Mam zamiar kupić unimoga,jakiego wybrac...
Moderator: Mroczny
Mam zamiar kupić unimoga,jakiego wybrac...
WItam proszę kolegów o podpowiedz w jakim kierunku skierowac poszukiwania...
szukam dla siebie ciekawego sprzeta 4x4 i myslalem o Gelendzie, ale po dluzszym namysle padlo na UNIMOGA, wziąłem pod wzgląd serwisowanie i wszystko, oraz zaplecze techniczne, (prowadzimy transport cięzarowy ora warsztat dla ciężarówek), pozostalo mi jedynie sprecyzowanie wyboru,
Ktora wersje wybrac?
Póki co zorientowalem sie ze w moim zasiegu (finansowym... gdyż do ceny zakupu doliczam jeszcze troszkę $$$ na przygotowanie autka do przepraw itd) są modele 404, 406, 416, i teraz nasuwają się pytania zakładam,że wybiorę wersję tą najkrotsza, ktory model wybrac, czy jest cos co powinienem wiedziec o tych konkretnym modelach czy te modele byly slabsze/mocniejsze (wytrzymalość mostów itd.),gdzies czytalem ze niektore mialy reduktor inne tylko biegi szybkie wolne..,
nad jakimi silnikami myslec benzyna czy diesel?? generalnie mi bardsziej pasuje diesel,
A teraz pytanie końcowe czy jesli na początek bede chciał polatać tym z silnikiem 300D 88ps, to czy wogole moge liczyc na sprawne poruszanie się w terenie?? czy nie daje sobie rady... proszę o rzeczowe porady..
szukam dla siebie ciekawego sprzeta 4x4 i myslalem o Gelendzie, ale po dluzszym namysle padlo na UNIMOGA, wziąłem pod wzgląd serwisowanie i wszystko, oraz zaplecze techniczne, (prowadzimy transport cięzarowy ora warsztat dla ciężarówek), pozostalo mi jedynie sprecyzowanie wyboru,
Ktora wersje wybrac?
Póki co zorientowalem sie ze w moim zasiegu (finansowym... gdyż do ceny zakupu doliczam jeszcze troszkę $$$ na przygotowanie autka do przepraw itd) są modele 404, 406, 416, i teraz nasuwają się pytania zakładam,że wybiorę wersję tą najkrotsza, ktory model wybrac, czy jest cos co powinienem wiedziec o tych konkretnym modelach czy te modele byly slabsze/mocniejsze (wytrzymalość mostów itd.),gdzies czytalem ze niektore mialy reduktor inne tylko biegi szybkie wolne..,
nad jakimi silnikami myslec benzyna czy diesel?? generalnie mi bardsziej pasuje diesel,
A teraz pytanie końcowe czy jesli na początek bede chciał polatać tym z silnikiem 300D 88ps, to czy wogole moge liczyc na sprawne poruszanie się w terenie?? czy nie daje sobie rady... proszę o rzeczowe porady..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm
co do tego czy nozesz liczyc na sprawne poruszanie sie w terenie, tym pytaniem wchodzisz na cienki lod. jednym z aspektow konstrukcji moga jest ponadprzecietna dzielnosc terenowa jednak i on nie zajedzie daleko bez odpowiedniego łacznika pedały-kierownica. a tak serio to gelenda powinna wystarczyc na "pierwsze auto", wielu o niej marzy od kilku lat jezdzac uazami, nie uwlaczajac temu ostatniemu bo to bardzo twarde zelazo( na wspomnienie az sie łza w oku kreci). 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm
406 ma mocniejsze mosty i skrzynie ( 8 biegow w tym 2 wsteczne, na zyczenie biegi pelzajace 0,08km/h) bo konstruowany byl jako ciagnik, zarowno drogowy jak i rolniczy oraz naturalnie jako nosnik zabudow specjalnych. 404s bez wzgledu na zastosowanie pozostal lekka ciezarowka o ponadprzecietnej dzielnosci terenowej. to tak z grubsza co je rozni. 

No to już wiem czego dokladnie poszukiwać, będe szukał 406, teraz juz wiem takze mniej wiecej czego sie spodziewac... piszac o 300D myslalem ze takowe byly wlasnie w unimogach z 88ps dopiero sie teraz dowiedzialem ze to sa silniki 5,7 litra diesel. pozostaje kwestia skrzyn biegow bo wystepowaly z reduktorem i bez....
Ciekawe czy uda się taki pojazd odchudzic do ok. 2,5T czyli zdjac z niego ok 800Kg....
Oraz zasadnicze pytanie:
Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??
Ciekawe czy uda się taki pojazd odchudzic do ok. 2,5T czyli zdjac z niego ok 800Kg....
Oraz zasadnicze pytanie:
Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??
To jakby największy problem jest...JaKon pisze:Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??
Organizatorzy niedopuszczają takich zmot ze względu na ogrom zniszczeń jakie sieją.Inną sprawą jest przebieg trasy i kłopot nadgabarytowy Unimoga. Na ten pojazd po prostu jest prawie wszędzie zbyt wąsko...
Oczywiście możesz zbudować ciężarówkę i startować w innych stworzonych do tego konkurencjach jak np Berlin-Wrocław,Truck-Trial itp
pozdrawiam
...to je reli...
...były pilot...

...były pilot...


Czyli generalnie nawet jeśli się zakupi takie coś , przygotuje itd, to bedzie praca dla pracy i własnych wypadów skoro na rajdy 4x4 nie wpuszczają, czy polega to na tym ze zawzwyczaj pozwolą pojechac??Pasza pisze:To jakby największy problem jest...JaKon pisze:Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??
Organizatorzy niedopuszczają takich zmot ze względu na ogrom zniszczeń jakie sieją.Inną sprawą jest przebieg trasy i kłopot nadgabarytowy Unimoga. Na ten pojazd po prostu jest prawie wszędzie zbyt wąsko...
Oczywiście możesz zbudować ciężarówkę i startować w innych stworzonych do tego konkurencjach jak np Berlin-Wrocław,Truck-Trial itp
pozdrawiam
Preciez wymniarami nie odbiega tak bardzo chocby od patrola GR długiego...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm
nie mam danych
ale patrol na 35" raczej nie miesci sie w 200cm, poza tym autobus ma chyba ze 280cm rozstawu osi co zbliza go do 404s. masa tez kolo 2500kg (2700kg w 404s). mysle ze prawdziwy powod niedopuszczania mogow to ich skutecznosc a nie ogrom zniszczen. tam gdzie inni ryja bez sensu lezac na brzuchu unimog zazwyczaj jedzie do przodu. ale tak juz jest ze najwiekszy jest strach przed nieznanym. bedac posiadaczem moga mam ogromny szacunek do np. Patrola i juz. 


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm
zastanawialiscie sie czy odchudzanie do granic mozliwosci ma az tak ogromne znaczenie? patrole sobie radza mimo ze lekkie nie sa a jak lagier konkretny to i gasienice nie pomoga i trza sie windowac. coraz czesciej sie nad tym zastanawiam i mysle ze wada moga jest nie jego masa a zwrotnosc lotniskowca 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm
problem w tym ze ani mog ani suza nie łamia sie przy skrecaniu, suza chyba pasuje miedzy koleiny a mog jak go dociazyc to pewnie zajedzie tak daleko jak LKT jesli zrezygnujemy ze slalomu miedzy drzewami ma sie rozumiec. szczerze powiem ze kazdy z nich ma swoj "ulubiony" teren, wiec "robta co chceta". ja pozostane fanem PIEKNEGO BRZYDALA



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość