Silnik 2,9 na 2,9 td
Moderator: Mroczny
Silnik 2,9 na 2,9 td
Witam, pytanko mam. Czy jest sens zmieniac silnik 2,9d, 95 KM na 2,9 td? I jeśli tak, to na ktory (poprawcie mnie, jeśli się myle, ale z mojej wiedzy wynika, że sa dwa silniki 2,9 - jeden G klasowski a drugi z elektronika ze Sprintera). Jak wyglada roznica w spalaniu (dluga buda, skrzynia piatka), w niezawodnosci, w osiagach i w terenie? Mam doswiadczenie jedynie z silnikiem 3,0 z beczki (88 KM), z 2,9 nigdy nie jezdzilem. Zalezy mi na mozliwie niskim spalaniu, prostocie i niezawodnosci, duzych przebiegach, predkosci 90 km/h na oponach 33'' i mozliwosci sensownego zakrecenia tymi oponami w terenie.
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
Wolnossący 2.9 D pięć cylindrów 95kM najczęściej stosowany w busach kaczkach w późniejszych sprinterach już 2.9 TD tylko większa moc 122 kM .
Mam w busie 2,9 wolnossaka pali czy pusty czy załadowany w granicach 10-11 litrów silnik nie do zajechania .Mój ma dopiero 440 tyś i zero problemów .W zimie pali od strzała .
Mam w busie 2,9 wolnossaka pali czy pusty czy załadowany w granicach 10-11 litrów silnik nie do zajechania .Mój ma dopiero 440 tyś i zero problemów .W zimie pali od strzała .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
A jest sens zamieniac na ten z turbina? Spalanie ok. 10l jest ok, pytanie czy na 2,9TD nie zrobi się nagle 15l (5l x 5,5 PLN = prawie 30 PLN / 100 km = przy trasie 10'000 km ok. 3'000 PLN)? Jaki wplyw na dynamike samochodu w ksztalcie klocka Lego ma te dodatkowe 30 koni i o ile lepiej w terenie to to idzie (spalania w terenie nie licze, ono idzie raczej w motogodzinach). I jak z awaryjnoscia tych Sprinterowych silnikow?
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
te niby pare koni to przepaść , 2,9 tdi w porównaniu do wolnossaka po prostu jedzie , motor prosty komputer , bez przepływki , pare czujników , tylko ze cięzko znależć bez bańki kilometrów ,
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
Oj Franek, Franek....
Kto Ci na to odpowie? Wróżka?
2,9 w 212 plandeka schodzi mi do 8l/100 km ten sam w 412 kontener idący na max wessie 18 l/ 100 km. Inne masy, opory powietrza i przełożenia mostów.
2,9 są w wersjach 102 KM i 122 KM (intercooler i nastawy). A najmłodszy i tak ma już 12 lat.
Pchając się w jakiś kulawe przeszczepy żądasz odpowiedzi o spalaniu? Dajże pokój.
Ale jeżeli już, to sypnąć 2,7 CDI nie zważając na opinie malkontentów. 160 KM robi po prostu robotę bez zastanowienia.
Pozdr.

Kto Ci na to odpowie? Wróżka?
2,9 w 212 plandeka schodzi mi do 8l/100 km ten sam w 412 kontener idący na max wessie 18 l/ 100 km. Inne masy, opory powietrza i przełożenia mostów.
2,9 są w wersjach 102 KM i 122 KM (intercooler i nastawy). A najmłodszy i tak ma już 12 lat.
Pchając się w jakiś kulawe przeszczepy żądasz odpowiedzi o spalaniu? Dajże pokój.
Ale jeżeli już, to sypnąć 2,7 CDI nie zważając na opinie malkontentów. 160 KM robi po prostu robotę bez zastanowienia.
Pozdr.
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
Pojezdze chwile na tym bez turbo, zobacze jak idzie i czy ze skrzynia 5-biegowa jest w stanie trzymac te 90km/h i jak wyglada spalanie. Potem przejade sie do lasu i wtedy zdecyduje, czy dokladac turbo czy nie. Choc generalnie z zaslyszanych do tej pory opinii wynika, że warto, bo zuzycie paliwa winno być nieznacznie wieksze, a roznica w terenie przez te ekstra 30 koni znaczna.
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
uj z koniami moment obrotowy prawie 2 razy wiekszy
Re: Silnik 2,9 na 2,9 td
Auto kupione i przywiezione. Zgodnie z metryka wazy >2800 kg. Z dwiema osobami na pokladzie robi się trzytonowy zestaw. Spostrzezenia co do 2,9d - na trasie wystarczajaco dynamiczny, spalanie (wliczajac korki) 8,5l/100km przy predkosci 90 - 100. Zobaczymy jak bedzie w terenie z wiekszymi oponami. Ale poki co, zastrzezen miec nie mogę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość