U404 + bmw + ..
Moderator: Mroczny
U404 + bmw + ..
Witam szanowną brać, mam pytanko i może ktoś z Was już zgłębiał temat.
Planujemy zbudować auto przeprawowe i bierzemy pod uwagę jako bazę m.in. U404 ale widzę problem z serduchem - seria jest za słaba do zastosowań wyczynowych i zakładamy zastosowanie silnika bmw o poj. 4,4 lub 2,8 z oryginalna skrzynią. Niestety oryginalny reduktor nie przeniesie tak dużego momentu na spore koła i tu pojawia się problem ze względu na ograniczoną możliwość motania innych wałów nap. przy wahaczu A. W zw. z tym mam pytanie czy ktoś motał do tego moga taki silnik i inny reduktor np.robura czy stara itp??
Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Planujemy zbudować auto przeprawowe i bierzemy pod uwagę jako bazę m.in. U404 ale widzę problem z serduchem - seria jest za słaba do zastosowań wyczynowych i zakładamy zastosowanie silnika bmw o poj. 4,4 lub 2,8 z oryginalna skrzynią. Niestety oryginalny reduktor nie przeniesie tak dużego momentu na spore koła i tu pojawia się problem ze względu na ograniczoną możliwość motania innych wałów nap. przy wahaczu A. W zw. z tym mam pytanie czy ktoś motał do tego moga taki silnik i inny reduktor np.robura czy stara itp??
Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Re: U404 + bmw + ..
czemu niby orginał ma nie wytrzymać , to starej daty pancer na prostych zębach , prędzej ci padnie skrzynia z bmki , z V8 bedziesz miał problem bo skrzynia 404 jest przesunięta w prawą stronę łatwiej wsadzić rzędowa 6 , zawiecha poza wymianą spręzyn i amorów bym nie ruszał bo to jedne z lepszych rozwiązań , poszukaj starych tematów było o zaniemogu troche .
Re: U404 + bmw + ..
Rozwiązania konstrukcyjne skrzynki to jedno a obliczenia do przenoszenia określonego momentu i mocy to drugie. Biorąc pod uwagę że jest to pojazd użytkowy i jego zastosowania, współczynnik bezpieczeństwa dla tej konstrukcji został pewnie określony z dużym 'zapasem' ale nie sądze aby mógł niezawodnie przenosić kilkukrotnie większą moc i moment (chyba że się mylę) - takich rozwiązań normalnie się nie stosuje chyba że dla danej skrzyni występuje kilka rodzajów napędów.
Zawieszenie konstrukcyjnie jest wzorcowe i głównie dla niego bierzemy moga pod uwagę - pozostanie tylko jego dopracowanie.
Szukałem na forum ale nic ciekawego nie znalazłem w tym temacie, chyba ze ja nie potrafię starszych wątków odnaleźć
! 
Zawieszenie konstrukcyjnie jest wzorcowe i głównie dla niego bierzemy moga pod uwagę - pozostanie tylko jego dopracowanie.
Szukałem na forum ale nic ciekawego nie znalazłem w tym temacie, chyba ze ja nie potrafię starszych wątków odnaleźć


Re: U404 + bmw + ..
Witam , miałem wsadzony 3,5 l BMW 6 cylindrów w rzędzie 220KM . Skrzynia wytrzymywała wszystko
.

Re: U404 + bmw + ..
Ok, to już coś konkretnego, a który silnik dokładnie (model aut, rok)??
Dużo zabawy żeby go połączyć ze skrzynką
Jak to jeździło?
Dużo zabawy żeby go połączyć ze skrzynką

Jak to jeździło?
Re: U404 + bmw + ..
poszukaj tematu unimopatrol w dziale nissan tam była moja wydumka z takim własnie silnikiem 3,5 l z bmki , co do wytrzymałości to amerykańce wkładali do 404 motory po 500 kucy i robiło , 200 km to nawet nie zauwazy
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: U404 + bmw + ..
Czwarte serce 

Re: U404 + bmw + ..
na jednym z amerykańckich forum spotkałem się kiedyś z info o łączeniu ori skrzyni z silnikiem cumminsa i z jakąs 8l v ale teraz już nie pamietam, podobno bez problemu
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: U404 + bmw + ..
Naprawde dobra robota Kolego Gratuluje
Ja do swojego Uniuaza wrzuciłem 300D z mesia 124 Pierwsze testy zaliczone Fajnie jeżdzi

Re: U404 + bmw + ..
Witam ja mam silnik 3.0 rzęzedowy BMW 730 90r M30B30. I skrzynia wytrzymuje bez problemu i tak jak reszta twierdze, że wytrzyma jeszcze sporo więcej.
Re: U404 + bmw + ..
Witam, i jak to jeździ z tym motorkiem??rondel_86 pisze:Witam ja mam silnik 3.0 rzęzedowy BMW 730 90r M30B30. I skrzynia wytrzymuje bez problemu i tak jak reszta twierdze, że wytrzyma jeszcze sporo więcej.
Jak polączyłeś silnik ze skrzynią i jakie sprzegło zastowane zostało - jeśli mozna wiedzieć


Re: U404 + bmw + ..
Ja mam takie samo rozwiązanie co kolega Anatol bo od niego się dowiedziałem.
Silnik i sprzęgło jest z BMW obudowa sprzegła też.(rozcięta skrzynia BMW i dorobiona flansza do wałka sprzegłowego) Skróciłem wałek sprzegłowy z unimoga i połaczyłem to gumowym przegubem z BMW(ten co łaczy wał i skrzynie )
A jezdzi nawet spoko chociaż przydał by się mocniejszy silnik.
Silnik i sprzęgło jest z BMW obudowa sprzegła też.(rozcięta skrzynia BMW i dorobiona flansza do wałka sprzegłowego) Skróciłem wałek sprzegłowy z unimoga i połaczyłem to gumowym przegubem z BMW(ten co łaczy wał i skrzynie )
A jezdzi nawet spoko chociaż przydał by się mocniejszy silnik.
Re: U404 + bmw + ..
A jak wygląda sytuacja ze startami na rajdach - gdzie wpuszczają 
(oczywiście na kołach np.42'')

(oczywiście na kołach np.42'')
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość