SPRĘŻYNY DO G-KLASY

G, Unimog

Moderator: Mroczny

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

SPRĘŻYNY DO G-KLASY

Post autor: mxw » wt wrz 04, 2007 9:15 pm

Witam :D szanownych Kolegów, wiem, że na ten temat już sporo było (prześledziłem wszystkie posty), ale nie udało mi się znaleść informacji na temat zakupu sprężyn w orginalnym rozmiaże, np.eibach [potrzebuje komplet na tył] - [co wybrać? i gdzie będzie tanio] Dziś ustaliłem po wykonaniu kilku telefonów:
-ORC nie ma w swojej ofercie oryginalnego rozmiaru do G tylko +40mm itp :(
-dystrybutor eibach powiedział mi, że w katalogu na 2007r nie widzi nic do G, po czym po sprawdzeniu oddzwonił i poinformował mnie, że tylko mogę dostać je w serwisie, bo mają wyłączność :-?
-po telefonie do serwisu, merca dowiaduje się, że oczywiście są (na tył 900 pln. za szt.)- oryginał- pytam, jakiej są marki (czy eibach np.?) oni nie wiedzą :o
-dzwonie do lokalnego sklepu z częściami do mercedesa (nie serwis) i tam dowiaduje się, że oryginały po 905 pln. ale mają zamienniki - mówi sprzedawca- i dodaje: nikt nie kupuje oryginałów.......
Można się zdenerwować :evil:
Ma ktoś jakąś podpowiedz w tej chorej sytuacji?
Pozdrawiam Marcin.
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: SPRĘŻYNY DO G-KLASY

Post autor: PiotreQ » wt wrz 04, 2007 10:03 pm

mxw pisze:Witam :D szanownych Kolegów, wiem, że na ten temat już sporo było (prześledziłem wszystkie posty), ale nie udało mi się znaleść informacji na temat zakupu sprężyn w orginalnym rozmiaże, np.eibach [potrzebuje komplet na tył] - [co wybrać? i gdzie będzie tanio] Dziś ustaliłem po wykonaniu kilku telefonów:
-ORC nie ma w swojej ofercie oryginalnego rozmiaru do G tylko +40mm itp :(
-dystrybutor eibach powiedział mi, że w katalogu na 2007r nie widzi nic do G, po czym po sprawdzeniu oddzwonił i poinformował mnie, że tylko mogę dostać je w serwisie, bo mają wyłączność :-?
-po telefonie do serwisu, merca dowiaduje się, że oczywiście są (na tył 900 pln. za szt.)- oryginał- pytam, jakiej są marki (czy eibach np.?) oni nie wiedzą :o
-dzwonie do lokalnego sklepu z częściami do mercedesa (nie serwis) i tam dowiaduje się, że oryginały po 905 pln. ale mają zamienniki - mówi sprzedawca- i dodaje: nikt nie kupuje oryginałów.......
Można się zdenerwować :evil:
Ma ktoś jakąś podpowiedz w tej chorej sytuacji?
Pozdrawiam Marcin.



Marcin a po co Ty ich szukasz
takie oryginalne sprezyny ma kazdy w garazu kto ma lub miał G-klase :lol:
wszyscy wymieniaja na wysokie
tylko popytaj...

Awatar użytkownika
Piotrek Q
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 04, 2004 6:55 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Piotrek Q » wt wrz 04, 2007 10:08 pm

Testowałem następujące konfiguracje:

1) oryginalne sprężyny (stare i zauważalnie "klapnięte" szczególnie na tyle) + oryginalne amortyzatory (też raczej przechodzone, choć jeszcze akceptowalne) - oczywiście konfiguracja do bani.

2) te same amortyzatory + sprężyny polspringu +4cm - kompletna porażka - obie tylne sprężyny złamane na 3 części (!!). Nawet roku nie pojeździły. Miało być taniej a wyszło, że lepiej nie gadać.

3) sprężyny ORC +4cm + amortyzatory Koni Heavy Truck (gazowe z regulacją) - już prawie 2 latka śmigam i oceniam pozytywnie. Sprężyny ORC NAPRAWDĘ warte są swojej ceny. Te amortyzatory, które mam bez bólu znoszą to, że sprężyny są +4cm. Reszta zawieszenia też.
Buuuu.... Taki duży chłopczyk , a jeździć nie umi....

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw wrz 06, 2007 7:53 am

Piotrek Q pisze:Testowałem następujące konfiguracje:

1) oryginalne sprężyny (stare i zauważalnie "klapnięte" szczególnie na tyle) + oryginalne amortyzatory (też raczej przechodzone, choć jeszcze akceptowalne) - oczywiście konfiguracja do bani.

2) te same amortyzatory + sprężyny polspringu +4cm - kompletna porażka - obie tylne sprężyny złamane na 3 części (!!). Nawet roku nie pojeździły. Miało być taniej a wyszło, że lepiej nie gadać.

3) sprężyny ORC +4cm + amortyzatory Koni Heavy Truck (gazowe z regulacją) - już prawie 2 latka śmigam i oceniam pozytywnie. Sprężyny ORC NAPRAWDĘ warte są swojej ceny. Te amortyzatory, które mam bez bólu znoszą to, że sprężyny są +4cm. Reszta zawieszenia też.

ad. pkt 2) Piotrek Q kupiłeś sprężyny polspringu i dlatego jak piszesz
"to była porażka" :)3
gdybys kupil z pospringu to jedzil bys na nich ja na ORC !!

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » czw wrz 06, 2007 8:07 am

Piotrek Q pisze:Testowałem następujące konfiguracje:
[...]
Wiesz - rok rokiem - ale liczy się i sposób jazdy, i dystanse itp.
Dopisz parę słów i o tym ...

Ja mam Pospringi + amorki Bilsteina - i nie narzekam (na razie ?) :D ...
Fakt, na rajdach byłem zaledwie kilku + kilkanaście dodatkowych wypadów, przez rok zrobiłem pewnie nie więcej niż z 10 kkm, spokojnie przy tym śmigając.
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
Piotrek Q
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 04, 2004 6:55 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Piotrek Q » czw wrz 06, 2007 6:46 pm

Macie rację, należy sie kilka słów uzupełnienia.

W przeciągu roku przejeżdzam około 15 tysięcy (niecałe 50 tysięcy przez 3 lata). Nie ma w tym totalnego ekstremu. Ale mam to szczęście, że codziennie do pracy ~70% offroad. Jak sucho to tylko wyboista polna droga, ale jak popada deszcz lub śnieg to jest odrobina zabawy. Na imprezy zorganizowane jeżdze mało bo jestem aspołeczny i kompletnie nietoważyski :D

Co do innych producentów to się nie wypowiadam - opisałem jeno to co sam przetestowałem. Ku przestrodze innych bo masakra jaką miałem przez te popękane sprężyny polspringu (z Poznania) długo mi zostanie w pamięci.
Buuuu.... Taki duży chłopczyk , a jeździć nie umi....

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw wrz 06, 2007 8:26 pm

Piotrek Q pisze:Macie rację, należy sie kilka słów uzupełnienia.

W przeciągu roku przejeżdzam około 15 tysięcy (niecałe 50 tysięcy przez 3 lata). Nie ma w tym totalnego ekstremu. Ale mam to szczęście, że codziennie do pracy ~70% offroad. Jak sucho to tylko wyboista polna droga, ale jak popada deszcz lub śnieg to jest odrobina zabawy. Na imprezy zorganizowane jeżdze mało bo jestem aspołeczny i kompletnie nietoważyski :D

Co do innych producentów to się nie wypowiadam - opisałem jeno to co sam przetestowałem. Ku przestrodze innych bo masakra jaką miałem przez te popękane sprężyny polspringu (z Poznania) długo mi zostanie w pamięci.
Piotrek Q - nie czytasz uwaznie ...

z Poznania to nie sa sprezyny z Polspringu tylko Pospringu
firma sprezyn Polspring znajduje sie w Katowicach !!

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » czw wrz 06, 2007 9:00 pm

Witam :D "to co mam wreszcie kupić i gdzie ?" dziś po telefonie do innego serwisu mercedesa nie uzyskałem ponownie informacji na temat producenta sprężyn :( Czy mam rozumeć że te "oryginały" w aso mercedesa to eibach.
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw wrz 06, 2007 9:20 pm

mxw pisze:Witam :D "to co mam wreszcie kupić i gdzie ?" dziś po telefonie do innego serwisu mercedesa nie uzyskałem ponownie informacji na temat producenta sprężyn :( Czy mam rozumeć że te "oryginały" w aso mercedesa to eibach.
nad czym Ty sie zastanawiasz ??

jesli juz musisz "chcieć mieć oryginały"

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/86/1621.html

nic lepszego nie znajdziesz
- bo nic lepszego po prostu nie ma...

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » czw wrz 06, 2007 9:30 pm

Jasne ale to +4 cm :( i w tym cały problem, że są dobre sprężyny ale zawsze jakiś + :)
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » czw wrz 06, 2007 10:36 pm

Wszystko zależy od kasy i od tego, do czego potrzebne ci auto ...
Mawiają, że jesteśmy za biedni, żeby g... kupować. I generalnie - mają rację.
Ale życie jest życiem - i jakiś kompromis od czasu do czasu jest wręcz niezbędny.

Musisz odpowiedzieć sobie na jedno za@@@iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić ? A potem zacznij to robić.
/Laska "Chłopaki nie płaczą" /

Nikt za Ciebie tej decyzji nie podejmie ...
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

Awatar użytkownika
Piotrek Q
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 04, 2004 6:55 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Piotrek Q » pt wrz 07, 2007 6:19 pm

PiotreQ pisze:
Piotrek Q - nie czytasz uwaznie ...

z Poznania to nie sa sprezyny z Polspringu tylko Pospringu
firma sprezyn Polspring znajduje sie w Katowicach !!
Przepraszam, ale wydaje mi się, że nigdzie przedtem nie pisałeś, która firma skąd jest więc nie bardzo wiem dlaczego piszesz, że czytam nie uważnie ??
Dodatkowo wydaje mi się, że pisałeś, że POSPRING (z Poznania jak rozumiem) jest dobry. A ja na bank kupowałem swoje w Poznaniu i nic nie były warte.

Jeszcze raz powtarzam: nie wiem jakie są sprężyny z Katowic i innych miast Polski, bo na nich nie jeździłem. Wiem, że te które miałem z Poznania do niczego się nie nadawały.
Buuuu.... Taki duży chłopczyk , a jeździć nie umi....

Awatar użytkownika
Piotrek Q
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 04, 2004 6:55 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Piotrek Q » pt wrz 07, 2007 6:23 pm

mxw pisze:Jasne ale to +4 cm :( i w tym cały problem, że są dobre sprężyny ale zawsze jakiś + :)
mxw - naprawdę - chyba tu wszyscy jesteśmy zgodni - +4 cm to nie jest problem. To naprawdę jest zaleta! Zawieszenie zniesie to bez problemu. Nie trzeba robić zmian. Jedyna sprawa to sprawdź jak tam stan amortyzatorów, bo same sprężyny bez dobrych amorków nie rozwiązują problemu a i trwałość będzie mniejsza (sprężyn).
Buuuu.... Taki duży chłopczyk , a jeździć nie umi....

outlast
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: poznań

Post autor: outlast » sob wrz 08, 2007 7:02 pm

Reasumując:
1. Jak chcesz +4 to Eibach
2. Jak chcesz oryginalną wysokość to idziesz do aso i kupujesz oryginał,
lub szukasz używki (byle nie klapniętych).
i już
:lol:
nim głupiej tym lepiej

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » sob wrz 08, 2007 9:18 pm

Czyli ASO :( 1800 za 2 szt. na tył
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » sob wrz 08, 2007 10:43 pm

To ja zapytam Eibach czy ORC?
Teraz my was jemy =)

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » ndz wrz 09, 2007 6:57 am

Orc Zamoawia o eibacha i popycha je przez swoją sieć sprzedaży.
stary dyfer

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » ndz wrz 09, 2007 8:41 am

Eibach robi dla Orc i chyba MAAS (trailmaster) oraz prawdopodobnie "red" MB. Te 40mm+ wynika z charakterystyki sprężyny, bo jej długość jest taka sama jak standard. Wymieniam właśnie zawieszenie na ORC/Bilstein, więc będę miał za tydzień komplet na sprzedaż. Prawie nowe (5,000km) amory Sachsa i sprężyny tylne MB, używane sprężyny przednie, ale w wersji heavy duty.

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr wrz 19, 2007 7:55 pm

Na twoim miejscu kupilbym POSPRINGI , ja latałem na takich 2 lata w 463 i bylo super , z przodu mialem amorki Bilstein B6 z tyłu oryginał i naprawde przyjemnie sie autem jezdziło , a w terenie tez swoje dostała ;). Dla mnie 900 zł za spręzyne to chore pieniądze , ale każdy robi to co uważa za słuszne :) pozdrawiam
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » sob wrz 22, 2007 5:14 pm

tez mam POSPRINGI + 10 upalam czesto i ostro i sa OK
amorki MONROE :)2

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » sob wrz 22, 2007 7:15 pm

PiotreQ pisze:tez mam POSPRINGI + 10 upalam czesto i ostro i sa OK
amorki MONROE :)2
W Patrolu miałem POSPRINGI, przejechałem dwa sezony :)2 :)2
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » sob wrz 22, 2007 9:03 pm

ja mam u siebie POSPRING +10cm i BILSTEIN i jak na razie OK nie moge narzekac. :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » wt sty 15, 2008 3:07 pm

A może coś takiego :) : http://www.lesjoforsab.com/automotive/e ... &s=javacat
Dziś zamówiłem, koszt 440 pln. za 2 szt. na tył- to chyba nie wiele porównując z oryginałami.
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt sty 15, 2008 6:50 pm

mxw pisze:A może coś takiego :) : http://www.lesjoforsab.com/automotive/e ... &s=javacat
Dziś zamówiłem, koszt 440 pln. za 2 szt. na tył- to chyba nie wiele porównując z oryginałami.
tez jestem zainteresowany ale....
z doswiadczenia wiem,
ze zawsze wszelkie proby po tzw. taniosci
i tak konczyly sie w koncu zakupem Eibachów :)3

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » wt sty 15, 2008 8:04 pm

Też tak przypuszczam :( , ale warto spróbować [miałem kupić ORC +4, ale dziś niechcący przy zamawianiu łożysk na przód, zapytałem o sprężyny i się znalazło- zobaczymy po montażu w czwartek] dam znać :) .
W 460 230GE@->300GE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości