pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » czw wrz 25, 2008 8:06 pm

:-?

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » czw wrz 25, 2008 8:17 pm

Witam sie bardzo serdecznie.
jestem tu nowy na tym ogromnym forum.
witajcie

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » czw wrz 25, 2008 8:36 pm

Pierwszy samochod 4x4 i pierwsze posty i pierwsze pytanie i pierwsze kasztany.
Niedawno kupilem pierwsza terenowke, wspaniale doznania, az nie chce sie wsiadac do plaskiego.
W ten wekend niestetyn raczej gleba w garazu.
Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny.Wydawalo mi sie ze powinno ubywac oleju w reduktorze a okazalo sie ze ubywa w skrzyni biegow.
Czy to moze to byc jakis przeciek ze skrzyni do reduktora?
Jak wymienia sie w/w simering

Awatar użytkownika
Bartolomeo
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo » czw wrz 25, 2008 9:41 pm

Qsy pisze:Pierwszy samochod 4x4 i pierwsze posty i pierwsze pytanie i pierwsze kasztany.
Niedawno kupilem pierwsza terenowke, wspaniale doznania, az nie chce sie wsiadac do plaskiego.
W ten wekend niestetyn raczej gleba w garazu.
Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny.Wydawalo mi sie ze powinno ubywac oleju w reduktorze a okazalo sie ze ubywa w skrzyni biegow.
Czy to moze to byc jakis przeciek ze skrzyni do reduktora?
Jak wymienia sie w/w simering

No i 3 posty 'nabite', hehe ;)

Witaj... - mysle, ze wlasciwe byloby dorzucic jakies info o Twoim syfie ;)
W sumie te uszczelnienia rozwiazane sa wszedzie mniej wiecej podobnie... ale kto wie ;)
A jestes pewien, ze to tylko simmering? tam moze byc (w L200 np. jest) tez tuleja uszczelniajaca (z takimi kierunkowymi kanalikami), ze specjalnego stopu, dopiero za tym jest simmering. Nie masz czasem luzu na wale w tym miejscu?

Co do tego przeciekania skrzynia->reduktor to zdaje sie jest jak najbardziej mozliwe...
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny ;)
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » czw wrz 25, 2008 10:47 pm

wydaje mi sie ze profil jest uzupelniony ale jakos stopka sie nie pojawila -sorry
syfexik to pajero 2.6 87r. krotki
wymienalem w nim juz tylny krzyzak tylnego walu i jakos sie nie
dopatrzylem luzu na styku tuleja-walek. Nawiasem mowiac troche ciezko to sprawdzic bo nie barzdo wiadomo gdzie ten luz jest -czy przypadkiem nie gdzies dalej w skrzyni

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » czw wrz 25, 2008 11:34 pm

Qsy pisze:...Mam wyciek na simeringu przy wyjsciu ze skrzyni na wal tylny...
Wał tylny wychodzi z reduktora.

Luz na tulei nie powoduje wycieku jeśli uszczelniacz jest ok.

Zdemontuj wał, zdejmij blaszaną osłonę, wyjmij uszczelniasz, załóż nowy, zamontuj osłonę i wał.

ok. 10-15 minut roboty na leśnym parkingu :lol:
Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2008 12:08 am przez Wczasowicz, łącznie zmieniany 1 raz.

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » pt wrz 26, 2008 12:07 am

Bartolomeo pisze:No i 3 posty 'nabite', hehe ;)
Możemy też się pośmiać ? hehe :wink:
A jestes pewien, ze to tylko simmering? tam moze byc tez tuleja uszczelniajaca (z takimi kierunkowymi kanalikami), ze specjalnego stopu, dopiero za tym jest simmering. Nie masz czasem luzu na wale w tym miejscu?
Ta tuleja nie jest uszczelnieniem, a raczej łożyskiem ślizgowym wału, a kanaliki służą do smarowania tego łożyska... 8)
Co do tego przeciekania skrzynia->reduktor to zdaje sie jest jak najbardziej mozliwe...
A mnie się wydaje, że nie.

Widziałeś kiedyś wymontowany reduktor ? Chyba nie widziałeś... :cry:

Reduktor od strony skrzyni posiada uszczelniacz, a wejście na wałek ze skrzyni jest zaślepione blachą.



A tak na marginesie to mam wrażenie, że kolega Qsy myli reduktor ze skrzynią.

Reduktor to ten element do którego wchodzą oba wały jak również dźwignie: zmiany biegów i załączania napędu.
Skrzynia to ten większy element przy silniku :lol:

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » pt wrz 26, 2008 10:14 pm

Dzeki ze cos piszecie bo juz oczami wyobrazni zaczalem widziec korbowody.
Zamowilem dzis w serwisie autoryz.uszczelniacz i tu ciekawostka:
-ktos na forum podawal taki nr. MD731708 i OK - cena 70zl,
a po moim nr. VIN wyskakiwal im nr. MD712012 i tez OK - cena 50zl.
Dlugo sie wybitni mechanicy :roll: i wyszlo im ze oba sa OK.
Jak zdejmuje sie i zaklada te donice metalowa dookola uszczelniacza, pytam bo ktos juz tu narzekal ze mu brzeczy, ale czyba nie dostal odpowiedzi.
A jak zciaga sie simering-paluchami?

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » pt wrz 26, 2008 10:27 pm

Qsy pisze:A jak zciaga sie simering-paluchami?
Najlepiej "wydłubać" śrubokrętem, ale tak co by powierzchni nie zniszczyć-tej po której ów uszczelniacz pracuje. To naprawdę żadna filozofia.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

powa

Post autor: powa » sob wrz 27, 2008 7:04 am

dokładnie. płaski śrubokręt i odrobina zdolności manualnych. A jak już chcesz osobne narzędzi to coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » ndz wrz 28, 2008 6:13 pm

Ostatnio zauwazyłem ze gdy zatankuje do pelna gdzies mi lekko gora ucieka paliwo. Narazie walcze z wezykami bo ktos porobil to po swojemu na krotko i moje pytanie jest takie czy to cos na foto -> chodzi o ten zbiorniczek, to on ma taka dziure? czy to sie zrobil? i do czego on jest? Do jakiegos podcisnienia? odpowietrzenia?

Obrazek
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz wrz 28, 2008 8:08 pm

Przemy pisze:Ostatnio zauwazyłem ze gdy zatankuje do pelna gdzies mi lekko gora ucieka paliwo. Narazie walcze z wezykami bo ktos porobil to po swojemu na krotko i moje pytanie jest takie czy to cos na foto -> chodzi o ten zbiorniczek, to on ma taka dziure? czy to sie zrobil? i do czego on jest? Do jakiegos podcisnienia? odpowietrzenia?

Obrazek
Te wężyki to pakiet odpowietrzający zbiornik , połączone są do trzech płaskich baniaczków i wszystko do zaworku zwrotnego przy wlewie . U siebie to całe ustrojstwo wyciąłem i zalutowałem na zbiorniku i gra .
Zbiornik najczęściej zaczyna korodować pod tylnym mocowaniem ,są tam punktowo zgrzane wzmocnienia , trza je nawiercić zdjąć ,polutować , prysnąć barankiem i będzie git .

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn wrz 29, 2008 7:01 am

@adas nie masz moze fotki jak to zrobiles? bylo by znacznie łatwiej. a zbiornik i tak chce wyjac bo strasznie duzo rdzy na nim i mysle aby go oczyscic oraz zrobic nowa oslone pod nim z jakies grubszej blachy bo orginalnej mojej to zostalo jakies moze 80%
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn wrz 29, 2008 10:16 am

Przemy pisze:@adas nie masz moze fotki jak to zrobiles? bylo by znacznie łatwiej. a zbiornik i tak chce wyjac bo strasznie duzo rdzy na nim i mysle aby go oczyscic oraz zrobic nowa oslone pod nim z jakies grubszej blachy bo orginalnej mojej to zostalo jakies moze 80%
nie mam fotek , ale zdjęcie zbiornika to nie problem , cztery śruby i dwie opaska przy wlewie oraz rozpięcie kostki i wężyków przy smoku. Jak będziesz go miał na wierzchu to wszystko Ci się rozjaśni , nic skomplikowanego .

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » pn wrz 29, 2008 11:39 am

witam znowu pytanie pierdólka ale jednak... zrobiłem podswietlenie tego wychyłomierza bo mi nie działało... i tam jest taki płyn... i jak to swieci to strasznie słąbo widac te napisy wszystkie.... a tego płynu jest tak na samym dnie... i moje pytanko czy tam mozna jakos tego płynu dolac? czy tak ma byc? bo przez ten płyn duzo lepiej widac :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

powa

Post autor: powa » pn wrz 29, 2008 1:13 pm

Idź do apteki i kup strzykawkę i igłę oraz ok. 80-100ml gliceryny. Odkręć panel z tymi 3 zegarami, wykręć z niego ten wskaźnik z "kulką", na górze przezroczystej jego obudowy masz korecek :)21. Wytnij chama lub wyciągnij. Odessij stary płyn strzykawką i napuść gliceryny również za pomocą strzykawki. Zobacz czy napełniony wskaźnik(ten z kulką) nie broczy - jak broczy to trzeba zakleić nielegalny przeciek. Jak jest ok to wkręć na kleju jakimś(lub silikonie) wkręt w dziurę po korku. Zamontuj i już.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn wrz 29, 2008 2:20 pm

powa, mógłbyś pisać manuale do Pajero :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

cień
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Post autor: cień » wt wrz 30, 2008 10:22 pm

Witam.
Gdzieś kiedyś czytałem że jak coś chrupie czasami przy skręconych kołach to wystarczy nasmarować ogranicznik skrętu :)
Gdzie jest to "coś" w jedynce??. Czy może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie?
Pajero I Long 2.6 1988r

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » wt wrz 30, 2008 10:29 pm

cień pisze:Witam.
Gdzieś kiedyś czytałem że jak coś chrupie czasami przy skręconych kołach to wystarczy nasmarować ogranicznik skrętu :)
Gdzie jest to "coś" w jedynce??. Czy może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie?
Jak chrupie to moze to przegub...jak zgrzyta to wtedy ogranicznik, charakterystyczny dzwiek to jest ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt wrz 30, 2008 11:03 pm

Qbartx pisze:(...)Jak chrupie to moze to przegub...(...)
Pod warunkiem, ze dzieje sie to na wlaczonych napedach. W innym wypadku przeguby raczej chrupac nie powinny :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

cień
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Post autor: cień » wt wrz 30, 2008 11:47 pm

Niech będzie że zgrzyta. Jestem pewien że to nie przegub. I nie jest to na włączonych napedach tylko bez.
Pajero I Long 2.6 1988r

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » śr paź 01, 2008 1:33 am

Proszę:

Obrazek

Po prawej stronie na dole jest wkręcony ogranicznik. Oczywiście od wewnątrz.

Smarowanie to moim zdaniem lipa.

Ja po wyczyszczeniu wkleiłem silikonem, albo jakimś klejem kawałek węża ogrodowego, wystający ponad ogranicznik około 0,5 - 1 cm.

Działa bez poprawek już długo, ok. roku, a jak przestanie to wkleisz sobie następny :lol:

cień
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Poznań-Swarzędz

Post autor: cień » pt paź 03, 2008 6:02 pm

Dzięki za zdjęcie. Teraz wiem gdzie szukać i co rzeźbić. Sprawdzę u siebie jak to wygląda i w jakim są stanie te ograniczniki i najwyżej wykorzystam Twój patent :lol:
Pozdrawiam
Pajero I Long 2.6 1988r

pk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 01, 2008 1:19 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pk » pt paź 03, 2008 7:14 pm

:)2 Witam !! Pajero I 2.5 TD '87 wahacz górny-LUZ !! okropny na tym sworzniu co do ramy jest przykręcony.Podpowiedzcie jak zwalczyć cholerstwo ?? Jak pytałem w sklepach z częściami- :)3 -PORAŻka !!

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » pt paź 03, 2008 8:58 pm

Na allegro sa nówki sztuki w rozsądnych pieniądzach :) Całe wachacze
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość