Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: majkii » pn wrz 14, 2009 12:48 pm

Witam.
W moim Mitsu TD skrzynia nie za bardzo ciągnie. Kiedyś już ten kłopot poruszyłem.No i ktoś zasugerował ,że ASB już zakończył żywot. Sytuacja wygląda tak ---Pod obciążeniem np. w połowie podjazdu pod górę silnik wchodzi na coraz wyższe obroty za to na koła nie ma przenoszenia napędu,żadne nie zamieli nawet.Podobnie było jak musiałem przeciągnąć komuś auto.Silnik piął się coraz wyżej po obrotach a auto stało.Zero reakcji na kołach.
Mój TD jest w PL a tu w UK mam 3.5 benzynę ,która ma być dawcą SUPER SELECT do Diesla i pewnie obydwu mostów(podejrzewam,że są różne przełożenia)Dzięki temu zyskał bym też blokadę na tył. Skoro mam padnięte ASB to można by i to przełożyć.Zastanawia mnie jednak czy skrzynie biegów będą pasowały. Według manuala jaki posiadam różnice są w symbolach ale... na co te symbole się przekładają w rzeczywistości to pojęcia nie mam. Czy różnica polega w budowie zewnętrznej/wewnętrznej czy tylko ogranicza się do wnętrzności. Oczywiście różnica w budowie zewnętrznej nie wykluczyłaby tego,że kołnierz skrzyni będzie pasował do mocowań w silniku 2.8td.

Będę wdzięczny za informacje.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: acinski » pn wrz 14, 2009 1:04 pm

Majki a jest tak zawsze gdy tylko odpalisz czy przez jakiś czas jest dobrze a potem robi się dupa zbita i nie jedzie?
Jeśli tak to spróbuj wyłączyć silnik i za chwilkę włączyć. jeśli znów biegi będą to zapierdzielony masz dokumentnie fltr oleju w skrzyni. Typowe zaniedbanie automaciarzy. Niestety jeśli filtr jest tak japaćkany to skrzynia i tak chyba już swoje dostała. Pracująć bez obciążenia olejowego powyginało już chyba płytki sterujące.
Efekt taki jak opisałem występuje wówczas gdy po postoju z filtra odklejają się pięknie nagromadzone syfy i opadają na dno. Niestety w trakcie pracy olej co chwilę podrywa je i powoli zakleja filtr na tyle, że skrzynia już nie daje rady pociągąć wystarczającej ilości oleju i biegi się tracą. silnik idzie a skrzynia nie. Zdejmujemy nogę z gazu i za chwilę jakby coś złapał ale za chwilkę znów nic. Podobnie może być jeśli zapodałeś skrzyni wodę przez odpowietrzenie a to u Ciebie możliwe sądząc po filmikach z Youtuba :D. Wypatrosz michę ASB. Wypłucz, wymontuj filtr wymyj delikatnym pędzlem w benzynie ekstrakcyjnej. Poskładaj zapodając uszczelki i do miski wrzuć ze dwa magnesy meblowe niech wyłapują co się da albo jakies małe neodymy jak masz :) Zalej oliwą i zobacz co i jak. :) Jak pojedzie znaczy skrzynia jeszcze zdrowa.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: majkii » pn wrz 14, 2009 1:49 pm

Acinski pajero TD używałem ostatnio kilka miesięcy temu.Wymiana oleju(łącznie z tym w konwerterze) i filtra miała miejsce w czerwcu 2008,od tego czasu auto zrobiło ok. 1000km.(rzadko bywam teraz w kraju)Wcześniejsza wymiana miała miejsce rok wcześniej i przejechałem ok 10-11 tys km. Takie nie domaganie już zauważyłem pod koniec 2007 roku.Także kwestia zaniedbań serwisowych jest mu obca. Występuję to dopiero w przypadku gdy "jest ciężko"-patrz stromy podjazd,podczepione auto np. Passat B5,Vectra, ale nie jest to normą.Czasami jest ok. Co do taplania w wodzie to bez obaw,skrzynia w czasie ostatniej wymiany była zdemontowana(brałem przymiarkę na obecność wody)i była czysta wewnątrz,zero wody,błota,ściętego oleju. Ponadto auto ma wszystkie odpowietrzenia wyciągnięte do kabiny aż pod dach. Kiedyś był kłopot z 4 biegiem i nadbiegiem(zaraz po zakupie) ale wizyta w serwisie rozwiązała kłopot.Wina przekaźnika. Dzięki jednak za sugestie
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: acinski » pn wrz 14, 2009 3:27 pm

Cholera no to nie wiem. Skoro masz wszystko wymieniane jak należy to może sprzęgiełka poleciały. Ja mam w zapasie ze trzy hydrokonetyki w razie czego :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
dziaraxx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw gru 25, 2008 10:19 pm
Lokalizacja: Lesica

Re: Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: dziaraxx1 » ndz wrz 27, 2009 6:21 pm

A może reduktor się kończy nie pamiętam dobrze ale na którymś manualu nie podobało mi się to sprzęgiełko które odpowaida za miękkie 4x4 jest to reduktor wiskotyczny jak by się miała ślizgać skrzynia to by się chyba ślizgała cały czas spróbój sie po jakiś górkach pobujać nie wiem przyczep się do czegoś spróbuj czy tak samo się zachowuje na różnych przełożeniach reduktora " i kurde znowu wiersz wolny " dobrze że w szkole nie jestem :oops:
"PII 2,5td M+SS 31x10,5 Buda+120mm Ratio5,2 + lsd " RIP
Płaski teraz

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: majkii » ndz wrz 27, 2009 7:30 pm

dziaraxx1 pisze:A może reduktor się kończy nie pamiętam dobrze ale na którymś manualu nie podobało mi się to sprzęgiełko które odpowaida za miękkie 4x4 jest to reduktor wiskotyczny jak by się miała ślizgać skrzynia to by się chyba ślizgała cały czas spróbój sie po jakiś górkach pobujać nie wiem przyczep się do czegoś spróbuj czy tak samo się zachowuje na różnych przełożeniach reduktora " i kurde znowu wiersz wolny " dobrze że w szkole nie jestem :oops:

Kurcze. Może to jest powodem. Szkoda,że nie mam możliwości przetestowania tego.

Może ktoś już się borykał z podobnym kłopotem?
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Przekładka skrzyni automatycznej z Pajero 3.5V6 do 2.8 TD

Post autor: majkii » sob paź 10, 2009 1:39 pm

Jednak wydaje mi się ,że reduktor nie ma tu nic do rzeczy. Przypomniałem sobie,że taka sytuacja pojawiła się nawet w trybie 2WD więc reduktor nie był używany.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości