ABS w Pajero II

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

ABS w Pajero II

Post autor: poreb » wt wrz 11, 2007 6:09 pm

Szanowni koledzy mam do was pytanie. Zracji ze juz pewnie nie raz rozebraliscie wasze pojary to moze orientujecie sie czy mozna wyciagnac bezpiecznik z abs-u w pajero II i jezdzic bez niego. Jezeli tak to ktory to jest bezpiecznik bo nie mam ani ksiazki do tego ani zadnego schematu ktory bezpiecznik jest ktory a ostatnio prawie bym sie rozwalil przez to gowno (abs) bo ja mu w hamulec a auto nawet nie zaczelo zwalniac :evil: dobrze ze udalo mi sie ominac kolesia poboczem bo inaczej duzo by z niego nie zostalo
prosze o rade bo zima sie zbliza a drogi robia sie coraz bardziej sliskie
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt wrz 11, 2007 9:33 pm

Tzn, rozumiem, ze chcesz wyciagnac bezpiecznik, zeby ABS przestal dzialac, poniewaz Twoje panowanie nad samochodem podczas hamowania jest godne kierowcy testowego samochodow Porsche i ABS po prostu Ci przeszkadza? :)21
Bez ABSu oczywiscie jezdzic mozna, nie trzeba nawet szukac bezpiecznika. Wystarczy uszkodzic czujnik lub pierscien :)21
A jesli juz bardzo chcesz wydrzec bezpiecznik, to znajduje sie on pod maska, jak staniesz przodem do auta, to po prawej stronie kolo baterii. Sa zdaje sie opisane na wieczku albo pod wieczkiem. Nie pamietam, czy sa tam przekazniki czy tez bezpieczniki.
Ale uzasadnij mi prosze celowosc Twojego posuniecia, bo za nic zrozumiec tego nie moge... :roll:
Ja wiem, ze bez ABSu jezdzic sie da. Wiem tez, ze dla kogos, kto ma opanowana jazde w stopniu wyzszym od szarego uzytkownika drog hamowanie takie bywa czasem bardziej skuteczne. Ale jesli juz ten ABS jest i wszystko w aucie jest sprawne (zawiecha, opony itp), to nie widze sensu. Jezeli juz zaczales hamowac zbyt pozno, lub jesli faktycznie jest zaj******* slisko, to czy masz ABS czy tez nie masz, to gowno Ci on pomoze. Jak masz pojecie, to i tak przed przeszkoda zdejmiesz noge z hamulca i ja wyminiesz lub po prostu ladnie wkomponujesz sie w auto poprzedzajace... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt wrz 11, 2007 9:41 pm

bezpiecznik od ABS jest przy klemie "+" są tam 2 ten 60A to od ABS , wyciąga sie tak , że trzeba odkręcić śrubki po boku pod nim , ja ABS wyłączam na rajdach , bo juz raz stoczyłem sie z górki bez hamulców i miałem mokro w gaciach, jak sie jeździ w błocie to ABS świruje

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt wrz 11, 2007 9:44 pm

W blocie tak, aczkolwiek tez nie do konca, bo przy wlaczonych napedach ABS ma z tego co pamietam nie dzialac.
A na asfalcie to cos "nie bałdzo"... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt wrz 11, 2007 9:48 pm

nie, przy załączonych napędach ABS działa , nie jest to aż tak inteligentne ustrojstwo

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt wrz 11, 2007 10:01 pm

Jestes pewny, ze w super select tez tak jest jak mowisz?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » wt wrz 11, 2007 10:31 pm

ernil pisze:Jestes pewny, ze w super select tez tak jest jak mowisz?

ja jestem pewien, rok temu gdyby nie refleks gościa za mną to na torze w Białym Kościele bym gościowi trochę tojkę pomiętosił


brakło trakcji i auto wyżej jechać już nie chciało i na zablokowanym hamulcu /ABS go powoli popuszczał zacząłęm się zsuwać do tyłu i nabierać prędkości/

dlatego proponuję sobie zrobić za bezpiecznikiem wyłącznik i przy wjezdzaniu w teren ABS wyłączać bo sobie można kuku albo komuś innemu zrobić
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr wrz 12, 2007 5:44 am

gebels pisze: dlatego proponuję sobie zrobić za bezpiecznikiem wyłącznik i przy wjezdzaniu w teren ABS wyłączać bo sobie można kuku albo komuś innemu zrobić
:)2 ja poleciałem na drzewo i hak mnie uratował , ale drzewo musiałem ściąć.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr wrz 12, 2007 6:48 am

To w takim razie brednie odnosnie niedzialajacego ABSu z powodu migajacej kontrolki sygnalizujacej blokade centralnego mechanizmu roznicowego mozna sobie wsadzic miedzy bajki - zaraz obok podzialu momentu 67:33 i paru innych rzeczy? :)21
Niemniej jestem troche zawiedziony. Nie wydaje mi sie zeby duzym wysilkiem bylo zrobienie czegos takiego fabrycznie...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

powa

Post autor: powa » śr wrz 12, 2007 7:11 am

@Adas: czy w L200 jest SuperSelect, czy EasySelect?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr wrz 12, 2007 7:15 am

Ja mam rozlaczone permamentnie wtyczki na pompie ABS, bo fixowal...

Nie trzeba sie bawic w odkrecanie bezpiecznikow...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » śr wrz 12, 2007 7:30 am

powa pisze:@Adas: czy w L200 jest SuperSelect, czy EasySelect?
Do 2006 EasySelect.
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr wrz 12, 2007 12:17 pm

powa pisze:@Adas: czy w L200 jest SuperSelect, czy EasySelect?
niestety EasySelect :)3

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr wrz 12, 2007 1:01 pm

Właśnie , nie wiem po co babrac się z bezpiecznikami,skoro można odpiąc wtyczki,tak jak pisze Misiek Cypr , mam tak samo zrobione i jest ok
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr wrz 12, 2007 1:31 pm

A ja nie wiem po co ruszac cokolwiek, skoro Kolega jezdzi po asfalcie... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr wrz 12, 2007 2:30 pm

no chyba że tak,na asfalt absik jak znalazł,gorzej na zjazdachw kopnym piachu albo błocie.Ale jak tylko asfalt lub polne drogi to bm nic nie ruszał.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr wrz 12, 2007 7:45 pm

jak wy wypinacie tą dużą kochę z pompy ABS u mnie nawet nie drgnie , wolę wykręcać bezpiecznik , zajmuje mi to minutę , pomyśle o wyłączniku tylko musi wytrzymać 60A.

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » śr wrz 12, 2007 8:30 pm

dzieki bardzo za wyczerpujaca odpowidz wlasnie o to mi chodzilo bo niestety poprzedni wlasciciel auta chyba dosc dokladnie mysl silnik i starl wszystkie opisy z wieczek tam gdzie sa bezpieczniki.A ja czuje sie pewniej jedzac bez abs-u niz z nim wiem ze jestem dziwny ale w zyciu chodzi o to zeby byc troche niemozliwym :lol:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr wrz 12, 2007 8:42 pm

Nie no, jak wczesniej jezdziles tym, co masz w avatarze, to sie nie dziwie, ze wolisz bez ABSu... :)21 :)21 :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » czw wrz 13, 2007 9:50 am

Adas pisze:jak wy wypinacie tą dużą kochę z pompy ABS u mnie nawet nie drgnie , wolę wykręcać bezpiecznik , zajmuje mi to minutę , pomyśle o wyłączniku tylko musi wytrzymać 60A.
A tak normalnie,wciskasz zabezpieczenie i wio,i odłączasz.Może masz dwa zabezpieczenia przed rozłączeniem , nie wiem jak jest w L200
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » czw wrz 13, 2007 4:57 pm

no bo wiesz ja wogole wole beeez :D
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw wrz 13, 2007 5:04 pm

Hehe, tak to lubi kazdy, ale trzeba uwazac... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » czw wrz 13, 2007 6:42 pm

ano trzeba bo mozna niezle sie poslizgnac :D
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość