co to za kontrolka?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

co to za kontrolka?

Post autor: zangief » ndz lis 09, 2008 9:03 pm

koledzy mam pytanko,

nie moglem tego nigdzie znalesc na forum. powiedzcie od czego jest taka pomaranczowa kontrolka przedstawiajaca konewke z falka pod spodem? pytam bo zaswiecila mi sie na chwilke podczas jazdy, a ja nie wiem czy to czasem nie jakis zly objaw zapowiadajacy jaka awarie.

pozdro
slawek
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz lis 09, 2008 9:05 pm

niski stan oleju
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: co to za kontrolka?

Post autor: klucz13 » ndz lis 09, 2008 9:13 pm

zangief pisze:koledzy mam pytanko,

nie moglem tego nigdzie znalesc na forum. powiedzcie od czego jest taka pomaranczowa kontrolka przedstawiajaca konewke z falka pod spodem? pytam bo zaswiecila mi sie na chwilke podczas jazdy, a ja nie wiem czy to czasem nie jakis zly objaw zapowiadajacy jaka awarie.

pozdro
slawek
Kwiatków nie podlałeś :roll:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: co to za kontrolka?

Post autor: Adas » ndz lis 09, 2008 9:17 pm

zangief pisze:koledzy mam pytanko,

nie moglem tego nigdzie znalesc na forum. powiedzcie od czego jest taka pomaranczowa kontrolka przedstawiajaca konewke z falka pod spodem? pytam bo zaswiecila mi sie na chwilke podczas jazdy, a ja nie wiem czy to czasem nie jakis zly objaw zapowiadajacy jaka awarie.

pozdro
slawek
orzesz ku..rna to kontrolka niskiego stanu smaru w lewym sworzniu dolnego przedniego wahacza , trzeba zdjąć pokrywkę sprzęgiełka i zalać konewka do pełna

:evil:

:)21

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zangief » ndz lis 09, 2008 9:26 pm

widze ze tylko rort_ wzial moje pytanie na powaznie i dal jakas konkretna odpowiedz. nie pytalbym gdybym mial instrukcje po polsku a nie po niemiecku i sam moglbym znalesc odpowiedz w tej kwestii.
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz lis 09, 2008 9:33 pm

To Ty mi wierzysz w to co napisałem?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 09, 2008 9:33 pm

zangief pisze:widze ze tylko rort_ wzial moje pytanie na powaznie i dal jakas konkretna odpowiedz. nie pytalbym gdybym mial instrukcje po polsku a nie po niemiecku i sam moglbym znalesc odpowiedz w tej kwestii.
Alllee żadna instrukcyja nie uczy myślenia :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zangief » ndz lis 09, 2008 9:46 pm

teraz to ja w nic juz nie wierze. nie wiem tylko po chu***a sie odzywacie i pierdoly piszecie jak nie chcecie dac odpowiedzi. jakbym wiedzial co to jest to bym sie nie pytal, a jakos ciezko mi samemu wydedukowac co to moze znaczyc. nie jestem mechanikiem i nie zamierzam nim byc. jestem lekko zarzenowany podejsciem do pytania.
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » ndz lis 09, 2008 9:47 pm

Może to jest od tego czegoś w silniku?

zażenowany ?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zangief » ndz lis 09, 2008 9:53 pm

z tego co mysle to jest od jakiegos oleju. tylko napewno nie od silnikowego, moze od wspomagania, a moze od plynu chlodniczego. nie wiem dlatego zapytalem, ale odzewu zero tylko porady zeby podlac kwiaty.
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » ndz lis 09, 2008 9:55 pm

a może przyjżyj się _dokładniej_ tematom ?
mooooże taam coś będzie?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zangief » ndz lis 09, 2008 9:59 pm

jesli wiesz co to jest to napisz, jesli nie wiesz to nie pisz.
przejrzalem tematy i jakos nic mi w oko sie nie rzucilo
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 09, 2008 10:01 pm

orzeh77 pisze:a może przyjżyj się _dokładniej_ tematom ?
mooooże taam coś będzie?
Ale po co :o jak można klepać byle co i strzelać focha :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 09, 2008 10:19 pm

zangief pisze:z tego co mysle to jest od jakiegos oleju. tylko napewno nie od silnikowego, moze od wspomagania, a moze od plynu chlodniczego. nie wiem dlatego zapytalem, ale odzewu zero tylko porady zeby podlac kwiaty.
to kontrolka pomarańczowa , więc musisz niezwłocznie jechać do serwisu ASO :wink: :)21

odpowiem Ci na to pytanie , żebyś spał spokojnie , ta kontrolka to niski stan płynu w zbiorniku do spryskiwania lamp przednich :wink:

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zangief » ndz lis 09, 2008 10:36 pm

adas nie chodzi mi o kontrolke od niskiego poziomu plynu do spryskiwaczy przednich bo wiem jak ona wyglada. ta o ktora pytam jest inna. z tego co jakos tam doszukalem sie na forum to jest niski poziom oleju w misce olejowej, ale nie moge byc tego pewny, bo i autor postu nie byl.
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

wald9990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:09 am

Post autor: wald9990 » ndz lis 09, 2008 10:56 pm

wyślij mi to co masz napisane w niemieckiej instrukcji to tobie przetłumaczę.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz lis 09, 2008 11:26 pm

zangief pisze:adas nie chodzi mi o kontrolke od niskiego poziomu plynu do spryskiwaczy przednich bo wiem jak ona wyglada. ta o ktora pytam jest inna. z tego co jakos tam doszukalem sie na forum to jest niski poziom oleju w misce olejowej, ale nie moge byc tego pewny, bo i autor postu nie byl.
apnie lepiej se sprawdz pozoim tego oleju po jak kontrolka mruga to za chwile się juz silnik zaciera


edit:


jest jeszcze opcja żed masz uszkodzony czujnik w misce i mruga, niestetu zamiennika niema (może galoper ma taki czujnik to by podszedł), albo zostaje ci uzywka, albo swojego poglucić albo przeżyć 670 zyli w ASO, lub olać to i regularnie sprawdzać olej i nie przejmować się kontrolką
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz lis 09, 2008 11:30 pm

Pewny byłem. Pytanie moje było, czy Ty mi wierzysz, skoro tyle żartownisiów naokoło, a ja miedzy nimi. Sprawdzić to można banalnie (czy to faktycznie niski stan oleju). Chyba wiesz jak?

Co do reszty forumowiczów, to niby temat taki banalny, ale każdy nabił se po kilka banalnych postów... :wink:

I jak się teraz z tym czujecie?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » ndz lis 09, 2008 11:39 pm

rort_ pisze:Pewny byłem. Pytanie moje było, czy Ty mi wierzysz, skoro tyle żartownisiów naokoło, a ja miedzy nimi. Sprawdzić to można banalnie (czy to faktycznie niski stan oleju). Chyba wiesz jak?

Co do reszty forumowiczów, to niby temat taki banalny, ale każdy nabił se po kilka banalnych postów... :wink:

I jak się teraz z tym czujecie?
no mi jest gupioo ;)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn lis 10, 2008 8:03 am

rort_ pisze:
I jak się teraz z tym czujecie?
mi nie jest głupio , głupio jest chyba autorowi tematu , pomarańczowe kontrolki nie odpowiadają za ważne rzeczy w np silniki ,
TO NIE JEST KONTROLKA NISKIEGO STANU OLEJU SILNIKOWEGO !!!!!
:evil:

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Re: co to za kontrolka?

Post autor: Narsil » pn lis 10, 2008 8:21 am

zangief pisze:koledzy mam pytanko,

nie moglem tego nigdzie znalesc na forum. powiedzcie od czego jest taka pomaranczowa kontrolka przedstawiajaca konewke z falka pod spodem? pytam bo zaswiecila mi sie na chwilke podczas jazdy, a ja nie wiem czy to czasem nie jakis zly objaw zapowiadajacy jaka awarie.

pozdro
slawek

Co to jest falka???

widzi mi sie ze chodzi mu raczej o kontrolkę wody w filtrze paliwa......na pewno nie o olej.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lis 10, 2008 9:45 am

Jest zylion tematow na temat pieprzonych kontrolek. Karwa, po prostu analfabetyzm techniczny uzytkownikow samochodow mnie przeraza...

Wybrany temat: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... =kontrolka

Uzyje strony @Marcina-Kraków:
http://www.marcin.pijemy.pl/forum/lekcj ... szukaj.swf
Klikamy i analizujemy az do zrozumienia... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

zangief
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 29, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zangief » pn lis 10, 2008 9:46 am

adas, autorowi pytania nie jest glupio, bo sie nie zna na rzeczy i chcial dostac konkretna odpowiedz w postaci jednego pojedynczego zdania, o ktorym to sie uczylo w podstawowce.

zapytalem, gdyz w poscie FAQ jest o tym mowa, ale link do odnosnika nie dziala.

dzieki ernil za konkretna odpowiedz. pozdrawiam
Pajero 2,8 TDI GLS '97r

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn lis 10, 2008 9:55 am

Adas pisze:TO NIE JEST KONTROLKA NISKIEGO STANU OLEJU SILNIKOWEGO !!!!!
:evil:
Niestety się mylisz. Ta kontrolka znajduje się zaraz pod kontrolką ładowania. Mówimy o PII. I JEST TO KONTROLKA OSTRZEGAWCZA NISKIEGO STANU OLEJU i jest koloru pomarańczowego.

zangief, awet jak masz instrukcje po niemiecku, to wyczytasz: Motorólstand-Warnleuchte (sorry, nie mam umlautów i wyszło wizualnie jak po węgiersku). Wpisujesz se w gugla pierwszy lepszy słownik elektroniczny niemiecko-polski i masz wszystko wyjaśnione. I weź mnie nie wkur...aj już tym, żeś biedny i szukasz pomocy i nie możesz se poradzić.
Zamknąć temat poproszę.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lis 10, 2008 11:09 am

odpowiedziałem Sławkowi via poczta @ . Nie mniej jednak pozwolę sobie na skopiowanie tegoż samego na forum choćby dla tego że, jak widać nie wszyscy co maja dużo do powiedzenia wiedzą co im się świeci lub nie w autach :wink:

czerwona kontrolka leju informuje nas o ciśnieniu oleju w układzie smarowania. W każdym aucie jest tak samo – wyłączony motor, pompa oleju nie pracuje ciśnienie jest zerowe świeci na czerwono. Oczywiście włączyć się też może przy niskim stanie oleju lub jeśli filtr oleju będzie bardzo brudny i zapchany

Pomarańczowa kontrolka ma czujnik stanu oleju w misce olejowej i informuje nas tylko i wyłącznie o poziomie oleju w misie . Jeśli będziesz miał niski stan oleju to Ci się zapali najpierw pomarańczowa a przy bardzo niskim pomarańczowa i czerwona informująca o braku ciśnienia. Czujnik ten został wymyślony min dla tych co nie sprawdzają stanu oleju bagnetem. Ponadto pomarańczowa jest bardzo ważnym elementem jazdy w terenie. Podczas mocnych przechyłów, ostrych zjazdach czy Podjazdach potrafi się zapalić mimo pełnego stanu oleju. Należy w tedy uważać bo niski stan oleju to mało oleju w pompie , mało oleju w pompie to słabe smarowanie. Słabe smarowanie to wybuch w maszynowni :)21

Reasumując –jeśli zapali się pomarańczowa kontrolka to należy sprawdzić stan oleju bagnetem. Jeśli będzie na bagnecie maximum to mozę być uszkodzony czujnik . Jeśli na bagnecie będzie poniżej normy czujnik poziomu oleju nie kłamie i trzeba dolać oliwy
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości