Strona 1 z 1
Smarowanie G
: pt gru 19, 2008 10:09 am
autor: skorek
o których miejscach warto pamietać gdy się człowiek nachyli z tawotnicą nad g klasą?
pytam bo nie chcialbym czegoś przeoczyć, ale najpierw to muszę sie tam z karcherem nachylic bo żadnej kalamitki nie mogę znaleść
prawa połkóla przedniego mostu troszke smaru mi wypuszcza, jaki koszt uszczelniaczy i czy duzo pracy? w g tego jeszcze nie robiłęm w patrolu to pare browców i po sprawie.
no i koszt uszczelniaczy może jakis wymiary, napewno ktoś to już wymieniał.
wrzerów na polkólach nie ma to mysle ze to bedą uszczelniacze.
dzieki za info.
: sob gru 20, 2008 7:30 pm
autor: sinkler
na wałach przy krzyżakach masz kalamitki . jeśli są orginalne to potrzebujesz końcówkę stożkową . oczyść dokładnie kalamitki aby nie było brudu. Smaruj tekże zamki do kluczy stacyjkę a także zawiasy i prowadnice foteli ..
Re: Smarowanie G
: ndz gru 21, 2008 3:46 pm
autor: yaro 65
skorek pisze:
prawa połkóla przedniego mostu troszke smaru mi wypuszcza,
to nie problem , ale jeśli to olej z mostu - do wymiany simering półosi lub też tulejka ślizgowa , półoś nie może mie luzu promieniowego .
W kólach też warto uzupełniac smar,odkręcając korki .
: ndz gru 21, 2008 7:14 pm
autor: sinkler
W mercu na półoskach nie ma tulei slizgowej jest tylko zimering. półosie są odciążone.wysiadło uszczelnienie pólosi lub teflonowy ring na kuli.
Ciężko radzić bo nie podajesz typu i nie wiadomo czy masz chromowane kule czy nie.
: ndz gru 21, 2008 7:47 pm
autor: Liroz
Hmm ośmiele się być innego zdania, w nowszych 460 wzwyż jest taka tuleja

: ndz gru 21, 2008 7:54 pm
autor: kita
: ndz gru 21, 2008 7:56 pm
autor: kita
starsze mosty (bodajże do 83 roku) miały inną budowę - półosie, przesuwkę blokady i uszczelnienie półosi bliżej mech. różnicowego oraz cieńsze sworznie końcówek drążków i drążki kier.
: pn gru 22, 2008 11:27 am
autor: skorek
to wg tego schematu sruba 134 służy do uzupełniania smaru w półkóli?
: pn gru 22, 2008 12:56 pm
autor: yaro 65
tak
p.Jarek
: pn gru 22, 2008 2:37 pm
autor: Liroz
A ja nie mam smaru w kulach

: pn gru 22, 2008 5:59 pm
autor: yaro 65
o
powiesz kolego cóż to za przyczyna jest

tak się zastanawiam , zasadniczo tarcie kulach występuje tylko na pierścieniu uszczelniającym o ile jest , łożyska na piaście i zwrotnicach są dobrze zabezpieczone , przegub w osłonie , to może i bez smaru się obejdzie ?
p. Jarek
: pn gru 22, 2008 9:06 pm
autor: skorek
Liroz pisze:A ja nie mam smaru w kulach

no wlasnie???
: wt gru 23, 2008 11:53 am
autor: Liroz
Moim zdaniem (zastrzegam że ja sie nie znam) wystarczy przesmarować uszczelnienie kuli. To że będzie w środku zapaskudzone smarem nie ma chyba żadnego znaczenia w przypadku dostania się wody a może utrudnić jej pozbycie się (przez odkręcenie jednej z dolnych śrub).
Dobrze jest po mokrych jazdach odkręcić śrubę dolną oraz korek i jakiś czas przewentylować kule gdy auto jest odstawione.