problem z przekładnią kierowniczą

G, Unimog

Moderator: Mroczny

donwaldasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm

problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: donwaldasiek » pn kwie 22, 2013 7:19 pm

Witam

Nadal borykam się nad niestabilnością toru jazdy samochodu, czasami jest elegancko a niekiedy rwie kierownicę i miota Gazikiem jak szatanem jakimś.
Podejrzewam przekładnie kierowniczą że posiada luzy.
Objawem niepokojącym jeśli chodzi o przekładnie jest fakt że podczas postoju gdy zrobię obrót kierownicą to koła skręcają minimalnie i po puszczeniu kiery ona odbija do pozycji skrętu kół (cofa się) i na pełen obrót jest to około 1/2 obrotu.

Przekładnię mam mercedesa, opony 255/75 jeśli to jest istotne.

Czy to jest normalne czy przekładnia do wymiany bądz rozebrania i zrobienia własnymi siłami?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: vandall1 » pn kwie 22, 2013 8:38 pm

U góry przekładni jest sruba regulacyjna/na śrubokręt/.Spróbuj popuścić jej kontrę i trochę wkrecić tą śrubę.Zakontruj i sprawdż czy sie poprawiło.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

donwaldasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: donwaldasiek » pn kwie 29, 2013 9:34 pm

Witam ponownie

Dzięki za info, udało się śrubę odszukać i ruszyć, efekt jest lepszy ale... auto robi wrażenie nie rzucania po nierównościach tylko trochę mocniejszego myszkowania :( jest lepiej ale nie jest to jeszcze to co bym chciał uzyskać.

Zastanawia mnie fakt że usunąłem półosie z tyłu oraz tylny wał napędowy i na samym przednim napędzie samochód prowadzi się w końcu "po ludzku".
Wie ktoś może czemu to tak się dzieje?

Dodam że tylny wał ma straszne luzy na wieloklinie stąd decyzja o jego usunięciu tymczasowo oraz różnica w przełożeniach mostu przód/tył (to nie powinno mieć wpływu bo podczas jazdy wcześniej sprzęgiełka były odpięte więc most nawet nie pracował)

ma ktoś poradę co jeszcze mogę poprawić/sprawdzić z tą anomalią?

Montował ktoś do takiego zestawu czyli gazika z osprzętem z mercedesa amortyzator skrętu?
Może to by doprowadziło do zadowalających efektów :|, tak wiem, to nie jest S klasa aczkolwiek chciałbym zaufać samochodowi podczas jazdy chociaż w minimalnym stopniu

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: Liroz » czw maja 02, 2013 4:46 pm

Bez amora skrętu no to lipa...
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
borowkajan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 3:33 pm
Lokalizacja: Zieleniec,Czarnków/Muflon Team

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: borowkajan » sob gru 14, 2013 4:51 pm

czesc przyczyna tych objawow moze byc zle zamontowany przedni most a konkretnie zly kat natarcia zwrotnicy co czesto zdarza sie w roznego rodzaju zmotach
GELA 2.4D teraz 3,0D

Arturrr4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn paź 25, 2010 10:55 am

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: Arturrr4x4 » śr sty 29, 2014 8:57 am

W zawieszeniu na resorach cały most buja się na boki poprzecznie to znaczy jeśli kierownicą nie ruszamy to koła skręcają zwłaszcza na nierównościach. Bardzo istotna sprawa to kąt drążka kierowniczego most-kolumna kier. W położeniu normalnym kiedy samochód stoi na kołach powinien być w pozycji poziomej. Jeśli jest przekładnia wysoko i fura podniesiona to kąt duży i w momencie pracy zawieszenia drążek w tym położeniu zmienia długość i fura myszkuje po nierównościach. Ja kiedyś rozwiązałem ten problem w uazie podpatrzając zawieszenie Jeep CJ na resorach czyli zamontowałem drążek Packarda łączący most-rama . Ważne aby montując taki drążek zachować możliwie takie same kąty drążka kierowniczego i Packarda oraz długości i ważne: pakard musi być zamocowany do ramy zawsze po prawej stronie. Nadmieniam iż było możliwa bez stresowa jazda uazem 100K/h. Regulacje kolumny i amortyzator nie pomogą na myszkowanie.

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: radek4x4 » śr sty 29, 2014 9:05 am

Pierwsza rzecz jaką bym sprawdził to luzy a później zbieżność. Miałem podobnie ale bez wspomagania, poprawiłem trochę zbieżność i problem ustał. Jak piszesz że po odłączeniu tyłu jest git jeśli ciągnie tylko na przodzie to gdzieś masz luz który zmienia się po załączeniu przedniego napędu.
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: pinc6x6 » śr sty 29, 2014 1:28 pm

Arturrr4x4 pisze:W zawieszeniu na resorach cały most buja się na boki poprzecznie to znaczy jeśli kierownicą nie ruszamy to koła skręcają zwłaszcza na nierównościach. Bardzo istotna sprawa to kąt drążka kierowniczego most-kolumna kier. W położeniu normalnym kiedy samochód stoi na kołach powinien być w pozycji poziomej. Jeśli jest przekładnia wysoko i fura podniesiona to kąt duży i w momencie pracy zawieszenia drążek w tym położeniu zmienia długość i fura myszkuje po nierównościach. Ja kiedyś rozwiązałem ten problem w uazie podpatrując zawieszenie Jeep CJ na resorach czyli zamontowałem drążek Packarda łączący most-rama . Ważne aby montując taki drążek zachować możliwie takie same kąty drążka kierowniczego i Packarda oraz długości i ważne: pakard musi być zamocowany do ramy zawsze po prawej stronie. Nadmieniam iż było możliwa bez stresowa jazda uazem 100K/h. Regulacje kolumny i amortyzator nie pomogą na myszkowanie.
Packard - amerykańska firma produkująca w latach 1899-1958 luksusowe samochody osobowe. Od 1954 r. należała do koncernu American Motors, który został w 1987 wykupiony przez Chryslera.
ciężko będzie kupić taki drążek !! !! lepiej szukać czegoś innego

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: vandall1 » czw sty 30, 2014 1:11 am

wcale nie ciężko-w tym samym sklepie gdzie kupujesz bulbulatory i drewniane elektrody do spawania amelinium :)23
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości