wieniec w miśku

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

wieniec w miśku

Post autor: Ryżak » pn gru 15, 2008 6:27 pm

Witam!

Mam pytanie dotyczące wieńca zębatego w pojarce 2.8 TD. Mianowicie jest on trochę starty i zastanawiam się czy da się go odwrócić zeby dobrze zazębiał się z bendixem. A jeśli nie to gdzie można takie cudo zanabyć ewentualnie?
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn gru 15, 2008 6:54 pm

Jak odwrócisz wieniec to będzie miał idealnie proste zęby, a powinien mieć w jedną stronę lekkie skosy, żeby zębatka z rozrusznika mogła dobrze wślizgnąć się na zęby.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Post autor: Pająku » pn gru 15, 2008 7:23 pm

Można podgrzać i obrócić o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni po obwodzie.
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn gru 15, 2008 7:41 pm

Pająku pisze:Można podgrzać i obrócić o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni po obwodzie.
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).
co to da, jak to jest koło , które się obraca :o

zacznij od wymiany bendiksa , para koło zamachowe bendiks to bendiks jest bardziej podatny na zużycie , zmień rozrusznik i zobacz jak robi , czasem elektromagnes na słabszy wyrzut i to może byś przyczyna nie trybienia

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Post autor: Ryżak » pn gru 15, 2008 7:53 pm

Bendix jest funkiel nowka, jako że rozrusznik był w naprawie i wymienione było też łożysko i tulejka. Tylko na wieńcu widać dosyć mocne wytarcie ktore spowodal stary bendix...
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Post autor: Pająku » pn gru 15, 2008 8:29 pm

Silnik 4cyl.przy gaszeniu zatrzymuje się co 180 stopni,6cyl. co 120stopni itd.
Przesunięcie po obwodzie o te kilkanaście/dziesiąt stopni pomoże,bo przy starcie bendix trafi na "nowe zęby".
Jak masz wyciągnięty rozrusznik to pokręć walem (pelen obrót).Będziesz mial obraz jak wygląda reszta zębów.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn gru 15, 2008 8:41 pm

Adas byc moze nie zauwazyl, ze wience bywaja czasem zbijane z kola. I wtedy mozna go obrocic (latwiej po podgrzaniu). O to Ci chodzilo?
PS-nie wiem jak to bedzie z wiencem w 2.8td.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Post autor: Pająku » pn gru 15, 2008 8:58 pm

O to chodzi.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Post autor: Pająku » pn gru 15, 2008 8:59 pm

O to chodzi.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn gru 15, 2008 9:02 pm

ernil pisze:Adas byc moze nie zauwazyl, ze wience bywaja czasem zbijane z kola. I wtedy mozna go obrocic (latwiej po podgrzaniu). O to Ci chodzilo?
PS-nie wiem jak to bedzie z wiencem w 2.8td.
Pająku sugeruje aby przestawić wieniec na kole po obwodzie , ja twierdzę ,że to nic nie da , bo skoro koło kręci razem z wałem to silnik nie staje zawsze w tej samej pozycji względem rozrusznika .

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn gru 15, 2008 9:12 pm

nie zawsze w tej samej ale jak ktoś napisał w 2 pozycjach co 180 stopni. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Post autor: Ryżak » pn gru 15, 2008 9:14 pm

tez mi sie tak wydaje wlasnie, ale ja sie nie znam :)
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3674
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Post autor: lysy76 » pn gru 15, 2008 9:28 pm

ryżu
Ty idź lepiej gumę na przegubie zamocuj
bo niedługo będziesz temat zakładał
"suche trzaski z lewego przedniego koła,help"
8)
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Post autor: Ryżak » pn gru 15, 2008 9:29 pm

lysy76 pisze:ryżu
Ty idź lepiej gumę na przegubie zamocuj
bo niedługo będziesz temat zakładał
"suche trzaski z lewego przedniego koła,help"
8)
Tumoroł rano:)
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Post autor: Pająku » pn gru 15, 2008 10:02 pm

Na jutro proponuję test.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.

Pozdrawiam Pająk.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn gru 15, 2008 10:38 pm

Pająku pisze:Na jutro proponuję test.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.

Pozdrawiam Pająk.
ciekawa teoria , sam jestem ciekawy rezultatu :roll:
Gdyby była prawdziwa to cylindry zużywały by się bardzo szybko , bo miałby start zawsze z tej samej pozycji tłoka .

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » wt gru 16, 2008 12:15 am

Niby wbrew logice ale... sam widziałem na własne oczy takie koło w jakiejś renówce co było wyrobione w dwóch miejscach na przeciw siebie o 180 st.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość