Strona 1 z 3

Łożyska kól - przód - Mercedes G

: pt sty 11, 2008 11:49 pm
autor: mxw
Witam :) , dziś rano dałem auto na warszta by wymienić przewód i pasek od wspomagania, niestety przy przeglądzie auta [o który zawsze proszę by znaleść ewentualne usterki] okazało się, że łożyska kół przednich są do wymiany :( , jakiej marki ma kupić i gdzie ??? proszę o pomoc :D
Pozdrawiam Marcin.

: sob sty 12, 2008 4:13 pm
autor: benek83
INDEKS: EVR5109
NAZWA: Zestaw łożysk koła
OPIS: EVR Łożysko zestaw Mercedes 230 GE/ 82-92 (przód)
PRODUCENT: EVR

INFORMACJE KATALOGOWE:
Średnica wewnętrzna [mm] - 40,988
Średnica wewnętrzna [mm] - 46
Średnica zewnętrzna [mm] - 67,975
Średnica zewnętrzna [mm] - 75
Szerokość [mm] - 18,001
Szerokość [mm] - 18

Coś takiego powinieneś dostać w intercarsie i sądzę, że firma nie najgorsza

: sob sty 12, 2008 9:43 pm
autor: mxw
Ok, dzięki :)

: ndz sty 13, 2008 7:31 pm
autor: lester461
a czy taki sam zestaw bedzie pasowal do geli ale z motorem 240 d

: ndz sty 13, 2008 7:31 pm
autor: Liroz
Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym :wink:

: ndz sty 13, 2008 8:34 pm
autor: benek83
lester461 pisze:a czy taki sam zestaw bedzie pasowal do geli ale z motorem 240 d
Pasują do tego co pod spodem

MERCEDES-BENZ

KLASA G (W460)

230 G (460,2)

230 G (460,2)

230 GE (460,2)

230 GE (460,2)

280 GE (460,2)

280 GE (460,2)

240 GD (460,3)

250 GD (460,3)

250 GD (460,3)

300 GD (460,3)

300 GD (460.3)

KLASA G (W461)

230 GE (461.238, 461.239)

230 GE (461)

250 GD (461)

290 GD/G 290 D (461.337, 461.338)

G 290 TD (461.335, 461.336)

: ndz sty 13, 2008 8:50 pm
autor: Trout
Liroz pisze:Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym :wink:
Ale jakie to są orginalne?
SKF?
Mercedesa?

http://allegro.pl/search.php?string=%C5 ... a+mercedes
albo tu:
http://allegro.pl/item289732385_mercede ... html#photo

: ndz sty 13, 2008 9:04 pm
autor: Suj
Witam

Ja zawsze polecam montować dobrych firm SKF, FAG, Timken czy NSK. Unikać taniej chińszczyzny. Mercedes raczej sam nie produkuje łożysk, to co się kupuje w Mercedesie to zazwyczaj łożyska którejś z tych firm no ale nieraz (na szczęście nieczęsto) są to jakieś zastrzeżone modele dostępne tylko via ASO. Pozdrawiam.

: ndz sty 13, 2008 9:41 pm
autor: Liroz
Trout pisze:
Liroz pisze:Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym :wink:
Ale jakie to są orginalne?
To proste, te w kartonikach z trójramienną gwiazdą :wink:

Poza tym, regularne sprawdzanie luzu, jeśli takowy wystąpi, kasowanie.
(po prawidłowym skręceniu długo nie występuje)

: czw sty 17, 2008 6:07 pm
autor: mxw
Wstawiłem SKF :) , jestem zadowolony - na cały przód wyszło 420 pln.

: czw sty 17, 2008 9:07 pm
autor: Krecik
Liroz pisze:
Trout pisze:
Liroz pisze:Łożyska tylko orginalne... żadnych tam bla bla wiem coś o tym :wink:
Ale jakie to są orginalne?
To proste, te w kartonikach z trójramienną gwiazdą :wink:
ziew

mysle ze powinienes troche pokształcic sie w sprawie łozysk mercedesa w Gelendzi ;)

i poznać oficjalną odpowiedź fabryki w tej sprawie ;)

a potem opowiadać bajki o kartonikach z gwiazdką;D

: czw sty 17, 2008 9:07 pm
autor: Krecik
mxw pisze:Wstawiłem SKF :) , jestem zadowolony - na cały przód wyszło 420 pln.
za miesiąc sprawdź

za około 7-11 tys km dociągnij

po około 20-22 tys km wymień na nowy komplet

: czw sty 17, 2008 11:51 pm
autor: mxw
Ok, dzięki za info :) chyba muszę Gieni prowadzić "kalędarzyk" [by nie zaszła... w awarie] :D

: pt sty 18, 2008 8:59 am
autor: Liroz
Krecik pisze:
Liroz pisze:
Trout pisze: Ale jakie to są orginalne?
To proste, te w kartonikach z trójramienną gwiazdą :wink:
ziew

mysle ze powinienes troche pokształcic sie w sprawie łozysk mercedesa w Gelendzi ;)

i poznać oficjalną odpowiedź fabryki w tej sprawie ;)

a potem opowiadać bajki o kartonikach z gwiazdką;D
Tak więc te w kartonikach z trójramienna gwiazdką robią na pewno :)2
Dla niektórych zrobię przy okazji zdjęcie takiego kartonika, a czy w środku na łozysku jest napis SKF czy Timken mnie nie obchodzi, ważne że to te właściwe

: pt sty 18, 2008 9:25 am
autor: Krecik
robią dokladnie tyle samo co te bez kartonika z gwiazdką :)

wiele zalezy od felg, opon, miejsca i sposobu jazdy...

: pt sty 18, 2008 9:51 am
autor: arek.d
Mercedes - jedna z droższych firm konfekcyjnych, najdroższe kartoniki :evil:

: pt sty 18, 2008 9:57 am
autor: Krecik
arku - ale jak widzisz powyżej, TO DZIAŁA

nawet gdyby g* pakowali w kartoniki z gwiazdką, to i tak byli by na to klienci


ehhh, pomarzyć ;)

: pt sty 18, 2008 11:16 am
autor: Liroz
Kupiłem swego czasu te z gwiazdą w całkiem niezłej cenie, nie w ASO tylko w innym sklepie z częściami Merca. Po co kombinować dla 100zł a potem stać w terenie z rozkraczonym autem???

: pt sty 18, 2008 4:54 pm
autor: Trout
Krecik pisze: nawet gdyby g* pakowali w kartoniki z gwiazdką, to i tak byli by na to klienci
Niestety: G nie mieści się do kartonika... ;-)
chyba że takie G: http://www.seriouswheels.com/pics-ghi/H ... e-r-le.jpg

http://webzoom.freewebs.com/virtualtoys ... -class.JPG

: czw sty 24, 2008 9:48 pm
autor: mxw
No i wszystko założone [łożyska przód, sprężyny tył] i znowu „problem” :( Po mieszaniu przy przodzie auta pojechałem wczoraj na zrobienie zbieżności- bo ściągało w jedną strone, kierownica stała krzywo- auto dziwnie się prowadziło. Niestety nadal dziwnie się ją prowadzi- jakoś ciężko choć wspomaganie działa. Przed naprawą było wszystko OK, czym może to być spowodowane (podobno wszystko jest dobrze skręcone i nasmarowane) Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi ???? :)

: pt sty 25, 2008 10:38 am
autor: Liroz
Musisz podnieść każdy przedni róg pojazdu i sprawdzić organoleptycznie czy koło nie ma luzu i lekko się obraca (przy załączonym biegu i napędzie 2x4)
bo to tak brzmi jakby z 1 strony ciężko się obracało..

: pt sty 25, 2008 1:01 pm
autor: Suj
Witam
mxw pisze:....i- jakoś ciężko choć wspomaganie działa.....podobno wszystko jest dobrze skręcone i nasmarowane...
A czy napięcie łożysk sworzni zwrotnicy zostało wyregulowane podkładkami, czy dowalone na maksa? Podnieś przód (oba koła) i sprawdź opór próbując skręcić koła.

: pt sty 25, 2008 4:56 pm
autor: Liroz
No tak, 2 koła na raz do góry :)23

: pt sty 25, 2008 5:35 pm
autor: powa
mxw pisze:No i wszystko założone [łożyska przód, sprężyny tył] i znowu „problem” :( Po mieszaniu przy przodzie auta pojechałem wczoraj na zrobienie zbieżności- bo ściągało w jedną strone, kierownica stała krzywo- auto dziwnie się prowadziło. Niestety nadal dziwnie się ją prowadzi- jakoś ciężko choć wspomaganie działa. Przed naprawą było wszystko OK, czym może to być spowodowane (podobno wszystko jest dobrze skręcone i nasmarowane) Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi ???? :)
Jak pisze @Suj, może być dowalone na maxa. Chociaż jeśli aż tak bardzo, że się nie chce kręcić to już lepiej leć do sklepu po nowe łożyska - te dowalone pewnie będą już fioletowe. Drugi powód to "ciało obce na bieżni" - i wtedy może zacząć się kręcić łożysko w obudowie lub na wałku a nie "w sobie".

Tak czy inaczej - firma MB nie produkuje łożysk. Wogóle to chyba żaden z producentów samochodów łożysk nie robi - na myśl przychodzi mi tylko STEYR - ale oni robią także traktory i karabiny :)21 - wszystko niezłej jakości. Znaczna większość opowieści o "zastrzeżonych typach łożysk" kończy się w pierwszym lepszym sklepie, kiedy okazuje się że leży takie na półce i to 3 różnych producentów. Jak ktoś nie chce/może kupić Timkena czy SKFa to niech będzie i Fersa - najbardziej kluczowy jest i tak montaż - niestety bardzo często wykonywany byle jak.

@Krecik: skąd info o tym dociąganiu i akurat takiej żywotności łożyska?

: pt sty 25, 2008 7:11 pm
autor: Liroz
Powa, Suj pisze o łożyskach zwrotnicy. Ty masz na myśli że łożyska piasty są skręcone na maksa, no to by był czarny scenariusz jeśli kolega mxw przejechał juz trochę kilometrów :)23
ale może być też kilka innych rzeczy, może hamulec hamuje, luźny wąs i takie tam