Na wstepnie dodam, ze jestem TU nowy, nie mam jeszcze "G" ale bardzo mi sie podoba i mysle o jej posiadania za max 2 lata ( wiem ze poszukiwania ladnego egzemplarza a nie wraka trwa, le zbieranie kasy bo sa drogie ale warte ceny tez trwa:( ), choc mam rozdarcie miedzy Gela, Landrynka a Rendzem, a rozdarcie polega na kilku roznicach i zastosowaniach samochodu, ktorych nie moge znalezc, stad moje pytanka( bedzie kilka ale zeby nie mieszac tematow, beda osobno).
Jesli odpowiedzi juz sa na forum, a ja jestem gapa, ze nie zauwazylem to przepraszam.
A teraz do szczegolow.
Poczytalem troche o skrzyni redukcyjnej w mercedesie g, blokadach, reduktorach i prosilbym o sprostowanie jesli zle rozumuje..
Mamy mala wajche z literkami: S, SA, potem drugie SA, N i GA.
Z tego co wiem to:
s - oznacza naped na tylna os
sa - oznacza dolaczony naped na przednia os, czyli 4x4 szosowe??
potem jest drugie sa - i to znaczy 4x4 lekki teren??
n - neutral czyli bez przekazania napedu
ga - jazda terenowa ciezki teren 4x4 obie osie napedzane..
Sa dzwigienki ( badz guziczki) blokujace:
mechanizm roznicowy przedniej osi
mechanizm roznicowy tylnej osi
i czasami jest przystawka odbioru mocy
w guziczkach jest 3 guziczek - chyba blokada miedzy osiowego mechanizmyu roznicowego, ale nie wiem???
to teraz pytanie:
ustawienie "sa" napedu to 4x4 obie osie, ale czy to sa obie osie z reduktorem, czy obie osie plus zablokowanie miedzyosiowego mechanizmu, czy tylko naped 4x4, ale jak w landrowerze, jesli jakas os jest na innym podlozu to sie slizga i jest napedzana tylko jedna os ( czyli teoretycznie 4x4)???
moim zdaniem "SA" to tak jak w landrynie "teoretyczne" 4x4 - bez urazy
nie wiem co to jest drugie napis "SA" na drazku, moze SA terenowe czyli z miedzyosiowym mech roznicowym czyli realne 4x4??
w takim razie "GA" oznacza naped 4x4 realny, plus reduktor???
tak to rozumiem..
Natomiast "dzwigienki vel guziczki" oznaczaja, ze:
mechanizm roznicowy przedniej osi to znaczy ze na przednia os jest przekazywany moment, sila itd.. 50%/50% prawe i lewe kolo przod,
i to samo ananogicznie tylnej osi 50%/50% prawe i lewe kolo tyl??
przystawka osbioru mocy jest podobno do wyciagarki mechanicznej ale trzebga ustawic mala wajche w pozycji neutral?
tu jest pytanie co z reduktorem, blokada miedzy osiowa, zeby mimo mechanizmu roznicowego przod i tyl kola mialy po rowno na kazda oske? 50% przod, 50% tyl i kazde kolko po 25%?
jesli chodzi o guziczki, to uwazam ze jest3 guziczek na desce rozdzielczej i jest to ta miedzy osiowa blokada a Ga jest + reduktor??
natomiast jesli sa wersje starsze to tylko 2 dzwigienki i gdzie ma byc centralna blokada??
prosze o pomoc i sprostowanie mojej malej ale powiekszajacej sie wiedzy..
Z gory dziekuje za kazda odpowiedz czy krytyke..
p.s.to nie jest jakas podpucha zeby kogos sprawdzic tylko szczere dazenie do konkretnej wiedzy bez glupich bledow, zwlaszcza na poczatku fascynacji GAZELA
