Ponadto: TJM XGS Suspension Pajero Front Ext 349mm, Com 227 mm, Mounts I / O skok 122
Wiadomym jest że jeśli montuję sie dłuższą spręzynę ( resor ) do sztywnego mostu to koniecznym jest montaż dłuższego amortyzatora.
Wiadomym też jest że montaż wzmocnionych drążków skrętnych do auta z przednim nie zależnym zawieszeniem nie zwiększa wykrzyżu ani skoku zawieszenia. Oczywiście lft uzyskamy ale nie zwiększy się zakres pracy wahaczy. Dla tego tez amortyzatory Heavy Duty w/w firm mają znacznie większą średnicę tłoczyska oraz cylindra ale identyczny skok oraz długość do seryjnych wyjątek jest TM – rodzi ni się teoria spiskowa czy oby TM nie ogranicza skoku koła w dół

nie chce mi się w to wierzyć no ale …
Ponadto TM jest o tyle do kitu że nie ma w ofercie drążków skrętnych. Amortyzatory tylne nie mają stalowej osłony tłoczyska tylko gumową harmonijkę a wiadomym jest że mocowanie tylnego amortyzatora w Pajero jest lekki bublem technicznym. Odległość do tylnego wahacza jest bardzo mała. Mnie ostatnio między amorek a wahacz wpadł kamień i się zaklinował. Na szczęście mam amortyzatory z stalową osłoną tłoczyska. Gdybym miał TM mogłobym uszkodzić gumę lub powierzchnię tłoka ( kilka uderzeń kamieni w tłok i amortyzator zaczyna się pocić )
Tough Dog'a nie da nam więcej liftu niz konkurencja ale jest rewelacyjny co prawda jego cena w Europie ymm no ale jak sie kocha swego misia
BTW rozumiem że twój kolega chce podnieść całe auto a nie wymienić tylko amortyzatory. Po jeśli ma zamiar wymienić amortyzatory to nie zanabędzie sobie KONI Heavy Truck i po sprawie. Jeśli masz zamiar wymienić całe zawieszenie to musi sobie odpowiedzieć na kilka bardzo ważnych pytań. Jak to auto użytkuje co w nim i kiedy wozi od tego zależy dobór sprężyn Dla przykładu TJM XGX ma kilka typów sprężyn lift plus 50 mm nośnośc do 150 kg oraz do auta które non stop jest obciążone typ Constans Load plus 50 mm nośność 200 kg