Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: ATON » wt lis 03, 2009 6:39 pm

Chciałem sprawdzić w moim nowym nabytku geometrie zwieszenia bo tylne koła są w negatywie, ale zaobserwowałem to u wiekszośći V60, niemniej chce to sprawdzić, ale nastraszyli mnie że w wiekszości przypadków śruby sa zapieczone, i nie ma mowy o ich odkreceniu i że wachacze trzeba ciąć i kupować nowe - czy to prawda, czy może jest na nie jakis sposób.
A tak na marginesie to gdzie znajdę dane o prawidłowych kątach geometrii?
I jescze jedno - auto miało pierścienie dystansowe i teraz kwestia czy geometrie ustawiać z tymi pierścieniami czy bez ??
Nivką też można

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: Videlec » wt lis 03, 2009 7:10 pm

ATON pisze:(...)nastraszyli mnie że w wiekszości przypadków śruby sa zapieczone, i nie ma mowy o ich odkreceniu i że wachacze trzeba ciąć i kupować nowe - czy to prawda, czy może jest na nie jakis sposób.(...)

reguły nie ma, ja mam już leciwe żelazo i niedawno miałem zakładane polibusze, śruby wahaczy szły na piechote bez problemu, z tego co pamiętam Ty masz auto '04 więc raczej nie powinno być szopki ze śrubami.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: Przemy » wt lis 03, 2009 7:31 pm

Prawidłowe dane powinni mieć w miejscu gdzie ustawiają geometrię (mają taką fajną książkę).
Co do śrub to niech się chłopaki męczą na geometrii albo sam spróbuj poluźnić. Zalej jakimś śurwaxem a jak nie pomoże to grzanie i chłodzenie by rdze skruszyć.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: DamnIt! » wt lis 03, 2009 8:01 pm

Tu masz dane geometrii z INFO-Techa:

Zbieżność kół, przód: 0° 05' ± 05'
Pochylenie kół, przód: 0° 30' ± 30'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód: 3° 50' ± 1°
K.P.I., przód: 11° 30'
Zbieżność kół, tył: 1° 06' ± 1° 06'
Pochylenie kół, tył: 0° 30'
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: ATON » wt lis 03, 2009 10:47 pm

Dzięki, w przyszłym tygodniu auto idzie do mechaników, będą się męczyć. Przy okazji chcę wrzucic do oryginalnych sprężyn z tyłu, dodatkowe , które mi zostały z Maverica, na pierwszy rzut oka powinny pasować, i dać lekki lift. Z przodu narazie, może jakieś podkładki wystarczą bo się nie zanosi narazie na zakup wyciągarki. Tzw wersja oszczędnościowa :-?
Nivką też można

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: DamnIt! » śr lis 04, 2009 5:58 am

ATON pisze:Dzięki, w przyszłym tygodniu auto idzie do mechaników, będą się męczyć. Przy okazji chcę wrzucic do oryginalnych sprężyn z tyłu, dodatkowe , które mi zostały z Maverica, na pierwszy rzut oka powinny pasować, i dać lekki lift. Z przodu narazie, może jakieś podkładki wystarczą bo się nie zanosi narazie na zakup wyciągarki. Tzw wersja oszczędnościowa :-?
Na pierwszy rzut oka to pomysł jest bezsensowny. Totalnie. I lepiej go nie wcielaj w życie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: ATON » śr lis 04, 2009 10:25 pm

W Mavericu się sprawdzały. Jeśli tylko sie zmieszczą jednak spróbuję.
Nivką też można

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: ATON » śr lis 04, 2009 10:26 pm

W Mavericu się sprawdzały. Jeśli tylko sie zmieszczą jednak spróbuję.
Nivką też można

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: goszen » czw lis 05, 2009 8:15 pm

ATON pisze:Chciałem sprawdzić w moim nowym nabytku geometrie zwieszenia bo tylne koła są w negatywie, ale zaobserwowałem to u wiekszośći V60, niemniej chce to sprawdzić, ale nastraszyli mnie że w wiekszości przypadków śruby sa zapieczone, i nie ma mowy o ich odkreceniu i że wachacze trzeba ciąć i kupować nowe - czy to prawda, czy może jest na nie jakis sposób.
A tak na marginesie to gdzie znajdę dane o prawidłowych kątach geometrii?
I jescze jedno - auto miało pierścienie dystansowe i teraz kwestia czy geometrie ustawiać z tymi pierścieniami czy bez ??
Bardzo często są zapieczone, My w w większości przypadków musimy ciąć śruby a co za tym idzie trzeba wymienić tuleje.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: Szarbia » sob lis 07, 2009 9:58 pm

goszen pisze:
ATON pisze:Chciałem sprawdzić w moim nowym nabytku geometrie zwieszenia bo tylne koła są w negatywie, ale zaobserwowałem to u wiekszośći V60, niemniej chce to sprawdzić, ale nastraszyli mnie że w wiekszości przypadków śruby sa zapieczone, i nie ma mowy o ich odkreceniu i że wachacze trzeba ciąć i kupować nowe - czy to prawda, czy może jest na nie jakis sposób.
A tak na marginesie to gdzie znajdę dane o prawidłowych kątach geometrii?
I jescze jedno - auto miało pierścienie dystansowe i teraz kwestia czy geometrie ustawiać z tymi pierścieniami czy bez ??
Bardzo często są zapieczone, My w w większości przypadków musimy ciąć śruby a co za tym idzie trzeba wymienić tuleje.
Cos jest z ta korozja w P3. Kupilem w sumie 2 tylne zawiasy (jeden okazyjnie dla dyfra 4.9) i oba maja zapieczone dolne sroby regulacyjne na amen. A wczesniej rozkrecalem zawias starszego o 10 lat GR i nie bylo zadnych problemow.
Widzialem tez spód P3 schorta (anglik) tak zjedzony, ze handlarze cala bude wywalili na zlom. No ale ten mogl sie od LR zarazic :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Kąty zawieszenia w Pajero 3.2 did

Post autor: montero » sob lis 07, 2009 10:06 pm

Niestety wszystko psieje.Im nowsze ty większe oszczędności.W bambuko przycinaja trochę z materiałami.Ogladałem ostatnio p3 ,3,2did w automacie w salonie , sprzedane było już.Auto nowe a spód całe mokry od wcieku oleju :)3 aż mi się szkoda nabywcy zrobiło.Normalnie przeginka :)3
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość