Co z blokadami w Pajero 2
Moderator: Kosiarz
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Co z blokadami w Pajero 2
Czesc Chlopaki.
Czy ktos z was kombinowal cokolwiek z jakas blokada w przednim i tylnim moscie?
Np. ARB
Czy ktos z was kombinowal cokolwiek z jakas blokada w przednim i tylnim moscie?
Np. ARB
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Re: Co z blokadami w Pajero 2
Sprecyzuj co znaczy "kombinowal cokolwiek z jakas blokada w przednim i tylnim moscie?".majkii pisze:Czesc Chlopaki.
Czy ktos z was kombinowal cokolwiek z jakas blokada w przednim i tylnim moscie?
Np. ARB
Jeśli pytasz kto ma, to większość ma permanentną w moście tylnym a bardzo mało w moście przednim - chyba na rynek USA były z przednią blokadą sprzedawane. Jeśli nie masz tylnej blokady a chcesz mieć to najprościej kup używany most z takową wraz z gratami towarzyszącymi(kompresor klawisz R/D Lock itd).
A jeśli pytasz o przednią, to da się zrobić - o ile pamiętam to ARB robi przednią blokadę do miśka - cena chyba koło 1000 Euro.
bez sensu kupować tylny most z blokadą jak się jej nie ma -cena mostu oraz instalacji elektro pneumatycznej do jej włączania oraz koszty robocizny przy cenie blokady na poziome 4 tys zł nie czynią tej rzeźby super atrakcją cenową. Nie zapominajmy że blokadę kupujemy nową i nie jest to tylko blokada ale bez ataku i koła cały nowe wnętrze mostu. Natomiast używany most to zawsze używany most.
Faktem jest że trzeba zanbyć kompresor no ale będzie on służył nie tylko do sterowania blokadą ale pełnił inne funkcję: pompowanie kół, baloników na kinder party materaca nad jeziorem
To moje subiektywne zdanie a każdy mota syfa jak uważa za słuszne. Ja jestem w tej komfortowej sytuacji że blokadę tylko mostu mam . Ponadto uważam ze najsłuszniejszym rozwiązaniem poprawienia właściwości terenowych każdego auta z przednim nie zależnym zawieszeniem jest montaż blokady na przednią gównianie wykrzykującą się oś.
Fakty : 15 tys. za Pajero II plus 2 blokady ARB + zawieszanie HD + opony 33” = 35 tys.
Faktem jest że trzeba zanbyć kompresor no ale będzie on służył nie tylko do sterowania blokadą ale pełnił inne funkcję: pompowanie kół, baloników na kinder party materaca nad jeziorem

To moje subiektywne zdanie a każdy mota syfa jak uważa za słuszne. Ja jestem w tej komfortowej sytuacji że blokadę tylko mostu mam . Ponadto uważam ze najsłuszniejszym rozwiązaniem poprawienia właściwości terenowych każdego auta z przednim nie zależnym zawieszeniem jest montaż blokady na przednią gównianie wykrzykującą się oś.
Fakty : 15 tys. za Pajero II plus 2 blokady ARB + zawieszanie HD + opony 33” = 35 tys.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Do Powy- sorry za brak scislosci.Piszac kombinowal,mialem na mysli montarz blokady aftermarketowej.Np. ARB.
Nie chodzilo mi o np.uzywanie blokady.
Poza tym temat tem juz umiescilem na forum kilka tygodni temu ale obylo sie bez reakcji.
Nie interesuje mnie blokada na tyl,chociaz takowej takze nie mam.
Calkiem trafnie odp.na twoj post ESKAPADA.
Mnie glownie interesuje blokada przodu ze wzg na slaby wykrzyz.
W jednym z ostatnich nr.Off-road Pl byk poruszony ten temat i chcialem do niego nawiazac kilka pytan
Nie chodzilo mi o np.uzywanie blokady.
Poza tym temat tem juz umiescilem na forum kilka tygodni temu ale obylo sie bez reakcji.
Nie interesuje mnie blokada na tyl,chociaz takowej takze nie mam.
Calkiem trafnie odp.na twoj post ESKAPADA.
Mnie glownie interesuje blokada przodu ze wzg na slaby wykrzyz.
W jednym z ostatnich nr.Off-road Pl byk poruszony ten temat i chcialem do niego nawiazac kilka pytan
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Blokady LOKKA
Cześć.
Obiecalem nawiazac wprawdzie do artykulu ale nie mam czasu ponownie tego przeczytac. Sorki za duzo pracy przed swietami.Jedyny plus to,ze kasa na blokade jest
W kazdym badz razie natknalem sie ostatnio na austarlijskie AUTOMATYCZNE blokady LOKKA.Czy ktos z was juz o nich slyszal?
Ponizej zalanczam link do tej strony.
http://www.4wdsystems.com.au/html/lokka.htm
Obiecalem nawiazac wprawdzie do artykulu ale nie mam czasu ponownie tego przeczytac. Sorki za duzo pracy przed swietami.Jedyny plus to,ze kasa na blokade jest

W kazdym badz razie natknalem sie ostatnio na austarlijskie AUTOMATYCZNE blokady LOKKA.Czy ktos z was juz o nich slyszal?
Ponizej zalanczam link do tej strony.
http://www.4wdsystems.com.au/html/lokka.htm
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
z tego co "na szybko przeczytałem" to jest to blokada automatyczna - zobacz w dziale Suzuki opinie o "lock right'cie".
Jeśli mogę Ci coś polecić, to jednak ARB - o ile jest do mostu w Twoim miśku - trzebaby sprawdzić. Masz sterowanie w kabinie a kompresorek przydaj się jeszcze w terenie nie raz. Nie wiem jaka cena ARBa jest u Ciebie w Anglii, ale jak masz kogoś w USA to za ~$850 kupisz blokadę a rozsądny kompresor za ~$250 można już znaleźć - choć są i tańsze. Przy obecnym kursie dolara wychodzi dosyć atrakcyjnie.
Jeśli mogę Ci coś polecić, to jednak ARB - o ile jest do mostu w Twoim miśku - trzebaby sprawdzić. Masz sterowanie w kabinie a kompresorek przydaj się jeszcze w terenie nie raz. Nie wiem jaka cena ARBa jest u Ciebie w Anglii, ale jak masz kogoś w USA to za ~$850 kupisz blokadę a rozsądny kompresor za ~$250 można już znaleźć - choć są i tańsze. Przy obecnym kursie dolara wychodzi dosyć atrakcyjnie.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
to ja zadam pytanie w inny sposób bo tez myślałem nad blokadą do przodu
czy blokada ARB na przód do miska (czyli cały kosz dyfra), to jest w wykonaniu 2 czy 4 satelitowym
??
wie ktoś
bo jak dla mnie jeśli jest 2 satelitowa tak jak seria to to trochę słabawe i dosyć łatwe do zmielenia
dodam że kombinowałem co by tył na przód założyć ale obudowa dyfra za mała i zaczynała się robić z tego za duża rzeźba więc temat chwilowo odpuściłem
czy blokada ARB na przód do miska (czyli cały kosz dyfra), to jest w wykonaniu 2 czy 4 satelitowym

wie ktoś

bo jak dla mnie jeśli jest 2 satelitowa tak jak seria to to trochę słabawe i dosyć łatwe do zmielenia
dodam że kombinowałem co by tył na przód założyć ale obudowa dyfra za mała i zaczynała się robić z tego za duża rzeźba więc temat chwilowo odpuściłem
Czwarte serce 

- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
No hej.
Sprawa wyglada tak.
ARB ma w ofercie blokade do mojego Diamenciaka. Symbol -no wlasnie jaki to był?
"110" i cos tam jeszcze.W niedziele mam wolne to poszperam.Teraz mam pauze na tacho a ze jestem na bazie a baza 3km od domu wiec na 40 minut zajrzalem by wam odpisac>HIHI
W Anglii ok 500 fuli,w Australii ok 800 dolcow austarlijskich.W USA cena podobna do podanej przez POWA .
Lecz z tego co pamietam wlasnie w jednym artykule o do ktorego mialem nawiazac bylo wspomniane ze ARB stosuje takie knyfy byś kupujac ich blokade kupil jewszcze ich kompresor i cosik jeszce.
JA kompresor (T-max)mam i nie chce kupowac kolejnego.
Udszukalem juz gazete wiec jeszcze dzis przeczytam caly artykol w czasie kolejnego zaladunku.Wtedy bedzie wiecej informacji ktore mozna podwazyc lub zaakceptowac.
Fajnei Gebels,ze napomknąles o przekladce tylnego mostu.Myslalem nad tym chociaz w mym wypadku to i tak bez znaczenia bo nie mam blokady na tyle.To takie rozwazania teoretyczne czy jako by sie dalo.
Dobra to chyba na tyle.Reszte postaram sie napisac jutro z rana przed wyjsciem do pracy.
Pozdrawiam
Sprawa wyglada tak.
ARB ma w ofercie blokade do mojego Diamenciaka. Symbol -no wlasnie jaki to był?
"110" i cos tam jeszcze.W niedziele mam wolne to poszperam.Teraz mam pauze na tacho a ze jestem na bazie a baza 3km od domu wiec na 40 minut zajrzalem by wam odpisac>HIHI
W Anglii ok 500 fuli,w Australii ok 800 dolcow austarlijskich.W USA cena podobna do podanej przez POWA .
Lecz z tego co pamietam wlasnie w jednym artykule o do ktorego mialem nawiazac bylo wspomniane ze ARB stosuje takie knyfy byś kupujac ich blokade kupil jewszcze ich kompresor i cosik jeszce.
JA kompresor (T-max)mam i nie chce kupowac kolejnego.
Udszukalem juz gazete wiec jeszcze dzis przeczytam caly artykol w czasie kolejnego zaladunku.Wtedy bedzie wiecej informacji ktore mozna podwazyc lub zaakceptowac.
Fajnei Gebels,ze napomknąles o przekladce tylnego mostu.Myslalem nad tym chociaz w mym wypadku to i tak bez znaczenia bo nie mam blokady na tyle.To takie rozwazania teoretyczne czy jako by sie dalo.
Dobra to chyba na tyle.Reszte postaram sie napisac jutro z rana przed wyjsciem do pracy.
Pozdrawiam
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Producent podaje:

więc sam widzisz, że do przodu możesz mieć tylko RD110. Dyferencjały 7.25" to były chyba tylko z automatem i silnikami 2.6, 2.3TD, 2.5TD oraz 2.5TDI - choć ARB twierdzi, że do 3.0V6+automat też nie spasi. Ale i tak trzeba sprawdzić każdy przypadek osobno. Cała reszta ma 8" przód i 9" tył oprócz 3.5V6 który ma 9.5".
Blokada ma sterowanie pneumatyczne - Twój kompresor da radę o ile będzie w stanie zrobić wymagane ciśnienie - jeśli daje za duże to wstawisz reduktor. Sterowanie to, poprawcie jeśli się mylę, elektrozawór pneumatyczny trójdrożny "monostabilny".

więc sam widzisz, że do przodu możesz mieć tylko RD110. Dyferencjały 7.25" to były chyba tylko z automatem i silnikami 2.6, 2.3TD, 2.5TD oraz 2.5TDI - choć ARB twierdzi, że do 3.0V6+automat też nie spasi. Ale i tak trzeba sprawdzić każdy przypadek osobno. Cała reszta ma 8" przód i 9" tył oprócz 3.5V6 który ma 9.5".
Blokada ma sterowanie pneumatyczne - Twój kompresor da radę o ile będzie w stanie zrobić wymagane ciśnienie - jeśli daje za duże to wstawisz reduktor. Sterowanie to, poprawcie jeśli się mylę, elektrozawór pneumatyczny trójdrożny "monostabilny".
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
to w sumie nadal nie wiem,czy moge na pewno miec ARB
Mam Shoguna II 1995 2.8TD Intercooler Automatic.Import do Anglii z Japonii w 2001.
Bedzie trza kopac głebiej a czasu nie ma za bardzo.
Dzieki za tabele.Nastepnym razem bardziej sie jej przyjżę-teraz spadam do pracy
Hej
Mam Shoguna II 1995 2.8TD Intercooler Automatic.Import do Anglii z Japonii w 2001.
Bedzie trza kopac głebiej a czasu nie ma za bardzo.
Dzieki za tabele.Nastepnym razem bardziej sie jej przyjżę-teraz spadam do pracy
Hej
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
O blokadzie LOKKA
Cena wspomnianej blokady wynosi 540 dolarów australijskich wraz z dostawa do mnie w Anglii.Do POLSKI powinno być podobnie.
Blokada jest dostepna dla wersji 2.8TD w manualnej skrzyni,chociaż powinna pasować i do Miśków z automatem o ile dyferencjały są takie same jak w manualu.
Inne wersje silnikowe zapewne też.Lepiej napisać do tej firmy i sie dowiedzieć samemu wedlug swego auta.
Blokada jest dostepna dla wersji 2.8TD w manualnej skrzyni,chociaż powinna pasować i do Miśków z automatem o ile dyferencjały są takie same jak w manualu.
Inne wersje silnikowe zapewne też.Lepiej napisać do tej firmy i sie dowiedzieć samemu wedlug swego auta.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Kurcze już sam nie wiem jakie dyferencjaly Ja mam w swym Pajero.
Ma ktoś moze pojęcie jakie dyfry są z przodu w Miśku 2.8 TD Intercooler w automacie?
Czy jest to 7,25'' czy 8''
Nawet z tabeli ARB nie wynika konkretnie.
Podobnie ma się sytuacja z tylnym mostem.
Czy po numerach VIN można gdzieś sprawdzić 'konfigurację'' w jakiej auto opuszczało fabrykę????
Z góry dzięki za pomoc.
Sprawa zaczyna się dmatwać i chyba skończy się klęską.
Ewentualnie rozejrzę się za LSD
Ma ktoś moze pojęcie jakie dyfry są z przodu w Miśku 2.8 TD Intercooler w automacie?
Czy jest to 7,25'' czy 8''
Nawet z tabeli ARB nie wynika konkretnie.
Podobnie ma się sytuacja z tylnym mostem.
Czy po numerach VIN można gdzieś sprawdzić 'konfigurację'' w jakiej auto opuszczało fabrykę????
Z góry dzięki za pomoc.
Sprawa zaczyna się dmatwać i chyba skończy się klęską.
Ewentualnie rozejrzę się za LSD
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Nie będzie klęski.
Będą blokady ARB pod koniec marca.
Montaż w kwietniu/maju.
Koszt 550 funtów z Vat za szt + kompresor ARB 100 pound.
Da się przetrawić.
Przy obecnym kursie funta wydam jedynie 5600-5700zl za cały zestaw.
W POLANDZIE za blokady do SUZUKI trza położyć 3500 zl.
Więc daje to 7 tys za komplet+ kompresorek 750 zl.
Będą blokady ARB pod koniec marca.
Montaż w kwietniu/maju.
Koszt 550 funtów z Vat za szt + kompresor ARB 100 pound.
Da się przetrawić.
Przy obecnym kursie funta wydam jedynie 5600-5700zl za cały zestaw.
W POLANDZIE za blokady do SUZUKI trza położyć 3500 zl.
Więc daje to 7 tys za komplet+ kompresorek 750 zl.

PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
Re: Blokady LOKKA
czy ktoś z forumowiczów miał to (bądź innego producenta) w miśku jedynce? przyznam, że mnie to zaintrygowałomajkii pisze:Cześć.
(...)
W kazdym badz razie natknalem sie ostatnio na austarlijskie AUTOMATYCZNE blokady LOKKA.Czy ktos z was juz o nich slyszal?
Ponizej zalanczam link do tej strony.
http://www.4wdsystems.com.au/html/lokka.htm
nawet jestem chętny na totalnie zajechaną taką blokadę


był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko
_______________________
GG: 4366835
obecnie zaglądam towarzysko

_______________________
GG: 4366835
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości