UNIMOG 404

G, Unimog

Moderator: Mroczny

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

UNIMOG 404

Post autor: rafalwicher » pn mar 17, 2008 5:01 pm

Witam wszystkich z gwiazda na masce :)
Wczoraj stalem sie wlascicielem Mercedesa UNIMOGA 404.
Droga do domu 600km przez gory norwegii. Poczatkowo bylo bardzo sielankowo. Slonecznie i cieplo ale bardzo szybko to sie zmienilo tak ze do domu dojechalem w sniezycy i bez zalozonych bocznych szybek. Poprostu pelen hard cor. Unimog spalil mi na trasie z gazem w podlodze jakies 27l/100km to wychodzi jakies 14l/h z predkoscia z gorek dochodzaca do 90km/h a srednia troszeczke ponad 50km/h.Silnik oczywiscie benzyna 6R.
Moze ktorys z was robil zamiane silnika w unimogu na diesla? Czy sa jakies silniki diesla ktore pasuja do skrzyni unimoga bez przerobek lapy sprzegla itp. Jaki motor bedzie najlepszy do unimoga?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » wt mar 18, 2008 8:52 pm

w zasadzie bezproblemowo mozesz zadieslowac go om615/616 ale sa slabe i "na wyginieciu". om617 (300D) pasuje rowniez ale bez przerobek sie niestety nie obejdzie. 8)

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Post autor: alien256 » wt mar 18, 2008 9:31 pm

monujemy do 406 silnik z mercedesa 609 4 cyl na skrzynie pasuje a z resztą to dosyć dużo dłubania . ciekawe jak pojedzie
N4x4D

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » wt mar 18, 2008 11:33 pm

A silnik OM 352 R6 5.7litra pasuje do skrzyni z 404?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr mar 19, 2008 7:40 pm

silnik 5,7 ma dobry metr wysokosci i jest ciezki wiec moim zdaniem odpada bo ilosc modyfikacji jest znaczna i nie omija nawet ramy.

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr mar 19, 2008 7:48 pm

alien do 406 pasuje bo 406 wychodzil tylko w dieslu a 404 w benzynie poza niewielka serią do Angoli ktora mercedes puscil z240D

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Post autor: unimog » śr mar 19, 2008 8:40 pm

były z OM 615 2,2D 81szt. 8)

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr mar 19, 2008 8:54 pm

sorry UNIMOG ,masz racje poszly jako 404 117. wzialem 615 za 616, moj blad :oops: gratuluje znajomosci tematu :)2 8)

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » śr mar 19, 2008 11:29 pm

no wiec panowie jaki silnik diesla jest najlepszy w unimogach mozliwy do zamontowania w 404 z jak najmniejsza iloscia modyfikacji oryginalnych podzespolow?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr mar 19, 2008 11:46 pm

615 i 616
ja mam z 617 + oryginalna skrzynia biegow+ kolo zamachowe Kiwi Keppelmayra 8)

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » czw mar 20, 2008 6:49 pm

No i jak sie ten silnik spisuje w 404. 617 to jest R5 300D 80PS z beczki? jedzie to jakos czy strasznie brakuje. Dzisaj jezdzilem moim troszke i te 80HP z 2.2 beznyzny to jest strasznie slabe.
A jak to jest z silnikiem 300TD R6 z modelu puchacz? Jak tam skrzynie wygladaja?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pt mar 21, 2008 9:33 pm

wyscigowka to to nie jest ale moj jest ciezarowka jak go fabryka stworzyla. O 300TD ze w124 trudno mi sie wypowiadac co do spasowania ze skrzynia. jedno wiem, w kabinie bedzie jeszcze ciasniej 8)

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » sob mar 22, 2008 11:23 am

300TD z w124 ile to ma mocy? Ja z mojego Unimoga niechce robic tez zadnej rajdowki tylko troszke mocniejsza ciezarowke. No bo wiesz przejechalem swoim 2.2bezyna do tej pory jakies 700km i te 80HP to jest stasunkowo za malo jak na ciezarowke. A z kolei myslac o dieselu to musi to byc jakis mocniejszy motor niz te oryginalne 2.2D lub 2.4D Zastanawiam sie nad 3.8D R4 ale to i tak jest tylko 80 HP i i tak dalej bedzie brakowac. A 5.7D R6 chyba bedzie troche za ciezki. W sumie to 300TD R6 z puchacza bylo by super. Twoj motor to jest ten 147HP? JAk to jedzie? MOze mozesz zagladnac pod samochod i spogladnac na poloczenie pomiedzy oslona sprzegla i motorkiem? W jaki sposob zostalo to polaczone? Moze silnik do oslony pasuje?
Pozdro
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » sob mar 22, 2008 12:14 pm

moj motorek to 617 i jest polaczony ze skrzynia bez zadnej flanszy i pochylenia o 13 stopni. mam inny zamach. poza tym zespol silnik-skrzynia jest zamocowany do ramy w 3 punktach jak to ma miejsce w oryginale. jak juz pisalem oba duze silniki ktore wymieniasz sa bardziej do 406 wiec ich przeszczep do 404 to raczej syzyfowa praca. :D

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Post autor: unimog » sob mar 22, 2008 1:14 pm

doczep turbo do orginalnej benzyny ,ktoś miał takiego 404 z turbinką chyba z wrocławia :-? ??

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » sob mar 22, 2008 3:45 pm

Inne kolo zamachowe? A co do 3.8D i 5.7D w 406 to az tak wielka jest roznica w skrzynkach pomiedzy 404 a 406?
TURBO myslalem o tym i bardzo mi sie ten pomysl podoba ale problem powstaje w zwiazku z zasilaniem silnika paliwem przez gaznik. Nieznam dobrze tematu ale ktos mi powiedzial ze gaznik i TURBO to poloczenie nie do przejscia.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
RAFGEL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 26, 2005 5:47 pm
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: RAFGEL » sob mar 22, 2008 4:11 pm

Witam , naj mniej motania bedziesz miał z silnikiem OM617A (czyli silnik z beczki 5-cylindrów z turbo) po podkręceniu pompy mocy w zupełności wystarczy , jak będziesz chciał zostawić orginalną kabine będziesz musiał przerobić pedał gazu .

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » sob mar 22, 2008 4:23 pm

rafal zobacz w gieldzie. RAFGEL sprzedaje zmote na 404. jesli jezdzi jak wyglada to biada konkurencji. i tak jak mowilem 617 lub 617A to to samo jesli chodzi o sposob polaczenia ze skrzynia 404 :D

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » sob mar 22, 2008 4:41 pm

OM 617 z beczki :)
Wpadlo mi jeszcze jeden pomysl do glowy.
Co myslicie o silniku M110 z MB W114/115
moc 160HP na gaznikach, z wtryskiem 185HP
Te motory byly montowane do MB od 71roku.
Co o tym myslicie?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » ndz mar 23, 2008 8:02 pm

Koledzy a moze ktos wie jak jest roznica w polaczeniu silnik/skrzynia biegow pomiedzy silnikami OM 617D z modeli MB W123 300TD manula/automat. Roznica w tych silnikach jest wielka z manuala ten silnik ma 88HP a z automatem 125HP.
Dzieki za pomoc.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
RAFGEL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 26, 2005 5:47 pm
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: RAFGEL » ndz mar 23, 2008 11:21 pm

Z manualem wychodził głównie zwykły "D" , a z automatem zdarzały sie "TD" i wtedy miały ok 125 KM ale można je łatwo podkręcić ..

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pn mar 24, 2008 11:20 am

http://www.w114-115.org.pl/jomla/compon ... Itemid,79/
na tej stronie sa opisy silnikow montowanych w mercedesach nietylko W123.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » wt mar 25, 2008 12:28 am

rafal, moje informacje roznia sie od podanych na wskazanej stronie. napisze tylko o silnikach 3.0D i DT. 300D- 617.910 montowany do 08.79 3005 ccm 59kw(80KM)/4000rpm, 172Nm/2400rpm. 300D-617.912 montowany do 12.84 2998 ccm 65kw(88KM)/4400rpm, 172Nm/2400rpm. 300DT- 617.952 montowany 1980-12.84 2988 ccm 92kw(125KM)/4350rpm , 250Nm/2400rpm. przez montowane mam na mysli beczke 123. w mogu nie byly montowane fabrycznie. 8)

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » śr mar 26, 2008 10:55 pm

Kolego indian co do silnikow 3litrowy diesela to masz racje. 3.0D 88HP a 3.0Turbodiesel 125HP niewiem skad mi sie wziely te moje inf.
Juz jutro bede mial moj motorek 3.0Turbodiesel. Tylko bede mial troche problem z kolem zamachowym bo ten motor jest z automata.
Wiecie moze z ktorego silnika najlepiej zalozyc kolo zamachowe do 3.0Turbodiesel? Kolego indian jakie kola zamachowe ty masz zamontowane?
Pozdawiam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » czw mar 27, 2008 12:11 am

ja mam zamach produkcji Keppelmayr'a robione ongis specjalnie do 404 w celu zadieslowania silnikiem 617 lub 617A. niestety firma juz nie istnieje. ja szukalem mojego moga 8 lat i znalazlem. prawdopodobnie mozna kupic w rzeszy dzwon sprzeglowy do 404 do silnika 617/617A z pochyleniem 13' produkcji M.Haas Frankenstrasse 77 , 8526 Bubenreuth (stary kod pocztowy). w warsztacie Sulejowek4x4 wstawiali 617 do 404 ale nie pisza o szczegolach, byl o tym artykul w OFF ROAD w zeszlym roku ale maja swoja strone www.sulejowek4x4.pl, moze cos ci zdradza. 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości