Pierścień oporowy łożyska tylnego koła
: wt kwie 10, 2007 11:25 pm
Witam
Skończyło mi się łożysko tylnego koła. Bywa. Szczęśliwie usłyszałem je pod domem a nie gdzieś daleko. Mam dość stary typ tylnego mostu w którym łożyska kół dociskane są pierścieniem zaciskanym na gorąco a nie nakrętką. Staram się robić wszystko przy aucie zgodnie z technologią, więc pierścień zaciskany na gorąco (A6013575151) chcę dać nowy.I tu problem. Według jednej z moich ulubionych stron: http://www.hehlhans.de/tipp21c.htm pierścień ten nie jest już dostępny u Mercedesa i w razie naprawy należy wymienić półosie na nowy typ, z łożyskiem dociskanym nakrętką. To samo wyczytałem w książce od "kaczki", która ma analogiczną konstrukcję tylnego mostu i też w trakcie produkcji zmieniono sposób mocowania łożyska do półosi. Widocznie zbyt często koła oddzielały się wraz z półosią od reszty pojazdu. Czy któryś z dostępnych zestawów naprawczych łożyska tylnego koła do G/kaczki zawiera ten pierścień? Czy można go dostać w jakimś zamienniku? Nie przekonuje mnie metoda powtórnego wykorzystania tego pierścienia i cyknięcia go do półosi. Czy skazany jestem na dorobienie takowego metodą toczenia/szlifowania. W mojej serwisówce są jego dokładne wymiary a na powyżej przytoczonej stronie jest wymieniony materiał z jakiego go należy wykonać (E335).
Skończyło mi się łożysko tylnego koła. Bywa. Szczęśliwie usłyszałem je pod domem a nie gdzieś daleko. Mam dość stary typ tylnego mostu w którym łożyska kół dociskane są pierścieniem zaciskanym na gorąco a nie nakrętką. Staram się robić wszystko przy aucie zgodnie z technologią, więc pierścień zaciskany na gorąco (A6013575151) chcę dać nowy.I tu problem. Według jednej z moich ulubionych stron: http://www.hehlhans.de/tipp21c.htm pierścień ten nie jest już dostępny u Mercedesa i w razie naprawy należy wymienić półosie na nowy typ, z łożyskiem dociskanym nakrętką. To samo wyczytałem w książce od "kaczki", która ma analogiczną konstrukcję tylnego mostu i też w trakcie produkcji zmieniono sposób mocowania łożyska do półosi. Widocznie zbyt często koła oddzielały się wraz z półosią od reszty pojazdu. Czy któryś z dostępnych zestawów naprawczych łożyska tylnego koła do G/kaczki zawiera ten pierścień? Czy można go dostać w jakimś zamienniku? Nie przekonuje mnie metoda powtórnego wykorzystania tego pierścienia i cyknięcia go do półosi. Czy skazany jestem na dorobienie takowego metodą toczenia/szlifowania. W mojej serwisówce są jego dokładne wymiary a na powyżej przytoczonej stronie jest wymieniony materiał z jakiego go należy wykonać (E335).