Grzejący sie silnik 300G

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Grzejący sie silnik 300G

Post autor: kruk888 » ndz kwie 08, 2007 8:06 pm

Szukam porady. Moja "G" W463 ma motorek 300G - benzynka. Jest w dobrym stanie. Jest problem który muszę szybko usunąć, bo zaczeły się ciepłe dni i wyjazdów w teren będzie coraz więcej :-) Silnik grzeje się, ale trochę dziwnie. Po czarnym mogę jeździć bez ograniczeń. Temperatura nie przekracza 85-90st.- obojętnie czy jeżdże po mieście, czy cisne do dechy na trasie. Rano nagrzewa się do temp. nominalnej szybko i sprawnie. Jak tylko zjadę w trudniejszy teren, temp. idzie szybko na 110, 115 i więcej - dalej nie ryzykuję. Chłodnica jest czysta, świeży płyn, pompa wody nowa. Czy to jest objaw uszkodzonej wiskozy, czy to uroda tych silników ? Czy myśleć o dodatkowym chłodzeniu? Jeżeli tak to od czego dobrać najlepiej pasujący wiatrak?
Proszę o sprawdzone rozwiązania.
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz kwie 08, 2007 8:22 pm

1/ czujnik temperatury wymienić
2/ sprawdzić wiskoze
3/ upewnić sie ze napewno chłodnica czysta... z mojej mimo ze wygladała na umytą po zdemontowaniu i wymyciu baaardzo dokładnym wypłyneło jeszcze 5 kilo towaru... po tej operacji przestał sie grzać wreszcie


generalnie grzeje sie bardziej na asfalcie niż w terenie, przynajmniej z moich obserwacji.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Post autor: kruk888 » ndz kwie 08, 2007 8:34 pm

Dzięki za poradę. (Jak prawidłowo zdiagnozować wisko?)
Mimo wszystko, będę chciał założyć dodatkowe chłodzenie. Zawsze będę mógł je wyłączyć przy przeprawie przez wodę. Szukam od czego by dopasować wentylator elektryczny.
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz kwie 08, 2007 8:41 pm

Krecik pisze:2/ sprawdzić wiskoze
obstawiam wiskozę :)23 włączyć ciepły silnik, wkręcić go na 4000 - 5000 obr/min, przytrzymać chwilkę i powinno sprawne wisko zwiększyć obroty o ok. 1000 obr/min co daje sie usłyszeć.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz kwie 08, 2007 9:20 pm

jeden - na zimnym silniku - podnieść maske, pokręcic wisko, powinno kręcic się lekko


dwa - pojechać gdzies, nagrzeje sie motor, nagrzeje wisko

zgasić silnik!!! podnieśc maske, złapać za nie kręcące sie wisko i pokręcic, powinno kręcić się ciężej w stosunku do tego gdy był zimny




ja obstawiam kilo towaru w chłodnicy ;)
dwa wisko wymieniłem zanim chłodnice umyłem...
nie pomogło do czasu mycia ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Pit-Bull
Posty: 556
Rejestracja: wt maja 31, 2005 6:15 pm
Lokalizacja: Powsinoga

Post autor: Pit-Bull » ndz kwie 08, 2007 9:23 pm

Zanim wymienisz czujnik to go sprawdź , następnie sprawdź termostat , wiskoza na zimnym silniku powinna kręcić się z lekkim ale wyczuwalnym oporem .jak sie kręci luźno to padła .
FIGHT NO MORE
To nie prawda co Ci mówiła mama, że przemoc nie rozwiązuje problemów.








www.pitbull4x4.pl

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » wt kwie 10, 2007 8:04 am

przez termostat może lecieć za dużo bokiem - wymień na oryginał albo inny markowy i pamietaj o nowej uszczelce
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Post autor: kruk888 » śr kwie 18, 2007 8:28 pm

No i po kłopocie. Wymieniłem wisko i termostat. Temperatura stoi jak zamurowana na 85st na trasie a w ciężkim terenie (upalałem ponad godzinę na żwirowni) nie przekroczyła 90 st.
Dzięki za porady.
Teraz mam kłopot z głowy :D :)2
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pn maja 07, 2007 7:04 pm

a u mnie w 300 D 88 KM wskazowka temperatury ledwo odskoczy od lewej krawedzi i stoi jak zakleta :)3
myslalem ze to termostat nie zamyka
ale podczas ostatnich cieplych dni nic sie nie zmienilo...

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » wt maja 08, 2007 7:20 pm

u mnie zagrzewa sie czasami w terenie, na czarnym sie nie zdarza, tylko ja nie mam wisko ino tylko elektryka :lol:
ale to diesel wiec im cieplej tym lepiej oby nie do przesady :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt maja 08, 2007 9:31 pm

no czy ja wiem czy tak lepiej...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw maja 10, 2007 7:26 pm

juz wiadomo u mnie byl walniety czujnik temperatury :)3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość