problem z przekładnią kierowniczą
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm
problem z przekładnią kierowniczą
Witam
Nadal borykam się nad niestabilnością toru jazdy samochodu, czasami jest elegancko a niekiedy rwie kierownicę i miota Gazikiem jak szatanem jakimś.
Podejrzewam przekładnie kierowniczą że posiada luzy.
Objawem niepokojącym jeśli chodzi o przekładnie jest fakt że podczas postoju gdy zrobię obrót kierownicą to koła skręcają minimalnie i po puszczeniu kiery ona odbija do pozycji skrętu kół (cofa się) i na pełen obrót jest to około 1/2 obrotu.
Przekładnię mam mercedesa, opony 255/75 jeśli to jest istotne.
Czy to jest normalne czy przekładnia do wymiany bądz rozebrania i zrobienia własnymi siłami?
Pozdrawiam
Nadal borykam się nad niestabilnością toru jazdy samochodu, czasami jest elegancko a niekiedy rwie kierownicę i miota Gazikiem jak szatanem jakimś.
Podejrzewam przekładnie kierowniczą że posiada luzy.
Objawem niepokojącym jeśli chodzi o przekładnie jest fakt że podczas postoju gdy zrobię obrót kierownicą to koła skręcają minimalnie i po puszczeniu kiery ona odbija do pozycji skrętu kół (cofa się) i na pełen obrót jest to około 1/2 obrotu.
Przekładnię mam mercedesa, opony 255/75 jeśli to jest istotne.
Czy to jest normalne czy przekładnia do wymiany bądz rozebrania i zrobienia własnymi siłami?
Pozdrawiam
Re: problem z przekładnią kierowniczą
U góry przekładni jest sruba regulacyjna/na śrubokręt/.Spróbuj popuścić jej kontrę i trochę wkrecić tą śrubę.Zakontruj i sprawdż czy sie poprawiło.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm
Re: problem z przekładnią kierowniczą
Witam ponownie
Dzięki za info, udało się śrubę odszukać i ruszyć, efekt jest lepszy ale... auto robi wrażenie nie rzucania po nierównościach tylko trochę mocniejszego myszkowania
jest lepiej ale nie jest to jeszcze to co bym chciał uzyskać.
Zastanawia mnie fakt że usunąłem półosie z tyłu oraz tylny wał napędowy i na samym przednim napędzie samochód prowadzi się w końcu "po ludzku".
Wie ktoś może czemu to tak się dzieje?
Dodam że tylny wał ma straszne luzy na wieloklinie stąd decyzja o jego usunięciu tymczasowo oraz różnica w przełożeniach mostu przód/tył (to nie powinno mieć wpływu bo podczas jazdy wcześniej sprzęgiełka były odpięte więc most nawet nie pracował)
ma ktoś poradę co jeszcze mogę poprawić/sprawdzić z tą anomalią?
Montował ktoś do takiego zestawu czyli gazika z osprzętem z mercedesa amortyzator skrętu?
Może to by doprowadziło do zadowalających efektów :|, tak wiem, to nie jest S klasa aczkolwiek chciałbym zaufać samochodowi podczas jazdy chociaż w minimalnym stopniu
Dzięki za info, udało się śrubę odszukać i ruszyć, efekt jest lepszy ale... auto robi wrażenie nie rzucania po nierównościach tylko trochę mocniejszego myszkowania

Zastanawia mnie fakt że usunąłem półosie z tyłu oraz tylny wał napędowy i na samym przednim napędzie samochód prowadzi się w końcu "po ludzku".
Wie ktoś może czemu to tak się dzieje?
Dodam że tylny wał ma straszne luzy na wieloklinie stąd decyzja o jego usunięciu tymczasowo oraz różnica w przełożeniach mostu przód/tył (to nie powinno mieć wpływu bo podczas jazdy wcześniej sprzęgiełka były odpięte więc most nawet nie pracował)
ma ktoś poradę co jeszcze mogę poprawić/sprawdzić z tą anomalią?
Montował ktoś do takiego zestawu czyli gazika z osprzętem z mercedesa amortyzator skrętu?
Może to by doprowadziło do zadowalających efektów :|, tak wiem, to nie jest S klasa aczkolwiek chciałbym zaufać samochodowi podczas jazdy chociaż w minimalnym stopniu
Re: problem z przekładnią kierowniczą
Bez amora skrętu no to lipa...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
- borowkajan
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz cze 05, 2005 3:33 pm
- Lokalizacja: Zieleniec,Czarnków/Muflon Team
Re: problem z przekładnią kierowniczą
czesc przyczyna tych objawow moze byc zle zamontowany przedni most a konkretnie zly kat natarcia zwrotnicy co czesto zdarza sie w roznego rodzaju zmotach
GELA 2.4D teraz 3,0D
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: pn paź 25, 2010 10:55 am
Re: problem z przekładnią kierowniczą
W zawieszeniu na resorach cały most buja się na boki poprzecznie to znaczy jeśli kierownicą nie ruszamy to koła skręcają zwłaszcza na nierównościach. Bardzo istotna sprawa to kąt drążka kierowniczego most-kolumna kier. W położeniu normalnym kiedy samochód stoi na kołach powinien być w pozycji poziomej. Jeśli jest przekładnia wysoko i fura podniesiona to kąt duży i w momencie pracy zawieszenia drążek w tym położeniu zmienia długość i fura myszkuje po nierównościach. Ja kiedyś rozwiązałem ten problem w uazie podpatrzając zawieszenie Jeep CJ na resorach czyli zamontowałem drążek Packarda łączący most-rama . Ważne aby montując taki drążek zachować możliwie takie same kąty drążka kierowniczego i Packarda oraz długości i ważne: pakard musi być zamocowany do ramy zawsze po prawej stronie. Nadmieniam iż było możliwa bez stresowa jazda uazem 100K/h. Regulacje kolumny i amortyzator nie pomogą na myszkowanie.
Re: problem z przekładnią kierowniczą
Pierwsza rzecz jaką bym sprawdził to luzy a później zbieżność. Miałem podobnie ale bez wspomagania, poprawiłem trochę zbieżność i problem ustał. Jak piszesz że po odłączeniu tyłu jest git jeśli ciągnie tylko na przodzie to gdzieś masz luz który zmienia się po załączeniu przedniego napędu.
Aro 243 3.2 D
Re: problem z przekładnią kierowniczą
Arturrr4x4 pisze:W zawieszeniu na resorach cały most buja się na boki poprzecznie to znaczy jeśli kierownicą nie ruszamy to koła skręcają zwłaszcza na nierównościach. Bardzo istotna sprawa to kąt drążka kierowniczego most-kolumna kier. W położeniu normalnym kiedy samochód stoi na kołach powinien być w pozycji poziomej. Jeśli jest przekładnia wysoko i fura podniesiona to kąt duży i w momencie pracy zawieszenia drążek w tym położeniu zmienia długość i fura myszkuje po nierównościach. Ja kiedyś rozwiązałem ten problem w uazie podpatrując zawieszenie Jeep CJ na resorach czyli zamontowałem drążek Packarda łączący most-rama . Ważne aby montując taki drążek zachować możliwie takie same kąty drążka kierowniczego i Packarda oraz długości i ważne: pakard musi być zamocowany do ramy zawsze po prawej stronie. Nadmieniam iż było możliwa bez stresowa jazda uazem 100K/h. Regulacje kolumny i amortyzator nie pomogą na myszkowanie.
ciężko będzie kupić taki drążekPackard - amerykańska firma produkująca w latach 1899-1958 luksusowe samochody osobowe. Od 1954 r. należała do koncernu American Motors, który został w 1987 wykupiony przez Chryslera.


Re: problem z przekładnią kierowniczą
wcale nie ciężko-w tym samym sklepie gdzie kupujesz bulbulatory i drewniane elektrody do spawania amelinium 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości