Koła i reszta do 463

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Koła i reszta do 463

Post autor: kruk888 » pn lis 19, 2007 12:10 am

Temat nie nowy i parokrotnie poruszany, ale uważam, że warto by było do niego powrócić. Mam G300 benz Genia 463. Jeżdże ten sezon na MT 33x10,5x15 na orginalnych felgach alu., sprężyny +ok 6-8 cm, amorki Bilnstein B6. Cały ten zestaw nie wymagał żadnych przeróbek w aucie. Dzisiejsza impr. w Wałczu (duuużo błota i torfu) utwierdziła mnie w tym, że większe kółka na SIMEXACH (myślę o 35-37cali)są jedynym wyjściem żeby zdziałać trochę więcej w terenie niż teraz. Czy możecie mi podać sprawdzone rozwiązania z podaniem dokładnych oznaczeń detali typu np. rozmiar opony, felgi z ozn ET, długości i ilości zwoii spreżyn, dł. amortyzatorów do większego wykrzyżu itp. detali tak żeby uzyskać poprawny efekt pod względem prowadzenia i użytkowania auta, bez żadnych przeróbek w karoserii (myślę o wycinaniu nadkoli itp.) Nie chcę robić zmoty ani potworka z tak pięknego auta jakim jest Gelenda :D Taka gotowa recepta "punkt po punkcie" na podstawie sprawdzonych w terenie i codziennej jeździe doświadczeń, pozwoliłaby uniknąć wielu błędów w przeróbkach naszych aut.
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koła i reszta do 463

Post autor: PiotreQ » wt lis 20, 2007 9:01 am

kruk888 pisze:Temat nie nowy i parokrotnie poruszany, ale uważam, że warto by było do niego powrócić. Mam G300 benz Genia 463. Jeżdże ten sezon na MT 33x10,5x15 na orginalnych felgach alu., sprężyny +ok 6-8 cm, amorki Bilnstein B6. Cały ten zestaw nie wymagał żadnych przeróbek w aucie. Dzisiejsza impr. w Wałczu (duuużo błota i torfu) utwierdziła mnie w tym, że większe kółka na SIMEXACH (myślę o 35-37cali)są jedynym wyjściem żeby zdziałać trochę więcej w terenie niż teraz. Czy możecie mi podać sprawdzone rozwiązania z podaniem dokładnych oznaczeń detali typu np. rozmiar opony, felgi z ozn ET, długości i ilości zwoii spreżyn, dł. amortyzatorów do większego wykrzyżu itp. detali tak żeby uzyskać poprawny efekt pod względem prowadzenia i użytkowania auta, bez żadnych przeróbek w karoserii (myślę o wycinaniu nadkoli itp.) Nie chcę robić zmoty ani potworka z tak pięknego auta jakim jest Gelenda :D Taka gotowa recepta "punkt po punkcie" na podstawie sprawdzonych w terenie i codziennej jeździe doświadczeń, pozwoliłaby uniknąć wielu błędów w przeróbkach naszych aut.

jak chcesz to zrobic ??
na kolach 37' to juz nie bedzie "piekne auto"

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lis 20, 2007 10:11 am

Mam z karoserią na Simexach 36x12,5 , karoseria +6 sprężyny chyba +10, odstawienie koła (dystans + ET) 70mm. Trzeba uciąć takie niepotrzebne rury wychodzace z ramy za przednimi kołami.
Pojawia się szereg problemów np. siły na kierownicy (dobry amortyzator skrętu potrzebny). Z przodu wał kładzie się na ramie, jeśli pojawi się luz na łożyskach to szybko się rozkraczy.
No ale tego wyglądu nic nie zastąpi no i kolein nie trzeba się bać :D
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt lis 20, 2007 10:16 am

Liroz pisze:Mam z karoserią na Simexach 36x12,5 , karoseria +6 sprężyny chyba +10, odstawienie koła (dystans + ET) 70mm. Trzeba uciąć takie niepotrzebne rury wychodzace z ramy za przednimi kołami.
Pojawia się szereg problemów np. siły na kierownicy (dobry amortyzator skrętu potrzebny). Z przodu wał kładzie się na ramie, jeśli pojawi się luz na łożyskach to szybko się rozkraczy.
No ale tego wyglądu nic nie zastąpi no i kolein nie trzeba się bać :D
Liroz po co Ci gelenda ??
kup unimoga
tam zalozysz koła 45' a jak pokombinujesz to bawet 52' :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Re: Koła i reszta do 463

Post autor: kruk888 » wt lis 20, 2007 11:51 am

PiotreQ pisze:

jak chcesz to zrobic ??
na kolach 37' to juz nie bedzie "piekne auto"
Raczej skłaniam sie na 35" x 11,5. Większe są niechętnie widziane przez organizatorów imprez. Przynajmniej taka będzie tendencja od przyszłego sezonu.
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Post autor: kruk888 » wt lis 20, 2007 11:54 am

Liroz pisze:Mam z karoserią na Simexach 36x12,5 , karoseria +6 sprężyny chyba +10, odstawienie koła (dystans + ET) 70mm. Trzeba uciąć takie niepotrzebne rury wychodzace z ramy za przednimi kołami.
Te niepotrzebne rury są w wersji 460. Ja wyraźnie pisałem, że mam 463tkę . Żadnych rur nie potrzeba ciąć..
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr lis 21, 2007 12:09 am

Ano, poza tym podobno mosty w 463 są mocniejsze a więc śmiało zakładaj
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości