Przywitanie i od razu pytanie

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
brvwww
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt maja 20, 2005 9:54 pm
Lokalizacja: Chełm

Przywitanie i od razu pytanie

Post autor: brvwww » czw wrz 20, 2007 10:54 am

Witam
Chciałbym sie przywitać z miłośnikami klasy G.
Jestem od niedawna świeżym posiadaczem g 2.8 automat 89r
wersja puch niestety tylko jedna blokada :/
I mam problem nie wiem z jaką siłą dokręcić przednie łożyska piast
Pozdrawiam Grzesiek
Grzesiek Chełm
UAZ 315126 1991rok
GG 3371746

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw wrz 20, 2007 4:03 pm

Najpierw 180Nm, luzujesz i dokręcasz lekko do pierwszego oporu.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Przywitanie i od razu pytanie

Post autor: Suj » czw wrz 20, 2007 6:50 pm

Witaj
brvwww pisze:...z jaką siłą dokręcić przednie łożyska piast
Ja mam w serwisówce następująca kolejność:
1. Dokręcić wewnętrzną nakrętkę momentem 200Nm obracając równocześnie piastę.
2. Poluzować 0,12-0,15 mm (można o około 1/4 obrotu).
3. Założyć blaszkę zabezpieczającą
4. Dokręcić zewnętrzną nakrętkę momentem 200Nm.
5. Postukać młotkiem w piastę dla "odpuszczenia" naprężeń.

Pozdrawiam.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
brvwww
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt maja 20, 2005 9:54 pm
Lokalizacja: Chełm

Post autor: brvwww » pt wrz 21, 2007 9:03 am

Dzięki wielkie za pomoc.
Powiedzcie mi jeszcze jakie luzy mają być na tylnej piaście i jak sie je reguluje ?
Pozdrawiam Grzesiek
Grzesiek Chełm
UAZ 315126 1991rok
GG 3371746

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pt wrz 21, 2007 9:40 am

brvwww pisze:...Powiedzcie mi jeszcze jakie luzy mają być na tylnej piaście i jak sie je reguluje ?
A to zależy czy masz łożyska z tyłu zaciskane pierścieniem na gorąco czy dokręcane nakrętkami. Te na gorąco (ja takie mam) to robota omal "kowalska". Podgrzewa się pierścień do 550 st.C i wprasowuje. Zostawiając docisk. Po wystygnięciu luz powinien wynosić 0,05mm i to jest też luz piasty. W przypadku łożysk dokręcanych nakrętkami są tam też jakieś konkretne momenty i klucz specjalny. Ale dokładnie nie przećwiczyłem tego i nie mam do tego dokumentacji pod ręką.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
brvwww
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt maja 20, 2005 9:54 pm
Lokalizacja: Chełm

Post autor: brvwww » pt wrz 21, 2007 11:12 am

Jeszcze raz dzięki wielkie.
Nie wiedziałem po prostu jaka jest tolerancja luzu na tylnej piaście
zawsze uaza naprawiam a tam inaczej to wygląda :wink:
Grzesiek Chełm
UAZ 315126 1991rok
GG 3371746

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości