Strona 1 z 3
UNIMOG 404
: pn mar 17, 2008 5:01 pm
autor: rafalwicher
Witam wszystkich z gwiazda na masce :)
Wczoraj stalem sie wlascicielem Mercedesa UNIMOGA 404.
Droga do domu 600km przez gory norwegii. Poczatkowo bylo bardzo sielankowo. Slonecznie i cieplo ale bardzo szybko to sie zmienilo tak ze do domu dojechalem w sniezycy i bez zalozonych bocznych szybek. Poprostu pelen hard cor. Unimog spalil mi na trasie z gazem w podlodze jakies 27l/100km to wychodzi jakies 14l/h z predkoscia z gorek dochodzaca do 90km/h a srednia troszeczke ponad 50km/h.Silnik oczywiscie benzyna 6R.
Moze ktorys z was robil zamiane silnika w unimogu na diesla? Czy sa jakies silniki diesla ktore pasuja do skrzyni unimoga bez przerobek lapy sprzegla itp. Jaki motor bedzie najlepszy do unimoga?
: wt mar 18, 2008 8:52 pm
autor: indian404s
w zasadzie bezproblemowo mozesz zadieslowac go om615/616 ale sa slabe i "na wyginieciu". om617 (300D) pasuje rowniez ale bez przerobek sie niestety nie obejdzie.

: wt mar 18, 2008 9:31 pm
autor: alien256
monujemy do 406 silnik z mercedesa 609 4 cyl na skrzynie pasuje a z resztą to dosyć dużo dłubania . ciekawe jak pojedzie
: wt mar 18, 2008 11:33 pm
autor: rafalwicher
A silnik OM 352 R6 5.7litra pasuje do skrzyni z 404?
: śr mar 19, 2008 7:40 pm
autor: indian404s
silnik 5,7 ma dobry metr wysokosci i jest ciezki wiec moim zdaniem odpada bo ilosc modyfikacji jest znaczna i nie omija nawet ramy.
: śr mar 19, 2008 7:48 pm
autor: indian404s
alien do 406 pasuje bo 406 wychodzil tylko w dieslu a 404 w benzynie poza niewielka serią do Angoli ktora mercedes puscil z240D
: śr mar 19, 2008 8:40 pm
autor: unimog
były z OM 615 2,2D 81szt.

: śr mar 19, 2008 8:54 pm
autor: indian404s
sorry UNIMOG ,masz racje poszly jako 404 117. wzialem 615 za 616, moj blad

gratuluje znajomosci tematu

: śr mar 19, 2008 11:29 pm
autor: rafalwicher
no wiec panowie jaki silnik diesla jest najlepszy w unimogach mozliwy do zamontowania w 404 z jak najmniejsza iloscia modyfikacji oryginalnych podzespolow?
: śr mar 19, 2008 11:46 pm
autor: indian404s
615 i 616
ja mam z 617 + oryginalna skrzynia biegow+ kolo zamachowe Kiwi Keppelmayra

: czw mar 20, 2008 6:49 pm
autor: rafalwicher
No i jak sie ten silnik spisuje w 404. 617 to jest R5 300D 80PS z beczki? jedzie to jakos czy strasznie brakuje. Dzisaj jezdzilem moim troszke i te 80HP z 2.2 beznyzny to jest strasznie slabe.
A jak to jest z silnikiem 300TD R6 z modelu puchacz? Jak tam skrzynie wygladaja?
: pt mar 21, 2008 9:33 pm
autor: indian404s
wyscigowka to to nie jest ale moj jest ciezarowka jak go fabryka stworzyla. O 300TD ze w124 trudno mi sie wypowiadac co do spasowania ze skrzynia. jedno wiem, w kabinie bedzie jeszcze ciasniej

: sob mar 22, 2008 11:23 am
autor: rafalwicher
300TD z w124 ile to ma mocy? Ja z mojego Unimoga niechce robic tez zadnej rajdowki tylko troszke mocniejsza ciezarowke. No bo wiesz przejechalem swoim 2.2bezyna do tej pory jakies 700km i te 80HP to jest stasunkowo za malo jak na ciezarowke. A z kolei myslac o dieselu to musi to byc jakis mocniejszy motor niz te oryginalne 2.2D lub 2.4D Zastanawiam sie nad 3.8D R4 ale to i tak jest tylko 80 HP i i tak dalej bedzie brakowac. A 5.7D R6 chyba bedzie troche za ciezki. W sumie to 300TD R6 z puchacza bylo by super. Twoj motor to jest ten 147HP? JAk to jedzie? MOze mozesz zagladnac pod samochod i spogladnac na poloczenie pomiedzy oslona sprzegla i motorkiem? W jaki sposob zostalo to polaczone? Moze silnik do oslony pasuje?
Pozdro
: sob mar 22, 2008 12:14 pm
autor: indian404s
moj motorek to 617 i jest polaczony ze skrzynia bez zadnej flanszy i pochylenia o 13 stopni. mam inny zamach. poza tym zespol silnik-skrzynia jest zamocowany do ramy w 3 punktach jak to ma miejsce w oryginale. jak juz pisalem oba duze silniki ktore wymieniasz sa bardziej do 406 wiec ich przeszczep do 404 to raczej syzyfowa praca.

: sob mar 22, 2008 1:14 pm
autor: unimog
doczep turbo do orginalnej benzyny ,ktoś miał takiego 404 z turbinką chyba z wrocławia

: sob mar 22, 2008 3:45 pm
autor: rafalwicher
Inne kolo zamachowe? A co do 3.8D i 5.7D w 406 to az tak wielka jest roznica w skrzynkach pomiedzy 404 a 406?
TURBO myslalem o tym i bardzo mi sie ten pomysl podoba ale problem powstaje w zwiazku z zasilaniem silnika paliwem przez gaznik. Nieznam dobrze tematu ale ktos mi powiedzial ze gaznik i TURBO to poloczenie nie do przejscia.
: sob mar 22, 2008 4:11 pm
autor: RAFGEL
Witam , naj mniej motania bedziesz miał z silnikiem OM617A (czyli silnik z beczki 5-cylindrów z turbo) po podkręceniu pompy mocy w zupełności wystarczy , jak będziesz chciał zostawić orginalną kabine będziesz musiał przerobić pedał gazu .
: sob mar 22, 2008 4:23 pm
autor: indian404s
rafal zobacz w gieldzie. RAFGEL sprzedaje zmote na 404. jesli jezdzi jak wyglada to biada konkurencji. i tak jak mowilem 617 lub 617A to to samo jesli chodzi o sposob polaczenia ze skrzynia 404

: sob mar 22, 2008 4:41 pm
autor: rafalwicher
OM 617 z beczki :)
Wpadlo mi jeszcze jeden pomysl do glowy.
Co myslicie o silniku M110 z MB W114/115
moc 160HP na gaznikach, z wtryskiem 185HP
Te motory byly montowane do MB od 71roku.
Co o tym myslicie?
: ndz mar 23, 2008 8:02 pm
autor: rafalwicher
Koledzy a moze ktos wie jak jest roznica w polaczeniu silnik/skrzynia biegow pomiedzy silnikami OM 617D z modeli MB W123 300TD manula/automat. Roznica w tych silnikach jest wielka z manuala ten silnik ma 88HP a z automatem 125HP.
Dzieki za pomoc.
: ndz mar 23, 2008 11:21 pm
autor: RAFGEL
Z manualem wychodził głównie zwykły "D" , a z automatem zdarzały sie "TD" i wtedy miały ok 125 KM ale można je łatwo podkręcić ..
: pn mar 24, 2008 11:20 am
autor: rafalwicher
http://www.w114-115.org.pl/jomla/compon ... Itemid,79/
na tej stronie sa opisy silnikow montowanych w mercedesach nietylko W123.
: wt mar 25, 2008 12:28 am
autor: indian404s
rafal, moje informacje roznia sie od podanych na wskazanej stronie. napisze tylko o silnikach 3.0D i DT. 300D- 617.910 montowany do 08.79 3005 ccm 59kw(80KM)/4000rpm, 172Nm/2400rpm. 300D-617.912 montowany do 12.84 2998 ccm 65kw(88KM)/4400rpm, 172Nm/2400rpm. 300DT- 617.952 montowany 1980-12.84 2988 ccm 92kw(125KM)/4350rpm , 250Nm/2400rpm. przez montowane mam na mysli beczke 123. w mogu nie byly montowane fabrycznie.

: śr mar 26, 2008 10:55 pm
autor: rafalwicher
Kolego indian co do silnikow 3litrowy diesela to masz racje. 3.0D 88HP a 3.0Turbodiesel 125HP niewiem skad mi sie wziely te moje inf.
Juz jutro bede mial moj motorek 3.0Turbodiesel. Tylko bede mial troche problem z kolem zamachowym bo ten motor jest z automata.
Wiecie moze z ktorego silnika najlepiej zalozyc kolo zamachowe do 3.0Turbodiesel? Kolego indian jakie kola zamachowe ty masz zamontowane?
Pozdawiam.
: czw mar 27, 2008 12:11 am
autor: indian404s
ja mam zamach produkcji Keppelmayr'a robione ongis specjalnie do 404 w celu zadieslowania silnikiem 617 lub 617A. niestety firma juz nie istnieje. ja szukalem mojego moga 8 lat i znalazlem. prawdopodobnie mozna kupic w rzeszy dzwon sprzeglowy do 404 do silnika 617/617A z pochyleniem 13' produkcji M.Haas Frankenstrasse 77 , 8526 Bubenreuth (stary kod pocztowy). w warsztacie Sulejowek4x4 wstawiali 617 do 404 ale nie pisza o szczegolach, byl o tym artykul w OFF ROAD w zeszlym roku ale maja swoja strone
www.sulejowek4x4.pl, moze cos ci zdradza.
