skrzynia - U404

G, Unimog

Moderator: Mroczny

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

skrzynia - U404

Post autor: reeb » pn wrz 14, 2009 10:17 pm

jestem na etapie rozkrecania skrzyni ... cus sie w niej skutecznie 'zacielo'... pewnie na skutek nadmiaru H20 -
poza tym simmer przedniego wału puszcza (lub krzyzak - bo smarowny jest olejem ze skrzyni ??)
czy dysponuje ktoś schematem? bylbym wdzieczny. Poza tym czy warto wymienic przy okazji lozyska... jakies standardowe sa czy wydumka rzadko spotykana?

skrzynia jest obecnie na stole...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

EDIUNIMOG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:03 pm

Re: skrzynia - U404

Post autor: EDIUNIMOG » sob paź 24, 2009 12:19 am

Koledzy Naprawde nikt nic nie ma na temat skrzyni w uni 404 Mnie też przydałoby się pare informacji Np.jak zdemontować wałek sprzęgłowy
Odkręciłem dekielek na skrzyni przez którego przechodzi wałek Odkręciłem nakrętke na wałku która trzyma chyba łożysko I nic wałek trzyma się w skrzyni Niestety nie wiem czy jest on jakoś jeszcze zabezpieczony Boję się dalej rozbierać skrzynie a poza tym nie wiem czy jest taka potrzeba do wyjęcia wałka Proszę o rade

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: skrzynia - U404

Post autor: anatol » sob paź 24, 2009 8:29 am

musisz wybić łożysko na dolnym wałku i go opuścić inaczej nie wyciągniesz bo haczą o siebie , po wybiciu spadnie ci podkładka dystansowa pamiętaj zeby ja z powrotem załozyć , jeszcze trzeba popuscić wałek zdawczy łożyska wybijac nie trzeba wystarczy mały luz i powinien wyjść

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: skrzynia - U404

Post autor: pavvel » sob paź 24, 2009 10:12 am

a na detali.ru nie ma schematow czasami :wink:
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: skrzynia - U404

Post autor: anatol » sob paź 24, 2009 12:59 pm

gościu z bolesławca który handluje unimogami sprzedawał ksero instrukcji do unimoga po niemiecku ale ładnie rozrysowana , znajdziesz go na allegro ma chyba nick U416

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: skrzynia - U404

Post autor: reeb » ndz paź 25, 2009 10:45 am

EDIUNIMOG pisze:Np.jak zdemontować wałek sprzęgłowy
tak jak napisal anatol...

Obrazek

zanim zdejmiesz walek sprzeglowy (38) - powinien zejsc z lozyska waleczkowego lacznie z synchronizatorem - musisz pozbyc sie kola (36) z walka posredniego. By zdjac to kolo musisz wybic na zewnatrz lozysko podporowe z obudowy skrzyni, a jest tam strasznie malo miejsca, samo lozysko jest od wewnatrz zabezpieczone segerem. Dorobilem prosty przyrzad i sciagaczem wyprasowalem.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

EDIUNIMOG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:03 pm

Re: skrzynia - U404

Post autor: EDIUNIMOG » ndz paź 25, 2009 10:20 pm

No i to się nazywa pomoc Bardzo Wam dziękuje Pozdrawiam

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: skrzynia - U404

Post autor: reeb » pn paź 26, 2009 12:48 pm

to ja mam teraz pytanie,

szkrzynia rzlozona w drobny mak, na stole wszystkie lozyska pozdejmowane celem wymiany, lacznie
naliczylem sie ok 10 szt. Pozostaly jeszcze dwa na wałku zdawczym (sprzeglowym czy jak go nie nazwac) lozyska igiełkowe (złożenia - koszyk +wałeczki). jedno w koszyku podtrzymujące wałek sprzęgłowy, drugie majace tendencję do wyspywania wałeczków w okolicach duzego koła.
Wydaje się, że oba pracują jedynie gdy skrzynia jest na luzie wiec bez obciążenia...
pytanie:
czy warto sie bawic i je wymieniac?? zwlaszcza, że wydaje sie iz obie bieznie lozysk to sam wałek oraz obrobiona powierzchnia el. kół zebatych.

reszte wymienie na bank łącznie z uszczelniaczami, czesc lozysk ... pogubila koszyczki w ferworze walki ;) pozostawiajac jedynie kuleczki.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: skrzynia - U404

Post autor: unimog » sob paź 31, 2009 8:45 pm

witam .
a wiesz co miałeś zacięte w tej skrzyni ?
Rafał

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: skrzynia - U404

Post autor: reeb » ndz lis 01, 2009 11:32 am

unimog pisze:witam .
a wiesz co miałeś zacięte w tej skrzyni ?
Rafał
trudno powiedziec, skrzynia dostala wody i wszystko tam sie 'posklejalo'
przed rozebraniem rozruszalem ja, lecz chodzila na tyle opornie, ze zdecydowalem sie cala rozebrac

moze komus sie przyda - lista lozysk - lacznie 11 szt

Nr.p | Oznaczenie| szt.| Typ
____|__________|_______|______________
35 | 32306 | 1 |Łożysko stożkowe
42 | 32307 | 1 |Łożysko stożkowe
66 | 6209 | 1 |Łożysko kulowe
72 | 6207 | 1 | Łożysko kulowe
110 | 6211 | 1 | Łożysko kulowe
121 | 6206 | 1 | Łożysko kulowe
133 | 6306 | 2 | Łożysko kulowe
149 | 6211 | 1 | Łożysko kulowe
157 | 6206 | 1 | Łożysko kulowe
173 | 6207 | 1 | Łożysko kulowe

sa jeszcze dwa lozyska, ale ich sie raczej nie wymienia ... pracuja na luzie bez obciazenia i to co mozna zrobic to wymeinic koszyczek w jednym a w drugim same waleczki. W ostatecznosci najwyzej sobie skrzynia troszke bedzie halasowala - zreszta nie wygladaja na zuzyte.

mam pytanie, czy ktos zna symbole simmerów wyjscia przedniego i tylniego ze skrzyni?? takie duze kierunkowe typ GVst TA,
maja jakies kosmiczne oznaczenia... poza tym wydaje mi sie, ze one wcale nie musza byc kierunkowe.

pozdr.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 11:15 pm przez reeb, łącznie zmieniany 2 razy.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: skrzynia - U404

Post autor: reeb » ndz lis 01, 2009 7:23 pm

dodam tylko, ze z pomiarow na zdjetym nieco zniekształconym simmerze wynika ze to

kierunkowy simmer 80 x 100 x 13 GVst TA (z dodatkowa oslona stalowa)
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: skrzynia - U404

Post autor: unimog » pn lis 02, 2009 9:35 pm

Obrazek ja ze skrzynią miałem taki przypadek że skrzynie blokowało pomimo że "wszystko było na swoim miejscu" , dekiel z dżwigniami był chyba z 50 razy albo więcej ściągany + pto z boku i dolny dekiel :oops: . Unimog stracił 1 i 2 + wsteczne , na 3 i następnych ruszał ale wyła skrzynia .Dopiero po ściągnięciu kabiny i wymontowaniu silnika i częściowym wymontowaniu skrzyni okazało się w czym problem. Na rys. zaznaczyłem czerwoną kreską gdzie wałek sprzęgłowy nachodzi na wałek główny skrzyni -pomiedzy jest stożkowy synchronizator. strzałką zaznaczyłem "przyczyne zdarzenia" jest tam mała śrubka z podkładką którą się zagina po dokręceniu a trzyma flansze wału +łożyska i zębatki na swoim miejscu -BYŁA ODKRĘCONA :)11 i wałek skrzyni po włączeniu biegu przesuwał się w strone wałka sprzęgłowego i ściskał synchronizator :)3 . A wystarczyło odpiąć wał i dokręcić śrubke :lol:
Pozdrawiam Rafał

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: skrzynia - U404

Post autor: unimog » pn lis 02, 2009 9:42 pm

"reeb" - nie wiem czy coś dadzą te symbole łożysk / może oznaczenia tylko dla Mercedes :roll: / lepiej obok symboli dopisz wymiary :wink: :)2 . simery z blachami prawdopodobnie nie do dostania -tylko ASO MB/cena :)3 /
Rafał

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: skrzynia - U404

Post autor: reeb » pn lis 02, 2009 10:01 pm

heh :)

nie do konca... wyedytowalem "tabelke" z poprzedniego posta... druga kolumna to kod lozyska,
niemcy w swym sprycie wykorzystali naprawde 'standardowe' lozyska
zreszta moja skrzynia cala zlozona byla na lozyskach SKF produkowanych w fabryce w austrii...

komplet lozysk do remontu skrzyni to koszt:
450-550PLN netto za 11szt (podane ceny SKF) - w zaleznosci od rabatow

jezeli chodzi o simmer to:
80 x100 x13 B2FUDSL - koszt jednoskowy 25pln netto

Obrazek

uszczelniacze w tym wymiarze zaczynaja sie od 5pln netto... ale badziew jakis pewnie :)

potwierdze to wszystko jednak jak poskaldam skrzynie ...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: skrzynia - U404

Post autor: reeb » pn lis 16, 2009 1:20 pm

dodatkowo warto wymienic waleczki w koszykach na wale zdawczym napędu tylniego,
od strony wałka sprzęgowego jest to 10 szt. wałeczkow sr. 8 d 12... - u mnie były z lekka pordzewiale
koszt SKF ca. 1,5PLN netto za szt... chinskie miekkie badziewie 10x mniej...

od strony walu tylniego jest 17 szt. w koszyczku, wymiarów nie zdjąłem... -złożylem na starych bo byly eleganckie
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość