrów
a 300td rowniez 5 ??
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
krzysztof1908
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pt lis 11, 2005 9:38 pm
Lokalizacja: kalisz

Post autor: krzysztof1908 » ndz lut 11, 2007 8:12 pm

czyżbyś seba myślał o wzmocnieniu twojego G i powrocie do większych kółek?
kia rocsta 1,8 mercedes G

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » ndz lut 11, 2007 8:50 pm

a 300td rowniez 5

beczkowa tak.

bo od 124 300 mają chyba 6 garów :-?
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz lut 11, 2007 9:17 pm

krzysztof1908 pisze:czyżbyś seba myślał o wzmocnieniu twojego G i powrocie do większych kółek?
kolka zostawie te same ale silnik moze zmienie :lol:
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt lut 16, 2007 8:49 pm

gri74 pisze:
300 d i td to identyczne silniki
:lol: nie do końca, zasadniczo róznia się blokiem, a dokładnie brakiem pewnych nadlewów z otworami od strony waku-pompy
no nie do konca

brakuje tylko dziury na zasilenie turba pod kolektorem ssacym

mozna wywiercic w dowolnym miejscu

silnik od beczki to przeszlosc...jest za slaby
ل يشل على تايرين

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości