
Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Moderator: Kosiarz
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Podobno Grand Vitara ma napęd że mogę jeździć po asfalcie za te pieniadze kupił bym w miarę młody rocznik ( myślę o roczniku 2006 -2008 ) - zawracać sobie nia głowę
Mgę prosić o jakieś plusy i minusy w prównaniu do Terrano i PIII .

Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 7:10 pm przez sgrzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Minusy gV mowa o GV II jedynki nie miały centralnego mech. różn.
te minusy to :
- cena - wysoka
- dostępność - marna - mało na rynku
Koledzy z forum dopiszą inne minusy typu
- silnik
- słabe napędy
- duże koła nie chcą wleźć
no ale albo rybki albo wóz przeprawowy
- no i podobno suzuki umie robić wszystko prócz silników te w GVII to chyba spod marki RENO
i to jest chyba największa tragedia
te minusy to :
- cena - wysoka
- dostępność - marna - mało na rynku
Koledzy z forum dopiszą inne minusy typu
- silnik
- słabe napędy
- duże koła nie chcą wleźć
no ale albo rybki albo wóz przeprawowy

- no i podobno suzuki umie robić wszystko prócz silników te w GVII to chyba spod marki RENO
i to jest chyba największa tragedia
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Grand Vitara odpada 
Pozostaje Pajero III
Rocznik 2005-2006.
Panie i Panowie jakie mogę założyć maxymalne gumy aby zwiększyć prześwit bez przeróbek
Jakie gumy kupię pisałem powyżej, teraz pozostej pytanie jakie największe
Podobno mogę zwiększyć prześwit ( nie inwazyjnie ) o 2 " nie zmieniając za bardzo sposobu prowadzenia samochodu - nie straci swojej przyczepności.
Będę wdzięczny za podanie jakiś linów lub zdjęć jak zabezpieczyć "dół" samochodu przed błotem.
Pozdrówka i dzięki

Pozostaje Pajero III

Panie i Panowie jakie mogę założyć maxymalne gumy aby zwiększyć prześwit bez przeróbek

Jakie gumy kupię pisałem powyżej, teraz pozostej pytanie jakie największe

Podobno mogę zwiększyć prześwit ( nie inwazyjnie ) o 2 " nie zmieniając za bardzo sposobu prowadzenia samochodu - nie straci swojej przyczepności.
Będę wdzięczny za podanie jakiś linów lub zdjęć jak zabezpieczyć "dół" samochodu przed błotem.
Pozdrówka i dzięki

- Mikrusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
sgrzegorz pisze:Grand Vitara odpada
Pozostaje Pajero IIIRocznik 2005-2006.
Panie i Panowie jakie mogę założyć maxymalne gumy aby zwiększyć prześwit bez przeróbek
Jakie gumy kupię pisałem powyżej, teraz pozostej pytanie jakie największe
Podobno mogę zwiększyć prześwit ( nie inwazyjnie ) o 2 " nie zmieniając za bardzo sposobu prowadzenia samochodu - nie straci swojej przyczepności.
Będę wdzięczny za podanie jakiś linów lub zdjęć jak zabezpieczyć "dół" samochodu przed błotem.
Pozdrówka i dzięki![]()
Co do opon- wejdą Ci na pewno 32" (np. 265/75/16). Większych bym nie wkładał- pamiętaj,że cal to nominalnie tylko 1,27 cm prześwitu więcej, co jest nieporównywalne do minusów (większe spalanie, obciążanie podzespołów, mniejsza dynamika itp itd). Jeśli chcesz się zabezpieczyć od spodu, to kup osłony, większy będzie z tego pożytek niż z wkładania do PIII 33" gum.
Jeśli chcesz samochód podnieść, to możesz zainwestować w wymianę sprężyn na przykład. Lubiane na forum OME


Błoto od spodu nie jest groźne- kupujesz myjkę ciśnieniową i już. Bardziej martw się o tkwiące w gruncie ciała stałe

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Mikrusek, DZIĘKI 
Czy duża będzie róznica w przypadku przejeżdżania przez wały powodziowe PIII 3 a 5 drzwiowym ( w rozstawie osi to tylko 20 cm ) ? Pytam gdyż często przejeżdżam przez wały aby dojechać nad rzekę a niechciał bym się zawiesić .

Czy duża będzie róznica w przypadku przejeżdżania przez wały powodziowe PIII 3 a 5 drzwiowym ( w rozstawie osi to tylko 20 cm ) ? Pytam gdyż często przejeżdżam przez wały aby dojechać nad rzekę a niechciał bym się zawiesić .
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
po wałach nie można chodzić
a co dopiero jeździć
a w miejscach gdzie są wyznaczone przejazdy to każdym autem przejedziesz


a w miejscach gdzie są wyznaczone przejazdy to każdym autem przejedziesz

Jimny 

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
tylko kasiury na paliwo ci popłynie w pirony
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Dokładnie! Nawet nie myśl o rozjeżdzaniu wałów na dziko. Drogi gruntowe przez wały to można plaskaczem przejechach.bigos pisze:po wałach nie można chodzića co dopiero jeździć
![]()
a w miejscach gdzie są wyznaczone przejazdy to każdym autem przejedziesz
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- Mikrusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Gdybyś jednak chciał przejechać inne wzniesienia niż wały (czego również nie pochwalam), to zwróć uwagę na kąt zejścia. W PIII 5D jest on mizerny. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że jeśli już czymś w terenie przyłożysz, to na 70% będzie to tylni zderzak. Zwis w tym modelu jest po prostu pokaźny 

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
A mogę podnieść dupę tak aby warunki jezdne się nie zmieniłyMikrusek pisze:Gdybyś jednak chciał przejechać inne wzniesienia niż wały (czego również nie pochwalam), to zwróć uwagę na kąt zejścia. W PIII 5D jest on mizerny. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że jeśli już czymś w terenie przyłożysz, to na 70% będzie to tylni zderzak. Zwis w tym modelu jest po prostu pokaźny

Jestem przekonany na 90 % do PIII 5drz, lecz chcę się upewnić że tam gdzie potrzebuję dojechać to dojadę a nie zostawię zderzaka

Kąt zejścia - mogę prosić o jakieś wyjasnienia ?
Bedę wdzięczny za podanie kątów zejścia poniższych samochodów:
- PIII 5 drz
- PIII 3 drz
- Terrano II 5 drz
- Terrano II 3 drz
- PIII Sport
Trochę Wam współczuje, wczesniej chyba nie trafił się na tym forum taki laik który miał tyle pytań

- Mikrusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
P III 5 d
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 24,5
kąt zejścia - 24
PIII 3 d
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 26,5
kąt zejścia - 33,5
Terrano 5d
kąt natarcia: 32.4
kąt rampowy: 25
kąt zejścia: 26
Terrano 3d
kąt natarcia: 32.5
kąt zejścia: 35
Pajero Sport
kąt natarcia: 32
kąt rampowy:30
kąt zejścia: 27
Sam tył ciężko będzie podnieść, tak aby było to zrobione z głową. Zawsze możesz wymienić zderzak na metalowy, nie będzie obaw, że coś haczy.
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 24,5
kąt zejścia - 24
PIII 3 d
kąt natarcia - 39
kąt rampowy - 26,5
kąt zejścia - 33,5
Terrano 5d
kąt natarcia: 32.4
kąt rampowy: 25
kąt zejścia: 26
Terrano 3d
kąt natarcia: 32.5
kąt zejścia: 35
Pajero Sport
kąt natarcia: 32
kąt rampowy:30
kąt zejścia: 27
Sam tył ciężko będzie podnieść, tak aby było to zrobione z głową. Zawsze możesz wymienić zderzak na metalowy, nie będzie obaw, że coś haczy.
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Jak Cie wkręci mocniej upalnie trzeba będzie motaćMikrusek pisze: Sam tył ciężko będzie podnieść, tak aby było to zrobione z głową. Zawsze możesz wymienić zderzak na metalowy, nie będzie obaw, że coś haczy.

http://www.ironman4x4.com/html/mitsubishi/40.html
Kąty same się poprawią.

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- Mikrusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Lub OMEMasmo pisze: Jak Cie wkręci mocniej upalnie trzeba będzie motać. Można zacząć od lifta:
http://www.ironman4x4.com/html/mitsubishi/40.html
Kąty same się poprawią.

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Możecie podac mi jakieś linki do stron lub wkleić zdjęcia dotyczące rozstawu osi, długości zew, szerokości, ( interesują mnie ważniejsze wymiary oraz prześiwity PIII ( 3 i 5 drzwiowy), Terrano II ( 3 i 5 drzwiowy)
Wiem że to nie to forum ale może ktoś ma jakąś wiedzę na temat patrola ( rok produkcji 2004 -2007 ), ile pali, wymiary - czy jest sens o nim myśleć ?
Wiem że to nie to forum ale może ktoś ma jakąś wiedzę na temat patrola ( rok produkcji 2004 -2007 ), ile pali, wymiary - czy jest sens o nim myśleć ?
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Poszukaj w Google.
Wszystko o co pytasz jest, i tak jest niezle ze Cie nie zablokowali po co niektorych pytaniach.
GU4 fajne auto w PL glownie w tych rocznikach dluga wersja w wypasie z silnikami 3,0Di (te co podobno wybuchaja)
auto zacne i da sie pomotac dosc ladnie.
Reszte poszukaj na forum i w necie
Wszystko o co pytasz jest, i tak jest niezle ze Cie nie zablokowali po co niektorych pytaniach.
GU4 fajne auto w PL glownie w tych rocznikach dluga wersja w wypasie z silnikami 3,0Di (te co podobno wybuchaja)

auto zacne i da sie pomotac dosc ladnie.
Reszte poszukaj na forum i w necie
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Zablokowaligrzes pisze:Poszukaj w Google.
Wszystko o co pytasz jest, i tak jest niezle ze Cie nie zablokowali po co niektorych pytaniach.
GU4 fajne auto w PL glownie w tych rocznikach dluga wersja w wypasie z silnikami 3,0Di (te co podobno wybuchaja)![]()
auto zacne i da sie pomotac dosc ladnie.
Reszte poszukaj na forum i w necie

Mnie zawsze uczono że kto pyta nie błądzi

A tak poważnie, ja dobrze zdaję sobie sprawę że wszystko jest w googlach - tylko tam często znajdę informacje od osób które mają tydzień czy miesiąc dany samochód a mi zalezy na wypowiedziach i ocenach ludzi którzy mają doswiadczenie w tym temacie.
Google - tak to zbiór bardzo dużej ilości informacji na każdy temat ( powstały tysiące forum z każdej dziedziny życia gdzie jeden pomaga drugiemu )

Dla mnie ( może się mylę ) ale to forum powstało aby sobie pomagać ja potrzebuje pomocy - to coś dziwnego

Możecie coś napisać o wybuchowych silnikach

Reasumując dla mnie wydatek 50 -70 tys to naprawdę dużo kasy i chcę sie upewnić co do zakupu - to chyba każdy rozumie

Jaszcze raz wielkie dzięki za dotychczasową pomoc

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
o patrolach masz już wszystko rozpisane.. i jak sobie trochę przysiądziesz to zdobędziesz więcej wiedzy niz możesz kiedykolwiek potrzebować
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Oj siedzę i czytam na każdym forum które jest w Polsce - ale to tu znalazłem największą ilość życzliwych ludzi którzy mi pomagają 
Ale i tak PROSZĘ .......... o pomoc !

Ale i tak PROSZĘ .......... o pomoc !
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Chyba takiego auta jak sobie wymarzyłeś po prostu...........NIE MAsgrzegorz pisze:....
Ale i tak PROSZĘ .......... o pomoc !

Super możliwości w terenie, dobre zachowanie na asfalcie, komfort i ekonomia eksploatacji na codzień tego wszystkiego nie połączysz w jednym aucie

Kup jakiegoś plaskacza 4x4 (np Golf, Octavia) i jakieś mocniej terenowy pojazd (Patrol) i go zmotaj (min 33"




Druga opcja umożliwi przejechanie 1500 kilometrów autostradami z przyjemnością i wjazd tam gdzie płaskie nie dojadą ale nie tam gdzie wjedziesz zmotą. Ten drugi wariant wybrałem ja. Choć szybkiego plaskacza tez mam.

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Masmo,Masmo pisze:Chyba takiego auta jak sobie wymarzyłeś po prostu...........NIE MAsgrzegorz pisze:....
Ale i tak PROSZĘ .......... o pomoc !![]()
Super możliwości w terenie, dobre zachowanie na asfalcie, komfort i ekonomia eksploatacji na codzień tego wszystkiego nie połączysz w jednym aucieKtoś mądrze napisał na początku:
Kup jakiegoś plaskacza 4x4 (np Golf, Octavia) i jakieś mocniej terenowy pojazd (Patrol) i go zmotaj (min 33"a lepiej 35" Simex
![]()
) albo kup coś bardziej pod SUV-a typu PIII, LC 120, Pathfinder, Terracan, Sorento załuż AT-ki. Pierwsza opcja da Ci ekonomię i wygodę na czarnym (płaski) i duże możliwości w terenie (zmota Patrol), będziesz mógł zakosztować rajdowania
. Utrudni za to wybranie się na lajtowy wypad daleko od Polski.
Druga opcja umożliwi przejechanie 1500 kilometrów autostradami z przyjemnością i wjazd tam gdzie płaskie nie dojadą ale nie tam gdzie wjedziesz zmotą. Ten drugi wariant wybrałem ja. Choć szybkiego plaskacza tez mam.
to było by bardzo dobre rozwiązanie o którym piszesz lecz ma jeden minus, ja na zakup samochodu mam przeznaczoną kwotę, kupując dwa samochody kupie dwa stare a wolę kupic jeden młodszy którym pojeżdżę parę lat.
Co to jest GU4grzes pisze:Poszukaj w Google.
Wszystko o co pytasz jest, i tak jest niezle ze Cie nie zablokowali po co niektorych pytaniach.
GU4 fajne auto w PL glownie w tych rocznikach dluga wersja w wypasie z silnikami 3,0Di (te co podobno wybuchaja)![]()
auto zacne i da sie pomotac dosc ladnie.
Reszte poszukaj na forum i w necie

Od ostatniego postu spędziłem kilkadzisiąt godzin na czytaniu i porównywaniu terrano do pajero, wybór ostateczny padł na pajero ( chociaż nadal nie wiem jakie są róznice między ramą w terrano a niezależnym zawieszeniem w pajero III - wiem że lepiej na czarnym prowadzi się pajero, )

Czy rama ma znaczenie jeśli chodzi o ewentualne uszkodzenia samochodu przejeżdżając garby ( wały )?
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
GU4 to najnowszy patrol
roczniki od 2004 czy coś koło tego
roczniki od 2004 czy coś koło tego

Jimny 

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Kolego forum Ci dużo pomoże i myślę, że pomaga.
Pamiętaj jednak,że z forum dokładnie nie wyczytasz, które auto się najlepiej prowadzi.
Weź się przejedź, pogadaj ...
Takie ocenianie auta na podstawie fotek i opisu śmieszne zdaje się być. Każdy ma swoje gabaryty, upodobania itd. Komuś w patrolu może być super komfortowo, a dla innego za mało miejsca - pamiętaj o tym.
Rama przy weekendowym wypadzie na ryby i w niezbyt ciężki teren nie jest konieczna.
Pamiętaj jednak,że z forum dokładnie nie wyczytasz, które auto się najlepiej prowadzi.
Weź się przejedź, pogadaj ...
Takie ocenianie auta na podstawie fotek i opisu śmieszne zdaje się być. Każdy ma swoje gabaryty, upodobania itd. Komuś w patrolu może być super komfortowo, a dla innego za mało miejsca - pamiętaj o tym.
Rama przy weekendowym wypadzie na ryby i w niezbyt ciężki teren nie jest konieczna.
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
Tak sobie czytam tego tasiemca i przypomina mi się jak trzy lata temu sam kupowałem pierwszą terenówkę.
Ktoś mi wtedy powiedział że przy pierwszej zawsze kupuje się na ślepo, wiedza o tym czego potrzebujemy przychodzi z czasem (tys.km).
W moim przypadku miał rację , dopiero teraz zaczynam rozumieć czego i do czego tak naprawdę potrzebuję. trzy lata temu tylko myślałem że wiem...
Udanego zakupu
mnie się udało.
Ktoś mi wtedy powiedział że przy pierwszej zawsze kupuje się na ślepo, wiedza o tym czego potrzebujemy przychodzi z czasem (tys.km).
W moim przypadku miał rację , dopiero teraz zaczynam rozumieć czego i do czego tak naprawdę potrzebuję. trzy lata temu tylko myślałem że wiem...
Udanego zakupu

Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
A dla mnie to ten cały temat to śmieć
Rownie dobrze mozna spytac, ktory lepszy w terenie SJ czy GR.

Rownie dobrze mozna spytac, ktory lepszy w terenie SJ czy GR.
Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice
mniej więcej

przy czym i tak to nie gra roli bo pytacz ma wyjątkową determinację do niesłuchania


przy czym i tak to nie gra roli bo pytacz ma wyjątkową determinację do niesłuchania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość