nadlewki do misków
Moderator: Kosiarz
nadlewki do misków
koledzy czy macie jakies doswiadczenia z zakladaniem opon bieznikowanych do autek terenowych?
sa na rynku dostepne nadlewki z 2 letnia gwarancja producenta? w cenie 250 zł za szt o w rozmiarze 265/70/15
i powiem szczeze ze zastanawiam sie
nadlewki maja napewno miejsza trwałość i starczaja podobno na 80% przebiegu tego który mozna osiagnąc na oponie nowej
spotkałem sie z opinia ze wzwiazku z tym że opony sa robione z juz urzywanych moga byc problemy z wywazaniem takich opon
ktos moze to potwierdzić?
sa na rynku dostepne nadlewki z 2 letnia gwarancja producenta? w cenie 250 zł za szt o w rozmiarze 265/70/15
i powiem szczeze ze zastanawiam sie
nadlewki maja napewno miejsza trwałość i starczaja podobno na 80% przebiegu tego który mozna osiagnąc na oponie nowej
spotkałem sie z opinia ze wzwiazku z tym że opony sa robione z juz urzywanych moga byc problemy z wywazaniem takich opon
ktos moze to potwierdzić?
Bardzo wazny jest wybór producenta, ponieważ za tym idzie jakośc a następnie cena.
Generalnie nalezy unikać opon bez homologacji, a więc pierwsze pytanie czy producent ma wybitą homologację na oponie. Jesli nie ma, to na tych oponach nie można jeżdzić po asfalcie.
Druga bardzo ważna sprawa to zastosowanie mieszanek gumy.
Część producentów stosuje mieszanki miekkie i takie opony bardzo szybko ścierają się na asfalcie, niektóre to wręćz gina w oczach. Przez co po przejechaniu 10.000 km bieżnik MT jest tak płytki, ze w zasadzie traci walory trakcyjne w terenie.
Miękie mieszanki stosuja w producenci w Polsce, Portugali i Hiszpani
Anglia - średnio - miekkie
Italia i Czechy - twarde
Inna wazna sprawa to głębokość bieżnika w nowej oponie. Część producentów ze względu na krajowe normy ma płytkie bieżiki inni mają wysokie co przekłada się na walory trakcyjne w terenie. Niektórzy maja dodatkowo rant ochronny na feldze, inne mają jedynie protektorowane bieżniki robocze bez wykańczania i wzmacniania boków. Najlepiej pojechać na rajd i popytać użytkowników i cos tam zawsze się człowiek dowie. Inna sprawa to wybór bieżnika. Króluje kopia simexa potem kopia yokohamy MT i maxi crosy, powoli zyskują przychylnośc kopie bogerów.
Opini jest tyle co użytkowników, generalnie bardzo duzo ludzi jeździ w terenie na protektorach ale należy pamiętać, że są to opony przeznaczone w 90% do terenu a nie jako podstawowa opona na asfalt z możliwością zjazdu w teren.

Generalnie nalezy unikać opon bez homologacji, a więc pierwsze pytanie czy producent ma wybitą homologację na oponie. Jesli nie ma, to na tych oponach nie można jeżdzić po asfalcie.
Druga bardzo ważna sprawa to zastosowanie mieszanek gumy.
Część producentów stosuje mieszanki miekkie i takie opony bardzo szybko ścierają się na asfalcie, niektóre to wręćz gina w oczach. Przez co po przejechaniu 10.000 km bieżnik MT jest tak płytki, ze w zasadzie traci walory trakcyjne w terenie.
Miękie mieszanki stosuja w producenci w Polsce, Portugali i Hiszpani
Anglia - średnio - miekkie
Italia i Czechy - twarde
Inna wazna sprawa to głębokość bieżnika w nowej oponie. Część producentów ze względu na krajowe normy ma płytkie bieżiki inni mają wysokie co przekłada się na walory trakcyjne w terenie. Niektórzy maja dodatkowo rant ochronny na feldze, inne mają jedynie protektorowane bieżniki robocze bez wykańczania i wzmacniania boków. Najlepiej pojechać na rajd i popytać użytkowników i cos tam zawsze się człowiek dowie. Inna sprawa to wybór bieżnika. Króluje kopia simexa potem kopia yokohamy MT i maxi crosy, powoli zyskują przychylnośc kopie bogerów.
Opini jest tyle co użytkowników, generalnie bardzo duzo ludzi jeździ w terenie na protektorach ale należy pamiętać, że są to opony przeznaczone w 90% do terenu a nie jako podstawowa opona na asfalt z możliwością zjazdu w teren.


TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
Nalewki typu MT z bieznikiem typu choinka czy jodełka czy jak im tam (czyli te najpopularniejsze) hałasują jak cholera i poprawiają (czyt.: zwiększają) spalanie. Moje w moim Miśku na tyle mnie wkur...ły, że kupiłem se używane ATki do jazdy codziennej, a na komplet felg stalowych (których jeszcze nie mam) wrzucę te MTki i se bede zakładał jak gdzieś coś się będzie kroiło. Poza tym jeszcze muszę furmankę wyspawać, więc trochę czasu to zajmie a przez ten czas nie ma sensu sie lansować na takich oponach. W Srajtku MT jeszcze uszedł, bo Srajtek jeździł faktycznie 80 teren 20 droga asfaltowa (liczby podane w procentach i km/h) i tak hałasował, że gum i tak nie słyszałem. Tak więc drogi kolego, jak masz hajs na ekstra paliwko i lubisz hałas w samochodzi to kupuj i jeździj cał czas. I proszę mi tu nie fuczeć, bo to tylko moja opinia!!
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
[quote="rort_"]Nalewki typu MT z bieznikiem typu choinka czy jodełka czy jak im tam (czyli te najpopularniejsze) hałasują jak cholera i poprawiają (czyt.: zwiększają) spalanie. Moje w moim Miśku na tyle mnie wkur...ły, że kupiłem se używane ATki do jazdy codziennej, a na komplet felg stalowych (których jeszcze nie mam) wrzucę te MTki i se bede zakładał jak gdzieś coś się będzie kroiło. Poza tym jeszcze muszę furmankę wyspawać, więc trochę czasu to zajmie a przez ten czas nie ma sensu sie lansować na takich oponach. W Srajtku MT jeszcze uszedł, bo Srajtek jeździł faktycznie 80 teren 20 droga asfaltowa (liczby podane w procentach i km/h) i tak hałasował, że gum i tak nie słyszałem. Tak więc drogi kolego, jak masz hajs na ekstra paliwko i lubisz hałas w samochodzi to kupuj i jeździj cał czas. I proszę mi tu nie fuczeć, bo to tylko moja opinia!![/quote]
Precyzując, kolega rort miał w swoim miśku opony Collins - kopię Yokohamy Geolandar. Mnie nie denerwowały za bardzo, ale ja na nich głównie stałem w korkach
poza tym powyżej 80 km/h dawałem głośniej radio. Niemniej przy 100 km/h było mocno głośno. Co do wyważenia to na 5 szt tylko jedna wyważyć się nie chciała, ale po założeniu ok 200 g ołowiu jakoś to wyszło. Trwałość wg mnie całkiem ok. W terenie też robiły nienajgorzej. Wklejenia raczej z winy mięsnej wkładki niż kiepskiej opony.
Precyzując, kolega rort miał w swoim miśku opony Collins - kopię Yokohamy Geolandar. Mnie nie denerwowały za bardzo, ale ja na nich głównie stałem w korkach

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Bieżnik w nalewkach wytrzymuje....problem z karkasem, na których zostały nalane - kumpel fachowiec popatrzył i wypatrzył...że ma 18 lat (produkcja firmy I...a).
Jako, że w międzyczasie 3 razy były przekładane z felgi na felgę całe boki opon sa spękane a na bieżniku w ogóle zużycia nie widać.
Więc odżałowałem
i kupiłem nowe opony 31/10,5/15 MT z bieżnikiem identycznym (jeśli chodzi o wzór, bo klocki sa masywniejsze i szerzej rozstawione) jak BFG - Matadory i jest
Cena...365 zł/szt.
Jako, że w międzyczasie 3 razy były przekładane z felgi na felgę całe boki opon sa spękane a na bieżniku w ogóle zużycia nie widać.
Więc odżałowałem


Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Była kiedyś już dyskusja na ten temat:harcownik1979g pisze:jakbym trafił takie same jak mam na tylnej osi to czemu nie, tylne sa całkiem dobre przednie mam zjechane bo jakisz czas milem zle zbierznosc ustawioną i troszke sie zurzyły
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=38809
Ale oczywiście zrobisz jak uważasz.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
jeśli ten sam profil i bierznik to jaki problempedro3 pisze:Była kiedyś już dyskusja na ten temat:harcownik1979g pisze:jakbym trafił takie same jak mam na tylnej osi to czemu nie, tylne sa całkiem dobre przednie mam zjechane bo jakisz czas milem zle zbierznosc ustawioną i troszke sie zurzyły
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=38809
Ale oczywiście zrobisz jak uważasz.



jeśli rozmiar i bierznik ten sam to brać i nie zastanawiać się

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Twoją opinię można uznać za słuszną o ile @harcownik1979g jeździ tym autem TYLKO w terenie.lbl78 pisze:jeśli ten sam profil i bierznik to jaki problemzwłąszcza jak po czarnym jeździ na 2H
w terenie niewielka różnica się i tak wytraci
![]()
jeśli rozmiar i bierznik ten sam to brać i nie zastanawiać się
Ale jeśli jeździ nim również po czarnym to chyba uznasz mój argument o różnej przyczepności opon zrobionych z różnych mieszanek przez różnych producentów?
Bo jeśli nie ... to mam nadzieję, że nigdy nie przyjdzie nam spotkać się na drodze

Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
no wlasnie to jest sedno sprawy bo sa na allegro np w rozmiaze misiowym 265/70/15 i z gwarancja w cenie 240 zl z transportem za szt
http://moto.allegro.pl/item392374934_26 ... tach_.html
lub takei same za 280 i 2 lata gwarancji
wiem ze to jest subiektywne ale taki rysunek bieznika podoba mi sie i co najwazniejsze powinien byc dość cich na czarnym
http://moto.allegro.pl/item392374934_26 ... tach_.html
lub takei same za 280 i 2 lata gwarancji
wiem ze to jest subiektywne ale taki rysunek bieznika podoba mi sie i co najwazniejsze powinien byc dość cich na czarnym
Niby dlaczego? Będzie miał po jednej parze na każdej z osi a nie każdą gumę inną. Poza tym może ma nawet ABS (sprawny), więc to może pedro3 będzie winny tego spotkania... Nie życzę, no chyba że w celach towarzyskich. Co do tych nalewek Collinsa to te które zanabyłem są już zdarte o jeden schodek. Troszkę szumią, ale ogólnie spoko. W terenie nie testowane, bo już pisałem dlaczego...pedro3 pisze:Twoją opinię można uznać za słuszną o ile @harcownik1979g jeździ tym autem TYLKO w terenie.lbl78 pisze:jeśli ten sam profil i bierznik to jaki problemzwłąszcza jak po czarnym jeździ na 2H
w terenie niewielka różnica się i tak wytraci
![]()
jeśli rozmiar i bierznik ten sam to brać i nie zastanawiać się
Ale jeśli jeździ nim również po czarnym to chyba uznasz mój argument o różnej przyczepności opon zrobionych z różnych mieszanek przez różnych producentów?
Bo jeśli nie ... to mam nadzieję, że nigdy nie przyjdzie nam spotkać się na drodze.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Bieżnik to kopia opony Yokohama Geolandar AT G011.scood74 pisze:wiem ze to jest subiektywne ale taki rysunek bieznika podoba mi sie i co najwazniejsze powinien byc dość cich na czarnym
Nie wiem jak sprawują się nalewki, ale o oryginałach z tym bieżnikiem mam bardzo dobrą opinię (używam takich już prawie 2 lata).
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
Takie same, czyli też nalewki? Co do gwarancji na opony, to w nalewce jedyne co się może stać, to odklejenie tego co nalane. Wszelkie inne wystrzały, rozerwania nie są uwzgledniane. Ostatnio gadałem z wulkanizatorem własnie na temat gwarancji opon. Opony robione że tak powiem firmowo, czyli nie nalewki, mają gwarancji 2 lata, ale chłop nie pamięta w całej swojej kadencji, żeby była jakaś reklamacja. Jeżeli jest to wada typu nadmierne bicie, jakieś jajo czy inne duperszwance które wychodzą przy zakładaniu, to opona jest od razu wymieniana. Inne defekty nieuwzgledniane przez producenta powstają ZAWSZE z winy użytkownika. Czyli rozcięcie, rozerwanie na dziurze w asfalcie czy innej przeszkodzie terenowej. Tym bardziej podczas upalania opona jest na to podatna. Tak więc nie wiem czy warto dopłacać do tej gwarancji, bo nie spotkałem się jeszcze z odklejaniem nalewki - prędzej je zedrzesz do zera, albo rozwalisz (czego nie życzę).scood74 pisze: lub takei same za 280 i 2 lata gwarancji
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
a mi odpadł bieżnik. kopia simex (31/10.5/15)
produkowane w polsce. nie polecam
produkowane w polsce. nie polecam
warsztat4x4@wp.pl tel.886-695-927
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości