motanie Pajero II na EVO

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

motanie Pajero II na EVO

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 12:40 pm

Jako ,że zaje...ście podoba mi się wersja Pajero z Dakaru
http://www.sp.dianet.or.jp/mmc/docs5/da ... ajero.jpeg
Zamarzyło mi się żeby zrobić coś podobnego.Oczywiście nie znaczy to że machne mu zawieche ,fele magnezowe itd.Najbardziej chodzi mi o poszerzenia nadkoli ,tym samym pewnie dołożenie dystansów na tarcze,modyfikacja zderzaków,i pewnie kilkadziesiąt innych spraw.
Może ktoś już kombinował coś podobnego , i ma jakieś doświadczenia.Przy okazji mogę podnieść bude na tulejach,oczywiście podciąć nadkola.Tylko czy kombinować z jakimś plastikiem , czy może wspawać? może sa jakies gotowe szpeje do tagiej przeróbki nadwozia?
Licze na was koledzy , bo już zaczynam kreślić rysunki.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 1:51 pm

ale po co? :o

idziesz w kierunku tuningu optycznego, właściwego bardziej do forum www.stuninguj-golfa.pl

nie lepiej kupić po prostu prawdziwe Pajero Evo MIVEC? Mało tego na rynku, ale w UK są w sprzedaży na rynku wtórnym. Silnik 3,5V6 MIVEC o mocy prawie 300KM, 5-biegowy półautomatyczny tiptronic, niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu oparte na układzie dwa wahacze + dwa amory

Obrazek
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 2:00 pm

nie tylko optycznego,chcę też zrobić trochę zawiechę, ale póki co jestem na etapie przemyśleń i czytania wszystkiego co możliwe żeby ją jako tako zrobić.
A co do kupna evo to chyba raczej nie - nie mam taty szejka naftowego ani tym bardziej nie dostałem kilku set tysięcy spadku.Bo pewnie takie są ceny.Poprostu jak już zacznę coś robić to chcę mieć wszystko możliwie najlepiej przemyślane,rozrysowane itd , co by potem nie babrać się po kilka razy z tym samym,bo coś nie przypasi
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 2:06 pm

no ale po Ci obudowywać auto w plastiki i robić do tego zawiechę :o A w ogóle co chcesz z tą zawiechą robić? Do ścigania się masz za słaby motor, do jazdy w terenie...te plastiki niepotrzebne, co oczywiście same stwierdzą szybko odpadając :lol:
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn sty 28, 2008 2:16 pm

optikal tjunink?
takie prawie cośtam?

nalepek narób i wystarczy
lamer się nie kapnie a kumaty i tak wyśmieje
:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 2:22 pm

przypomniało mi się jak kiedyś (10 lat temu) miałem saxo 1,1 i nawet w kilku kjs nim pojechałem, miał zwykłe stalowe felgi, żadnych zmian, ale parę drobnych modyfikacji mechanicznych

pojechałem nim kiedyś na spot i był taki jeden saxo zrobiony na rajdowe VTS, o takie:

Obrazek

...niestety siedział w nim silnik 1.0 45KM i na tych szerokich kołach nie dawał rady maluchowi :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn sty 28, 2008 2:22 pm

Nie dołujcie chłopaka, jego fura, krzywdy nikomu nie robi a doswiadczenie zawsze się przyda.

No chyba że gadanie dla gadania.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 2:24 pm

Dlatego właśnienie nie chcę robić plastikami - nie jestem fascynatem pióre spojlerków i takich tam.Chodziło mi o podcięcie nadkolii wspawanie szerszych tak żeby zakryły bardziej odstające na boki koła,czyli szerszy rozstaw kół- poprawia stabilność?
Nadbudowane metalowe nadkola zamiast gumowych lub pasa transmisyjnego - moich pod plastikami zostało niewiele
- podniesienie wyżej zderzaka , lub zmiana całkowita na robiony
- montaż obudowy osłaniającej dół chłodnicy i dalej aż pod reduktor
docelowo zrobienie żeby papcie 33" spokojnie śmigały
okazuje się że żona będzie miałą inny samochód , to w końcu mogę zacząć go motać , beż krzywych spojrzeń.a że mam dojscie do różnych takich tam cudeniek i firmę która z alu zrobi praktycznie wszystko tak więc zaiskrzył taki o to pomysł.
a autko - najbardziejh rajcuje mnie śmiganie po szutrach , twardych piachach.Za błotskiem i ciasnymi drzewkami jakoś nie przepadam i nie bardzo mam z kim po tym jezdzić bo koledzy blezerami i tak się nie mieszczą a ich fury robią jak amfibie a mi się pajeraka topic nie uśmiecha
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 2:41 pm przez Pikaś, łącznie zmieniany 1 raz.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn sty 28, 2008 2:25 pm

Rób i podziel sie zdobyta wiedzą.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn sty 28, 2008 2:27 pm

tak
ale.. to szutrów nie trzeba 33"

i wywal, proszę, ogłoszenie z podpisu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 2:32 pm

hmm...nie rozumiem idei, która Ci przyświeca i chyba sam jej nie rozumiesz do końca

- opony 33 cale do ścigania się to nieporozumienie, za duże opory toto stawia, max to rozmiary 265/70R16 a nawet 235/85/R16
- silnik diesla 2,5TD 100KM do ścigania to nieporozumienie i prosta droga do jego zakatowania
- w rajdówce nic się nie podnosi, a wręcz przeciwnie - tu musi być jak najniżej położony środek ciężkości
- można wyprofilować istniejące błotniki, tak, aby były szersze - jest to kosztowne, ale profesjonalny blacharz (nie lakiernik) to zrobi

generalnie pajero to fajna baza do amatorskiego scigania, ale w benzynie
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 2:32 pm

Damian pisze:przypomniało mi się jak kiedyś (10 lat temu) miałem saxo 1,1 i nawet w kilku kjs nim pojechałem, miał zwykłe stalowe felgi, żadnych zmian, ale parę drobnych modyfikacji mechanicznych

pojechałem nim kiedyś na spot i był taki jeden saxo zrobiony na rajdowe VTS, o takie:

Obrazek

...niestety siedział w nim silnik 1.0 45KM i na tych szerokich kołach nie dawał rady maluchowi :)21
no też miałem okazję jezdzić jakis czas AX`em ale o wiele mocniejszemiał jakieś 100ps na OZ racing 2 kompy i takie tam ale nie na tor choć jakaś szczątkowa klatka była,ale to był samochód dla samobójcy
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sty 28, 2008 2:36 pm

Moim zdaniem, Ja Ci radzę rób co uwazasz za słuszne.....


nie mniej jednak widzę lekki brak spójnej koncepcji. Jak cie błoto nie rajcuje nie zamierzasz topic auto to po co Ci 33 po co Ci body lift ?? Lubisz jazdę po szutrach zapodaj opony crossowe w rozmiarze 31 wymień amortyzatory na dobre i twarde i rób co tam uważasz :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » pn sty 28, 2008 2:37 pm

na alledrogo co chwile pojawia siê buda ala pajero evo, tylko ta nowsza.
Gaz 69

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 2:37 pm

Czy ja napisałem że chcę się scigac?
Chcę auto trochę podrobione,ale widzę że jak jest inaczej jak wasze robione to od razu lincz.Liczyłem na porady,może ktoś robił metalowe poszerzenia i wie co i jak żeby nie popełniać tych samych błędów.
Auto ma być do wszystkiego , czyli puki co nadal na 31" lekko szerzej niż do tej pory.Ma jezdzić po szytrach , po czarnym , po dołach , wąwozach po błocie nie koniecznie choć się tego nie wyrzekam.Pojezdziłęm trochę i nie zawsze 31 i tak nisko buda wystarcza , wiec chcem mieć wyżej żebym nie musiał znów liczyć na jakiś ciągnik..Dlaczego wam offroad kojarzy się od razu z gównem po szyby?
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 2:40 pm

Pikaś pisze:Dlaczego wam offroad kojarzy się od razu z gównem po szyby?
:o

A kto tak napisał? Podałeś koncepcję szutrów i "śmigania po twardym piachu" oraz opon 33 (teraz dopiero zmieniłeś zdanie i piszesz o 31) więc radzimy Ci jak umiemy. Wg mnie to cenna wiedza.

rzeczywiście nazwa "forum4x4" zaczyna pokutować :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 2:44 pm

Napisałem że docelowo 33" prawda?
wisiałem nie raz w takiej konfiguracji jak mam teraz i nawet muddeegery nie pomogły a moją agresywny bieżnik.może wyjaśnie inaczej.
bo się robi zamieszanie.
widziałeś auto Eskapady , bankowo.To dołóż do niego nadkola poszerzone blachą pomalowane w kolorze nadwozia,z gorszym zawieszeniem i narazie bez wyciągarki - poprostu mnie nie stać.o coś podobnego mi chodzi-ale docelowo.Póki co koła te co są,jak zajade te gumy wtedy będę myślał.
i pytanie czy dołożenie dystansów da zamierzony cel polepszenia stabilności?
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 2:52 pm

No to śmiganie po szutrach czy jazda terenowa? ;)

Dobra, rób jak chcesz i co chcesz, ja mogę pomóc w dwóch kwestiach:

Poszerzenia - tak jak pisałem, dobry blacharz poszerzy i tak wyprofiluje istniejące błotniki jak tylko sobie zażyczycz

Dystanse - tak, zwiększą stabilność, niestety kosztem wytrzymałości łożysk i sworzni, tutaj lepiej poszukać felg z lepszym odsadzeniem, są mniej inwazyjne (choć nadal)
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 2:53 pm przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sty 28, 2008 2:52 pm

Pikaś pisze:.
Auto ma być do wszystkiego , czyli puki co nadal na 31" lekko szerzej niż do tej pory.Ma jezdzić po szytrach , po czarnym , po dołach , wąwozach po błocie nie koniecznie choć się tego nie wyrzekam.Pojezdziłęm trochę i nie zawsze 31 i tak nisko buda wystarcza , wiec chcem mieć wyżej żebym nie musiał znów liczyć na jakiś ciągnik..?

OK. czyli chcesz przygotować swoje auto to rekreacyjnego turystycznego off rodu to akurat rozumiem bo tak samo wykorzystuje moje auto. Mimo wielu przeróbek nie mam ochoty topić go bo dach ani wywracać do góry kolami ani tym bardziej jeździć extremie bo nie jest to auto które mogło by aspirować do tej klasy..

Rozumiem że chcesz mieć dizajn EVO I - pewnie nikt tego w Polsce nie przerabiał. Ja mogę służyć ci radą odnośnie innych modyfikacji w kwestii EVO I pozostaje mi życzyć Ci sukcesów
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 2:53 pm przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 2:52 pm

Eskapada pisze:Moim zdaniem, Ja Ci radzę rób co uwazasz za słuszne.....


nie mniej jednak widzę lekki brak spójnej koncepcji. Jak cie błoto nie rajcuje nie zamierzasz topic auto to po co Ci 33 po co Ci body lift ?? Lubisz jazdę po szutrach zapodaj opony crossowe w rozmiarze 31 wymień amortyzatory na dobre i twarde i rób co tam uważasz :)21
http://www.fivethirty.com/images/chinam ... 019yt4.jpg

W temacie Wczasowicza pokazałeś pojarkę I podniesioną do góry z kołami 33 najmniej,i ktoś się wyraził że jest w suchy teren,i o coś podobnego mi chodzi,tylko nie chcę zostać w domu tylko dlatego że spadł deszcz i jest błoto.Nie uśmiecha mi się topić go po szyby , ale do progów spokojnie mogę go nurzać,bo już to przerabiałem.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » pn sty 28, 2008 3:59 pm

Pikaś pisze: no też miałem okazję jezdzić jakis czas AX`em ale o wiele mocniejszemiał jakieś 100ps na OZ racing 2 kompy i takie tam ale nie na tor choć jakaś szczątkowa klatka była,ale to był samochód dla samobójcy
Dla samobójcy to był Citroen BX, który jak egzemplarz fabryczny z silnika 1.9 mial 167KM i masę 940kg. Do setki z 4-ma osobami na pokładzie łykał puste 3litrowe beemki V6. Rakieta nie pojazd a do tego hydro dociskało zawsze koła napędzane do nawierzchni :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn sty 28, 2008 4:31 pm

acinski pisze:beemki V6
sześciocylindrowe beemki sa w układzie rzędowym :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pn sty 28, 2008 4:36 pm

mozna tak :
Obrazek
albo tak :
Obrazek
tez fajnie "wyglada"
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » pn sty 28, 2008 4:46 pm

acinski pisze:
Pikaś pisze: no też miałem okazję jezdzić jakis czas AX`em ale o wiele mocniejszemiał jakieś 100ps na OZ racing 2 kompy i takie tam ale nie na tor choć jakaś szczątkowa klatka była,ale to był samochód dla samobójcy
Dla samobójcy to był Citroen BX, który jak egzemplarz fabryczny z silnika 1.9 mial 167KM i masę 940kg. Do setki z 4-ma osobami na pokładzie łykał puste 3litrowe beemki V6. Rakieta nie pojazd a do tego hydro dociskało zawsze koła napędzane do nawierzchni :)
A no śmigałem BX em 19 TRD fajne auto a spalanie miał mega małe jak na taki silnik.
Ale czy dowiem się co z tymi dystansami? będzie lepiej? czy olać to i inwestować w inne felgi.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 28, 2008 4:49 pm

przecież ci napisałem co z tymi dystansami...

jak użyjesz opcji "szukaj" to znajdziesz 654365465 takich samych opinii...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość