silnik 350 Turbo Diesel a manualna skrzynia

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Gfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sty 19, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: mazowieckie

silnik 350 Turbo Diesel a manualna skrzynia

Post autor: Gfan » wt lut 10, 2004 9:43 pm

Mam pytanie do sznownych specjalistów: 350 turbomdiesel nie był montowany ze skrzynią manualną, tylko z automatem. Z kolei silniki 300 i 300 TDI były. Chcę zrobić mariaż 350 turbod. z W140 do skrzyni z 300D. mam koło dwumasowe. Czy sprzęgło wytrzyma takie obciążenia? Czy macie jakieś uwagi? Czy sprzęgło-tarcza jest większa w 300 TDI? Jesli tak to jakiej srednicy?
Może ktoś z Was robił taki patent. Dla ułatwienia dodam, iż fabryczne parametry silnika 350TDz S-klasy to ok 149KM i ok. 300Nm.
Prosze o poradę. :)5

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » śr lut 11, 2004 12:47 am

Nie znam sie na takich przebudowach, ale Mercedes z pewnoscia nie bez powodu ladowal tylko automaty do tych silnikow. Wiem, ze przy niektorych nowych autach, laduje sie automaty, bo zadna normalna skrzynia nie jest w stanie tych momentow przeniesc. Ale jak juz mowilem, w Twoim wypadku nie wiem...

No i pytanie, dlaczego taka przeroba? Przeca automat to fajna sprawa w terenie. Tylko nie zacznijcie mi teraz zalet i wad tego wykladac, bo je znam - a tu tylko moje skromne pytanie do pana GFana, a nie do Kasztan-Expertow. :)21

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr lut 11, 2004 8:00 am

Ja mam silnik ze 124 300TD i silnik zanabyłem z automatem.
Przełożyłem koło zamachowe z manuala i zapodałem skrzynię 4 też ze 124
Mam ok 150 KM i 270 Nm Sprzęgło 228 mm i wydala. Przez głupotę raz tylko przypaliłem tarczę. Po głębokiej wodzie chciałem wyjechać na stromą górkę i przysmażyłem...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » śr lut 11, 2004 9:03 am

Z silnikiem 350TD pracowal reduktor o przełożeniu szosowym 0,87 i mosty 4,11. Jeśli masz mosty np 4,88 i reduktor 1,0 to na drodze najlepiej będzie to chodziło na kolach 33/35 cali. Mocniejsze silniki miały moc redukowaną i na reduktorze i na mostach. Mam teraz 3td i szukam mostów od diesla. Sprzęgło dwumasowe od 2.8 benzyny /nowej/ wytrzymuje.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr lut 11, 2004 12:12 pm

Mikołaj pisze:. Przez głupotę raz tylko przypaliłem tarczę. Po głębokiej wodzie chciałem wyjechać na stromą górkę i przysmażyłem...
jasneee :)21 :)21 :)21 a tak wogole to Mikolaj nie psuje aut :)21

Awatar użytkownika
Gfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sty 19, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Gfan » śr lut 11, 2004 5:45 pm

arek.d pisze:Z silnikiem 350TD pracowal reduktor o przełożeniu szosowym 0,87 i mosty 4,11. Jeśli masz mosty np 4,88 i reduktor 1,0 to na drodze najlepiej będzie to chodziło na kolach 33/35 cali. Mocniejsze silniki miały moc redukowaną i na reduktorze i na mostach. Mam teraz 3td i szukam mostów od diesla. Sprzęgło dwumasowe od 2.8 benzyny /nowej/ wytrzymuje.
Dzięki za info.
Ja mam mosty 5.08 lub coś podobnego. Ale sprawdzę jeszcze wieczorem na tabliczkach. Koła to oczywiście 33". Czy koło zamachowe dwumasowe jes takie same w dieslu 603 i 2.8 benzynie? Może wiesz?
MB G350TD

Awatar użytkownika
Gfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sty 19, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Gfan » śr lut 11, 2004 8:54 pm

Sprawdziłem.Mam mosty i=5,286=37:7. Oryginały od diesla 300d G463.
MB G350TD

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » czw lut 12, 2004 9:31 am

Też już zanabyłem,5.286, i remontuję skrzynię oryginał od nowego g. Rozkładnie kosztów i prac nie pozwoli mi chyba wyjechać w ciągu miesiąca. :-?

Awatar użytkownika
Gfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sty 19, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Gfan » czw lut 12, 2004 10:32 pm

[quote="arek.d"]Też już zanabyłem,5.286, i remontuję skrzynię oryginał od nowego g.
Ale jaką? Manual czy automat?
MB G350TD

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt lut 13, 2004 9:34 am

Manual, automat jest do wzięcia u Nowakowskiego na Roemera-niekompletny, ale od G.

Awatar użytkownika
Gfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sty 19, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Gfan » pt lut 13, 2004 10:42 pm

Dzięki za info. Dam zanć jak będę wiedział więcej o tej skrzyni.
MB G350TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość