wieniec w miśku
Moderator: Kosiarz
wieniec w miśku
Witam!
Mam pytanie dotyczące wieńca zębatego w pojarce 2.8 TD. Mianowicie jest on trochę starty i zastanawiam się czy da się go odwrócić zeby dobrze zazębiał się z bendixem. A jeśli nie to gdzie można takie cudo zanabyć ewentualnie?
Mam pytanie dotyczące wieńca zębatego w pojarce 2.8 TD. Mianowicie jest on trochę starty i zastanawiam się czy da się go odwrócić zeby dobrze zazębiał się z bendixem. A jeśli nie to gdzie można takie cudo zanabyć ewentualnie?
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.
Można podgrzać i obrócić o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni po obwodzie.
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
co to da, jak to jest koło , które się obracaPająku pisze:Można podgrzać i obrócić o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni po obwodzie.
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).

zacznij od wymiany bendiksa , para koło zamachowe bendiks to bendiks jest bardziej podatny na zużycie , zmień rozrusznik i zobacz jak robi , czasem elektromagnes na słabszy wyrzut i to może byś przyczyna nie trybienia
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Silnik 4cyl.przy gaszeniu zatrzymuje się co 180 stopni,6cyl. co 120stopni itd.
Przesunięcie po obwodzie o te kilkanaście/dziesiąt stopni pomoże,bo przy starcie bendix trafi na "nowe zęby".
Jak masz wyciągnięty rozrusznik to pokręć walem (pelen obrót).Będziesz mial obraz jak wygląda reszta zębów.
Przesunięcie po obwodzie o te kilkanaście/dziesiąt stopni pomoże,bo przy starcie bendix trafi na "nowe zęby".
Jak masz wyciągnięty rozrusznik to pokręć walem (pelen obrót).Będziesz mial obraz jak wygląda reszta zębów.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
O to chodzi.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
O to chodzi.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
Pająku sugeruje aby przestawić wieniec na kole po obwodzie , ja twierdzę ,że to nic nie da , bo skoro koło kręci razem z wałem to silnik nie staje zawsze w tej samej pozycji względem rozrusznika .ernil pisze:Adas byc moze nie zauwazyl, ze wience bywaja czasem zbijane z kola. I wtedy mozna go obrocic (latwiej po podgrzaniu). O to Ci chodzilo?
PS-nie wiem jak to bedzie z wiencem w 2.8td.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Na jutro proponuję test.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.
Pozdrawiam Pająk.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.
Pozdrawiam Pająk.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
ciekawa teoria , sam jestem ciekawy rezultatuPająku pisze:Na jutro proponuję test.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.
Pozdrawiam Pająk.

Gdyby była prawdziwa to cylindry zużywały by się bardzo szybko , bo miałby start zawsze z tej samej pozycji tłoka .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość