Sruby do liftu budy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr maja 07, 2008 9:24 pm

czy przy lifcie +5cm w Paj II potrzebne będzie tez zdjęcie / przerobienie mocowana obudowy wiatraka? lub cos takiego ?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 08, 2008 5:27 am

Przemy pisze:czy przy lifcie +5cm w Paj II potrzebne będzie tez zdjęcie / przerobienie mocowana obudowy wiatraka? lub cos takiego ?
wiatraka nie obniżasz , odcinasz dolna część plastikowej obudowy chłodnicy albo obniżasz chłodnicę

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 08, 2008 6:09 am

kabbbatunio pisze:
Qpa_z_polski pisze:no własnie to w sumie wiecej niz te 5cm nie ma chyba sensu? nie bedzie to pajero ofroadowe az tak mocno... poprostu myslałem za jakis czas.....

ps. pozatym dak dosasnie mówiac.... wrzucając mu dystanse pod mocowania budy powiedzmy 5cm nie powinno byc zadnego problemu ani z reduktorem ani z niczym? czy jednak ta wajcha nawet przy 5 bedzie przeszkadzac?
no jak widzisz na zdjeciach Eskapady to masz 5 w gore i jest tak sobie :)
nie jest tak sobie - nie mozna jedzic na 2H chyba ze trzymajac lewarek prawa reka non stop. Trzeba giąć na gorąco lewarek
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 08, 2008 6:27 am

Eskapada pisze:
nie jest tak sobie - nie mozna jedzic na 2H chyba ze trzymajac lewarek prawa reka non stop. Trzeba giąć na gorąco lewarek
:o Ja ją po prostu w imadle przegiąłem

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » czw maja 08, 2008 5:04 pm

ok ok juz nic nie mowie :P , sam se zrobi po swojemu
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » czw maja 08, 2008 8:07 pm

no więc tak....
ja zrobiłem lifta 8cm na wzór poprzedniego miśka którego miałem na 35" (ponoć islandzka wersja czyli wszystko profesjonalnie zrobione a nie na kolanie)

1 śróby w longu chyba są wszystie takie same ale głowy nie dam bo ja znalazłem tylko dłuższe o kilka centymetrów i gwintowałem a potem odcinałem nadmiar. twardość ponad 10

2 dystanse toczyłem z teflonu, plastiku róznie to nazywają

3 osłone wiatrka po prostu zdjołem chociaż w tym islandczyku była obnirzona chłodnica

4 z wajchą reduktora dałem ciała bo wyciołem większy otwór ale z drugiej strony nie wiem czy wyginanie by cos dało bo potem bym może nie mógł reduktora zapiąć

5 przewody wszystkie wystarczają, hamulcowe trza tylo troche podgiąć z przodu

6 największy problem miałem z instalacją gazowa którą musiał montować jakis kowal i przykręcił butle do kielichów sprężyn z tyłu i trzymała mi całą bude

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pt maja 09, 2008 5:39 am

Gratsy za motanie,
Teraz zostaje tylko jeśli to 35' założone, zanabyć komplet nowych przełożeń do reduktora i mostów, bo twoje standardy nie porobią za długo.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » pt maja 09, 2008 9:32 am

chciał bym miec taki zestaw do zmiany przełożeń a raczej kase na taki zestaw!!
to odzielny temat ale ja juz rok smigam na tych kólkach i nic poważnego sie nie sypie a poza tym w moim wczesniejszym czyli tym islandczyku też nic nie było motane w przełożeniach. owszem troche sie muli ale jak reduktor zapinam to nawet w fotel wciska.
troche więcej wiary zawieszenie miśka 8)
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pt maja 09, 2008 9:42 am

Antosiwo pisze: troche więcej wiary zawieszenie miśka 8)
Gdyby nie moja wiara w strucla to bym go dawno porzucił i wysłał do nieba dla miśków. :)

Właśnie zreanimowałem swojego (ciśnienie wróciło) 2 bar na wolnych 5 bar na 3000rpm.

Czas na pełne testy longa w automacie na 33'
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » pt maja 09, 2008 12:34 pm

Antosiwo pisze:chciał bym miec taki zestaw do zmiany przełożeń a raczej kase na taki zestaw!!
to odzielny temat ale ja juz rok smigam na tych kólkach i nic poważnego sie nie sypie a poza tym w moim wczesniejszym czyli tym islandczyku też nic nie było motane w przełożeniach. owszem troche sie muli ale jak reduktor zapinam to nawet w fotel wciska.
troche więcej wiary zawieszenie miśka 8)

kur..... robi wrazenie misiek na 35 z lampami od range :D:D:D chcem takiego ...
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » sob maja 10, 2008 6:28 am

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5178176 krótko i na temat jak wyglada nie skończony lift na budzie... ja sie długo zastanawiałem o co chodzi z tym "podniesieniem zderzaków" bo nie kumałem po co./.... zobaczyłem go i juz wiem :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » sob maja 10, 2008 8:04 am

Qpa_z_polski pisze:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5178176 krótko i na temat jak wyglada nie skończony lift na budzie... ja sie długo zastanawiałem o co chodzi z tym "podniesieniem zderzaków" bo nie kumałem po co./.... zobaczyłem go i juz wiem :)
szkoda ze nie wiedziec ile jest podniesiony :P
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob maja 10, 2008 9:21 am

animaldziobak pisze:
Gdyby nie moja wiara w strucla to bym go dawno porzucił i wysłał do nieba dla miśków. :)
Właśnie zreanimowałem swojego (ciśnienie wróciło) 2 bar na wolnych 5 bar na 3000rpm.
Czas na pełne testy longa w automacie na 33'
a cóż się stało , że nie miałeś smarowania , smok się zapchał ?

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » ndz maja 11, 2008 4:52 pm

wiecie moze jak zdjac wajche od reduktora? bo myślałem ze jest odkrecana ale... przez lusterko widze ze na dole sie pierscien zegera. Wystaczy go zdjac by wajcha zlazła? Bo musze to cholerstwo podgiac bo nie wchodzi 2H
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
bartv20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:26 am
Lokalizacja: gda

Post autor: bartv20 » ndz maja 11, 2008 6:45 pm

ale laczniki stabilizatora to masz wyrabane
v20-ogień

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz maja 11, 2008 7:42 pm

Przemy pisze:wiecie moze jak zdjac wajche od reduktora? bo myślałem ze jest odkrecana ale... przez lusterko widze ze na dole sie pierscien zegera. Wystaczy go zdjac by wajcha zlazła? Bo musze to cholerstwo podgiac bo nie wchodzi 2H
Nwiem czy Ci sie uda go zdjąć , ale na pewno go nie założysz bo ten pierścień jest tylko technologicznym zabezpieczeniem ,aby wajcha nie rozczłonkowała się ,na dwie części w środku z gumowym amortyzatorem . Najlepiej odkręcić od góry z kabiny i masz wszystko jak na talerzu .

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » ndz maja 11, 2008 7:56 pm

czyli zdjac calosc od gory i dopiero zgiac? a ja myslalem ze bedzie tak łatwo :( :( :(
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pn maja 12, 2008 6:00 am

Adas pisze:
animaldziobak pisze:
Gdyby nie moja wiara w strucla to bym go dawno porzucił i wysłał do nieba dla miśków. :)
Właśnie zreanimowałem swojego (ciśnienie wróciło) 2 bar na wolnych 5 bar na 3000rpm.
Czas na pełne testy longa w automacie na 33'
a cóż się stało , że nie miałeś smarowania , smok się zapchał ?
Niestety coś gorszego - panewki szlag trafił :( - dopiero drugi komplet był dobry, a mechanika to prawie o zawał przyprawiło :)
Do tego padł zawór zwrotny na pompie oleju, ale drugi był dobry więc tylko wymiana była.
W międzyczasie szlif wału i takie tam.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn maja 12, 2008 11:44 am

animaldziobak pisze: Niestety coś gorszego - panewki szlag trafił :( - dopiero drugi komplet był dobry, a mechanika to prawie o zawał przyprawiło :)
Do tego padł zawór zwrotny na pompie oleju, ale drugi był dobry więc tylko wymiana była.
W międzyczasie szlif wału i takie tam.


A jakie miałeś oznaki , że stwierdziłeś złe smarowanie , bo u mnie jest tak , że po odpaleniu silnika mam na wskaźniku 2 bar a po chwili spada do zera , nie wiem czy to nie wina instalacji albo samego wskaźnika , silnik chodzi dobrze

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn maja 12, 2008 7:28 pm

Odpowiadam na swoje pytanie odnośnie śrub i materiału ---> lift 2" Pajero II:

* długość 14cm średnica 10mm, twardość 10,9 --> koszt wraz z nakrętkami 40zl
* poliamid średnica 70mm , koszt długości 1metra wraz z przesyłką --> ok 130zł
*docięcie u tokarza na wymiar (12szt) + wywiercenie dziur --> 30zł

Obrazek

Na szlifierce doczyściłem stare podkładki, pomalowałem wiec powinno byc :)2 no i oczywiście nie żałowałem smaru.... z wiadomych powodów.

jedna śruba wymagała pomocy szlifierki kątowej reszta poszła bez problemowo :)

Tu są otworki ze śrubami:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak to wyglada:
Obrazek


a tak wygląda po lifcie, widać po zderzaku ile poszło w gore no i tylni zderzak czeka na przeróbkę mocowań a do przodu jest przygotowywany stalowy....

Obrazek

Oczywiście nie obeszło sie bez obniżenia chłodnicy: (dla leniwych wystarczy zdjąć osłonę wiatraka)

Obrazek

Lewarek reduktora także trzeba podgiąć. Reszta gratów bez przeróbek. Teraz czekam na większe oponki i nowe felgi
:D :D :D
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » pn maja 12, 2008 7:53 pm

brawo za wykonanie ( za nieleniwą chłodnice) i za ładny opis
jeszcze jak by fotki były ciut wieksze i nie trzeba było na nie klikać..
bravo :)2
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn maja 12, 2008 8:05 pm

Dzieki dzięki :)
ojj przepraszam za miniaturki ale wydaje mi sie ze tak czytelniejszy opis jest. Jesli macie jakieś uwagi to piszecie to odpowiem co i jak :) :)
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » pn maja 12, 2008 10:04 pm

bardzo ci dziekuje za to :) duzo mocniej buja autem? jak komfort jazdy tak pozatym? jak bedziesz robił tylny zderzak tez prosze o foty :) aha i czy te dystnase mozna robic z czegos innego? nawet jakiś pret stalowy z dziurą czy cos? aha i jeszcze jedno podstawowe jak domowym sposobem przy uzyciu lewwarków i brak podnosników to zrobic? hilifta tez nie mam zeby go sobie dygnąc do góry?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn maja 12, 2008 11:03 pm

Przemy bravo :)2 niezła robota i wcale nie tak trudna co nie :wink:

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » wt maja 13, 2008 7:12 am

nie zauważyłem zeby cos sie zmienilo i bardziej bujało, myśle ze to zamały lift by odczuć jakas różnice bo srodek ciężkości poszedł tylko o 5cm w gore. Komfort sie nic nie zmienil bo zawiecha nie byla jeszcze ruszana a dystance sa praktycznie na sztywna, nie liczac starych gum, montowane buda-rama.

Dystanse możesz robić praktycznie z czego zechcesz pod warunkiem ze będzie to materiał odpowiednio twardy, ale myślę ze Poliamid lub aluminium jest najlepszym nierozwianiem, chodź każdy robic wedle własnego upodobania i nikt nikomu tego nie zabroni...

Domowym sposobem sie podnosi budę bardzo prosto wystarczy Ci lewarek hydrauliczny, na upartego nawet jeden :) Ja miałem 2 i stykło, oczywicie lepiej podłóż cos pod "głowke" lewarka a bude (np. jakies klocek drewniany) bo jednak ona trochę waz i może Ci lewarek wyjść gdzies pod siedzeniem :P
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość