Opony AT i MT/R

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

keszus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Jarosław

Opony AT i MT/R

Post autor: keszus » czw maja 15, 2008 7:36 am

Jestem nowy i niedawno kupiłem Pajero II. Mam tam założone opony - przód takie szosówki AT podobne do Bridgestone, a tył GoodYear Wrangler MT/R. Rozmiar jest taki sam 31/10,5/R15 tylko z tyłu klocki.
Czy można tak jeździć po czarnym używając tylko x2???
Czy nic sie nie stanie z napędami??? Zaznaczam że nie katuje go na czarnym na 4x4

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 15, 2008 7:40 am

można , tylko jak masz SS to przy jeździe 4x4 to trochę dastanie centralny dyfer bo średnice zewnętrzne opon AT i MT są trochę inne

keszus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: keszus » czw maja 15, 2008 7:44 am

Mam SS

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » czw maja 15, 2008 9:58 am

od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice? to po kiego wała jest rozmiar?
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw maja 15, 2008 11:59 am

kudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice?
dwie takie same opony w tym samym rozmiarze, szosowki, od nowosci nie zamieniane przód - tył. Z przodu 4mm z tylu 2mm bieznika (asfalt robi swoje :wink: )

Teoretycznie roznica w srednicy kola jest :)21

jeszcze przy okazji tematu zapytam, na oponach GoodYear Wrangler MT/R 33" da sie jezdzic po asfalcie z predkosciami 90 - 120km/h (poza terenem zabudowanym oczywiscie :wink: ) bez stwarzania zagrozenia dla innych uzytkownikow drogi?? Jaki one mają stosunek szosa - teren, 20 - 80%??
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 2:22 pm przez Videlec, łącznie zmieniany 1 raz.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » czw maja 15, 2008 12:41 pm

zużycie opon to jedno, a ja zrozumiałem, ze te opony od początku mają różne średnice :)
przy różnych producentach wahania od wymiaru oczywiście są moiżliwe, ale chyba nie będą aż tak widoczne
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 15, 2008 2:55 pm

kudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice? to po kiego wała jest rozmiar?
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas
tak sie składa , że miałem komplet nowych opon MT BFG i komplet prawie nowych opon HT BFG asfaltowe , różnica była o prawie 1cm jak przyłożyłeś je do siebie , więc rozmiar rozmiarem a rozkład powietrza w oponie robi swoje. Różnica 1cm na obwodzie robi różnicę to znacząco różne prędkości obrotowe ( nie chcę mi sie liczyć o ile :)21 )

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » czw maja 15, 2008 4:17 pm

a czy polskie "prawo" nie mowi o tym ze na osi powinny byc tesame? a do 4x4 to na 2 osiach takie same opony ??
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » czw maja 15, 2008 4:19 pm

Videlec pisze:
kudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice?
dwie takie same opony w tym samym rozmiarze, szosowki, od nowosci nie zamieniane przód - tył. Z przodu 4mm z tylu 2mm bieznika (asfalt robi swoje :wink: )

Teoretycznie roznica w srednicy kola jest :)21

jeszcze przy okazji tematu zapytam, na oponach GoodYear Wrangler MT/R 33" da sie jezdzic po asfalcie z predkosciami 90 - 120km/h (poza terenem zabudowanym oczywiscie :wink: ) bez stwarzania zagrozenia dla innych uzytkownikow drogi?? Jaki one mają stosunek szosa - teren, 20 - 80%??
różnice w rozniarach są i zależą od typu bieżnika :-? im bardziej agresywny bieżnik tym opona może być większa :wink: MT/R to taki trochę agresywniejszy ATek :)2 mniej wybacza na śliskim niż szosówka i trzeba o tym pamiętać :)4 i można jeździć :D

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » czw maja 15, 2008 4:36 pm

kabbbatunio pisze:a czy polskie "prawo" nie mowi o tym ze na osi powinny byc tesame? a do 4x4 to na 2 osiach takie same opony ??
Opony muszą być takie same ale tylko na osi, tzn. z przodu możesz mieć inne z tyłu inne. Co ciekawe dopuszczone jest stosowanie koła zapasowego o innej rzeźbie bieżnika niż pozostałe ogumienie, ale tylko na dojazd do gumiaka(wulkanizatora).
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » czw maja 15, 2008 8:17 pm

Rozmiar może masz taki sam, ale faktyczny obwód masz na bank inny (zmierz se metrem obwód opony przedniej i tylnej na środku na podniesionych kołach - będziesz miał pewność). Na SS możesz śmiało śmigać gdzie chcesz ile chcesz i jak chcesz na 4H. Międzyosiowy różnicowy jest po to, żeby działał, a nie żebyś Ty sie przejmował że on musi biedny działać bo Ty masz dwie różne gumy... :roll: W terenie na zablokowanym cetralnym też nic nie dostanie po dupie, ale jedno dodatkowe kółko z kiepskim bieżnikiem raczej Ci wiele nie pomoże. Kup se dwie gumki takie jak masz na tyle i bedzie dobrze... Taka moja rada.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

keszus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: keszus » pt maja 16, 2008 8:07 am

Super. Wielkie dzięki :)
Pajero II, 2.5 TD, SS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości