Wzmacnianie mostu przedniego

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Wzmacnianie mostu przedniego

Post autor: Liroz » pn lut 11, 2008 11:58 pm

Czy macie jakieś propozycje jak go wzmocnić?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt lut 12, 2008 12:09 am

w jakim sensie ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lut 12, 2008 12:13 am

No potrafi się obruszyć łączenie rury z gruchą (mi to się zdarzyło po uderzeniu w duży kamień). Potrafi się też wygiąć rura (głownie jak ktoś skacze)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt lut 12, 2008 12:26 am

no to obspawaj kątownikami :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 12, 2008 12:30 am

A juz ukreciles z przodu poloske? :)21

To jest dopiero posrana technologia, krotkie pierdut i zastanawiasz sie 5 godzin jak auto wytargac na 3 kolach z lasu do najblizszej lawety :(
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lut 12, 2008 12:54 am

N2O pisze:no to obspawaj kątownikami :)21
To byłby jakiś pomysł widziałem też płaskownik przypawany pionowo od spodu do rury ale niezbyt to eleganckie pod katem prześwitu i oporu w bagnie

A grucha jest spawalna? to odlew
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lut 12, 2008 12:56 am

Discotheque pisze:A juz ukreciles z przodu poloske? :)21

To jest dopiero posrana technologia, krotkie pierdut i zastanawiasz sie 5 godzin jak auto wytargac na 3 kolach z lasu do najblizszej lawety :(
Nie, mimo opon 36x12,5 i różnych >>sytuacji<< w ciagu ostatniego roku

Chodzi o zaznaczenie wyższości LR? :wink: :wink: rozmawiałem dziś z osobą której się to zdarzało, ponoć koło tak szybko nie odpada jak to mówia
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 12, 2008 10:20 am

Liroz pisze:
Discotheque pisze:A juz ukreciles z przodu poloske? :)21

To jest dopiero posrana technologia, krotkie pierdut i zastanawiasz sie 5 godzin jak auto wytargac na 3 kolach z lasu do najblizszej lawety :(
Nie, mimo opon 36x12,5 i różnych >>sytuacji<< w ciagu ostatniego roku

Chodzi o zaznaczenie wyższości LR? :wink: :wink: rozmawiałem dziś z osobą której się to zdarzało, ponoć koło tak szybko nie odpada jak to mówia
Zadna wyzszosc, ludzie tez twierdzili ze nie jest to mozliwe w 300Danuta, tymczasem wystarczylo zalozyc Simexa. Juz na paru rajdach widzialem pourywane kola w gelendach z przodu i byl naprawde problem jak to wytargac z krzaczorow, sam obdzwanialem wszystkich w promieniu 50km zeby zdobyc potrzebne czesci do wymiany.

W Rumuni tez reanimowalismy jedna Gelende jak jej kolo odpadlo na kretej drodze z gorki tylko tym razem ucielo sruby.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt lut 12, 2008 11:18 am

Bo ja wiem, prawdopodobnie zaczęło się od zmielenia niedoglądanego łożyska, temperatura spowodowała rozhartowanie ośki przegubu itd. Takie objawy można wcześniej wyczuć. Przy prawidłowym doglądaniu nie powinno się to stać

Jak jeszcze nie wiedziałem o co chodzi z tym doglądaniem miałem przypadek ze zmieliłem łożysko, poszedł też przegub i pękła piasta od gorąca ale koło i tak nie odpadło. Spokojnie zajechałem w dogodne do naprawy miejsce..
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
borowkajan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 3:33 pm
Lokalizacja: Zieleniec,Czarnków/Muflon Team

Post autor: borowkajan » wt lut 12, 2008 11:10 pm

Odnośnie wzmacniania mostów w galędzie to chyba największe doświadczenie ma mistrz Lisowski. Także można pytać innych kierowcow którzy jeżdżą w RMPStach na mostach od mercedesa :-?
GELA 2.4D teraz 3,0D

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » śr lut 13, 2008 9:28 pm

Fjnie wykonane wzmocnienie mostów w G widziałem na warsztacie w Gdyni ["Liroz" wiesz gdzie, ale pewnie nie będziesz chciał tam tego robić] :) ["uraz"] Mogę polecić Ci warsztat w Gdańsku, teraz tylko tam robie auto [obecnie - przedni zderzak] - nie są tani, ale wiesz za co płacisz :D
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » śr lut 13, 2008 10:02 pm

mxw pisze:Fjnie wykonane wzmocnienie mostów w G widziałem na warsztacie w Gdyni ["Liroz" wiesz gdzie, ale pewnie nie będziesz chciał tam tego robić] :) ["uraz"] Mogę polecić Ci warsztat w Gdańsku, teraz tylko tam robie auto [obecnie - przedni zderzak] - nie są tani, ale wiesz za co płacisz :D
Musisz pisac szyfrem?

warsztat w Gdyni to....
warsztat w Gdańsku to...
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mxw » śr lut 13, 2008 10:09 pm

w Gdyni: Błaszczyk AUTO-SERWIS 4x4

w Gdańsku: BED AUTO

to chyba nie reklama :)
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw lut 14, 2008 12:21 am

No wiadomo. Błaszczyk nie jest taki najgorszy pod kątem technicznym, zrobił mi dobrze tylny most, co prawda musi się jeszcze sporo uczyć, ale niestety, podejście do klienta którego nie pojmuję :)3 :)3 :)3

Wzmocnienia między kulą a rura moim zdaniem bez sensu bo tam się nie gnie, gnie się dłuższa rura oraz połaczenie długa rura-grucha
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw lut 14, 2008 12:28 am

Odnośnie łożysk, łożyska o tych samych numerach co w mercedesowskich kartonikach są w handlu za jakieś 35zł brutto. Chyba pójdę w ślady Krecika :)

wg mojej wiedzy i doświadczenia na 13.02.2008 najlepsze łożyska to
FAG
LM300849/LM300811
KLM5003349A/KLM503310
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » czw lut 14, 2008 1:19 am

Niestety, Liroz, most gnie się wszędzie :lol: . POLAK POTRAFI !!!!
Wzmacniałem dwa mosty u Lisowskiego i jeden z nich czterokrotnie przejechał Berlin-Wrocław, nie gnąc się. Muszę stwierdzić, że ten system wzmacniania mostu sprawdził się.
Innym problemem, chyba nieprzerabialnym są przeguby i łożyska, zastosowanie tych od 463 nie sprawdziło się, też udało mi się ukręcić.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw lut 14, 2008 8:26 am

Może zdjęcie zarzuć? Ja do Mistrza nie pojadę z tym mostem bo za daleko. Opłate licencyjną moge uiścić :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » czw lut 14, 2008 10:36 am

Ja do Gorzowa ze zwykłej kobiecej ciekawości pojechałem 8) .

A zdjęcia to jeszcze żadnego nie udało mi się zamieścić. Durny jakiś jestem, czy co :(

Z ikonkami mi jakoś wychodzi, ale czasami nie na temat :cry:

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » czw lut 14, 2008 6:04 pm

arek.d pisze: A zdjęcia to jeszcze żadnego nie udało mi się zamieścić. Durny jakiś jestem, czy co :(
Zaraz tam durny....

Poczytaj se tu: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=14787
Nie tacy jak Ty fotki wklejali. :)
Wytłumaczone jest jak trza...

poniżej krótki kurs:

Wrzuc fotke na np www.fotosik.pl
>dodaj zdjęcie>wybierz (wskazujesz gdzie masz na dysku)>dodaj>Kontynuj mimo wszystko> zostaje wygenerowana strona z różnymi linkami (kodami) -wybierasz link kopiujesz i wklejasz na tę stronę-robisz Podgląd i sprawdzasz czy widać:

Efekt poniżej:
Obrazek
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt lut 15, 2008 12:25 am

OK. Będę próbował. :-?
Choć jak to mówią ; Nie nauczysz starego psa nowych sztuczek :(

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt lut 15, 2008 3:11 pm

Arek a może na maila przyślesz? Ja to zamieszcze. ms(małpa)liro.pl
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość