Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Diabel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:34 pm

Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: Diabel » śr sty 30, 2013 10:46 pm

Witam.

Borykam sie z zamiarem zakupu mieszanki G z czyms tam. Mianowicie silnik 300D 24V 140kM, w ramie 460 z 1981 r. Zastanawia mnie wytrzymalosc mostow-blokada sterowana cisnieniowo powietrzem. Kiedys dawno temu rozmawialem ze znajomymi i nie pamietam dobrze do ktorego roku mosty Geli byly slabsze (chodzilo chyba o pochwe ze cienka lub cos w ten desen).

Czy ktos moze mi podpowiedziec co i jak ??

Pozdr.

yaro 65
 
 
Posty: 281
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:36 am
Lokalizacja: Chełmek

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: yaro 65 » czw sty 31, 2013 12:05 am

do ktorego roku mosty Geli byly slabsze
słabsze były zazębienia główne , pochwy są te same jesli chodzi o wytrzymałość ,
zmienione były tylko miejsca uszczelnień półosi .
W460 230GE
W463 G300

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: Liroz » śr lut 06, 2013 10:13 pm

Tych pierwszych mostów z uszczelkami półosi po bokach gruchy bym już nie brał, z uszczelkami na połączeniu rur z kulami jak najbardziej. Zębatki są w nich nie zmienione, moim zdaniem jak ktoś ma poprawnie zmontowane bez gigantycznych luzów, nie mają prawa się zepsuć.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

dziadek4x4
 
 
Posty: 199
Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: dziadek4x4 » czw lut 07, 2013 2:30 pm

No,no prześwietli se chłop rentgenem most i będzie wiedział , czy uszczelniacze są od środka czy na zewnątrz półosi :o .moc silnika nie ma zbytnio wpływu na to co się dzieje z mostami.Oryginalna benzyna 2,8 ma 170 KM i jest dobrze.U mnie 5,0 270KM też wytrzymują a taki silnik 3,0 24v mam w samochodzie do turystyki , może dużo znieść podobnie jak stary 3,0 D.Główny problem w G to czy zapinają się blokady pod obciążeniem przede wszystkim przód , bo bez tej blokady G nie chce jechać w terenie.Gdy zjechane są zęby na przesuwce , częściej niż na talerzu to wyskakują nawet gdy podniesiesz jedno koło do góry i zapniesz blokadę.Siłowniki też mogą nie trzymać ale częściej jest to tylko wymówką sprzedającego przy niezapinających się blokadach.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: Liroz » sob lut 09, 2013 10:44 pm

Te mosty różnią się trochę zewnętrznie, patrz położenie siłownika od blokady. Niestety stary most zwinęli mi złomiarze więc nie powiem dokładnie.

NIezapinające blokady mogą być też przez zapowietrzoną hydraulikę, zepsute pompki. Trzeba się liczyć że elementy blokady będą do wymiany, przy okazji najlepiej wywalić hydraulikę i pompki i podłączyć siłowniki przez zawór do powietrza. Wtedy jest koniec problemów i zawsze perfekcyjne zapinanie.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

dziadek4x4
 
 
Posty: 199
Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: dziadek4x4 » śr lut 13, 2013 12:59 pm

Rozumiem , że masz u siebie tak podłączone siłowniki , a powietrze z czego wziąłeś??

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: Liroz » pt lut 15, 2013 8:50 pm

Musi być ciśnienie 6-7 bar, w moim przypadku sprężarka od Vario (fajna ale droga, na 24V). Butla mała żeby długo nie nabijało po postoju. Zawory manualne z dźwigienką, lub elektro, rurki fi 6 poliuretanowe (poliamid za sztywny do ciągnięcia po aucie), złącza najlepiej zakręcane.
Aha i musi być koniecznie osuszacz bo inaczej się woda zbiera w całym układzie.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Na co zwrocic uwage przy zakupie 460 ??

Post autor: benek » pt mar 15, 2013 9:55 pm

stare mosty tj te w w460 maja tzw cienkie dekle. w nowszych - aktualna w461 (lub jakbys chcial kupic dekiel w serwisie) dostasniesz juz z grubej blachy bez wywiniecia usztywniajacego, ktore to bylo powodem ich rozszczelniania po zaczepiania o kamienie. reasumujac tym kryterium sie nie sugeruj bo gruby dekiel bedzie w samochodzie naprawde mlodym. czesci do mostu tylko po numerze mostu lub vin samochodu bylo sporo odmian. jak ostro jezdzisz to przynajmniej na przod przylbica na dekiel jest b wskazana (kiedys bardzo ladne robil brzyd).
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości