Unimog Patrol i silnik z tyłu
Moderator: Mroczny
Unimog Patrol i silnik z tyłu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13855249
Normalnie nie mogę sobie tego wyobrazić, czy jest może twórca tego pojazdu na forum ?
Albo ktoś wie jak to jest połączone wszystko.
Cytat z ogłoszenia:
".... Samochód terenowy jak na zdjęciach Super do bardzo ciężkiego terenu, Góry, woda, bagna itd. Rama Unimog, mosty Unimog 8500 km, Skrzynia biegów ręczna Unimog i automatyczna mercedes 126, silnik 5l, 270 KM, dwie wyciągarki mechaniczne, tył z asekuracją (lewo – prawo)
Koła 1200x20 Ural nowe, rozstaw kół 220cm szer. + reduktor Merc G. Silnik zamontowany z tyłu, 4 chłodnice: oleju silnika, wspomagania, skrzyni, woda. Amory sportowe. Blokada 100% tył i przód ..."
Normalnie nie mogę sobie tego wyobrazić, czy jest może twórca tego pojazdu na forum ?
Albo ktoś wie jak to jest połączone wszystko.
Cytat z ogłoszenia:
".... Samochód terenowy jak na zdjęciach Super do bardzo ciężkiego terenu, Góry, woda, bagna itd. Rama Unimog, mosty Unimog 8500 km, Skrzynia biegów ręczna Unimog i automatyczna mercedes 126, silnik 5l, 270 KM, dwie wyciągarki mechaniczne, tył z asekuracją (lewo – prawo)
Koła 1200x20 Ural nowe, rozstaw kół 220cm szer. + reduktor Merc G. Silnik zamontowany z tyłu, 4 chłodnice: oleju silnika, wspomagania, skrzyni, woda. Amory sportowe. Blokada 100% tył i przód ..."
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Wiem , że silnik ze skrzynią automat z tyłu z tego wyjście na reduktor G , a z reduktora na skrzynie Uni
Na forum to chyba jest "konstruktor57"

"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
ale z reduktora G na skrzynie Uni to wałem jakimś, łańcuchem, hydraulika, to jest właśnie najciekawsze 
chyba że reduktor jest przed skrzynia unimoga i długi wał do tyłu, w sumie reduktor by służył jako "znaczek zawracania"

chyba że reduktor jest przed skrzynia unimoga i długi wał do tyłu, w sumie reduktor by służył jako "znaczek zawracania"
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
No właśnie tak jak napisałeś "znaczek zawracania" 

"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
To czy jest tam jeszcze reduktor od Unimoga? Bo jak jest i jak wszystkie przekładnie włączyć na najniższy bieg to się uzyska takie przełożenie, że ja ....
Zaś razem może być 5x4x2x2=80 biegów
Chyba, że reduktor moga ma 4 położenia, to wtedy 160.


Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Unimog niema osobnego reduktora , jest skrzynia biegów z wolnymi przełożeniami .
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
A ile ma ona przelozeń? Czy nie ma w niej reduktora i multiplikatora?mały pisze:Unimog niema osobnego reduktora , jest skrzynia biegów z wolnymi przełożeniami .
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
6 do przodu , 2 do tyłu .
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Czyli mamy 48 przełożeń do przodu i 4 do tyłu - też jest z czego wybierać 

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
nie jest to takie proste to obliczenia
ponieważ hipotetycznie:
jak da w automacie wsteczny, to w skrzyni unimoga ma 6 biegów + 2 położenia w reduktorze, czyli 12 do tyłu, a teraz odwrotnie daje w unimogu wsteczny a w automacie D (drive) i ma w zależności od skrzyni automatycznej (powiedzmy że 4 biegi ma skrzynia), 16 biegów do tyłu, czyli w sumie mamy już 28 biegów do tyłu, teraz kwestia tego że niektóre położenia się pokryją, czyli trzeba by je odjąć, ale najciekawsze jest to że jak damy wsteczny w automacie i wsteczny w unimogu to auto pojedzie do przodu
A żeby jeszcze skomplikować to mogę powiedzieć że jeśli gościu zastosował patent ze "znakiem zawracania" to odwróciły się obroty na silniku i skrzyni automatycznej (w stosunku to oryginalnego położenia silnika), czy biegi które policzyłem wyżej, były by biegami do przodu, natomiast niezliczoną ilość miałby biegów wstecznych.
oczywiście mogłem coś pomieszać
ponieważ hipotetycznie:
jak da w automacie wsteczny, to w skrzyni unimoga ma 6 biegów + 2 położenia w reduktorze, czyli 12 do tyłu, a teraz odwrotnie daje w unimogu wsteczny a w automacie D (drive) i ma w zależności od skrzyni automatycznej (powiedzmy że 4 biegi ma skrzynia), 16 biegów do tyłu, czyli w sumie mamy już 28 biegów do tyłu, teraz kwestia tego że niektóre położenia się pokryją, czyli trzeba by je odjąć, ale najciekawsze jest to że jak damy wsteczny w automacie i wsteczny w unimogu to auto pojedzie do przodu

A żeby jeszcze skomplikować to mogę powiedzieć że jeśli gościu zastosował patent ze "znakiem zawracania" to odwróciły się obroty na silniku i skrzyni automatycznej (w stosunku to oryginalnego położenia silnika), czy biegi które policzyłem wyżej, były by biegami do przodu, natomiast niezliczoną ilość miałby biegów wstecznych.
oczywiście mogłem coś pomieszać

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
tak myślę ,
mosty z unimoga kręcą się odwrotnie jak w G , można było by to napędzać reduktorem z G odwruconym i silnik ze skrzynią będzie z tyłu auta i tyłem do kierunku jazdy ,
ale będzie to auto z zasadniczym napędem na przednią oś a tylna dołanczana o ile to reduktor z 460 ,
problem ten rozwiąże reduktor z 463 .
mosty z unimoga kręcą się odwrotnie jak w G , można było by to napędzać reduktorem z G odwruconym i silnik ze skrzynią będzie z tyłu auta i tyłem do kierunku jazdy ,
ale będzie to auto z zasadniczym napędem na przednią oś a tylna dołanczana o ile to reduktor z 460 ,
problem ten rozwiąże reduktor z 463 .
W460 230GE
W463 G300
W463 G300
-
-
- Posty: 121
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu


Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Cuda wianki
są jakieś zdjęcia tego?? To ja z moim wehikułem totalnie wymiekam 


L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Cześć Liroz. morze się spikniemy zobaczył bym to CUDO. 

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
W końcu "Dziadek" się ujawniłeś
P.S. Linka pasuje
Pozdrawiam "mały"

P.S. Linka pasuje


Pozdrawiam "mały"
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Ależ chętnie Wrotka60 tylko gdzie jest ten obiekt 

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
-
-
- Posty: 121
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu


Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
macie jakies zdjecia tego cuda??
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
konstruktor57 pisze:skszynia unimog + automat od126 merc+ silnik merc v8 5l ...

fajnie czytac, ze sie udalo...
bo identyczna, co do zasady kinstrucje uskuteczniam,
tyle, ze skrzynia U404 + automat i silnik z W210... 3.0 TD... i to raczej na dzien dzisiejszy sklaniam sie by silnik byl z przodu...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
a nie za ciężka ta maszyneria



-
-
- Posty: 121
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu


Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu
Jezu.. (nie tykonstruktor57 pisze:czołem LIROZ: podobno w Zgorzelcu, co ty na to
?????????????????.

Przyznam się że od ponad roku wymyślam pojazd też z silnikiem z tyłu.. wprawdzie innej klasy wagowej.. mam jedną obawę że będzie podsterowny co jest raczej wujowe a na stromym podjeździe fiknie mi koziołka

no ale i tak myślę że zalety przeważają..

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
-
-
- Posty: 121
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm
Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość