
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Pierwszy samochod 4x4 i pierwsze posty i pierwsze pytanie i pierwsze kasztany.
Niedawno kupilem pierwsza terenowke, wspaniale doznania, az nie chce sie wsiadac do plaskiego.
W ten wekend niestetyn raczej gleba w garazu.
Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny.Wydawalo mi sie ze powinno ubywac oleju w reduktorze a okazalo sie ze ubywa w skrzyni biegow.
Czy to moze to byc jakis przeciek ze skrzyni do reduktora?
Jak wymienia sie w/w simering
Niedawno kupilem pierwsza terenowke, wspaniale doznania, az nie chce sie wsiadac do plaskiego.
W ten wekend niestetyn raczej gleba w garazu.
Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny.Wydawalo mi sie ze powinno ubywac oleju w reduktorze a okazalo sie ze ubywa w skrzyni biegow.
Czy to moze to byc jakis przeciek ze skrzyni do reduktora?
Jak wymienia sie w/w simering
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
Qsy pisze:Pierwszy samochod 4x4 i pierwsze posty i pierwsze pytanie i pierwsze kasztany.
Niedawno kupilem pierwsza terenowke, wspaniale doznania, az nie chce sie wsiadac do plaskiego.
W ten wekend niestetyn raczej gleba w garazu.
Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny.Wydawalo mi sie ze powinno ubywac oleju w reduktorze a okazalo sie ze ubywa w skrzyni biegow.
Czy to moze to byc jakis przeciek ze skrzyni do reduktora?
Jak wymienia sie w/w simering
No i 3 posty 'nabite', hehe

Witaj... - mysle, ze wlasciwe byloby dorzucic jakies info o Twoim syfie

W sumie te uszczelnienia rozwiazane sa wszedzie mniej wiecej podobnie... ale kto wie

A jestes pewien, ze to tylko simmering? tam moze byc (w L200 np. jest) tez tuleja uszczelniajaca (z takimi kierunkowymi kanalikami), ze specjalnego stopu, dopiero za tym jest simmering. Nie masz czasem luzu na wale w tym miejscu?
Co do tego przeciekania skrzynia->reduktor to zdaje sie jest jak najbardziej mozliwe...
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
wydaje mi sie ze profil jest uzupelniony ale jakos stopka sie nie pojawila -sorry
syfexik to pajero 2.6 87r. krotki
wymienalem w nim juz tylny krzyzak tylnego walu i jakos sie nie
dopatrzylem luzu na styku tuleja-walek. Nawiasem mowiac troche ciezko to sprawdzic bo nie barzdo wiadomo gdzie ten luz jest -czy przypadkiem nie gdzies dalej w skrzyni
syfexik to pajero 2.6 87r. krotki
wymienalem w nim juz tylny krzyzak tylnego walu i jakos sie nie
dopatrzylem luzu na styku tuleja-walek. Nawiasem mowiac troche ciezko to sprawdzic bo nie barzdo wiadomo gdzie ten luz jest -czy przypadkiem nie gdzies dalej w skrzyni
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Wał tylny wychodzi z reduktora.Qsy pisze:...Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny...
Luz na tulei nie powoduje wycieku jeśli uszczelniacz jest ok.
Zdemontuj wał, zdejmij blaszaną osłonę, wyjmij uszczelniasz, załóż nowy, zamontuj osłonę i wał.
ok. 10-15 minut roboty na leśnym parkingu

Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2008 12:08 am przez Wczasowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Możemy też się pośmiać ? heheBartolomeo pisze:No i 3 posty 'nabite', hehe

Ta tuleja nie jest uszczelnieniem, a raczej łożyskiem ślizgowym wału, a kanaliki służą do smarowania tego łożyska...A jestes pewien, ze to tylko simmering? tam moze byc tez tuleja uszczelniajaca (z takimi kierunkowymi kanalikami), ze specjalnego stopu, dopiero za tym jest simmering. Nie masz czasem luzu na wale w tym miejscu?

A mnie się wydaje, że nie.Co do tego przeciekania skrzynia->reduktor to zdaje sie jest jak najbardziej mozliwe...
Widziałeś kiedyś wymontowany reduktor ? Chyba nie widziałeś...

Reduktor od strony skrzyni posiada uszczelniacz, a wejście na wałek ze skrzyni jest zaślepione blachą.
A tak na marginesie to mam wrażenie, że kolega Qsy myli reduktor ze skrzynią.
Reduktor to ten element do którego wchodzą oba wały jak również dźwignie: zmiany biegów i załączania napędu.
Skrzynia to ten większy element przy silniku

Dzeki ze cos piszecie bo juz oczami wyobrazni zaczalem widziec korbowody.
Zamowilem dzis w serwisie autoryz.uszczelniacz i tu ciekawostka:
-ktos na forum podawal taki nr. MD731708 i OK - cena 70zl,
a po moim nr. VIN wyskakiwal im nr. MD712012 i tez OK - cena 50zl.
Dlugo sie wybitni mechanicy
i wyszlo im ze oba sa OK.
Jak zdejmuje sie i zaklada te donice metalowa dookola uszczelniacza, pytam bo ktos juz tu narzekal ze mu brzeczy, ale czyba nie dostal odpowiedzi.
A jak zciaga sie simering-paluchami?
Zamowilem dzis w serwisie autoryz.uszczelniacz i tu ciekawostka:
-ktos na forum podawal taki nr. MD731708 i OK - cena 70zl,
a po moim nr. VIN wyskakiwal im nr. MD712012 i tez OK - cena 50zl.
Dlugo sie wybitni mechanicy

Jak zdejmuje sie i zaklada te donice metalowa dookola uszczelniacza, pytam bo ktos juz tu narzekal ze mu brzeczy, ale czyba nie dostal odpowiedzi.
A jak zciaga sie simering-paluchami?
Ostatnio zauwazyłem ze gdy zatankuje do pelna gdzies mi lekko gora ucieka paliwo. Narazie walcze z wezykami bo ktos porobil to po swojemu na krotko i moje pytanie jest takie czy to cos na foto -> chodzi o ten zbiorniczek, to on ma taka dziure? czy to sie zrobil? i do czego on jest? Do jakiegos podcisnienia? odpowietrzenia?


# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Te wężyki to pakiet odpowietrzający zbiornik , połączone są do trzech płaskich baniaczków i wszystko do zaworku zwrotnego przy wlewie . U siebie to całe ustrojstwo wyciąłem i zalutowałem na zbiorniku i gra .Przemy pisze:Ostatnio zauwazyłem ze gdy zatankuje do pelna gdzies mi lekko gora ucieka paliwo. Narazie walcze z wezykami bo ktos porobil to po swojemu na krotko i moje pytanie jest takie czy to cos na foto -> chodzi o ten zbiorniczek, to on ma taka dziure? czy to sie zrobil? i do czego on jest? Do jakiegos podcisnienia? odpowietrzenia?
Zbiornik najczęściej zaczyna korodować pod tylnym mocowaniem ,są tam punktowo zgrzane wzmocnienia , trza je nawiercić zdjąć ,polutować , prysnąć barankiem i będzie git .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
@adas nie masz moze fotki jak to zrobiles? bylo by znacznie łatwiej. a zbiornik i tak chce wyjac bo strasznie duzo rdzy na nim i mysle aby go oczyscic oraz zrobic nowa oslone pod nim z jakies grubszej blachy bo orginalnej mojej to zostalo jakies moze 80%
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
nie mam fotek , ale zdjęcie zbiornika to nie problem , cztery śruby i dwie opaska przy wlewie oraz rozpięcie kostki i wężyków przy smoku. Jak będziesz go miał na wierzchu to wszystko Ci się rozjaśni , nic skomplikowanego .Przemy pisze:@adas nie masz moze fotki jak to zrobiles? bylo by znacznie łatwiej. a zbiornik i tak chce wyjac bo strasznie duzo rdzy na nim i mysle aby go oczyscic oraz zrobic nowa oslone pod nim z jakies grubszej blachy bo orginalnej mojej to zostalo jakies moze 80%
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
witam znowu pytanie pierdólka ale jednak... zrobiłem podswietlenie tego wychyłomierza bo mi nie działało... i tam jest taki płyn... i jak to swieci to strasznie słąbo widac te napisy wszystkie.... a tego płynu jest tak na samym dnie... i moje pytanko czy tam mozna jakos tego płynu dolac? czy tak ma byc? bo przez ten płyn duzo lepiej widac 

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Idź do apteki i kup strzykawkę i igłę oraz ok. 80-100ml gliceryny. Odkręć panel z tymi 3 zegarami, wykręć z niego ten wskaźnik z "kulką", na górze przezroczystej jego obudowy masz korecek
. Wytnij chama lub wyciągnij. Odessij stary płyn strzykawką i napuść gliceryny również za pomocą strzykawki. Zobacz czy napełniony wskaźnik(ten z kulką) nie broczy - jak broczy to trzeba zakleić nielegalny przeciek. Jak jest ok to wkręć na kleju jakimś(lub silikonie) wkręt w dziurę po korku. Zamontuj i już.

Jak chrupie to moze to przegub...jak zgrzyta to wtedy ogranicznik, charakterystyczny dzwiek to jestcień pisze:Witam.
Gdzieś kiedyś czytałem że jak coś chrupie czasami przy skręconych kołach to wystarczy nasmarować ogranicznik skrętu![]()
Gdzie jest to "coś" w jedynce??. Czy może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie?

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Proszę:

Po prawej stronie na dole jest wkręcony ogranicznik. Oczywiście od wewnątrz.
Smarowanie to moim zdaniem lipa.
Ja po wyczyszczeniu wkleiłem silikonem, albo jakimś klejem kawałek węża ogrodowego, wystający ponad ogranicznik około 0,5 - 1 cm.
Działa bez poprawek już długo, ok. roku, a jak przestanie to wkleisz sobie następny

Po prawej stronie na dole jest wkręcony ogranicznik. Oczywiście od wewnątrz.
Smarowanie to moim zdaniem lipa.
Ja po wyczyszczeniu wkleiłem silikonem, albo jakimś klejem kawałek węża ogrodowego, wystający ponad ogranicznik około 0,5 - 1 cm.
Działa bez poprawek już długo, ok. roku, a jak przestanie to wkleisz sobie następny

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość