Przedni naped.
Moderator: Kosiarz
Przedni naped.
Moze mi ktos rozsadnie wytlumaczyc jak to jest z zalaczonym napedem na wszystkie kola w misku 2.5TDI `90r ?
Chcialbym wiedziec jak to wyglada mechanicznie. Wiem ze jest w nim skrzynia redukcyjna a w niej jakis lancuch wiec sie pytam czy jak wlaczam 4H to to lancuch pracuje czy nie i jak w tym momencie napedzane sa przednie kola ?
Jak zalacze 4L to wiem ze reduktor pracuje ale jak to dokladnie dziala ?
Lancuch ze skrzyni przenosi naped na reduktor a potem na kola przednie czy na wszystkie ?
Moze jakis schemacik bym prosil bo troche na rysunku technicznym sie znam.
I jesze jedno pytanko. W moim jak zjezdzam z kraweznika lub mocno skrecam to cos sie odzywa w przodzie jakies stuki slychac. Czy to jakis przegub sobie stuka albo cos ? Dodam ze dzieje sie to przy normalnej jezdzie po miescie z wylaczonym napedem na przednie kola.
Chcialbym wiedziec jak to wyglada mechanicznie. Wiem ze jest w nim skrzynia redukcyjna a w niej jakis lancuch wiec sie pytam czy jak wlaczam 4H to to lancuch pracuje czy nie i jak w tym momencie napedzane sa przednie kola ?
Jak zalacze 4L to wiem ze reduktor pracuje ale jak to dokladnie dziala ?
Lancuch ze skrzyni przenosi naped na reduktor a potem na kola przednie czy na wszystkie ?
Moze jakis schemacik bym prosil bo troche na rysunku technicznym sie znam.
I jesze jedno pytanko. W moim jak zjezdzam z kraweznika lub mocno skrecam to cos sie odzywa w przodzie jakies stuki slychac. Czy to jakis przegub sobie stuka albo cos ? Dodam ze dzieje sie to przy normalnej jezdzie po miescie z wylaczonym napedem na przednie kola.
musze cos sprawdzic ...kazdy nowy szczęsliwy posiadacz miska ostanimi czasy nie wie jak działa przedni naped lub jak go właczyc ..sprawdze czy chlopaki od nisannow isuzu tyz maja takie problemy...
Albert jak przód Ci robi to dzida w syf i olej schematy
ale jak cos stuka przy skrecie to zacznij od podstawowej rzeczy jaka jest sprawdzenia stanu zawieszenia...przgób jak przestaje robic to na prostej z reguły sie uspakaja

Albert jak przód Ci robi to dzida w syf i olej schematy

ale jak cos stuka przy skrecie to zacznij od podstawowej rzeczy jaka jest sprawdzenia stanu zawieszenia...przgób jak przestaje robic to na prostej z reguły sie uspakaja
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
No tak ale ja bym poprostu chcial wiedziec jak to dziala. Czy np owy lancuch wyciaga sie przy jezdzie 4x4 czy tylko z wlaczonym reduktorem ?
Autko mam od 1 lipca i do tej pory przemierzylem nim 10 000 km oczywiscie po podstawowych zabiegach takich jak rozrzad, oleje, filtry, amory itp. Po zalozeniu opon MT ( uragano) zjezdzilem drogi i laki w okolicy mojej wioski i przyznaje ze w zasadzie napedu przedniego nie uzywalem. Stwierdzilem poprostu ze tu nie ma gdzie nim pojezdzic z napedem 4x4 chyba zebym zmienil opony na lyse.
Odnosnie chalasow dobiegajacych z przodu to jest to raczej jek metalu. Tak jakby cos skrzypialo przy duzym gwaltownym skoku. Co ciekawe to zdaza sie to tylko w miescie. Jezdzac po blotkach nie slyszalem tego.
Autko mam od 1 lipca i do tej pory przemierzylem nim 10 000 km oczywiscie po podstawowych zabiegach takich jak rozrzad, oleje, filtry, amory itp. Po zalozeniu opon MT ( uragano) zjezdzilem drogi i laki w okolicy mojej wioski i przyznaje ze w zasadzie napedu przedniego nie uzywalem. Stwierdzilem poprostu ze tu nie ma gdzie nim pojezdzic z napedem 4x4 chyba zebym zmienil opony na lyse.
Odnosnie chalasow dobiegajacych z przodu to jest to raczej jek metalu. Tak jakby cos skrzypialo przy duzym gwaltownym skoku. Co ciekawe to zdaza sie to tylko w miescie. Jezdzac po blotkach nie slyszalem tego.
Pajero ma w jedną obudowę wrzucone i jedną wajchą obsługiwane dwie sprawy: reduktor i skrzynkę rozdzielczą. Reduktor jest normalnie zbudowany z trybików i normalne jego przełożenie jest 1:1. O ile mi wiadomo, łańcuch jest elementem skrzynki rozdzielczej i przenosi naped na przednią oś. W momencie, gdy załączasz przód zaczyna pracować łańcuch. Zmiana 2H na 4H powoduje naciągnięcie łąńcucha na tryby, natomiast zmiana 4H na 4L zmienia przełożenie w reduktorze i mogłoby być zrealizowane także przy napędzie tylko na tył, tyko, że to nie miałoby sensu.
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło
byczy pisze:Pajero ma w jedną obudowę wrzucone i jedną wajchą obsługiwane dwie sprawy: reduktor i skrzynkę rozdzielczą. Reduktor jest normalnie zbudowany z trybików i normalne jego przełożenie jest 1:1. O ile mi wiadomo, łańcuch jest elementem skrzynki rozdzielczej i przenosi naped na przednią oś. W momencie, gdy załączasz przód zaczyna pracować łańcuch. Zmiana 2H na 4H powoduje naciągnięcie łąńcucha na tryby, natomiast zmiana 4H na 4L zmienia przełożenie w reduktorze i mogłoby być zrealizowane także przy napędzie tylko na tył, tyko, że to nie miałoby sensu.


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
No teraz to się zgadzam, nobyczy pisze:No dobra, pod łącza napedzajace kolo zębate lancucha do reszty dziadostwa a jeśli nie, to możesz i mnie oświecić.



"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
[quote="Eskapada"]musze cos sprawdzic ...kazdy nowy szczęsliwy posiadacz miska ostanimi czasy nie wie jak działa przedni naped lub jak go właczyc ..sprawdze czy chlopaki od nisannow isuzu tyz maja takie problemy...
nie tylko nowy ja co bym nie włączył to jade i kropka, ale to nie wazne


nie tylko nowy ja co bym nie włączył to jade i kropka, ale to nie wazne


szukam samuraia!!!
Wytarte plastikowe osłony ogranicznika skrętu. Przyzwyczaić się, albo nie skręcać do oporu albo zamówić w serwisie ~25zł za sztuke kawałka plastiku.Albert pisze:Odnosnie chalasow dobiegajacych z przodu to jest to raczej jek metalu. Tak jakby cos skrzypialo przy duzym gwaltownym skoku. Co ciekawe to zdaza sie to tylko w miescie. Jezdzac po blotkach nie slyszalem tego.

LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
Jest cos takiego jak ogranicznik skretu ? Musze wczolgac sie pod auto i sie przyjzec. Chyba ze to jest w takim miejsu ze widac z daleka. Wymienialem co prawda koncowki drazkow i wspornik ale jakos nie zauwazylem zeby cos ograniczalo skret. moze toto tez jeczec jak sie zjezdza z kraweznika ?
I jeszcze jedno pytanko.
Gdzie sprezynki dobre na tyl nabyc coby mozna bylo w 7 osob jezdzic albo troche workow z cementem zaladowac ?
W sierpniu bedac w Wa-wie skorzystalem z uslugi pewnej firmy z Zabek gdzie rozciagnieto mi je i zahartowano czy tez odprezono w piecu. No i bylo dobrze a nawet niezle tylko niekiedy slysze juz jak odboje wala. Czyli czas na ponowny zabieg albo wymiane sprezyn.
Nie bede przeciez co 3 m-c placil po 150zl za regeneracje. Czas na sprezynki takie coby posluzyly troche a mysle ze np 500 kg wrzucic do takiego auta to nie powinno przysasc.
Po regeneracji raz tylko przejechalem 120 km po czarnym w 7 osob i raz pralke wiozlem a wysokosc nadwozia z tylu zbliza sie do stanu z przed zabiegu.
Wiec gdzie kupic tanie i dobre ?
I jeszcze jedno pytanko.
Gdzie sprezynki dobre na tyl nabyc coby mozna bylo w 7 osob jezdzic albo troche workow z cementem zaladowac ?
W sierpniu bedac w Wa-wie skorzystalem z uslugi pewnej firmy z Zabek gdzie rozciagnieto mi je i zahartowano czy tez odprezono w piecu. No i bylo dobrze a nawet niezle tylko niekiedy slysze juz jak odboje wala. Czyli czas na ponowny zabieg albo wymiane sprezyn.
Nie bede przeciez co 3 m-c placil po 150zl za regeneracje. Czas na sprezynki takie coby posluzyly troche a mysle ze np 500 kg wrzucic do takiego auta to nie powinno przysasc.
Po regeneracji raz tylko przejechalem 120 km po czarnym w 7 osob i raz pralke wiozlem a wysokosc nadwozia z tylu zbliza sie do stanu z przed zabiegu.
Wiec gdzie kupic tanie i dobre ?
Ostatnio zmieniony sob kwie 09, 2005 8:50 am przez Albert, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Zgrzyt ogranicznika skrętu - jest taka śróbka na piaście koła (od przodu), która opiera się przy pełnym skręcie o blachę na wahaczu. Ja na to załozyłem gumową nakładkęza 2,50 i mniej więcej co roku wymieniam.
2. Skrzynka rozdzielcza+reduktor - dokładnie, stare Pajero miało przeniesienie napędu na wał przedni poprzez łańcuch, chyba, że masz Super Selecta, który, o ile mi wiadomo, jest na trybikach.
3. Sprężyny - moje po każdym kuciu siadały, a w końcu jedna pękła. Teraz jeżdzę na POSPRINGach i nie narzekam. Obsługa fachowa, pytają o ile podnieść i odpowiednio robią. Podiesienie realizują nie po dziadowsku przez dołożenie dodatkowych zwojów, tylko poprzez zrobienie odpowiednio twardszej. Spręzyna ma tyle samo zwojów co oryginał, tę samą długość spoczynkową, a samochód mi stoi o 7 cm wyżej (prosiłem o 5, ale nie powiedziałem, że to do krótkoiego). Niektórzy nażekają, że Pospringi momentalnie padają, ale ja tego nie doświadczyłem (nie jeździłem 120 km/h z pełnym obciążeniem w terenie ale jeździłem i w terenie i z pełnym obciążeniem i 130 km/h, ale każde osobno). Pospringi na pewno mają jedną wadę - są beznadziejnie źle malowane. Mi przepiękny czerwony lakier (podobno proszkowy - w cenie) zszedł przy montażu.
2. Skrzynka rozdzielcza+reduktor - dokładnie, stare Pajero miało przeniesienie napędu na wał przedni poprzez łańcuch, chyba, że masz Super Selecta, który, o ile mi wiadomo, jest na trybikach.
3. Sprężyny - moje po każdym kuciu siadały, a w końcu jedna pękła. Teraz jeżdzę na POSPRINGach i nie narzekam. Obsługa fachowa, pytają o ile podnieść i odpowiednio robią. Podiesienie realizują nie po dziadowsku przez dołożenie dodatkowych zwojów, tylko poprzez zrobienie odpowiednio twardszej. Spręzyna ma tyle samo zwojów co oryginał, tę samą długość spoczynkową, a samochód mi stoi o 7 cm wyżej (prosiłem o 5, ale nie powiedziałem, że to do krótkoiego). Niektórzy nażekają, że Pospringi momentalnie padają, ale ja tego nie doświadczyłem (nie jeździłem 120 km/h z pełnym obciążeniem w terenie ale jeździłem i w terenie i z pełnym obciążeniem i 130 km/h, ale każde osobno). Pospringi na pewno mają jedną wadę - są beznadziejnie źle malowane. Mi przepiękny czerwony lakier (podobno proszkowy - w cenie) zszedł przy montażu.
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
To czy możesz włączać przód jadąc z dowolną prędkością czy nie zależy tylko od tego czy przedni most jest sprzęgnięty z kołami. Gdy masz sprzegiełka na LOCK możesz włączać i przy 200km/h bo wały kręcą się z taką samą prędkością kątową. Wyjątek jazda w zakręcie. Gdy masz automaty to wał przedni jest w stanie spoczynku podczas jazdy i należy się zatrzymać. Nawet przy Superselect bo siły powstające przy próbie "poderwania" wału przedniego podczas jazdy w niedługim czasie spowodują zniszczenie mechanizmów skrzyni rozdzielczej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości