Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: bigos » śr gru 23, 2009 8:01 pm

Szarbia pisze: ktory lepszy w terenie SJ czy GR.
raz SJ a raz GR
Nie ma uniwersalnego auta :)21
Jimny :)21

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » śr gru 30, 2009 7:49 pm

Mroczny pisze:mniej więcej
:)21

przy czym i tak to nie gra roli bo pytacz ma wyjątkową determinację do niesłuchania
:)21
Mroczny, to nie tak ja słucham i czytam Wasze rady, ale sam przyznasz że w tym watku przewineło się kilka propozycji - myslę że około 10 róznych modeli.

Od samego początku nie ukrywałem że jestem laikiem jeśli chodzi o samochody, macie rację że muszę najpierw obejrzeć i się przejechać aby zdecydować czy mi pasi dany model.
Myślę że wybiorę PIII ale szukam kogoś z okolic Krakowa kto posiadam taki samochód i poświęci mi trochę czasu na rozmowę oraz będę się mógł przejechać chociaż jako pasażer :)

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: majkii » pt lut 05, 2010 2:06 am

Czy auto zostało już zakupione?

Jestem ciekaw wyboru.

Dopiero dzis ten temat przeczytałem i w mym odczuciu przy uwzględnieniu twoich potrzeb oraz wcześniejszych doświadczeń jakie masz z autami w ogóle zdecydowałbym się na SUV-a.

Tłuczesz/tłukłeś Seicento po leśnych duktach i wałach, więc już jadąc Pandą 4x4 będziesz miał lepszejszy wóz terenowy :lol: No ale targanie przyczepy to nie za bardzo.
Skierowałbym uwagę na Kia Sorento,Sportage, Teracana,Santa Fe,X-Traila,Outlander i tym podobne.Omijając przy okazji Freelandera-ale jak kto lubi.Ja nie lubię tego auta i nikomu nie polecam.
Do twych celów wspomniane auta wystarczą.Opony można założyć wyższe,silniki diesla sprawdzą się w ciąganiu przyczepki z łódką.Tobie naprawdę nie potrzeba nic więcej. Wystarczy ci dołanczny napęd przez elektronikę w chwili kiedy ci to potrzebne a w zamian masz dobre auta na szosę o mniejszych kosztach codziennej eksploatacji w porównaniu do P III,P Sport czy T II.
Takie auto będzie dobre dla Ciebie.

Pozdrawiam
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Masmo » pt lut 05, 2010 9:57 am

majkii pisze:....
Skierowałbym uwagę na Kia Sorento,Sportage, Teracana,Santa Fe,X-Traila,Outlander i tym podobne.....
Wrzuciłeś uSUV-owione terenówki razem z typowymi miękkimi SUV-ami. Sorento i Terracan mają reduktory, sztywne mosty z tyłu i ramę. Natomiast Nowym Outlanderem strach zjechać na szutrówkę, bo ma dużo delikatnych elementów montowanych wprost do podłogi bez żadnych osłon (m.in. chłodnica paliwa).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: majkii » pt lut 05, 2010 12:27 pm

Owszem.
Bo jak dla mnie w tej sytuacji najrozsądnieszym wyborem byłaby Sorento.Lecz i o SUVy można by się pokusić bo i tak wy pełnią stawiane im zadaania. No co do Outlandera to akurat masz rację ostatnia generacja jest strsznie plastykowa.
Jeszcze można by zaproponować coś z półki Subaru ale... koszta eksploatacji nie należą do niskich :)16
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » sob lut 13, 2010 7:28 am

majkii pisze:Czy auto zostało już zakupione?
Ciągle nic nie kupiłem, szukam na allegro i otomoto czegoś ciekawego.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Eskapada » sob lut 13, 2010 9:04 am

sgrzegorz pisze:
majkii pisze:Czy auto zostało już zakupione?
Ciągle nic nie kupiłem, szukam na allegro i otomoto czegoś ciekawego.
każdego dnia pojawiają się ciekawe oferty - napisz po prostu że szukasz czegoś dobrego i taniego
:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: PiRoman » sob lut 13, 2010 11:39 am

No to 3 grosze ode mnie. Z wszystkich wymienionych to aut chyba Twój wybór będzie najlepszy, ja bym też wybrał PIII. Właśnie ten samochód jest UNIWERSALNY, czyli jest najprzyzwoitszym kompromisem miedzy prowadzeniem po drogach i właściwościmi poza nimi. Dla własnego spokoju, obuł bym go w największe mozliwe, ktoś wczesniej mówił 32", opony BFG AT i hasał aż miło. Mając super selecta i tak większość czasu bedziesz jeździł na samym tyle, ze względów ekonomiki jazdy, w razie warunków jak obecnie zapinasz 4 i jedziesz spokojny dalej*, a po zjechaniu z asfaltu łatwo tego nie zatrzymasz. Po prostu musisz wiedzieć, czy będzie Cię stać na próbę pokonania danej przeszkody i ponieść koszty ewentualnej naprawy zderzaka i innych plastików. Wbrew pozorom, nie będzie łatwo coś połamać pamiętając o właściwościach swojego auta. O silnikach Ci nic nie powiem, bo ich nie znam, ale Koledzy juz chyba napisali na ten temat wszystko. Ja na codzień jeżdżę Pickupem i tylko wyjątkowo korzystam z 4x4, ale na prawdę miło wiedzieć, że w razie W jest taka opcja. Do wyprowadzania psa na spacer (nie wędkuję) mam inne auto i jestem z niego zajebiście zadowolony. Spełnia moje wszystkie oczekiwania na dzień dzisiejszy pomimo marnych 100 kucyków.

* Nikt nie wspomniał o innej, ważnej rzeczy. Ja tego doświadczałem stopniowo, pierwszy poważniejszy kontakt z 4x4 miałem w wojsku i od razu w nie łatwych warunkach. O co chodzi. Szczególnie w warunakach takich jak teraz mamy, niektórym, tym wyjadaczom i jak i szczęśliwym posiadaczom Octavii 4x4, wydaje się, że są bogami na drodze bo taki status daje im trakcja o wieeeelee lepsza niż w innych autach... Owszem... Ale samochody 4x4 hamują tak samo, jeśli nie gorzej od tych "normalnych" samochodów, a to jest istota sprawy w codziennym bezpiecznym urzytkowaniu. Napęd 4x4 nie umozliwia zrobienia wszystkiego! Pomijam tu dodatkowe komplikacje związane z hamowaniem samochodem ze "sztywnym" napędem (bez central diff). Mam bezpośrednie porównanie w jeździe na codzień obydwoma autami. Warto o tym pamiętać.

Howgh... :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: apede » ndz lut 14, 2010 2:38 pm

PiRoman pisze:Ale samochody 4x4 hamują tak samo, jeśli nie gorzej od tych "normalnych" samochodów
Wlasnie :)2 I dlatego kiedys u mnie w Polsce pan P38 ladnie wstawil escorta na slupek parkingowy :)21 I dlatego w Finlandii musze pamietac ze na 4x4 wyrwe spod swiatel, ale plaskacze z kolcami zatrzymaja sie duuzo szybciej.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

stawoska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 28, 2010 8:10 pm

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: stawoska » śr lip 28, 2010 10:15 pm

Nie wiem jak jeździ Pajero natomiast opowiem Ci troszkę o Terrano 2. Są to oczywiście moje indywidualne spostrzeżenia.
Terrano to raczej prostej konstrukcji pojazdy przenaczone w średnio ciężki teren - mały rozstaw kół i osi, wysoki prześwit dają możliwość pokonywania sporych przeszkód. Buda jest zatem stosunkowo wąska i wysoka, co przydaje się w terenie, natomiast w zkrętach powoduje bujanie i przechyły do których jednak z czasem można się przyzwyczaić. Wnętrze jest całkiem przestronne, dla 4 osób mnóstwo miejsca na łokcie jak i na kapelusze. Technicnie auko nie sprawia większych problemów o ile się je regularnie serwisuje, części są takie jak do osobówek i w miarę łatwo dostępne, tym bradziej że posprowadzano dużo anglików a model produkowany jest już ponad 10 lat i w zasadzie nie wiele się tam zmieniło. Silniki nie należą do rewelacyjnych, nie zapewniają rajdowych wrażeń jednak mają nisko maksymalny moment obrotowy, nie są także super ekonomiczne ale to w końcu terenówki a nie autka miejskie. Koledzy mający diesle narzekali na głośną pracę. Ja osobiście jeździlem silnikiem benzynowym z gazem, który sprawował się rewelacyjnie i nie obciążał mnie finansowo i dawał duży komfort w kabinie jeśli chodzi o głośność pracy. Niestety po 2000 roku silinki benzynowe w Terrano zostały wycofane.
Teraz osobiście rozglądam się za czymś nieco szerszym bo po wąskich jarach już jeździć nie będę za to z wiekiem doceniam wygodę. Więc jeśli chcesz jeździć teren sporadycznie - wybierz coś szerszego, np. Nissan Patrol, Pajero, podobno dobre są także Jeep Cherokee i Grand Cherokee (prosta konstrukcja, dużo części zamiennych). Takie są również moje typy po 2 latach spędzonych z Terrano 2. Osobiście najchętniej wybrałbym Pajero lub Cherokee
Pozdrawiam Cię serdecznie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości