Konkretne dane odnosnie napedu "G" reguztora i dzw

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Konkretne dane odnosnie napedu "G" reguztora i dzw

Post autor: sphinx81 » pn lis 24, 2008 11:26 pm

Witam wszystkich milosnikow gazel:)
Na wstepnie dodam, ze jestem TU nowy, nie mam jeszcze "G" ale bardzo mi sie podoba i mysle o jej posiadania za max 2 lata ( wiem ze poszukiwania ladnego egzemplarza a nie wraka trwa, le zbieranie kasy bo sa drogie ale warte ceny tez trwa:( ), choc mam rozdarcie miedzy Gela, Landrynka a Rendzem, a rozdarcie polega na kilku roznicach i zastosowaniach samochodu, ktorych nie moge znalezc, stad moje pytanka( bedzie kilka ale zeby nie mieszac tematow, beda osobno).
Jesli odpowiedzi juz sa na forum, a ja jestem gapa, ze nie zauwazylem to przepraszam.
A teraz do szczegolow.
Poczytalem troche o skrzyni redukcyjnej w mercedesie g, blokadach, reduktorach i prosilbym o sprostowanie jesli zle rozumuje..

Mamy mala wajche z literkami: S, SA, potem drugie SA, N i GA.
Z tego co wiem to:
s - oznacza naped na tylna os
sa - oznacza dolaczony naped na przednia os, czyli 4x4 szosowe??
potem jest drugie sa - i to znaczy 4x4 lekki teren??
n - neutral czyli bez przekazania napedu
ga - jazda terenowa ciezki teren 4x4 obie osie napedzane..

Sa dzwigienki ( badz guziczki) blokujace:
mechanizm roznicowy przedniej osi
mechanizm roznicowy tylnej osi
i czasami jest przystawka odbioru mocy

w guziczkach jest 3 guziczek - chyba blokada miedzy osiowego mechanizmyu roznicowego, ale nie wiem???

to teraz pytanie:
ustawienie "sa" napedu to 4x4 obie osie, ale czy to sa obie osie z reduktorem, czy obie osie plus zablokowanie miedzyosiowego mechanizmu, czy tylko naped 4x4, ale jak w landrowerze, jesli jakas os jest na innym podlozu to sie slizga i jest napedzana tylko jedna os ( czyli teoretycznie 4x4)???

moim zdaniem "SA" to tak jak w landrynie "teoretyczne" 4x4 - bez urazy

nie wiem co to jest drugie napis "SA" na drazku, moze SA terenowe czyli z miedzyosiowym mech roznicowym czyli realne 4x4??

w takim razie "GA" oznacza naped 4x4 realny, plus reduktor???
tak to rozumiem..

Natomiast "dzwigienki vel guziczki" oznaczaja, ze:
mechanizm roznicowy przedniej osi to znaczy ze na przednia os jest przekazywany moment, sila itd.. 50%/50% prawe i lewe kolo przod,
i to samo ananogicznie tylnej osi 50%/50% prawe i lewe kolo tyl??

przystawka osbioru mocy jest podobno do wyciagarki mechanicznej ale trzebga ustawic mala wajche w pozycji neutral?

tu jest pytanie co z reduktorem, blokada miedzy osiowa, zeby mimo mechanizmu roznicowego przod i tyl kola mialy po rowno na kazda oske? 50% przod, 50% tyl i kazde kolko po 25%?

jesli chodzi o guziczki, to uwazam ze jest3 guziczek na desce rozdzielczej i jest to ta miedzy osiowa blokada a Ga jest + reduktor??

natomiast jesli sa wersje starsze to tylko 2 dzwigienki i gdzie ma byc centralna blokada??

prosze o pomoc i sprostowanie mojej malej ale powiekszajacej sie wiedzy..

Z gory dziekuje za kazda odpowiedz czy krytyke..

p.s.to nie jest jakas podpucha zeby kogos sprawdzic tylko szczere dazenie do konkretnej wiedzy bez glupich bledow, zwlaszcza na poczatku fascynacji GAZELA :))

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pn lis 24, 2008 11:36 pm

najpierw zadaj sobie pytanie, ale to zajebiscie wazne pytanie:
do czego ma mi służyć terenufka?
:)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn lis 24, 2008 11:56 pm

sbb pisze:najpierw zadaj sobie pytanie, ale to zajebiscie wazne pytanie:
do czego ma mi służyć terenufka?
:)
żeby naciskać guziczki :D

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pn lis 24, 2008 11:58 pm

Flor pisze:
sbb pisze:najpierw zadaj sobie pytanie, ale to zajebiscie wazne pytanie:
do czego ma mi służyć terenufka?
:)
żeby naciskać guziczki :D
a chyba że
:)21 :)21 :)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » wt lis 25, 2008 1:09 pm

Guziczki to ja lubie ale w innej formie, no wiecie, kobieta piekna istota...

I dziwie sie, ze Wy nie Panowie "sbb" i "Flor" skoro sie pytacie, hehe :P

a na powaznie jestem tradycjonalista i nie lubie ery i-podow, playstation i guziczkow i nadmiaru elektroniki w samochodach, bo wiem, ze jest ona o kant pupy potluc i sie psuje,,,

Ale jak mam miec terenowke na dluuugich pare lat
( co najmniej -5-7lat albo wiecej np.: dysko, range, badz, gele) chce miec pewnosc jak z napedami, zeby nie byl szajs. Chce wiedziec ze mam konktrole nad " kazdym kolkiem w kazdej sytuacji". Nie bede auta uzywal do extremu, ale do codziennej jazdy, wyjazdow w gory, mazury, bloto na ryby, lekkie zabawy w terenie, pagorkach ( max modyfikacji to lift o 2-3" opony at/mt, wyciagara, snorkel, lopata, grabie i lampki na aucie :)) a takze gdzies dalej na wschod tam gdzie nie ma ludzi ktorzy naprawili by elektryke, dlatego potrzebuje solidnego, prostego auta, ktore by pojechalo te 100-110km/h wiec Gela pasuje.

WRACAJAC DO PYTANIA Z MOJEGO PIERWSZEGO POSTU..
Jak to z napedami "G" ??
Czy mam racje czy sie myle, a jesli myle to w CZYM ???

Pozdrowka

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt lis 25, 2008 3:50 pm

S - strasse (napęd na tył)
SA - strasse allrad (napęd na obie osie)
GA - gelande allrad (napęd na obie osie przez reduktor)

wajcha na tym SA na którym ci mniej przeszkadza - nic nie zmienia w przełożeniach, tylko pozycję wajchy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » wt lis 25, 2008 4:27 pm

Całe zamieszanie stąd, że są G z centralnym dyferencjałem i bez niego. Jak jest centralny, to jest blokowany. Do tego blokada mechanizmu w tylnym moście albo w obu.

Czyli kupując mercedesa, możesz wybrać, czy chcesz mieć dołączany na sztywno przód jak np. w patrolu, czy stałe 4x4 także a asfalcie, ale bez możliwości jazdy a samym tyle jak w p. discovery. Ale wybierasz to kupując odpowieni model. Oba rozwiązania mają wady i zalety.

Jak chcesz je pogodzić to albo w Erze, albo Super Select w Mitsubishi :)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » wt lis 25, 2008 8:52 pm

Kostuch dziekuje za prosta i konkretna informacje co z napedami. :)
javascript:emoticon(':D')
Alfik, poczytałem troche forum na gelenda.pl i tam bylo co innego, albo za zle zrozumialem z roznica w460 i w463..

Stary G w 460 ma naped standartowo na tylna oske - pozycja s,
jak sie wlaczy pozycje naped 4x4 - SA to i automatycznie sie wlacza blokada miedzyosiowa ( nie trzeba sie bawic guziczkiem na desce rozdzielczej).
Pozycja GA to 4x4 plus reduktor.
Dodatkowa blokada przedniego i tylnego mostu dzwigienkami.

W nowszym w 463 sa 3 guziczki, bo miedzyosiowa blokada sie nie wlacza automatycznie, poniewaz brak napedu tylko na tylna os i trzeba wlaczym centralna blokade samemu.

Taka odpowiedz, albo autko standartowo z napedem na tyl i dolaczane napedy bo sam tyl "ekonomiczny do jazdy po ulicy..
albo standartowo naped 4x4 bez centralnej blokady zeby niby bylo ekonomicznie skoro nie mozna tylnko na tylnej osce jechac...
Ale elektronika robi psikusy niestety...

P.S. alfik nie zgodze sie z Toba co do p.discovery.
Dyskoteka ma standartowo niby naped 4x4 tak jak G W 463, bez centralnego mechanizmu blokujacego.
Zeby sie obracaly rozno obie osie trzeba je wlaczym. W G jest to guziczek, a w dysko mala wajcha diff lock, inaczej jak beda obie osie na roznej nawierzchni, np.: przeod na dobrej przyczepnosci, a tyl na sliskiej to mimo 4x4 bedzie sie slizgal tyl a przod nie drgnie... dopoki nie wlaczymy centralnej blokady w tych autach...

p.s.O co chodiz z pajero super selekt??javascript:emoticon('??')

On ma standartowo naped na tyl jak w G, ale jak trzeba to sie dolacza naped 4x4, centralny dyferencjal, blokady mostow przod/tyl i redutkor, bo nie rozumiem, a sie nie znam na pajero??
Prosze o malym opier papier... jesli sie myle a pochwaleniu jesli mam racje.. javascript:emoticon(':lol:')

Awatar użytkownika
Rumpelstikin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 03, 2008 9:39 pm
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Post autor: Rumpelstikin » śr lis 26, 2008 1:21 am

alfik pisze:
Czyli kupując mercedesa, możesz wybrać, czy chcesz mieć dołączany na sztywno przód jak np. w patrolu, czy stałe 4x4 także a asfalcie, ale bez możliwości jazdy a samym tyle jak w p. discovery. Ale wybierasz to kupując odpowieni model. Oba rozwiązania mają wady i zalety.

:)


disco? - nie wydaje mi się.

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » śr lis 26, 2008 11:16 am

Rumpelstikin masz racje disco to takie ala G mowie o guziczkowej wersji, tylko bez blokad mostow przod i tyl.
Disco ma naped staly 4x4 dokuki jest przyczepnosc obu osi, jak traci przyczepnosc jakas os to jest tylko naped 4x2, w tym ze os na gorszej nawierzchni sie slizga, wiec bezmyslnie i nic to nie daje... dlatego centralny dyfer...
:)
Pozdrowka

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr lis 26, 2008 11:31 am

W 463 centralny dyfer jest po to żeby można było jeździć po szosie 4x4.
W 460 go nie ma, jest tylko 4x4 TERENOWE długie i krótkie, a na szosę tylko 4x2. No i dwie blokady. W sumie pełen wypas.

Szkoda tylko że przywalili mu taką ciężką karoserię.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » śr lis 26, 2008 1:44 pm

Liroz pisze:[...]
Szkoda tylko że przywalili mu taką ciężką karoserię.
Idź Pan w laminaty - zrób swap budy z Trabanta kombi :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » śr lis 26, 2008 1:56 pm

A to by byla fajna zmota... :)21 :)2
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr lis 26, 2008 2:11 pm

Rumpelstikin pisze:
alfik pisze:
Czyli kupując mercedesa, możesz wybrać, czy chcesz mieć dołączany na sztywno przód jak np. w patrolu, czy stałe 4x4 także a asfalcie, ale bez możliwości jazdy a samym tyle jak w p. discovery. Ale wybierasz to kupując odpowieni model. Oba rozwiązania mają wady i zalety.

:)


disco? - nie wydaje mi się.
Przypomina się dowcip - "rozstrzelać nie wolno wypuścić" - wszystko zależy od wstawienia przecinka :D

Oczywiście to miałem na myśli - że w Disko nie można na samym tyle, bo sposobem odłaczenia przodu jest np. odpięcie wału :) Zabrakło przecinka. Powrównywałem Patrola bez centralnego dyfra z Dyskoteką mającą ten element.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » śr lis 26, 2008 2:50 pm

Kolego Liroz jakto??

W463 ma standartowo szosowe przelozenie na naped 4x4 bez blokady miedzyosiowej/ badz centralnego dyfra.
Nie mozna niestety tylko 4x2 wiem..

Ale w W460 w ogole nie ma blokady miedzyosiowej ???
To znaczy, ze jest gorszy o disko, ktora ma centralny dyferencjal???

w460 ma blokady mostow przod i tyl, a biegi terenowe 4x4 szosa sa bez blokady miedzyosiowej, i tak samo z terenowymy 4x4, tylko tu jest dolaczony reduktor ??

Kiepsko jak w460 nie ma blokady miedzoosiowej :(((

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » śr lis 26, 2008 3:21 pm

sphinx81 pisze:[...]
Kiepsko jak w460 nie ma blokady miedzoosiowej :(((
mam wrażenie, że sam nie wiesz czego chcesz. jeśli nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego to chyba tym bardziej nie będzie jego blokady?

460/461 ma napęd na przód dołączany "na sztywno" - co uniemożliwia jeżdżenie na suchym asfalcie z napędem na 4 koła z tego powodu, iż podczas skręcania każde z kół pokonuje inną drogę i naprężenia powstałe dzięki temu b.szybko zabiłyby układ jezdny. 463 zaś posiada międzysosiowy mechanizm różnicowy i tenże mechanizm umożliwia rozkład tychże sił wszelakich na obie osie w zależności od ich obciążenia. Po zablokowaniu międzyosiowego mechanizmu różnicowego też NIE WOLNO jeździć po suchym asfalcie!

no co jeszcze nie wiesz? Blokad mostów też się na twardej i przyczepnej nawierzchni nie włącza - uprzedzam kolejne pytanie...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr lis 26, 2008 3:36 pm

DamnIt! pisze:
460/461 ma napęd na przód dołączany "na sztywno" - co uniemożliwia jeżdżenie na suchym asfalcie z napędem na 4 koła
Zaraz uniemożliwia. Jak się zapomni to się jeździ :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr lis 26, 2008 3:58 pm

sphinx81 pisze:...

Kiepsko jak w460 nie ma blokady miedzoosiowej :(((
W sumie jest, tylko nie da się jej wyłączyć 8)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr lis 26, 2008 4:09 pm

sphinx81 pisze:Kolego Liroz jakto??

W463 ma standartowo szosowe przelozenie na naped 4x4 bez blokady miedzyosiowej/ badz centralnego dyfra.
Nie mozna niestety tylko 4x2 wiem..

Ale w W460 w ogole nie ma blokady miedzyosiowej ???
To znaczy, ze jest gorszy o disko, ktora ma centralny dyferencjal???

w460 ma blokady mostow przod i tyl, a biegi terenowe 4x4 szosa sa bez blokady miedzyosiowej, i tak samo z terenowymy 4x4, tylko tu jest dolaczony reduktor ??

Kiepsko jak w460 nie ma blokady miedzoosiowej :(((
Blokada centralnego dyferencjału występować może jedynie razem z tymże. Może być natomiast centralny dyferencjał bez blokady (część Disko II).

Jak nie ma centralnego dyferencjału to nie ma jego blokady. Wówczas dołączenie przedniego napędu daje taki wynik jak zablokowanie centralnego dyfenrencjału - proste ??? :D

Ponieważ już 3 razy miałem przyjemność tłumaczyć ludziom, którzy już kupili samochód terenowy, co kupili, jak to działa i kiedy, to niczemu się nie dziwię. Sphinks81 jeszcze nie kupił więc to, że pyta przed (2 lata przed !!!) jest jaki plus. Ale nadal nie wygląda na to, by rozumiał, o co pyta :cry:
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » śr lis 26, 2008 4:12 pm

Kolego DamnIt! wiem co jak w blokadami mostow, ale na upartego jak jest na parkingu blocko w lesie i lod to mozna se sprobowac wszystko powlaczas i wyjechac powolutku:P

W 463 - ok juz wiem co z nim tak i nie tak, tylko ze strasznie delikutaśne sa te guziczki i trza uwazac zeby sie nei zepsly:)

W460/461 naped 4x2 po szosie ok kapuje
SA - naped 4x4 bez reduktora nie po szosie - tak mam rozumiec?
i wiadomo, ze GA z reduktorem teren, chyba ze ciagniemy ciezka pzyczepe pod gore:)

Ale wciaz nie rozumiem napedu 4x4 na sztywno.
Na chlopski rozum to widze to tak:

W463 standart naped 4x4
Jak jedna os jest na sliskim to sie obraca, druga nie (nawet na czarnym) tak????
Wtedy wlaczamy blokade centalna i wtedy nie wazne gdzie sa obie osie - obie maja po 50% mocy na kazda os, to sie zgadza..

Potem bawimy sie blokadami mostow

ALE JAK JEST W W460/461
Standart 4x2 po szosie, jesli jest slisko na ulicy to nie mozemy wlaczyc napedu Sa naped 4x4? JAk tak to do dupy i mi sie nie podoba!!
W W463 mozna..

I W koncu jesli W 460/461 nie ma mechanizmu centralngo, nie ma jego blokady, to nie mozna zablokowac zeby w terenie bylo 50% mocy przednia os i 50% mocy tylna os tylko GA reduktor i bl;okady mostow tyl i przod, ale i tak jak bedzie rozna nawierzchnia pod osiami, to nie wyjedzie bo tylko jedna oska sie bedzie obracala?

Zaczyna mnei draznic ten naped G W460, kce naped 2in1 W463 i W460 w jednym perf4kcyjne polaczenia (ale z dzwigienkami):)
Pozdro

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr lis 26, 2008 4:24 pm

@sphinx
Więcej piszesz niż czytasz. Kup LR/mitsu/dżipa - tylko tam jest prawdziwy 4x4 - zresztą w tamtych działach ci to udowodnią.
I ciesz się, że w G nie występują sprzęgiełka, bo byś już się całkiem rozkleił :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr lis 26, 2008 4:26 pm

Jeszcze raz - na łuku droga przebywana przez poszczególne koła różni się. różnicę tę kompensują mechanizmy różnicowe. przy napędzie na 4 koła na przyczepnej nawierzchni potrzeba ich 3.

Jeśli ten między osiowy zablokujemy (albo jak w moim aucie fabryka go nie dała :) ) to będą powstawać naprężenia - na zakręcie szybko, na prostej wolno), które prędzej czy później się rozładują - albo przes poślizg któregoś z kół, albo przez urwanie/ukręcenie jakiegoś elementu układu przeniesienia napędu. W tej sytuacji, nawet jak awaria nie wystąpi, to mechanizmy ucierpią.

Na śliskiej nawierzchni lub z kołami w powietrzu mamy inną sytuację. Otwarty dyfer równo dzieli moment, nie moc! w ten sposób że koła/mosty dostają tyle samo, czyli nic. Zablokowanie dyferencjału sprawia, że oba jego wyjścia kręcą się z tą samą prędkością, a przenoszą tyle siły napędowej, na ile im przyczepność pozwala.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » śr lis 26, 2008 4:39 pm

Oki wiecej juz rozumiem...
Czyli w G W460 dolaczenie przedniego napedu daje ten sam efekt to wlaczenie centralnego w W463, ale wtedy nie mozemy jezdzic po asfalcie? tak?
Czyli G W 460/461 mozemy po asfalcie jezdzic tylko 4x2 zeby nie zepsuc napedow... tak??
Nie mozemy wlaczyc tylko 4x4 zeby bezpiecznie jechac po sliskim asfalcie nie niszczac napedow, tak ??

Jesli juz to Range-Rover p-38, Dysko II, albo M-B G W463 a nie zadne mitstu czy jepy:)
Pozdro

Kolego Kostuch, czytam, tylko podczas tego jak pisalem odpowiedz ( a dlugo ja pisalem i troche bylo czytania) Asfik i Ty juz cos napisaliscie, a ja tego nie widzialem bo sie produkowalem przy klawiaturce:)
Tyle :)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr lis 26, 2008 5:15 pm

sphinx81 pisze:Oki wiecej juz rozumiem...
Czyli w G W460 dolaczenie przedniego napedu daje ten sam efekt to wlaczenie centralnego w W463, ale wtedy nie mozemy jezdzic po asfalcie? tak?
Czyli G W 460/461 mozemy po asfalcie jezdzic tylko 4x2 zeby nie zepsuc napedow... tak??
Nie mozemy wlaczyc tylko 4x4 zeby bezpiecznie jechac po sliskim asfalcie nie niszczac napedow, tak ??

Jesli juz to Range-Rover p-38, Dysko II, albo M-B G W463 a nie zadne mitstu czy jepy:)
Pozdro

Kolego Kostuch, czytam, tylko podczas tego jak pisalem odpowiedz ( a dlugo ja pisalem i troche bylo czytania) Asfik i Ty juz cos napisaliscie, a ja tego nie widzialem bo sie produkowalem przy klawiaturce:)
Tyle :)
TAK
TAK
Zależy jak śliski ten asfalt - jak zalodzony, albo zaśnieżony to można - liczy się co na wierzchu, a nie co pod spodem.

Jest jeszcze sporo innych aut z centralnym dyfrem - są takie toyoty, jeepy, nissany (sprzęgło zamiast dyfra), suzuki, honkery, nivy. Mitsu jest jeszcze fajniejsze po mimo centralnego dyfra pozwala odpiąć przód. Nawet Ssangyongi są z dyfrem i bez. Trzeba wiedzieć co się kupuje :) Trudno mi znaleźć markę, która robi terenówki a nie ma modelu z centralnym dyfrem - może UAZ? TATA? Ford (oj już bez pewności). Często ten sam model ma wersje z dołączanym przodem oraz ze stałym napędem...
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
sphinx81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 21, 2008 11:31 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: sphinx81 » śr lis 26, 2008 5:56 pm

Oki kapuje ale co do centralnego dyfru.. wyraze sie jasniej..

Nie chodzi o te auta ktore go maja, ale ktore maja go blokowany, zeby 50/50 obie osie mialy:)

A poza tym autka ktora mnie kreca z zewnatrz i WEWNATRZ (a srodki wielu sa paskudne dla mnie np.: toyoty, mistubishi, jeepy, nissany itd..)
Tylko biore pod uwage M-B G teraz niestety W463 (a nie W 460), L-R Disco II lub R-r P-38 niestety tylko one mi pasuja jak na autka leciwe, uzywane i prawdziwe terenowki, a nie jakies poSUVajki:P

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość