Sruby do liftu budy
Moderator: Kosiarz
wiatraka nie obniżasz , odcinasz dolna część plastikowej obudowy chłodnicy albo obniżasz chłodnicęPrzemy pisze:czy przy lifcie +5cm w Paj II potrzebne będzie tez zdjęcie / przerobienie mocowana obudowy wiatraka? lub cos takiego ?
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
nie jest tak sobie - nie mozna jedzic na 2H chyba ze trzymajac lewarek prawa reka non stop. Trzeba giąć na gorąco lewarekkabbbatunio pisze:no jak widzisz na zdjeciach Eskapady to masz 5 w gore i jest tak sobieQpa_z_polski pisze:no własnie to w sumie wiecej niz te 5cm nie ma chyba sensu? nie bedzie to pajero ofroadowe az tak mocno... poprostu myslałem za jakis czas.....
ps. pozatym dak dosasnie mówiac.... wrzucając mu dystanse pod mocowania budy powiedzmy 5cm nie powinno byc zadnego problemu ani z reduktorem ani z niczym? czy jednak ta wajcha nawet przy 5 bedzie przeszkadzac?
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Eskapada pisze:
nie jest tak sobie - nie mozna jedzic na 2H chyba ze trzymajac lewarek prawa reka non stop. Trzeba giąć na gorąco lewarek

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- kabbbatunio
- Posty: 402
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
- Lokalizacja: Szczecin
no więc tak....
ja zrobiłem lifta 8cm na wzór poprzedniego miśka którego miałem na 35" (ponoć islandzka wersja czyli wszystko profesjonalnie zrobione a nie na kolanie)
1 śróby w longu chyba są wszystie takie same ale głowy nie dam bo ja znalazłem tylko dłuższe o kilka centymetrów i gwintowałem a potem odcinałem nadmiar. twardość ponad 10
2 dystanse toczyłem z teflonu, plastiku róznie to nazywają
3 osłone wiatrka po prostu zdjołem chociaż w tym islandczyku była obnirzona chłodnica
4 z wajchą reduktora dałem ciała bo wyciołem większy otwór ale z drugiej strony nie wiem czy wyginanie by cos dało bo potem bym może nie mógł reduktora zapiąć
5 przewody wszystkie wystarczają, hamulcowe trza tylo troche podgiąć z przodu
6 największy problem miałem z instalacją gazowa którą musiał montować jakis kowal i przykręcił butle do kielichów sprężyn z tyłu i trzymała mi całą bude






ja zrobiłem lifta 8cm na wzór poprzedniego miśka którego miałem na 35" (ponoć islandzka wersja czyli wszystko profesjonalnie zrobione a nie na kolanie)
1 śróby w longu chyba są wszystie takie same ale głowy nie dam bo ja znalazłem tylko dłuższe o kilka centymetrów i gwintowałem a potem odcinałem nadmiar. twardość ponad 10
2 dystanse toczyłem z teflonu, plastiku róznie to nazywają
3 osłone wiatrka po prostu zdjołem chociaż w tym islandczyku była obnirzona chłodnica
4 z wajchą reduktora dałem ciała bo wyciołem większy otwór ale z drugiej strony nie wiem czy wyginanie by cos dało bo potem bym może nie mógł reduktora zapiąć
5 przewody wszystkie wystarczają, hamulcowe trza tylo troche podgiąć z przodu
6 największy problem miałem z instalacją gazowa którą musiał montować jakis kowal i przykręcił butle do kielichów sprężyn z tyłu i trzymała mi całą bude






Montero 3.0 V6 zmotane inaczej
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
chciał bym miec taki zestaw do zmiany przełożeń a raczej kase na taki zestaw!!
to odzielny temat ale ja juz rok smigam na tych kólkach i nic poważnego sie nie sypie a poza tym w moim wczesniejszym czyli tym islandczyku też nic nie było motane w przełożeniach. owszem troche sie muli ale jak reduktor zapinam to nawet w fotel wciska.
troche więcej wiary zawieszenie miśka
to odzielny temat ale ja juz rok smigam na tych kólkach i nic poważnego sie nie sypie a poza tym w moim wczesniejszym czyli tym islandczyku też nic nie było motane w przełożeniach. owszem troche sie muli ale jak reduktor zapinam to nawet w fotel wciska.
troche więcej wiary zawieszenie miśka

Montero 3.0 V6 zmotane inaczej
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Gdyby nie moja wiara w strucla to bym go dawno porzucił i wysłał do nieba dla miśków.Antosiwo pisze: troche więcej wiary zawieszenie miśka

Właśnie zreanimowałem swojego (ciśnienie wróciło) 2 bar na wolnych 5 bar na 3000rpm.
Czas na pełne testy longa w automacie na 33'
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
- kabbbatunio
- Posty: 402
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Antosiwo pisze:chciał bym miec taki zestaw do zmiany przełożeń a raczej kase na taki zestaw!!
to odzielny temat ale ja juz rok smigam na tych kólkach i nic poważnego sie nie sypie a poza tym w moim wczesniejszym czyli tym islandczyku też nic nie było motane w przełożeniach. owszem troche sie muli ale jak reduktor zapinam to nawet w fotel wciska.
troche więcej wiary zawieszenie miśka
kur..... robi wrazenie misiek na 35 z lampami od range

- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5178176 krótko i na temat jak wyglada nie skończony lift na budzie... ja sie długo zastanawiałem o co chodzi z tym "podniesieniem zderzaków" bo nie kumałem po co./.... zobaczyłem go i juz wiem 

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

- kabbbatunio
- Posty: 402
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
- Lokalizacja: Szczecin
szkoda ze nie wiedziec ile jest podniesionyQpa_z_polski pisze:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5178176 krótko i na temat jak wyglada nie skończony lift na budzie... ja sie długo zastanawiałem o co chodzi z tym "podniesieniem zderzaków" bo nie kumałem po co./.... zobaczyłem go i juz wiem

a cóż się stało , że nie miałeś smarowania , smok się zapchał ?animaldziobak pisze:
Gdyby nie moja wiara w strucla to bym go dawno porzucił i wysłał do nieba dla miśków.
Właśnie zreanimowałem swojego (ciśnienie wróciło) 2 bar na wolnych 5 bar na 3000rpm.
Czas na pełne testy longa w automacie na 33'
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Nwiem czy Ci sie uda go zdjąć , ale na pewno go nie założysz bo ten pierścień jest tylko technologicznym zabezpieczeniem ,aby wajcha nie rozczłonkowała się ,na dwie części w środku z gumowym amortyzatorem . Najlepiej odkręcić od góry z kabiny i masz wszystko jak na talerzu .Przemy pisze:wiecie moze jak zdjac wajche od reduktora? bo myślałem ze jest odkrecana ale... przez lusterko widze ze na dole sie pierscien zegera. Wystaczy go zdjac by wajcha zlazła? Bo musze to cholerstwo podgiac bo nie wchodzi 2H
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- animaldziobak
- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Niestety coś gorszego - panewki szlag trafiłAdas pisze:a cóż się stało , że nie miałeś smarowania , smok się zapchał ?animaldziobak pisze:
Gdyby nie moja wiara w strucla to bym go dawno porzucił i wysłał do nieba dla miśków.
Właśnie zreanimowałem swojego (ciśnienie wróciło) 2 bar na wolnych 5 bar na 3000rpm.
Czas na pełne testy longa w automacie na 33'


Do tego padł zawór zwrotny na pompie oleju, ale drugi był dobry więc tylko wymiana była.
W międzyczasie szlif wału i takie tam.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
animaldziobak pisze: Niestety coś gorszego - panewki szlag trafił- dopiero drugi komplet był dobry, a mechanika to prawie o zawał przyprawiło
Do tego padł zawór zwrotny na pompie oleju, ale drugi był dobry więc tylko wymiana była.
W międzyczasie szlif wału i takie tam.
A jakie miałeś oznaki , że stwierdziłeś złe smarowanie , bo u mnie jest tak , że po odpaleniu silnika mam na wskaźniku 2 bar a po chwili spada do zera , nie wiem czy to nie wina instalacji albo samego wskaźnika , silnik chodzi dobrze
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Odpowiadam na swoje pytanie odnośnie śrub i materiału ---> lift 2" Pajero II:
* długość 14cm średnica 10mm, twardość 10,9 --> koszt wraz z nakrętkami 40zl
* poliamid średnica 70mm , koszt długości 1metra wraz z przesyłką --> ok 130zł
*docięcie u tokarza na wymiar (12szt) + wywiercenie dziur --> 30zł

Na szlifierce doczyściłem stare podkładki, pomalowałem wiec powinno byc
no i oczywiście nie żałowałem smaru.... z wiadomych powodów.
jedna śruba wymagała pomocy szlifierki kątowej reszta poszła bez problemowo
Tu są otworki ze śrubami:





tak to wyglada:

a tak wygląda po lifcie, widać po zderzaku ile poszło w gore no i tylni zderzak czeka na przeróbkę mocowań a do przodu jest przygotowywany stalowy....

Oczywiście nie obeszło sie bez obniżenia chłodnicy: (dla leniwych wystarczy zdjąć osłonę wiatraka)

Lewarek reduktora także trzeba podgiąć. Reszta gratów bez przeróbek. Teraz czekam na większe oponki i nowe felgi

* długość 14cm średnica 10mm, twardość 10,9 --> koszt wraz z nakrętkami 40zl
* poliamid średnica 70mm , koszt długości 1metra wraz z przesyłką --> ok 130zł
*docięcie u tokarza na wymiar (12szt) + wywiercenie dziur --> 30zł

Na szlifierce doczyściłem stare podkładki, pomalowałem wiec powinno byc

jedna śruba wymagała pomocy szlifierki kątowej reszta poszła bez problemowo

Tu są otworki ze śrubami:





tak to wyglada:

a tak wygląda po lifcie, widać po zderzaku ile poszło w gore no i tylni zderzak czeka na przeróbkę mocowań a do przodu jest przygotowywany stalowy....

Oczywiście nie obeszło sie bez obniżenia chłodnicy: (dla leniwych wystarczy zdjąć osłonę wiatraka)

Lewarek reduktora także trzeba podgiąć. Reszta gratów bez przeróbek. Teraz czekam na większe oponki i nowe felgi



# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
bardzo ci dziekuje za to
duzo mocniej buja autem? jak komfort jazdy tak pozatym? jak bedziesz robił tylny zderzak tez prosze o foty
aha i czy te dystnase mozna robic z czegos innego? nawet jakiś pret stalowy z dziurą czy cos? aha i jeszcze jedno podstawowe jak domowym sposobem przy uzyciu lewwarków i brak podnosników to zrobic? hilifta tez nie mam zeby go sobie dygnąc do góry?


*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Przemy bravo
niezła robota i wcale nie tak trudna co nie 


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
nie zauważyłem zeby cos sie zmienilo i bardziej bujało, myśle ze to zamały lift by odczuć jakas różnice bo srodek ciężkości poszedł tylko o 5cm w gore. Komfort sie nic nie zmienil bo zawiecha nie byla jeszcze ruszana a dystance sa praktycznie na sztywna, nie liczac starych gum, montowane buda-rama.
Dystanse możesz robić praktycznie z czego zechcesz pod warunkiem ze będzie to materiał odpowiednio twardy, ale myślę ze Poliamid lub aluminium jest najlepszym nierozwianiem, chodź każdy robic wedle własnego upodobania i nikt nikomu tego nie zabroni...
Domowym sposobem sie podnosi budę bardzo prosto wystarczy Ci lewarek hydrauliczny, na upartego nawet jeden
Ja miałem 2 i stykło, oczywicie lepiej podłóż cos pod "głowke" lewarka a bude (np. jakies klocek drewniany) bo jednak ona trochę waz i może Ci lewarek wyjść gdzies pod siedzeniem 
Dystanse możesz robić praktycznie z czego zechcesz pod warunkiem ze będzie to materiał odpowiednio twardy, ale myślę ze Poliamid lub aluminium jest najlepszym nierozwianiem, chodź każdy robic wedle własnego upodobania i nikt nikomu tego nie zabroni...
Domowym sposobem sie podnosi budę bardzo prosto wystarczy Ci lewarek hydrauliczny, na upartego nawet jeden


# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość