Jakie oleje do 300D?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
MaroG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 07, 2004 10:34 pm
Lokalizacja: Białowieża

Jakie oleje do 300D?

Post autor: MaroG » ndz gru 05, 2004 9:32 pm

Witam !!!
Chciałbym sie dowiedzieć co lejecie do swoich Gelend 300D??? Spotkałem się z czyms takim, że do skrzyni manualnych, mostów, reduktora Olej ATF taki jak do automatów firm Castrol lub MObil, a do silnika półsyntetyki castrola lub mobila texaco 10W 40.

Co wy na to?
Czy ktos z was to stosuje lub co wy stosujecie?

Pozdrawiam Marek 8)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie oleje do 300D?

Post autor: Krecik » pn gru 06, 2004 12:07 am

MaroG pisze:Witam !!!
Chciałbym sie dowiedzieć co lejecie do swoich Gelend 300D??? Spotkałem się z czyms takim, że do skrzyni manualnych, mostów, reduktora Olej ATF taki jak do automatów firm Castrol lub MObil, a do silnika półsyntetyki castrola lub mobila texaco 10W 40.

Co wy na to?
Czy ktos z was to stosuje lub co wy stosujecie?

Pozdrawiam Marek 8)

Wg. moich informacji, to - mosty, skrzynia, reduktor - Hipol, ten smierdzący, standardowy, a silnik, hmm.. tego jeszcze nie wiem :)

K.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn gru 06, 2004 12:18 am

nie lac hipolu do g !! hipol mozna do suzuki czy uaza .

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn gru 06, 2004 12:33 am

Drako pisze:nie lac hipolu do g !! hipol mozna do suzuki czy uaza .
Odpowiedź uzasadnij :) Narazie mam dwa głosy za hipolem, jeden przeciw. Dwa głosy będące za hipolem jeżdżą na nim od trzech lat, z czego jeden po 30000km rocznie i w terenie i po asfalcie a drugi troche mniej :)

Jesli nie hipol to co ?:>

K.

autopunkt
 
 
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 06, 2004 3:05 pm
Lokalizacja: wałcz

Post autor: autopunkt » pn gru 06, 2004 8:02 am

nie lej hipolu nigdy w życiu. W niemczech w serwisie leją mobil do silnika i do przekładni, oczywiście nie jest to jakiś wzorzec i nie musisz akurat lać mobila. pozdrawiam Andrzej

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn gru 06, 2004 8:20 am

Krecik pisze:
Drako pisze:nie lac hipolu do g !! hipol mozna do suzuki czy uaza .
Odpowiedź uzasadnij :) Narazie mam dwa głosy za hipolem, jeden przeciw. Dwa głosy będące za hipolem jeżdżą na nim od trzech lat, z czego jeden po 30000km rocznie i w terenie i po asfalcie a drugi troche mniej :)

Jesli nie hipol to co ?:>

K.
Jak nalejesz hipolu to auto bedze paliło np.18l a nie 14l a podczas mroznej zimy to predkosci max benda poza zasiegiem . Tylko ATF do G dwa mosty skrzynia i red sie kreci non stop wisz jaki to opór?

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn gru 06, 2004 8:27 am

autopunkt pisze:nie lej hipolu nigdy w życiu. W niemczech w serwisie leją mobil do silnika i do przekładni, oczywiście nie jest to jakiś wzorzec i nie musisz akurat lać mobila. pozdrawiam Andrzej
Ok, w niemczech robią różne rzeczy :) Moze leją Mobil dlatego że nie mają Hipolu ?

Ale tak poważnie, czy naprawdę będzie aż tak wielka różnica między ATFem a Hipolem ?? O ile pamętam, to blokady są mechaniczne, wiec zaden cudowny olej jak przy LSD potrzebny nie jest. Teraz druga kwestia, gęstość i to ze będzie się ciężko jeździło w zimie. Hmm... az przez ciekawość sprawdzę parametry i jednego i drugiego oleju :)

A tak wogóle to ja narazie Hipolu do mostów G lać nie planuję ;) tylko po prostu akurat dzis rozmawiałem na ten sam temat i wyszło ze hipol wcale nie jest taki zły (poza tym ze smierdzi straszliwie)

K.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 06, 2004 8:41 am

Zrób w zimę 10km i dotknij ręką skrzyni rozdzielczej - sam zdecydujesz czy temperatura jej pracy powoduje gęstnienie oleju. Olej ATF w odróżnieniu od typowych olejów przekładniowych jest pozbawiony pewnych drobnych dodatków smarnych czy to wapniowych czy sodowych. Istotna jest jedynie lepkość i odporność na temperaturę. Stosowanie jakiegokolwiek półsyntetycznego oleju nawet Hipol'a nie może negatywnie wpłynąć na pracę mechanizmów bo oleje te spełniają po prostu pewne normy techniczne. W zakresie odporności mechanizmów G i jakości obecnych olejów i tak najgorszy obecnie olej jest lepszy niż ten, który lano 20lat temu więc biorąc po uwagę średni wiek G w Polsce i tak mu już nic nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn gru 06, 2004 8:46 am

jak motor jest jak dzwon to tylko dobry syntetyk, dobrej firmy...jak średniawy to minerał ale też jakiś mobil/castrol...
sam atf-u do przekładni nie lałem ale wielu znajomych tak - do skrzyń i mostów w ciężarówkach i chodzi od dawna i pod dużym obciążeniem i scen nie zanotowano...ale osobiście uważam, że zwykły przekładniowy (również porządnej firmy) wystarczy w zupełności...hipol bym sobie darował...jak wszystko szczelne i porządnie odpowietrzone to można zaryzykować syntetyk przekładniowy - ale tu cena jest od 50 pln w góre, lecz można i 100 tkm robić, o ile wody nie zaciągnie...

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pn gru 06, 2004 2:32 pm

Wg MB do 460 nalezy:
do mostów nalać olej o wymaganiach który spełnia jeden z hipoli (bodaj 85..cośtam),
do skrzyni biegów musi być b rzadki typu ATF (np Mobil ATF200) aktualnie nie do dostania poza dużymi opakowaniami ale można kupić ATF 220 i będzie to samo,
do reduktora olej o charakterystyce którą może spałnić hipol (bodaj 80cośtam).
Przypuszczam że jak ktoś wjeżdza do wody to i tak nalezy oleje wymieniać raz do roku a nie co 100tkm więc każdy sam sobie powinien zdecydować.
Pewnie można lać rzadsze (syntetyki) ale jakby to ktoś potwierdził wiarygodnie tzn np od producenta to byłoby dobrze.

Silnik: jak ktoś ma 5 cylindrów 300D to raczej pełny syntetyk (obojetnego producenta) ponieważ silnik nie ma natrysku oleju na gładzie cylindra od dołu i dobrze by było gdyby olej w zimę był rzadki i smarował możliwie szybko a ciśnienie jest tutaj sprawą wtórną. Chyba ża silnik się kończy ale wtedy i tak remont.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn gru 06, 2004 2:52 pm

benek pisze:Wg MB do 460 nalezy:
do mostów nalać olej o wymaganiach który spełnia jeden z hipoli (bodaj 85..cośtam),
do skrzyni biegów musi być b rzadki typu ATF (np Mobil ATF200) aktualnie nie do dostania poza dużymi opakowaniami ale można kupić ATF 220 i będzie to samo,
do reduktora olej o charakterystyce którą może spałnić hipol (bodaj 80cośtam).
Przypuszczam że jak ktoś wjeżdza do wody to i tak nalezy oleje wymieniać raz do roku a nie co 100tkm więc każdy sam sobie powinien zdecydować.
Pewnie można lać rzadsze (syntetyki) ale jakby to ktoś potwierdził wiarygodnie tzn np od producenta to byłoby dobrze.

Silnik: jak ktoś ma 5 cylindrów 300D to raczej pełny syntetyk (obojetnego producenta) ponieważ silnik nie ma natrysku oleju na gładzie cylindra od dołu i dobrze by było gdyby olej w zimę był rzadki i smarował możliwie szybko a ciśnienie jest tutaj sprawą wtórną. Chyba ża silnik się kończy ale wtedy i tak remont.
Hipol i Lotos to sie nadaje ale do Poldasa lub malucha . A propo chętnie bym ich podał za te banialuki które wypisuja na bańkach.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pn gru 06, 2004 3:06 pm

no to zawsze można nalać to co nakazuje MB.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 06, 2004 4:56 pm

To tylko mercedes - wystaczy mu Hipol, nie ma co się emocjonować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości