Strona 1 z 3
Łożyska kól - przód - Mercedes G
: pt sty 11, 2008 11:49 pm
autor: mxw
Witam

, dziś rano dałem auto na warszta by wymienić przewód i pasek od wspomagania, niestety przy przeglądzie auta [o który zawsze proszę by znaleść ewentualne usterki] okazało się, że łożyska kół przednich są do wymiany

, jakiej marki ma kupić i gdzie

? proszę o pomoc
Pozdrawiam Marcin.
: sob sty 12, 2008 4:13 pm
autor: benek83
INDEKS: EVR5109
NAZWA: Zestaw łożysk koła
OPIS: EVR Łożysko zestaw Mercedes 230 GE/ 82-92 (przód)
PRODUCENT: EVR
INFORMACJE KATALOGOWE:
Średnica wewnętrzna [mm] - 40,988
Średnica wewnętrzna [mm] - 46
Średnica zewnętrzna [mm] - 67,975
Średnica zewnętrzna [mm] - 75
Szerokość [mm] - 18,001
Szerokość [mm] - 18
Coś takiego powinieneś dostać w intercarsie i sądzę, że firma nie najgorsza
: sob sty 12, 2008 9:43 pm
autor: mxw
Ok, dzięki

: ndz sty 13, 2008 7:31 pm
autor: lester461
a czy taki sam zestaw bedzie pasowal do geli ale z motorem 240 d
: ndz sty 13, 2008 7:31 pm
autor: Liroz
Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym

: ndz sty 13, 2008 8:34 pm
autor: benek83
lester461 pisze:a czy taki sam zestaw bedzie pasowal do geli ale z motorem 240 d
Pasują do tego co pod spodem
MERCEDES-BENZ
KLASA G (W460)
230 G (460,2)
230 G (460,2)
230 GE (460,2)
230 GE (460,2)
280 GE (460,2)
280 GE (460,2)
240 GD (460,3)
250 GD (460,3)
250 GD (460,3)
300 GD (460,3)
300 GD (460.3)
KLASA G (W461)
230 GE (461.238, 461.239)
230 GE (461)
250 GD (461)
290 GD/G 290 D (461.337, 461.338)
G 290 TD (461.335, 461.336)
: ndz sty 13, 2008 8:50 pm
autor: Trout
Liroz pisze:Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym

Ale jakie to są orginalne?
SKF?
Mercedesa?
http://allegro.pl/search.php?string=%C5 ... a+mercedes
albo tu:
http://allegro.pl/item289732385_mercede ... html#photo
: ndz sty 13, 2008 9:04 pm
autor: Suj
Witam
Ja zawsze polecam montować dobrych firm SKF, FAG, Timken czy NSK. Unikać taniej chińszczyzny. Mercedes raczej sam nie produkuje łożysk, to co się kupuje w Mercedesie to zazwyczaj łożyska którejś z tych firm no ale nieraz (na szczęście nieczęsto) są to jakieś zastrzeżone modele dostępne tylko via ASO. Pozdrawiam.
: ndz sty 13, 2008 9:41 pm
autor: Liroz
Trout pisze:Liroz pisze:Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym

Ale jakie to są orginalne?
To proste, te w kartonikach z trójramienną gwiazdą
Poza tym, regularne sprawdzanie luzu, jeśli takowy wystąpi, kasowanie.
(po prawidłowym skręceniu długo nie występuje)
: czw sty 17, 2008 6:07 pm
autor: mxw
Wstawiłem SKF

, jestem zadowolony - na cały przód wyszło 420 pln.
: czw sty 17, 2008 9:07 pm
autor: Krecik
Liroz pisze:Trout pisze:Liroz pisze:Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym

Ale jakie to są orginalne?
To proste, te w kartonikach z trójramienną gwiazdą
ziew
mysle ze powinienes troche pokształcic sie w sprawie łozysk mercedesa w Gelendzi
i poznać oficjalną odpowiedź fabryki w tej sprawie
a potem opowiadać bajki o kartonikach z gwiazdką;D
: czw sty 17, 2008 9:07 pm
autor: Krecik
mxw pisze:Wstawiłem SKF

, jestem zadowolony - na cały przód wyszło 420 pln.
za miesiąc sprawdź
za około 7-11 tys km dociągnij
po około 20-22 tys km wymień na nowy komplet
: czw sty 17, 2008 11:51 pm
autor: mxw
Ok, dzięki za info

chyba muszę Gieni prowadzić "kalędarzyk" [by nie zaszła... w awarie]

: pt sty 18, 2008 8:59 am
autor: Liroz
Krecik pisze:Liroz pisze:Trout pisze:
Ale jakie to są orginalne?
To proste, te w kartonikach z trójramienną gwiazdą
ziew
mysle ze powinienes troche pokształcic sie w sprawie łozysk mercedesa w Gelendzi
i poznać oficjalną odpowiedź fabryki w tej sprawie
a potem opowiadać bajki o kartonikach z gwiazdką;D
Tak więc te w kartonikach z trójramienna gwiazdką robią na pewno
Dla niektórych zrobię przy okazji zdjęcie takiego kartonika, a czy w środku na łozysku jest napis SKF czy Timken mnie nie obchodzi, ważne że to te właściwe
: pt sty 18, 2008 9:25 am
autor: Krecik
robią dokladnie tyle samo co te bez kartonika z gwiazdką
wiele zalezy od felg, opon, miejsca i sposobu jazdy...
: pt sty 18, 2008 9:51 am
autor: arek.d
Mercedes - jedna z droższych firm konfekcyjnych, najdroższe kartoniki

: pt sty 18, 2008 9:57 am
autor: Krecik
arku - ale jak widzisz powyżej, TO DZIAŁA
nawet gdyby g* pakowali w kartoniki z gwiazdką, to i tak byli by na to klienci
ehhh, pomarzyć

: pt sty 18, 2008 11:16 am
autor: Liroz
Kupiłem swego czasu te z gwiazdą w całkiem niezłej cenie, nie w ASO tylko w innym sklepie z częściami Merca. Po co kombinować dla 100zł a potem stać w terenie z rozkraczonym autem???
: pt sty 18, 2008 4:54 pm
autor: Trout
Krecik pisze:
nawet gdyby g* pakowali w kartoniki z gwiazdką, to i tak byli by na to klienci
Niestety: G nie mieści się do kartonika...

chyba że takie G:
http://www.seriouswheels.com/pics-ghi/H ... e-r-le.jpg
http://webzoom.freewebs.com/virtualtoys ... -class.JPG
: czw sty 24, 2008 9:48 pm
autor: mxw
No i wszystko założone [łożyska przód, sprężyny tył] i znowu „problem”

Po mieszaniu przy przodzie auta pojechałem wczoraj na zrobienie zbieżności- bo ściągało w jedną strone, kierownica stała krzywo- auto dziwnie się prowadziło. Niestety nadal dziwnie się ją prowadzi- jakoś ciężko choć wspomaganie działa. Przed naprawą było wszystko OK, czym może to być spowodowane (podobno wszystko jest dobrze skręcone i nasmarowane) Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

??

: pt sty 25, 2008 10:38 am
autor: Liroz
Musisz podnieść każdy przedni róg pojazdu i sprawdzić organoleptycznie czy koło nie ma luzu i lekko się obraca (przy załączonym biegu i napędzie 2x4)
bo to tak brzmi jakby z 1 strony ciężko się obracało..
: pt sty 25, 2008 1:01 pm
autor: Suj
Witam
mxw pisze:....i- jakoś ciężko choć wspomaganie działa.....podobno wszystko jest dobrze skręcone i nasmarowane...
A czy napięcie łożysk sworzni zwrotnicy zostało wyregulowane podkładkami, czy dowalone na maksa? Podnieś przód (oba koła) i sprawdź opór próbując skręcić koła.
: pt sty 25, 2008 4:56 pm
autor: Liroz
No tak, 2 koła na raz do góry

: pt sty 25, 2008 5:35 pm
autor: powa
mxw pisze:No i wszystko założone [łożyska przód, sprężyny tył] i znowu „problem”

Po mieszaniu przy przodzie auta pojechałem wczoraj na zrobienie zbieżności- bo ściągało w jedną strone, kierownica stała krzywo- auto dziwnie się prowadziło. Niestety nadal dziwnie się ją prowadzi- jakoś ciężko choć wspomaganie działa. Przed naprawą było wszystko OK, czym może to być spowodowane (podobno wszystko jest dobrze skręcone i nasmarowane) Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

??

Jak pisze @Suj, może być dowalone na maxa. Chociaż jeśli aż tak bardzo, że się nie chce kręcić to już lepiej leć do sklepu po nowe łożyska - te dowalone pewnie będą już fioletowe. Drugi powód to "ciało obce na bieżni" - i wtedy może zacząć się kręcić łożysko w obudowie lub na wałku a nie "w sobie".
Tak czy inaczej - firma MB nie produkuje łożysk. Wogóle to chyba żaden z producentów samochodów łożysk nie robi - na myśl przychodzi mi tylko STEYR - ale oni robią także traktory i karabiny

- wszystko niezłej jakości. Znaczna większość opowieści o "zastrzeżonych typach łożysk" kończy się w pierwszym lepszym sklepie, kiedy okazuje się że leży takie na półce i to 3 różnych producentów. Jak ktoś nie chce/może kupić Timkena czy SKFa to niech będzie i Fersa - najbardziej kluczowy jest i tak montaż - niestety bardzo często wykonywany byle jak.
@Krecik: skąd info o tym dociąganiu i akurat takiej żywotności łożyska?
: pt sty 25, 2008 7:11 pm
autor: Liroz
Powa, Suj pisze o łożyskach zwrotnicy. Ty masz na myśli że łożyska piasty są skręcone na maksa, no to by był czarny scenariusz jeśli kolega mxw przejechał juz trochę kilometrów
ale może być też kilka innych rzeczy, może hamulec hamuje, luźny wąs i takie tam