pajero I / 2500 td intercooler / zapowietrza sie pompa wtrys
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:44 pm
- Lokalizacja: MAZOW / MIASTO POW 10TYS
pajero I / 2500 td intercooler / zapowietrza sie pompa wtrys
Witam Wszystkich .
Moje Pajero Long 2500 td intercooler rok prod 1990 odmowilo posluszenstwa.
Pompa wtryskowa zapowietrza sie w trakcie pracy silnika ewentualnie nie wytwarza wystarczajacego podcisnienia by wyciagnac paliwo przez filtr do niej samej . Dodam , ze w ramach walki z nuda 2 dni wczesniej dolalem uszlachetniacza zakupionego na stacji shell . Nie bylo to do niczego potrzebne
jednak stalo sie . tak czy siak przeprowadzilem test z blisko umieszczonym pojemnikiem z paliwem i wyglada , ze wszystko dziala jak dawniej.
prosze tedy o informacje czy spotkaliscie sie z przypadkiem w ktorym pompa ulegla uszkodzeniu polegajacym na niedostatecznemu "ssaniu" ?
czytalem we wczesniejszych postach o uszkodzonych smokach w zbiorniku paliwa i biore to pod uwage.a moze po prostu nieszczelnosc gdzies na prewodach powoduje zasysanie paliwa wraz z powietrzem i niezdolnosc do ssania paliwa na wystarczajacym wystarczajacym poziomie co skutkuje zgasnieciem.(po podpompowaniu pompa nafiltrze az do wypalenia zawartosci filtra silnik pracuje cudownie)
(czy aby dostac sie do smoka nalezy wymontowac zbiornik paliwa)?
bede wdzieczny za informacje , serdecnie pozdrawiam M.
Moje Pajero Long 2500 td intercooler rok prod 1990 odmowilo posluszenstwa.
Pompa wtryskowa zapowietrza sie w trakcie pracy silnika ewentualnie nie wytwarza wystarczajacego podcisnienia by wyciagnac paliwo przez filtr do niej samej . Dodam , ze w ramach walki z nuda 2 dni wczesniej dolalem uszlachetniacza zakupionego na stacji shell . Nie bylo to do niczego potrzebne
jednak stalo sie . tak czy siak przeprowadzilem test z blisko umieszczonym pojemnikiem z paliwem i wyglada , ze wszystko dziala jak dawniej.
prosze tedy o informacje czy spotkaliscie sie z przypadkiem w ktorym pompa ulegla uszkodzeniu polegajacym na niedostatecznemu "ssaniu" ?
czytalem we wczesniejszych postach o uszkodzonych smokach w zbiorniku paliwa i biore to pod uwage.a moze po prostu nieszczelnosc gdzies na prewodach powoduje zasysanie paliwa wraz z powietrzem i niezdolnosc do ssania paliwa na wystarczajacym wystarczajacym poziomie co skutkuje zgasnieciem.(po podpompowaniu pompa nafiltrze az do wypalenia zawartosci filtra silnik pracuje cudownie)
(czy aby dostac sie do smoka nalezy wymontowac zbiornik paliwa)?
bede wdzieczny za informacje , serdecnie pozdrawiam M.
Re: pajero I / 2500 td intercooler / zapowietrza sie pompa w
Ja tu nie widze winy w pompie. Skoro podales paliwo z banki, i wszystko bylo dobrze, to wina jest w ukladzie zasilania pomiedzy zbiornikiem a pompa. Nie wiem jak w L200, ale w PII trzeba bylo wyjmowac zbiornik. Poszukaj w moich postach - nie tak dawno pisalem jak zrobic alternatywne zasilanie w Patrolu, w Pajero zreszta tez to przerabialem (poleglem, dopiero nowy wlasciciel zlokalizowal usterke - bodajze male pekniecie przelewowego przy wtrysku). Warto poswiecic pol dnia i zrobic to raz, a porzadnie. Zapowietrzajace sie auto to bardzo denerwujaca rzecz...metody pisze:(...) przeprowadzilem test z blisko umieszczonym pojemnikiem z paliwem i wyglada , ze wszystko dziala jak dawniej.(...)
Dla pewnosci pojezdzij chwile pod obciazeniem na paliwie z banki, pozniej zostaw go na noc i rano odpal. Bedziesz wiedzial co jest zle.
Jak sie potwierdzi to, co podejrzewam, to nie szukaj gdzie sie zapowietrza tylko od razu zrob alternatywne. Unikniesz ponownego rozczarowania za jakis czas

BTW - z tym "miastem powyzej 10'000 mieszkancow" to jakis kompleks?

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:44 pm
- Lokalizacja: MAZOW / MIASTO POW 10TYS
jestem wdzieczny za blyskawiczna porade , popatrze uwaznie na to co mam nadzieje , odpisza koledzy i przewertuje posty z innych for gdyz zaczaem tygodniowy wyjazd sluzbowy i jestem daleko od pojazdu. Po powrocie z nowymi sily zaczne dochodzenie w praktyce. Tak czy siak wiele postow dotyczylo skorodowanych elementow ukladu paliwowego co w moim przypadku moze byc faktem , na poczatku wakacji dostrzeglem wilgotny przewod paliwowy w tylnej czesci pojazdu . szybko dokonalem naprawy prowizorycznej (wstawienia weza gumowego). byc moze tym tropem reszta instalacji jest skorodowana i powoduje moja irytacje.
licze na uczestnikow forum bo jest to jak sadze najlepsze miejsce na wiele cennych porad praktycznych .
ponowie zuchwale pytanie "czy aby skutecznie dotrzec do smoka i kruccow paliwowych zbiornika trzeba go zdemontowac z samochodu czy jest jakas klapka w przeziale bagaznika ? przypominam pajero 2 1990 long .
co do miasta zamieszkania i ilosci mieszkancow donosze ,ze ypelnilem ankiete zgodznie z prawda amen.
serdecznie pozdrawiam M.
licze na uczestnikow forum bo jest to jak sadze najlepsze miejsce na wiele cennych porad praktycznych .
ponowie zuchwale pytanie "czy aby skutecznie dotrzec do smoka i kruccow paliwowych zbiornika trzeba go zdemontowac z samochodu czy jest jakas klapka w przeziale bagaznika ? przypominam pajero 2 1990 long .
co do miasta zamieszkania i ilosci mieszkancow donosze ,ze ypelnilem ankiete zgodznie z prawda amen.
serdecznie pozdrawiam M.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:44 pm
- Lokalizacja: MAZOW / MIASTO POW 10TYS
SPROSTOWANIE
Wybaczcie .
w poprzednim poscie napisalem z przyzwyczajenia , ze moje auto to pajero II generacji , tymcasem moje obecne auto to pajero I generacji 2500 td intercooler long 1990 rok prod ,
pozdrowienia M.
w poprzednim poscie napisalem z przyzwyczajenia , ze moje auto to pajero II generacji , tymcasem moje obecne auto to pajero I generacji 2500 td intercooler long 1990 rok prod ,
pozdrowienia M.
Auto masz pelnoletnie, wiec hipoteza z nieszczelnosciami w przewodach wydaje sie byc najbardziej prawdopodobna. Co do zbiornika, to jak juz pisalem - pewnosci nie mam. Ale jak chcesz to zrobic raz a dobrze to wyjmij sobie zbiornik i tak. Wyplucz go, oczyszc, zabezpiecz antykorozyjnie (bo chyba bedzie metalowy) itd.
O, znalazlem cos, co bedzie pomocne:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
Milej lektury
O, znalazlem cos, co bedzie pomocne:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
Milej lektury

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:44 pm
- Lokalizacja: MAZOW / MIASTO POW 10TYS
Tak , tak , naturalnie przebrnalem przez ten temat .
Staram sie wyciagac wnioski i konfrontowac z moim przypadkiem a , ze mechanik ze mnie raczej zaden a tylko wielkie checi i determinacja pchaja do krecenia kluczami i urywanie nakretek. w kazdym razie ukladam juz w glowie jak to bede wybebeszal zbiornik i uszczelnial i latal. gdyby tylko te wszystkie polaczenia gwintowane chcialy wspolpracowac... nawet mnie sie to snilo kiedy
zazywalem poobiedniego odpoczynku
heh . wole chyba kiedy bydlak jezdzi
bez problemow...... pozdrawiam M.
Staram sie wyciagac wnioski i konfrontowac z moim przypadkiem a , ze mechanik ze mnie raczej zaden a tylko wielkie checi i determinacja pchaja do krecenia kluczami i urywanie nakretek. w kazdym razie ukladam juz w glowie jak to bede wybebeszal zbiornik i uszczelnial i latal. gdyby tylko te wszystkie polaczenia gwintowane chcialy wspolpracowac... nawet mnie sie to snilo kiedy
zazywalem poobiedniego odpoczynku

bez problemow...... pozdrawiam M.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:44 pm
- Lokalizacja: MAZOW / MIASTO POW 10TYS
Tak sobie jeszcze mysle jak powinna wygladac procedura odpowietrzenia ukladu zasilania paliwem w przypadku zapowietrzenia pompy wtryskowej przez calkowite spalenie ON skutkujace zgasnieciem silnika .
Wszystkie proby ktore przeprowadzilem polegaly na uruchomieniu silnika po odpowietrzeniu ukladu tylko przy pomocy mieszka na obdowie filtra paliwa przy odkreconym na niej odpowietrzniku . silnik zapalal i chodzil przez kilka minut az nie zuzyl paliwa ktore wypelnialo filtr. a moze powietrze zawarte w samej pompie nie pozwala na prwidlowe pobieranie paliwa ze zbiornika .moze jest koniecznie usuniecie powietrza takze z samej pompy? Tak tylko sobie mysle ale rad bym opinii na temat. Wiem , ze nalezy zaczac od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych ale tak juz mam . dzieki . M
Wszystkie proby ktore przeprowadzilem polegaly na uruchomieniu silnika po odpowietrzeniu ukladu tylko przy pomocy mieszka na obdowie filtra paliwa przy odkreconym na niej odpowietrzniku . silnik zapalal i chodzil przez kilka minut az nie zuzyl paliwa ktore wypelnialo filtr. a moze powietrze zawarte w samej pompie nie pozwala na prwidlowe pobieranie paliwa ze zbiornika .moze jest koniecznie usuniecie powietrza takze z samej pompy? Tak tylko sobie mysle ale rad bym opinii na temat. Wiem , ze nalezy zaczac od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych ale tak juz mam . dzieki . M
Metod jest sporo - mozna popuszczac wtryski i krecic rozrusznikiem, mozna przez pompke na filtrze, mozna podawac sprezone powietrze przez korek wlewowy do baku itp itd... Najlepiej wykonac wszystkie te metody po kolei
Czyli najpierw powietrze podawac, az pojawi sie paliwo w filtrze, pozniej isc po kolei dalej, az paliwo pojawi sie w powrotnym.
Tak mi sie przypomnialo - sprawdz gaszak na pompie. Czasem jakis syf tam podejdzie i bedzie mu przeszkadzalo. Albo cewka bedzie uszkodzona. Aczkolwiek w tym wypadku to malo prawdopodobne.

Tak mi sie przypomnialo - sprawdz gaszak na pompie. Czasem jakis syf tam podejdzie i bedzie mu przeszkadzalo. Albo cewka bedzie uszkodzona. Aczkolwiek w tym wypadku to malo prawdopodobne.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:44 pm
- Lokalizacja: MAZOW / MIASTO POW 10TYS
diagnoza byla trafna
... Potwierdzila sie teoria kolegi Ernil i i innych piszacych na forum .
Nieszczelnosc na "wyjsciu" ze zbiornika powodowala zapowietrzanie sie ukladu . Pod deklem w podlodze bagaznika znajduje sie zbiornik a na jego gornej powierzchni smok wkrecany na kilka srobek M8. Na zagieciu rurki zasilajacej pojawilo sie kompletnie niewidoczne golym okiem ani nawet zanzaczone obecnoscia oleju napedowego pekniecie lub zniszczenie wywolane korozja .
U mnie naprawa dorazna wykonana palnikiem gazowym i cyna z duza zawartoscia olowiu ( jak do rynien ) a w sklepie zamowiona czesc zamienna.
***************************************************************
Dodatkowe spostrzezenie : wszystkie polaczenia gwintowane rozlaczylem bez zadnego problemu pomimo blota z gliny zakrzeplego pewnie 10 lat temu .
pozdrawiam .M
Nieszczelnosc na "wyjsciu" ze zbiornika powodowala zapowietrzanie sie ukladu . Pod deklem w podlodze bagaznika znajduje sie zbiornik a na jego gornej powierzchni smok wkrecany na kilka srobek M8. Na zagieciu rurki zasilajacej pojawilo sie kompletnie niewidoczne golym okiem ani nawet zanzaczone obecnoscia oleju napedowego pekniecie lub zniszczenie wywolane korozja .
U mnie naprawa dorazna wykonana palnikiem gazowym i cyna z duza zawartoscia olowiu ( jak do rynien ) a w sklepie zamowiona czesc zamienna.
***************************************************************
Dodatkowe spostrzezenie : wszystkie polaczenia gwintowane rozlaczylem bez zadnego problemu pomimo blota z gliny zakrzeplego pewnie 10 lat temu .
pozdrawiam .M
Kurcze już któryś raz z kolei czytam o deklu w podłodze bagaznika. U mnie go nie ma. Jakiś inny pojazd mam czy w longu tego nie ma? Weźcie coś poradźcie bo wskaźnik paliwa to u mnie tylko wskazuje gdy mam pełno w baku a potem to już tylko rezerwa się odpala. Wyjąłbym to i posprawdzał.
Dziadek 2,5TD `98
Nie wszystkie miały. Ale te po 89 roku w większości miały ten dekielek w bagazniku.acinski pisze:Kurcze już któryś raz z kolei czytam o deklu w podłodze bagaznika. U mnie go nie ma. Jakiś inny pojazd mam czy w longu tego nie ma? Weźcie coś poradźcie bo wskaźnik paliwa to u mnie tylko wskazuje gdy mam pełno w baku a potem to już tylko rezerwa się odpala. Wyjąłbym to i posprawdzał.
GG 3597101 tel. 602-673-905
kancioki do wersji przejściowej z 90r nie miały, obłe od połowy 90go miały. w ogólnych zarysach, bo jakieś chybrydy mogły sie zdarzać.
acinski - zrób sibie rewizje w podłodze na dwie śrubki i uszczelkę lub po prostu silikon / kiedyś tak zrobiłem w swoim przy okazji jakiejś renowacji części bagażowej.
acinski - zrób sibie rewizje w podłodze na dwie śrubki i uszczelkę lub po prostu silikon / kiedyś tak zrobiłem w swoim przy okazji jakiejś renowacji części bagażowej.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Jest to jakiś pomysł. Jak pójdzie do Lakiernika to uprzednio zapodam mu taką rewizjędarkman pisze: acinski - zrób sibie rewizje w podłodze na dwie śrubki i uszczelkę lub po prostu silikon / kiedyś tak zrobiłem w swoim przy okazji jakiejś renowacji części bagażowej.

Dziadek 2,5TD `98
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości