wymiana silnika Gelenga

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Tomasz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 06, 2009 5:36 pm
Lokalizacja: Słupsk

wymiana silnika Gelenga

Post autor: Tomasz1 » sob lut 14, 2009 12:01 am

Witam,

Posiadam mercedesa G (Wolf), silnik 2.4d jest juz dla mnie za słaby pomimo tego że to igła (80.000km) jaki można włożyc silnik, żeby zbytnio nie było niewiadomo ilu przeróbek ??

dzieki za rady
gg 10859560

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » sob lut 14, 2009 5:03 pm

W sumie każdy mercedesowski będzie pasował sprzed epoki CDI (a nawet CDI). Może będzie potrzebne dorobienie łap oraz wymiana kielicha na nowszy typ ale to żadna filozofia. Bez niczego chyba wejdzie 300D od 123.

Drzewko mocy to 300D od 123 -> 300D od 124 -> 300D24V od 124 -> 300TD od 124 -> 300TD24V od okulara. Gdzieś tam pomiędzy jest jeszcze 2,9TD (odszczepieniec z bezpośrednim wtryskiem ;)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » śr maja 20, 2009 2:41 pm

Witam szanowne grono milosnikow G klassy. Jestem w temacie G nowy choc z marka MB mam troche do czynienia.
Zakupilem niedawno MB G klasse z roku 86 2.8GE automat.
Samochod jest w calkiem niezlym stanie. Procz paru widocznych niewielkich ognisk rdzy w nadwoziu wszystko zdrowe jak dzwon. Kupilem ten samochod z mysla o wymianie silnika na diesela.
I tutaj mam jak narazie jedno pytanie: Jakie silniki wraz ze skrzynia manual (choc manual nie jest konieczny) podejdzie do tego z mozliwie niewielka ingerecja w samochod? Myslalem o 3.0turbodiesel z w124 albo z w210.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pt maja 22, 2009 6:59 am

Koledzy czy do silnika 3.0 TD z w123 wlozonego do dlugiego G jest sens zakladac skrzynie 5 biegowa z w123? G jezdzi na oryginalnych oponach.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » sob maja 23, 2009 10:18 pm

I pytanie jaka skrzynia 5 biegowa bedzie najlepsza? Czy skrzynke z w124 zlaczy z silnikiem z w123?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » sob maja 23, 2009 10:54 pm

Jak nie ma oddzielanego kielicha to nie. (a skrzynki od 124 raczej nie mają)
Ogólnie możesz tam wsadzić wszystko, jak jeździsz na małych kółkach to od osobówki bez problemu, jak na dużych to od kaczki albo orginalną

Ja kupiłem swoją G na kołach 36" ale ze skrzynka od 124 i startowaliśmy tym na Magamie :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pn maja 25, 2009 1:30 pm

Koledzy sorry ze tak zawracam... ale dalej jestem w kropce. jak juz wyzej pisalem jestem wlascicielem G i postanowilem zminic w nim motorek z 2.8 benz na jakis w okolicach 3litrow td choc nie koniecznie turbo. Moj samochod jest z roku 86.
Tak wiec dylemat jest taki: znalazlem silnik z w123 3.0turbodiesel z przebiegiem 160kkm za 2k zl z tym ze troche niejestem zbyt sklonnny do tego silnika bo wiem ze jest to troche stara, paliwozerna, stosunkowo slaba jednostka. A ze moj G wagon jest z 86 roku niechce sie cofac w przeszlosc czyli w 3.0 z w123. Caly czas chodzi mi po glowie cos nowszego mocniejszego.
No i znalazlem silnik z 96r z MB w210 2.9turbodiesel wraz ze skrzynia automat 5biegowy przebieg nieznany. Cena to 7k zl. Bezposredni wtrysk paliwa, 300Nm i 129HP bardzo mi sie to podoba. To jest ten sam silnik co w sprinterach i w gelendach
463? Jest sens wywalac tak wiele kasy na ten nowszy silnik
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » pn maja 25, 2009 3:28 pm

Nie za drogo? poszukaj 300td od 124 za 4-5k. Nie ma to jak silniczek z komorą wstępna
Wzglednie 300D24V
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pn maja 25, 2009 9:01 pm

Jak to z kamora to znaczy ze lepszy? Na moj rozum(z tego co wiem)to bezposredni wtrysk jest bardziej bezawaryjny, tanszy. A kiedys cos wyczytalem ze te 6cyl 3.0 potrafia sie przegrzewac. Ile to w tym prawdy jest?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » wt maja 26, 2009 5:05 pm

Z komora bardziej miękko chodzi, prawie nie ma terkotu dizlowskiego. Zużycie paliwa jest OK, nie ma na co narzekać. Jedyne co że te silniki są trochę duże i ciężkie.
W 300 nic sie nie przegrzewa (tylko podobno głowice w 3500TD).
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » śr maja 27, 2009 3:51 pm

Czy robil juz to ktos? Wyciaganie kapletnego silnika 2.9TD wraz ze skrzynia(elektronicznie sterowana) z MB 210 kombi z 97roku. Co jest konieczne do wymontowania wraz z silnikiem i skrzynia aby ten caly zestaw dzialal w G wagonie?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Kefir
 
 
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Tychy

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Kefir » śr maja 27, 2009 8:34 pm

Liroz pisze:Nie za drogo? poszukaj 300td od 124 za 4-5k. Nie ma to jak silniczek z komorą wstępna
Wzglednie 300D24V
w zyciu .... silniki 2.9 ze sprintera to jeden z najlepszych silników mercedesa.Bezprośredni wtrysk jest o całą klase lepszy od tego z komorą wstepną (momen,moc,b.podatny na zwiekszenie mocy,nie grzeje się jak taki z komorą,),lzejszy... to że ma troszke twardszy klank (kwestia przyzwyczajenia),minusy - droższy,troche elektroniki(napewno dałoby się zlikwidować) aczkolwiek nie jest jakoś specjalnie uciązliwa i awaryjna.Ja w swoim g wagienie mam ten od 124 td i gdybym nie mial go leżeć w szopie pare ładnych lat -to napewno zakladalbym tego od sprintera!!!!!
(ot to taka moja luźna subiektywna opinia, poparta jednak jakims doswiadczeniem zawodowym :) )
...G...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » czw maja 28, 2009 12:47 am

Może i tak, na tym 2,9 nie jeździłem ale nie tęsknie bo mam 300TD24V. Ten ma kopa lepszego od 2,9, większy zakres obortów. Nie mogę się nadziwić od jakich niskich obrotów on ciągnie. A do góry też można zaszaleć :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » sob maja 30, 2009 9:46 pm

Koledzy no to klamka zapadla. 2.9 juz w garazu. Troche jestem porobiony jak zobaczylem ze wszystko tam jest na prad. A najgorsze jest to ze niewiem do konca ktore to "komputer" i jak to wszystko teraz spowrotem podpiac jak instalacja jest nie kapletna?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » pn cze 01, 2009 8:49 am

Najłatwiej to podpiąć na instalacji od sprintera a ze skrzynią automatem nie będzie łatwo bo "czyta" z ABS- u.Też miałem taki dylemat co wrzucić do swojej G zamiast starej 300 D i padło na 300 TD 24V.Silnik jest bezawaryjny i ma moc.Wywaliłem całą elektronikę i podałem to na pompie mechanicznej.

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pn cze 01, 2009 9:41 pm

Zamieniles pompe ze starszego modelu? Jak to skrzynia czyta z ABS-u?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » wt cze 02, 2009 12:12 am

Albo znajdziesz dobrego elektryka (ciężko) albo rozejrzyj się za pompą mechaniczną oraz skrzynią manualną. Nie wiem co tam jest za pompa w 2.9 ale jeśli ta co w 300TD24V to może bym mógł pomóc... masz tą Gelę gdzieś w Polsce? bo chyba nie w N
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » wt cze 02, 2009 7:29 am

G mam w N. Sam jestem elektrykiem tak ze moze czegos sie przy MB naucze. Chcialbym urzyc tego automatu bo jest 5 biegowy i nietrza sie martwic o pedaly i cala reszte bo moj oryginalnie byl automat.
Moze wiecie gdzie mogl bym dostac schamat instalacji do W210?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Zbyszek G » wt cze 02, 2009 8:13 am

W 2,9 tdi skrzynia jest sterowana komputerem który czyta min. prędkość auta z czujników ABS przy kołach. Tak ogólnie tłumaczył gość co miał u siebie 2,9 tdi w G a skrzynie miał od kaczki bo ta od sprintera coś nie bardzo pasowała ( albo cięgna albo wybierak nie pamiętam). W 461 jest po 97 roku fabrycznie 2,9 w automacie więc może to gdzieś podejrzyj jak jest zrobione.

Liroz pompa w 2,9 tdi jest rotacyjna z wtryskiem sterującym.pozdr

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » wt cze 02, 2009 12:20 pm

Pompa jest rotacyjna tak jak pisze Zbyszek G. Jesli rzeczywiscie do obslugii tej szkrzynki jest potrzebny abs to chyba bede musial pomyslec nad inna skrzynka. W moim G ABS-u brak. A o czujnikach na kolach to wogole nawet nie mysle.
Jakie skrzynie bez elektroniki niekoniecznie manualne beda pasowaly do 2.9TDI ?
A moze wartalo by zakupic nowa lub uzywana ale kapletna wiazke elektryczna do W210 i sprobowac ja polaczyc?
Kurde ten ABS mnie zalamal.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pt cze 05, 2009 6:58 pm

Koledzy czy robil juz to ktos? Przedluzanie walu pomiedzy skrzynia biegow a skrzynia rozdzielcza. Czy konieczne jest zastosowanie oryginalnego walu w tym miejscu czy mozliwe jest wspawanie odpowiedzniego dystansu i przedluzenie walu? Czy to rozwiazanie wytrzyma? Jak przypuszczam wiele zalezy od spawacza. W moim oryginalnie mam automata z krotkim walkiem i w zwiazku ze bede zakladal skrzynie manualna od w124 5biegowa takowa skrzynia jest krotsza od automatu z mojego G. A wiec trza bedzie zastosowac dluzszy walek.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: kita » ndz cze 14, 2009 8:48 pm

wały napędowe to najmniejszy problem - masz stary wał , podajesz wymiar od flanszy do flanszy i zrobią każdy wymiar oczywiście jak "dawca " będzie zużyty to najpierw polecą krzyżaki i wielkolin a później przeróbka lub wyprodukują nowy w/g wymiaru

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: rafalwicher » pn cze 15, 2009 9:09 pm

Wal mam oryginalny dlozszy od G z 3.0 D manual. Z tego co pomierzylem powinien spasowac.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: elmex » pn lip 20, 2009 9:55 pm

Rozumiem silnik 300GD 24V z okulara a co dalej od jakiego modelu sprzęgło koło zamachowe czy dwu masowe i chcę założyć do tego moją skrzynię z wolfa 2.4 D
na pewno będę potrzebował jeszcze obudowę sprzęgła żeby połączyć silnik ze skrzynią.
jeszcze coś ciekawego co może spotkać mnie na drodze takiej roboty
pytanko do tych co już to przeszli czy też co cieszą się nowym 300 D 24V

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: wymiana silnika Gelenga

Post autor: Liroz » pn lip 20, 2009 11:05 pm

Ja tam się cieszę :D po 1,5 roku stwierdzam że silnik nie do zaj... tylko na przeprawę się nie nadaje bo za ciężki. Oczywiście do upalania po terenie z pominięciem bagna jak najbardziej TAK. Na wyprawy też jak znalazł, mocny oszczędny bezawaryjny. Problem z pompą elektryczną, orginalna elektronika to masakra i tu potrzeba czegoś w zamian. Zrobiłem to swego czasu u siebie i jeżdżę 8) Zastanawiam się czy nie robić takiego modułu bo paru zainteresowanych jest :roll:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość