Unimog Patrol i silnik z tyłu

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: szybki911 » czw cze 24, 2010 11:45 am

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13855249

Normalnie nie mogę sobie tego wyobrazić, czy jest może twórca tego pojazdu na forum ?
Albo ktoś wie jak to jest połączone wszystko.

Cytat z ogłoszenia:
".... Samochód terenowy jak na zdjęciach Super do bardzo ciężkiego terenu, Góry, woda, bagna itd. Rama Unimog, mosty Unimog 8500 km, Skrzynia biegów ręczna Unimog i automatyczna mercedes 126, silnik 5l, 270 KM, dwie wyciągarki mechaniczne, tył z asekuracją (lewo – prawo)
Koła 1200x20 Ural nowe, rozstaw kół 220cm szer. + reduktor Merc G. Silnik zamontowany z tyłu, 4 chłodnice: oleju silnika, wspomagania, skrzyni, woda. Amory sportowe. Blokada 100% tył i przód ..."

Awatar użytkownika
mały
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 14, 2003 9:44 am
Lokalizacja: Bolesławiec Śl.

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: mały » czw cze 24, 2010 11:54 am

Wiem , że silnik ze skrzynią automat z tyłu z tego wyjście na reduktor G , a z reduktora na skrzynie Uni :o Na forum to chyba jest "konstruktor57"
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: szybki911 » czw cze 24, 2010 12:06 pm

ale z reduktora G na skrzynie Uni to wałem jakimś, łańcuchem, hydraulika, to jest właśnie najciekawsze :)

chyba że reduktor jest przed skrzynia unimoga i długi wał do tyłu, w sumie reduktor by służył jako "znaczek zawracania"

Awatar użytkownika
mały
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 14, 2003 9:44 am
Lokalizacja: Bolesławiec Śl.

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: mały » czw cze 24, 2010 1:30 pm

No właśnie tak jak napisałeś "znaczek zawracania" :D
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: alfik » czw cze 24, 2010 3:48 pm

To czy jest tam jeszcze reduktor od Unimoga? Bo jak jest i jak wszystkie przekładnie włączyć na najniższy bieg to się uzyska takie przełożenie, że ja .... :o Zaś razem może być 5x4x2x2=80 biegów :D Chyba, że reduktor moga ma 4 położenia, to wtedy 160.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
mały
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 14, 2003 9:44 am
Lokalizacja: Bolesławiec Śl.

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: mały » czw cze 24, 2010 5:49 pm

Unimog niema osobnego reduktora , jest skrzynia biegów z wolnymi przełożeniami .
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: alfik » czw cze 24, 2010 6:42 pm

mały pisze:Unimog niema osobnego reduktora , jest skrzynia biegów z wolnymi przełożeniami .
A ile ma ona przelozeń? Czy nie ma w niej reduktora i multiplikatora?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
mały
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 14, 2003 9:44 am
Lokalizacja: Bolesławiec Śl.

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: mały » czw cze 24, 2010 8:08 pm

6 do przodu , 2 do tyłu .
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: alfik » czw cze 24, 2010 8:17 pm

Czyli mamy 48 przełożeń do przodu i 4 do tyłu - też jest z czego wybierać :)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: szybki911 » pt cze 25, 2010 12:03 pm

nie jest to takie proste to obliczenia

ponieważ hipotetycznie:

jak da w automacie wsteczny, to w skrzyni unimoga ma 6 biegów + 2 położenia w reduktorze, czyli 12 do tyłu, a teraz odwrotnie daje w unimogu wsteczny a w automacie D (drive) i ma w zależności od skrzyni automatycznej (powiedzmy że 4 biegi ma skrzynia), 16 biegów do tyłu, czyli w sumie mamy już 28 biegów do tyłu, teraz kwestia tego że niektóre położenia się pokryją, czyli trzeba by je odjąć, ale najciekawsze jest to że jak damy wsteczny w automacie i wsteczny w unimogu to auto pojedzie do przodu :D

A żeby jeszcze skomplikować to mogę powiedzieć że jeśli gościu zastosował patent ze "znakiem zawracania" to odwróciły się obroty na silniku i skrzyni automatycznej (w stosunku to oryginalnego położenia silnika), czy biegi które policzyłem wyżej, były by biegami do przodu, natomiast niezliczoną ilość miałby biegów wstecznych.

oczywiście mogłem coś pomieszać :)21

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: alfik » pt cze 25, 2010 4:35 pm

:oops: O! O tym nie pomyślałem. To ci maszyna! Z drugiej strony ciekawe jak działa skrzynia kręcąc się w inną stronę, niż przewidział konstruktor?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: daniel b » pt cze 25, 2010 9:28 pm

znam tą maszyne :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21
ZMOTA SCORPION Y60

yaro 65
 
 
Posty: 281
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:36 am
Lokalizacja: Chełmek

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: yaro 65 » pt cze 25, 2010 9:53 pm

tak myślę ,
mosty z unimoga kręcą się odwrotnie jak w G , można było by to napędzać reduktorem z G odwruconym i silnik ze skrzynią będzie z tyłu auta i tyłem do kierunku jazdy ,
ale będzie to auto z zasadniczym napędem na przednią oś a tylna dołanczana o ile to reduktor z 460 ,
problem ten rozwiąże reduktor z 463 .
W460 230GE
W463 G300

konstruktor57
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: konstruktor57 » śr lip 14, 2010 10:26 pm

:lol: Witam wszystkich sympatyków różnych ciekawych i przedziwnych konstrukcji. Nie bendę niektórych trzymał w napieciu i przyznam się do tego niby patrolounimoga /mercedesa/ .Tak tak było wielu co to powiadali że tym syfem tylko gnój na pole bendę mógł wozić / to też moge/ a nigdy to nie wyjedzie na ulice o imprach offroudowych nie wspomne ,też się pomylili ,przyznam, ta konstrukcja jest przyczyną kilku konfliktów z ;byłymi; kolegami ale trudno ''Psy szczekają karawana idzie dalej hi hi''.Nie chwaląc się miałem wiele kłopotów z wieloma rozwiązaniami ,myśle że tylko uparci ludzie mogą się na coś takiego porwać i mający taką ŁAYW. FURA KACZAJET OCZEŃ HARASZO jak by to wania skazał,jeśli kogoś interesują szczegóły chętnie wyjaśnie wia 90 omów gdysz moje doktoraty na FORUM wkużą do reszty niedowiarków a tego bym nie chciął.Mały szkic;rama unimog, mosty unimog ,skszynia unimog + automat od126 merc+ silnik merc v8 5l bez kompa i nawet chodzi poprawnie,reduktor od merc G tylko do zmiany obrotów jak ktoś zauważył,koła 45cali ural,silnik oczywiście na tyle ,dwa osobne mechaniki jeden tylny z asekuracją.itd itd.Morzliwości spore.ps.cztery chłodnice,wspom. kierownicy i z kabiny uruchamiane obie wyciągarki przez siłowniki pneumatyczne/aby nie zaje... pilota/ liny stalowe 13mm 2xpo50m hamulce bembny /do przeróbki na tarcze/.Dzięki za przeczytanie ale nie radze naśladować bo morzna zbankrutować hi hi.POZDRAWIAM wielu ma mój telefon prosze go podesłać chentnym ale nie przez forum. Piotr. :lol:

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: Liroz » czw lip 15, 2010 12:12 am

Cuda wianki :) są jakieś zdjęcia tego?? To ja z moim wehikułem totalnie wymiekam :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

WROTKA60
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lip 05, 2010 9:16 pm

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: WROTKA60 » czw lip 15, 2010 11:07 pm

Cześć Liroz. morze się spikniemy zobaczył bym to CUDO. :lol:

Awatar użytkownika
mały
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 14, 2003 9:44 am
Lokalizacja: Bolesławiec Śl.

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: mały » pt lip 16, 2010 6:17 am

W końcu "Dziadek" się ujawniłeś :)21

P.S. Linka pasuje ?? :)21

Pozdrawiam "mały"
"Spokojnie Marcin , Montesa musi odpalić ..." R.I.P. "Boro"

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: Liroz » pt lip 16, 2010 10:33 pm

Ależ chętnie Wrotka60 tylko gdzie jest ten obiekt :lol:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

konstruktor57
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: konstruktor57 » ndz lip 18, 2010 9:39 am

:o czołem LIROZ: podobno w Zgorzelcu, co ty na to ???????????????????.

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: wolf_87 » ndz lip 18, 2010 10:44 am

macie jakies zdjecia tego cuda??
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: reeb » ndz lip 18, 2010 9:41 pm

konstruktor57 pisze:skszynia unimog + automat od126 merc+ silnik merc v8 5l ...
:)2
fajnie czytac, ze sie udalo...

bo identyczna, co do zasady kinstrucje uskuteczniam,
tyle, ze skrzynia U404 + automat i silnik z W210... 3.0 TD... i to raczej na dzien dzisiejszy sklaniam sie by silnik byl z przodu...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: pinc6x6 » pn lip 19, 2010 7:55 am

a nie za ciężka ta maszyneria :roll: ??

konstruktor57
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: konstruktor57 » pn lip 19, 2010 10:24 pm

:) Witam Jeśli o wage chodzi 2950kg. ale przy tej mocy i 45cali kółeczkach naprawdę ta maszyna radzi sobie EXTRA w każdych warunkach .Podchodząc to budowy tego CUDAKA bardzo chciałem mieć przód lżejszy od tyłu /jak przód przejdzie tył musi/ ta zasada w tym wypadku się sprawdza gdysz nie jest to zabawka do CROS CANTRY.KOLEGA ktury coś takiego robi radze zmienić koncept i silnik dać na tyle , rużnica w jeżdzie ZAJEBISTA, nie siedzisz przedewszystkim na KOLE.ITD. Od czasu do czasu tu wpadne i POGADAMY hi hi.pozdrawiam :)2

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: Liroz » wt lip 20, 2010 12:53 am

konstruktor57 pisze::o czołem LIROZ: podobno w Zgorzelcu, co ty na to ???????????????????.
Jezu.. (nie ty :)21 ) na Simexach (inaczej wuwuzelach) cinzko tam dojechać..

Przyznam się że od ponad roku wymyślam pojazd też z silnikiem z tyłu.. wprawdzie innej klasy wagowej.. mam jedną obawę że będzie podsterowny co jest raczej wujowe a na stromym podjeździe fiknie mi koziołka :roll:
no ale i tak myślę że zalety przeważają.. :roll:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

konstruktor57
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob lip 18, 2009 8:37 pm

Re: Unimog Patrol i silnik z tyłu

Post autor: konstruktor57 » pt lip 23, 2010 3:14 pm

8) Witam , dla tych co by tego cudaka chcieli zobaczyć w akcji, są foty na: KOWARY4x4.pl potem w forum , rajdy dalej Łyżyckie Zmagania jest tam troche zdjęć ale trzeba się logować , chyba nie kłopot??????. Pozdrawiam. :o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość