Silnik 2,9 na 2,9 td

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: Franek_ » sob sie 04, 2012 8:59 pm

Witam, pytanko mam. Czy jest sens zmieniac silnik 2,9d, 95 KM na 2,9 td? I jeśli tak, to na ktory (poprawcie mnie, jeśli się myle, ale z mojej wiedzy wynika, że sa dwa silniki 2,9 - jeden G klasowski a drugi z elektronika ze Sprintera). Jak wyglada roznica w spalaniu (dluga buda, skrzynia piatka), w niezawodnosci, w osiagach i w terenie? Mam doswiadczenie jedynie z silnikiem 3,0 z beczki (88 KM), z 2,9 nigdy nie jezdzilem. Zalezy mi na mozliwie niskim spalaniu, prostocie i niezawodnosci, duzych przebiegach, predkosci 90 km/h na oponach 33'' i mozliwosci sensownego zakrecenia tymi oponami w terenie.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: Fiba » sob sie 04, 2012 9:09 pm

Wolnossący 2.9 D pięć cylindrów 95kM najczęściej stosowany w busach kaczkach w późniejszych sprinterach już 2.9 TD tylko większa moc 122 kM .

Mam w busie 2,9 wolnossaka pali czy pusty czy załadowany w granicach 10-11 litrów silnik nie do zajechania .Mój ma dopiero 440 tyś i zero problemów .W zimie pali od strzała .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: Franek_ » sob sie 04, 2012 9:49 pm

A jest sens zamieniac na ten z turbina? Spalanie ok. 10l jest ok, pytanie czy na 2,9TD nie zrobi się nagle 15l (5l x 5,5 PLN = prawie 30 PLN / 100 km = przy trasie 10'000 km ok. 3'000 PLN)? Jaki wplyw na dynamike samochodu w ksztalcie klocka Lego ma te dodatkowe 30 koni i o ile lepiej w terenie to to idzie (spalania w terenie nie licze, ono idzie raczej w motogodzinach). I jak z awaryjnoscia tych Sprinterowych silnikow?

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: anatol » ndz sie 05, 2012 9:04 am

te niby pare koni to przepaść , 2,9 tdi w porównaniu do wolnossaka po prostu jedzie , motor prosty komputer , bez przepływki , pare czujników , tylko ze cięzko znależć bez bańki kilometrów ,

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: lech. » ndz sie 05, 2012 10:29 am

Oj Franek, Franek.... :roll:

Kto Ci na to odpowie? Wróżka?

2,9 w 212 plandeka schodzi mi do 8l/100 km ten sam w 412 kontener idący na max wessie 18 l/ 100 km. Inne masy, opory powietrza i przełożenia mostów.
2,9 są w wersjach 102 KM i 122 KM (intercooler i nastawy). A najmłodszy i tak ma już 12 lat.

Pchając się w jakiś kulawe przeszczepy żądasz odpowiedzi o spalaniu? Dajże pokój.

Ale jeżeli już, to sypnąć 2,7 CDI nie zważając na opinie malkontentów. 160 KM robi po prostu robotę bez zastanowienia.

Pozdr.

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: Franek_ » ndz sie 05, 2012 11:56 am

Pojezdze chwile na tym bez turbo, zobacze jak idzie i czy ze skrzynia 5-biegowa jest w stanie trzymac te 90km/h i jak wyglada spalanie. Potem przejade sie do lasu i wtedy zdecyduje, czy dokladac turbo czy nie. Choc generalnie z zaslyszanych do tej pory opinii wynika, że warto, bo zuzycie paliwa winno być nieznacznie wieksze, a roznica w terenie przez te ekstra 30 koni znaczna.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: anatol » ndz sie 05, 2012 3:57 pm

uj z koniami moment obrotowy prawie 2 razy wiekszy

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik 2,9 na 2,9 td

Post autor: Franek_ » wt sie 07, 2012 12:51 am

Auto kupione i przywiezione. Zgodnie z metryka wazy >2800 kg. Z dwiema osobami na pokladzie robi się trzytonowy zestaw. Spostrzezenia co do 2,9d - na trasie wystarczajaco dynamiczny, spalanie (wliczajac korki) 8,5l/100km przy predkosci 90 - 100. Zobaczymy jak bedzie w terenie z wiekszymi oponami. Ale poki co, zastrzezen miec nie mogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość