Mam zamiar kupić unimoga,jakiego wybrac...

G, Unimog

Moderator: Mroczny

JaKon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:25 pm

Mam zamiar kupić unimoga,jakiego wybrac...

Post autor: JaKon » śr mar 19, 2008 1:05 pm

WItam proszę kolegów o podpowiedz w jakim kierunku skierowac poszukiwania...
szukam dla siebie ciekawego sprzeta 4x4 i myslalem o Gelendzie, ale po dluzszym namysle padlo na UNIMOGA, wziąłem pod wzgląd serwisowanie i wszystko, oraz zaplecze techniczne, (prowadzimy transport cięzarowy ora warsztat dla ciężarówek), pozostalo mi jedynie sprecyzowanie wyboru,
Ktora wersje wybrac?
Póki co zorientowalem sie ze w moim zasiegu (finansowym... gdyż do ceny zakupu doliczam jeszcze troszkę $$$ na przygotowanie autka do przepraw itd) są modele 404, 406, 416, i teraz nasuwają się pytania zakładam,że wybiorę wersję tą najkrotsza, ktory model wybrac, czy jest cos co powinienem wiedziec o tych konkretnym modelach czy te modele byly slabsze/mocniejsze (wytrzymalość mostów itd.),gdzies czytalem ze niektore mialy reduktor inne tylko biegi szybkie wolne..,
nad jakimi silnikami myslec benzyna czy diesel?? generalnie mi bardsziej pasuje diesel,
A teraz pytanie końcowe czy jesli na początek bede chciał polatać tym z silnikiem 300D 88ps, to czy wogole moge liczyc na sprawne poruszanie się w terenie?? czy nie daje sobie rady... proszę o rzeczowe porady..

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr mar 19, 2008 8:11 pm

szanowny kolego mowisz o najkrotszym wiec wybor pada na 406 bo ma 2380mm rozstawu osi i zawsze byl dieslem. co do 300D (om617) to nie byl montowany fabrycznie w mogu. mozna nim zadieslowac 404s ale to juz inna bajka. 8)

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » śr mar 19, 2008 8:23 pm

co do tego czy nozesz liczyc na sprawne poruszanie sie w terenie, tym pytaniem wchodzisz na cienki lod. jednym z aspektow konstrukcji moga jest ponadprzecietna dzielnosc terenowa jednak i on nie zajedzie daleko bez odpowiedniego łacznika pedały-kierownica. a tak serio to gelenda powinna wystarczyc na "pierwsze auto", wielu o niej marzy od kilku lat jezdzac uazami, nie uwlaczajac temu ostatniemu bo to bardzo twarde zelazo( na wspomnienie az sie łza w oku kreci). 8)

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Post autor: unimog » śr mar 19, 2008 8:43 pm

najlepiej takiego co ci się podoba i stać cię na niego :D i na nikogo się nie ogladać :wink:

JaKon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:25 pm

Post autor: JaKon » czw mar 20, 2008 9:49 am

Tez mysle wlasnie o 406 ale chodzilo mi bardziej o info dotyczace tego które modele mialy "lepsze" w sensie wytrzymalosci oraz funkcjonalnosci podzespoly, oraz o to wlasnie jak rozwiazane jest przeniesienie napedu np w 406?? ile biegow /reduktor itp. itd

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » czw mar 20, 2008 12:57 pm

406 ma mocniejsze mosty i skrzynie ( 8 biegow w tym 2 wsteczne, na zyczenie biegi pelzajace 0,08km/h) bo konstruowany byl jako ciagnik, zarowno drogowy jak i rolniczy oraz naturalnie jako nosnik zabudow specjalnych. 404s bez wzgledu na zastosowanie pozostal lekka ciezarowka o ponadprzecietnej dzielnosci terenowej. to tak z grubsza co je rozni. 8)

JaKon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:25 pm

Post autor: JaKon » czw mar 20, 2008 2:44 pm

No to już wiem czego dokladnie poszukiwać, będe szukał 406, teraz juz wiem takze mniej wiecej czego sie spodziewac... piszac o 300D myslalem ze takowe byly wlasnie w unimogach z 88ps dopiero sie teraz dowiedzialem ze to sa silniki 5,7 litra diesel. pozostaje kwestia skrzyn biegow bo wystepowaly z reduktorem i bez....
Ciekawe czy uda się taki pojazd odchudzic do ok. 2,5T czyli zdjac z niego ok 800Kg....
Oraz zasadnicze pytanie:
Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » czw mar 20, 2008 3:00 pm

JaKon pisze:Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??
To jakby największy problem jest...
Organizatorzy niedopuszczają takich zmot ze względu na ogrom zniszczeń jakie sieją.Inną sprawą jest przebieg trasy i kłopot nadgabarytowy Unimoga. Na ten pojazd po prostu jest prawie wszędzie zbyt wąsko...
Oczywiście możesz zbudować ciężarówkę i startować w innych stworzonych do tego konkurencjach jak np Berlin-Wrocław,Truck-Trial itp

pozdrawiam
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Post autor: unimog » czw mar 20, 2008 3:12 pm

z tą wagą to będzie problem w 406 gotowa do jazdy to fabrycznie 3,6t, a jak chcesz by był krutki i w miare lekki to zostaje tylko U 421 z dieselkiem 2,2 i wagą wg. :)1 2,85t :wink:

JaKon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:25 pm

Post autor: JaKon » czw mar 20, 2008 4:30 pm

Pasza pisze:
JaKon pisze:Jak jest z dopuszczeniem unimoga do przeprawówek i rajdów?? Ponieważ słyszałem opinie ze organizatorzy nie zawsze pozwalaja startować tym pojazdem ze względu na trudności z ew. wyciąganiem takiego pojazdu.... Czy to prawda??
To jakby największy problem jest...
Organizatorzy niedopuszczają takich zmot ze względu na ogrom zniszczeń jakie sieją.Inną sprawą jest przebieg trasy i kłopot nadgabarytowy Unimoga. Na ten pojazd po prostu jest prawie wszędzie zbyt wąsko...
Oczywiście możesz zbudować ciężarówkę i startować w innych stworzonych do tego konkurencjach jak np Berlin-Wrocław,Truck-Trial itp

pozdrawiam
Czyli generalnie nawet jeśli się zakupi takie coś , przygotuje itd, to bedzie praca dla pracy i własnych wypadów skoro na rajdy 4x4 nie wpuszczają, czy polega to na tym ze zawzwyczaj pozwolą pojechac??
Preciez wymniarami nie odbiega tak bardzo chocby od patrola GR długiego...

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Post autor: unimog » pt mar 21, 2008 8:34 pm

może ktoś podać szerokości np.patrol,gelanda,itp.. mierzone po zewnetrznej kół . Bo mierzyłem unimogi np.
1- 404 na orginalnych felgach9x20 ,opony 10,5x20 ma=190cm
2- 404 na felgach od 403/406 11x20,opona 12,5x20 ma=200cm
3- 403/406 ham. bębnowe felgi 11x20,opony 12,5x20 ma=193cm

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pt mar 21, 2008 9:50 pm

nie mam danych :)1 ale patrol na 35" raczej nie miesci sie w 200cm, poza tym autobus ma chyba ze 280cm rozstawu osi co zbliza go do 404s. masa tez kolo 2500kg (2700kg w 404s). mysle ze prawdziwy powod niedopuszczania mogow to ich skutecznosc a nie ogrom zniszczen. tam gdzie inni ryja bez sensu lezac na brzuchu unimog zazwyczaj jedzie do przodu. ale tak juz jest ze najwiekszy jest strach przed nieznanym. bedac posiadaczem moga mam ogromny szacunek do np. Patrola i juz. 8)

Awatar użytkownika
RAFGEL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 26, 2005 5:47 pm
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: RAFGEL » sob mar 22, 2008 4:23 pm

Witam , jeżeli chcesz osiągnąć wage ok 2,5t , to zacznij budować na 404 , mi udało sie zejść do 2080 kg (zatankowany do pełna), jak założysz odpowiednie opony (do 36 cali) i Będziesz miał go zarejstrowanego to muszą cie wpuszczac na rajdy . PS. Życze miłego dłubania . (troche to zajmie czasu)

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » sob mar 22, 2008 4:35 pm

zastanawialiscie sie czy odchudzanie do granic mozliwosci ma az tak ogromne znaczenie? patrole sobie radza mimo ze lekkie nie sa a jak lagier konkretny to i gasienice nie pomoga i trza sie windowac. coraz czesciej sie nad tym zastanawiam i mysle ze wada moga jest nie jego masa a zwrotnosc lotniskowca :-?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob mar 22, 2008 5:00 pm

masa i gabaryty
ale wszystko zależy od terenu

u nas na ten przykład często gęsto poruszamy się po świeżych śladach LKT... ciasnymi wąwozami.. Czyli ten konkretny pzykład sprzyja unimogowi a nie suzuce...

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » sob mar 22, 2008 5:23 pm

problem w tym ze ani mog ani suza nie łamia sie przy skrecaniu, suza chyba pasuje miedzy koleiny a mog jak go dociazyc to pewnie zajedzie tak daleko jak LKT jesli zrezygnujemy ze slalomu miedzy drzewami ma sie rozumiec. szczerze powiem ze kazdy z nich ma swoj "ulubiony" teren, wiec "robta co chceta". ja pozostane fanem PIEKNEGO BRZYDALA :D :)2

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Post autor: unimog » sob mar 22, 2008 9:07 pm

w 404 w miare łatwo zrobić tylną oś skrętną 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość