czy pajero 2.8TD powinien palic 23litry?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

bishop698
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 31, 2007 1:23 pm

czy pajero 2.8TD powinien palic 23litry?

Post autor: bishop698 » ndz sty 20, 2008 2:28 pm

Mam problem. Posiadam pajero krotkie 97rok silnik 2.8 TD i problem polega na tym ze w miescie pali mi 23litry ropy. a w terenie to juz calkiem. Na 60 kilometrow jazdy w lekkim terenie spalil 18 litrow. co to moze byc?Please o rade. dzieki

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz sty 20, 2008 2:45 pm

Sprawdź czy Ci dzwignia ustawiająca dochodząca do turba się nie zapiekła.
Miałem taki sam przypadek w Pajero 2,5TD, palil 15-16 PLN. Po rozruszaniu tej dzwgni spalanie wróciło do normy 10-11
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Re: czy pajero 2.8TD powinien palic 23litry?

Post autor: jacekwr » ndz sty 20, 2008 6:55 pm

Zmień na benzynę. Palić będzie tyle samo, ale kopa będzie miało nieco większego...
:)21
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz sty 20, 2008 7:45 pm

23 l/100km to trochę za dużo - u mnie na 33" i reduktorze palił około 15 przy średnim upalaniu.
Nie myśl, że zejdziesz poniżej 10 :wink:

Zobacz stan zbiornika paliwa i gumowych przewodów wlewowych.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz sty 20, 2008 7:53 pm

Sprawdź po pierwsze wszystkie filtry, po drugie turbinę i wtryski.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11908
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz sty 20, 2008 8:46 pm

A może masz włączony reduktor??
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Gerappa
Posty: 397
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
Kontaktowanie:

Post autor: Gerappa » ndz sty 20, 2008 10:01 pm

:o Sprawdz czy niema wycieków paliwa na wężykach, no i sam bak ,może gdzieś wycieka :)2
Mitsubishi Pajero 2,8 TDI
... nie ma mocnych , a Misiek jest !

http://www.bokserywpotrzebie.pl/

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz sty 20, 2008 10:07 pm

dawno kupiłeś?
kopci na czarno?
jakie koła?

precyzyjnie pytaj to się może czegoś dowiesz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz sty 20, 2008 10:35 pm

zobacz, może Ci się silnik nie dogrzewa , może masz zwarte wisko

bishop698
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 31, 2007 1:23 pm

Post autor: bishop698 » pn sty 21, 2008 10:55 am

Mroczny pisze:dawno kupiłeś?
kopci na czarno?
jakie koła?

precyzyjnie pytaj to się może czegoś dowiesz
Kupilem jakies 3 tgodnie temu. Kopci ale lekko i tylko na wysokich obrotach i przy odejmowaniu i dodawaniu szybkiemu gazu a kola standartowe bfgoodrich( seryjne )a co do wyciekow to nie ma kropili bo trzymam w garazu.

bishop698
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 31, 2007 1:23 pm

Post autor: bishop698 » pn sty 21, 2008 10:56 am

Adas pisze:zobacz, może Ci się silnik nie dogrzewa , może masz zwarte wisko
Wszystko z temperatura jest ok.Katowalem go na maksa i temperatura nawet nie skoczyla wisko sie wlacza

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » wt sty 22, 2008 2:31 pm

Podlączam się do pytania bishopa.

Jakie spalanie można uznac za normalne w Miśku 2.8 td
Jechałem swoim nie dawno nad morze.
Nakręciłem 500km(licznik nabił tylko 440)-wskazanie GPS po powrocie do domu.Przejazd był Tam i z Powrotem,niemal cały czas ok 100 na liczniku( na radarze troszkę wiecej).
Cała jazda zajeła mi ok 6,5 godziny bo w drodze powrotnej miałem korki na wyjeździe z Poole.
Srednie zużycie wyszło ok 15 l ON -zakładając dystans z GPS.

Mam Miśka LONG 2.8td auto, koła MT 33''x12.5''x15''
Na chwile obecną Turbina halasuje(świszczy jak poganiam auto)ale w lutym jedzie na regenerację do PL.

Czy ze sprawna Turbiną powinien zejść niżej?




A propo turbiny.

Czy można zmienić w niej coś by uzyskać nieco większą moc?
Np. Ciśnienie doladowania,zawór ,itp.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Gerappa
Posty: 397
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
Kontaktowanie:

Post autor: Gerappa » wt sty 22, 2008 4:55 pm

majkii pisze:Podlączam się do pytania bishopa.

Jakie spalanie można uznac za normalne w Miśku 2.8 td
Jechałem swoim nie dawno nad morze.
Nakręciłem 500km(licznik nabił tylko 440)-wskazanie GPS po powrocie do domu.Przejazd był Tam i z Powrotem,niemal cały czas ok 100 na liczniku( na radarze troszkę wiecej).
Cała jazda zajeła mi ok 6,5 godziny bo w drodze powrotnej miałem korki na wyjeździe z Poole.
Srednie zużycie wyszło ok 15 l ON -zakładając dystans z GPS.

Mam Miśka LONG 2.8td auto, koła MT 33''x12.5''x15''
Na chwile obecną Turbina halasuje(świszczy jak poganiam auto)ale w lutym jedzie na regenerację do PL.

Czy ze sprawna Turbiną powinien zejść niżej?
A propo turbiny.

Czy można zmienić w niej coś by uzyskać nieco większą moc?
Np. Ciśnienie doladowania,zawór ,itp.
według mnie , masz wszystko w normie :)2
poczytaj tu: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... t=#1114414

:)23
Mitsubishi Pajero 2,8 TDI
... nie ma mocnych , a Misiek jest !

http://www.bokserywpotrzebie.pl/

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » wt sty 22, 2008 5:25 pm

poczytałem,dzięki serdeczne

Zobaczymy jak będzie się kształtowało zużycie paliwa po regeneracji w marcu.
Póki co nie ma co narzekać.Fajnie jednak byłoby zejść o 2 litry w dół by po zapakowaniu na 'wycieczkę' mieścić się w 15l.
Po kieszeni to zużycie za bardzo nie bije.
Wszędzie da się kupić paliwo od kierowców- zawodowców :lol:
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » wt sty 22, 2008 9:39 pm

Można coś w tym temacie zrobić. Przede wszystkim zrobić przeszczep na turbinę ze zmienną geometrią (z kierownicami spalin). Taka turbina pompuje już od najniższych obrotów silnika, zwiększa się znacznie elastyczność dzięki dużemu momentowi na niskich obrotach. Turbodziura praktycznie nie istnieje. Następnie wydajny intercooler z przodu auta, większa dawka dostosowana do planowanego ciśnienia doładowania.
Turbina pochodzić może od jakiegoś tdi,do tej pojemności najlepiej Garrett vnt 20 lub 22. Do sterowania kierownicami można przerobić oryginalny siłownik podciśnieniowy na nadciśnieniowy sterowany ciśnieniem doładowania, dorobić połączenie z kolektorem wydechowym, następnie początek wydechu, dostroić pompę. Pomimo większej dawki nominalnej przy spokojnej jeździe spalanie powinno zmaleć.
Ja wykonałem taki zabieg wprawdzie nie w mitsubishi, ale wynik przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt sty 22, 2008 11:24 pm

Bzdura

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » śr sty 23, 2008 7:49 am

A po czym wnosisz że bzdura?
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr sty 23, 2008 8:43 am

z tego c oja wiem to można zanabyc na allegro zawór i bedziesz miał bajerek w postaci dopalcza.Robi Ci ciśnienie na turbinie i w momencie kiedy jest Ci potrzebne wypuszcza - czy jakos tak.Ale jak przegniesz z barami to Ci rozpierdaczy silnik po jakimś czasie.Jak znajde to wkleje opis tego ustrojstwa.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » śr sty 23, 2008 10:52 am

Ten zawór to MBC (manual boost controler). Puszcza ciśnienie na WG ( zawór upustowy) sprężarki dopiero po osiągnięciu zamierzonego ciśnienia doładowania regulowanego śrubką. Niektórzy chwalą, ja testowałem na zwykłej turbinie (Garret t3) i zupełnie nie było rezultatu.
Różne diesle teraz vitara tdi.

bishop698
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 31, 2007 1:23 pm

Post autor: bishop698 » pt lut 01, 2008 12:58 pm

Jak sie okazalo po wizycie w serwisie ze byla zle ustawiona dawka na pompie. czasami warto podjechac do serwisu. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Post autor: Harry » ndz lut 03, 2008 12:51 pm

Powinienes sprawdzic koncowki wtyryskow. Moga po pewnym czasie przepalic tloki.
Dobrze mowie ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość