Strona 1 z 1
U404 + bmw + ..
: ndz sty 10, 2010 11:44 pm
autor: dardes
Witam szanowną brać, mam pytanko i może ktoś z Was już zgłębiał temat.
Planujemy zbudować auto przeprawowe i bierzemy pod uwagę jako bazę m.in. U404 ale widzę problem z serduchem - seria jest za słaba do zastosowań wyczynowych i zakładamy zastosowanie silnika bmw o poj. 4,4 lub 2,8 z oryginalna skrzynią. Niestety oryginalny reduktor nie przeniesie tak dużego momentu na spore koła i tu pojawia się problem ze względu na ograniczoną możliwość motania innych wałów nap. przy wahaczu A. W zw. z tym mam pytanie czy ktoś motał do tego moga taki silnik i inny reduktor np.robura czy stara itp??
Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Re: U404 + bmw + ..
: pn sty 11, 2010 10:18 am
autor: anatol
czemu niby orginał ma nie wytrzymać , to starej daty pancer na prostych zębach , prędzej ci padnie skrzynia z bmki , z V8 bedziesz miał problem bo skrzynia 404 jest przesunięta w prawą stronę łatwiej wsadzić rzędowa 6 , zawiecha poza wymianą spręzyn i amorów bym nie ruszał bo to jedne z lepszych rozwiązań , poszukaj starych tematów było o zaniemogu troche .
Re: U404 + bmw + ..
: pn sty 11, 2010 11:13 am
autor: dardes
Rozwiązania konstrukcyjne skrzynki to jedno a obliczenia do przenoszenia określonego momentu i mocy to drugie. Biorąc pod uwagę że jest to pojazd użytkowy i jego zastosowania, współczynnik bezpieczeństwa dla tej konstrukcji został pewnie określony z dużym 'zapasem' ale nie sądze aby mógł niezawodnie przenosić kilkukrotnie większą moc i moment (chyba że się mylę) - takich rozwiązań normalnie się nie stosuje chyba że dla danej skrzyni występuje kilka rodzajów napędów.
Zawieszenie konstrukcyjnie jest wzorcowe i głównie dla niego bierzemy moga pod uwagę - pozostanie tylko jego dopracowanie.
Szukałem na forum ale nic ciekawego nie znalazłem w tym temacie, chyba ze ja nie potrafię starszych wątków odnaleźć

!

Re: U404 + bmw + ..
: pn sty 11, 2010 11:58 am
autor: RAFGEL
Witam , miałem wsadzony 3,5 l BMW 6 cylindrów w rzędzie 220KM . Skrzynia wytrzymywała wszystko

.
Re: U404 + bmw + ..
: pn sty 11, 2010 12:09 pm
autor: dardes
Ok, to już coś konkretnego, a który silnik dokładnie (model aut, rok)??
Dużo zabawy żeby go połączyć ze skrzynką
Jak to jeździło?
Re: U404 + bmw + ..
: pn sty 11, 2010 8:09 pm
autor: anatol
poszukaj tematu unimopatrol w dziale nissan tam była moja wydumka z takim własnie silnikiem 3,5 l z bmki , co do wytrzymałości to amerykańce wkładali do 404 motory po 500 kucy i robiło , 200 km to nawet nie zauwazy
Re: U404 + bmw + ..
: pn sty 11, 2010 10:07 pm
autor: gebels
Re: U404 + bmw + ..
: śr sty 13, 2010 8:50 pm
autor: CrOOchy
na jednym z amerykańckich forum spotkałem się kiedyś z info o łączeniu ori skrzyni z silnikiem cumminsa i z jakąs 8l v ale teraz już nie pamietam, podobno bez problemu
Re: U404 + bmw + ..
: pt sty 15, 2010 10:15 pm
autor: EDIUNIMOG
Naprawde dobra robota Kolego Gratuluje
Ja do swojego Uniuaza wrzuciłem 300D z mesia 124 Pierwsze testy zaliczone Fajnie jeżdzi

Re: U404 + bmw + ..
: sob sty 16, 2010 10:06 am
autor: rondel_86
Witam ja mam silnik 3.0 rzęzedowy BMW 730 90r M30B30. I skrzynia wytrzymuje bez problemu i tak jak reszta twierdze, że wytrzyma jeszcze sporo więcej.
Re: U404 + bmw + ..
: sob sty 16, 2010 1:50 pm
autor: dardes
rondel_86 pisze:Witam ja mam silnik 3.0 rzęzedowy BMW 730 90r M30B30. I skrzynia wytrzymuje bez problemu i tak jak reszta twierdze, że wytrzyma jeszcze sporo więcej.
Witam, i jak to jeździ z tym motorkiem??
Jak polączyłeś silnik ze skrzynią i jakie sprzegło zastowane zostało - jeśli mozna wiedzieć

Re: U404 + bmw + ..
: sob sty 16, 2010 4:19 pm
autor: rondel_86
Ja mam takie samo rozwiązanie co kolega Anatol bo od niego się dowiedziałem.
Silnik i sprzęgło jest z BMW obudowa sprzegła też.(rozcięta skrzynia BMW i dorobiona flansza do wałka sprzegłowego) Skróciłem wałek sprzegłowy z unimoga i połaczyłem to gumowym przegubem z BMW(ten co łaczy wał i skrzynie )
A jezdzi nawet spoko chociaż przydał by się mocniejszy silnik.
Re: U404 + bmw + ..
: śr sty 20, 2010 1:11 pm
autor: dardes
A jak wygląda sytuacja ze startami na rajdach - gdzie wpuszczają

(oczywiście na kołach np.42'')