Opony AT i MT/R
Moderator: Kosiarz
Opony AT i MT/R
Jestem nowy i niedawno kupiłem Pajero II. Mam tam założone opony - przód takie szosówki AT podobne do Bridgestone, a tył GoodYear Wrangler MT/R. Rozmiar jest taki sam 31/10,5/R15 tylko z tyłu klocki.
Czy można tak jeździć po czarnym używając tylko x2???
Czy nic sie nie stanie z napędami??? Zaznaczam że nie katuje go na czarnym na 4x4
Czy można tak jeździć po czarnym używając tylko x2???
Czy nic sie nie stanie z napędami??? Zaznaczam że nie katuje go na czarnym na 4x4
można , tylko jak masz SS to przy jeździe 4x4 to trochę dastanie centralny dyfer bo średnice zewnętrzne opon AT i MT są trochę inne
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice? to po kiego wała jest rozmiar?
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko
_______________________
GG: 4366835
obecnie zaglądam towarzysko

_______________________
GG: 4366835
dwie takie same opony w tym samym rozmiarze, szosowki, od nowosci nie zamieniane przód - tył. Z przodu 4mm z tylu 2mm bieznika (asfalt robi swojekudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice?

Teoretycznie roznica w srednicy kola jest

jeszcze przy okazji tematu zapytam, na oponach GoodYear Wrangler MT/R 33" da sie jezdzic po asfalcie z predkosciami 90 - 120km/h (poza terenem zabudowanym oczywiscie

Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 2:22 pm przez Videlec, łącznie zmieniany 1 raz.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
tak sie składa , że miałem komplet nowych opon MT BFG i komplet prawie nowych opon HT BFG asfaltowe , różnica była o prawie 1cm jak przyłożyłeś je do siebie , więc rozmiar rozmiarem a rozkład powietrza w oponie robi swoje. Różnica 1cm na obwodzie robi różnicę to znacząco różne prędkości obrotowe ( nie chcę mi sie liczyć o ilekudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice? to po kiego wała jest rozmiar?
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- kabbbatunio
- Posty: 402
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
- Lokalizacja: Szczecin
różnice w rozniarach są i zależą od typu bieżnikaVidelec pisze:dwie takie same opony w tym samym rozmiarze, szosowki, od nowosci nie zamieniane przód - tył. Z przodu 4mm z tylu 2mm bieznika (asfalt robi swojekudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice?)
Teoretycznie roznica w srednicy kola jest
jeszcze przy okazji tematu zapytam, na oponach GoodYear Wrangler MT/R 33" da sie jezdzic po asfalcie z predkosciami 90 - 120km/h (poza terenem zabudowanym oczywiscie) bez stwarzania zagrozenia dla innych uzytkownikow drogi?? Jaki one mają stosunek szosa - teren, 20 - 80%??





Opony muszą być takie same ale tylko na osi, tzn. z przodu możesz mieć inne z tyłu inne. Co ciekawe dopuszczone jest stosowanie koła zapasowego o innej rzeźbie bieżnika niż pozostałe ogumienie, ale tylko na dojazd do gumiaka(wulkanizatora).kabbbatunio pisze:a czy polskie "prawo" nie mowi o tym ze na osi powinny byc tesame? a do 4x4 to na 2 osiach takie same opony
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Rozmiar może masz taki sam, ale faktyczny obwód masz na bank inny (zmierz se metrem obwód opony przedniej i tylnej na środku na podniesionych kołach - będziesz miał pewność). Na SS możesz śmiało śmigać gdzie chcesz ile chcesz i jak chcesz na 4H. Międzyosiowy różnicowy jest po to, żeby działał, a nie żebyś Ty sie przejmował że on musi biedny działać bo Ty masz dwie różne gumy...
W terenie na zablokowanym cetralnym też nic nie dostanie po dupie, ale jedno dodatkowe kółko z kiepskim bieżnikiem raczej Ci wiele nie pomoże. Kup se dwie gumki takie jak masz na tyle i bedzie dobrze... Taka moja rada.

Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości