wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

leniviec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: śr lip 23, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Myszków

wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: leniviec » wt sie 11, 2009 8:09 pm

Witam. Jak w tytule. Motor w moim misiu umarl ( 3.0 v6 150)
Moje pytanie brzmi, czy silnik 3.0 v6 180 ps bedzie pasowal do mojego. To ze bedzie pasowal, to wiem, tylko czy ktos kiedys przechodzil ten zabieg przekladki? Chodzi mi dokladnie o to, czy pasuja czujniki, komputer, czy trzeba cos przerabiac? itp. Moj silnik 3.0 v6 150 wspolpracowal z automatyczna skrzynia. Jeszcze jedno - znajomy ma ten silnik 180 ps w rozsadnych pieniadzach i pewny, dlatego biore ten silnik pod uwage. Prosze o pomoc :)
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: goszen » wt sie 11, 2009 9:40 pm

Trzeba przełożyć wiązki e i sterownik silnika.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Igorr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 16, 2009 2:01 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: Igorr » pt sie 14, 2009 6:18 pm

A my u Szwagra wkładaliśmy silniczek od sigmy i żadnej wiązki i kompa nie zmienialiśmy.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: gebels » sob sie 15, 2009 8:21 am

Igorr pisze:A my u Szwagra wkładaliśmy silniczek od sigmy i żadnej wiązki i kompa nie zmienialiśmy.
to nie wykorzystujecie potencjału silnika w całości :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Igorr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 16, 2009 2:01 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: Igorr » sob sie 15, 2009 11:00 am

Obadamy bo wczoraj się utopił :/ wiec trzeba pewno kompa szukać :)

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: Szarbia » ndz sie 16, 2009 8:44 pm

Podczepie sie pod temat.
Czy moglby ktos laskawie oswiecic mnie co to za silnik 3.0 180KM?
Wlasciwie to brak znajomosci jakiegos tego typu silnika wstrzymuje mnie od motania zawiasu PIII do PII (znaczy sie nie chce za duzo motac :)21 )
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: gebels » ndz sie 16, 2009 9:31 pm

3.0 v6 12v - 150 psow
3.0 v6 esv - 180 psow

Obydwa byly w p2, ten drugi bodajrze mozna znalezc dopiero po 97 roku
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: DamnIt! » ndz sie 16, 2009 10:31 pm

3.0V6 ma oznaczenie 6G72. Zobacz tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... ications_2 gdzie ten silnik można znaleźć. Oprócz wymienionych na wiki, 6G72 12 zaworowy jest także w Galloper'ze.
Tu jest troszkę informacji na temat tego motorku: http://www.allpar.com/mopar/3.html

Swego czasu ten motorek gasił na klacie wszystkie inne podobne jednostki. Topowa wersja to 24 zawory z dwoma turbinami w Mitsubishi 3000GT VR-4 co dało 325 KM/6000 obr i 427 Nm/2500 obr. Topowy bez turbiny to wersja z systemem MIVEC montowana do Mitsubishi Diamante 30M - 270KM/7000 obr i 301Nm/4500 obr.

Natomiast w Pajero był 12 zaworowy - 150KM i 24 zaworowy 177KM. Ta druga wersja występowała także w Pajero Sport. Gdzieś czytałem, że silnik w wersji 177KM łączony był w Pajero z takimi samymi skrzyniami biegów jak 3.5V6/2.8TDI.

Zazdroszczę :oops: wszystkim, którzy mają taki motorek w swojej Pojarze. Miałem okazję przetestować i, karwa, daje on sobie radę, oj daje...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: Szarbia » pn sie 17, 2009 7:47 am

Wlasnie czytalem ten tez temat (szukajka nie boli :)21 )

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p2274917

Czy te silniki z Galanta, Eclipse, Sigmy, 3000GT (Dodge Steal) pasuja do skrzyni Pajero?
Powinny.
Taki swap bylby lepszy od tuningu, mysle.
Byl by to tez dobry powod dla mnie, zeby zajac sie Miskiem :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: Szarbia » czw lis 12, 2009 9:53 pm

Takie jeszcze mam pytanko:
czy 3.0 V6 6G72 24V ma zmienny dolot?
3.5 ma.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

darek86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: wt lip 01, 2008 10:09 am

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: darek86 » pn kwie 12, 2010 9:00 pm

wkladalem ostanio silnik od sigmy z 94 i mial 177 koni . pasuje bez najmniejszych problemow. koni ma wiecej bo ma mniejsz komore spalania niz stary motor. nie weim jak kolegom spisywal sie silnik od sigmy, ale u mnie rewelacja cena przystepna , odczuwalny przyrost mocy. no i wszystko pasowało cacy:d silnik byl przygotowany na osprzet od pajero

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: bugasb » pn kwie 26, 2010 8:14 pm

znajomek z klubu mitsu robił podobnego swapa w plaskaczu. Przerabiał sigme kombi (wychodziły tylko w 3,0 12v) na 3,0 24v.
Mówił, ze trochę, sie musiał z elektryką narzeźbić, ale podeszło wszytsko ok, (bloki są idnetyczne, więc do skrzyni pasuje).
Autko zaczęlo jechać i to dobrze, bardzo dobrze, jedynie skrzynie mu zmieliło po 5 tys km, no ale nowa to ona raczej nie była :-?
Koleś ma warsztat, jak temat was interesuje, mogę podrzucić namiar na pw, to sobie obgadacie sprawę od strony technicznej dokladnie. Myślę, że kolega się nie obrazi :)21
PiotrBe gaawangarda.org

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: pawel-e30 » wt kwie 27, 2010 5:42 pm

....
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 1:46 pm przez pawel-e30, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: RAFULUS » wt kwie 27, 2010 6:48 pm

Witam
Podepne się żeby nie robić nowego tematu. Chcę kupić PII tylko zastanawiam się z jakim silnikiem.
Rozważam 3,0 v6 lub 3,5 v6. Jak wygląda awaryjność, dostępność części? Jeśli chodzi o moc to oczywiste że mocniejszy lepszy ale czy mosty, reduktor też jest mocniejszy?
Auto ma służyć głównie do weekendowych wypadów w teren.
Co wybrać?
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: DamnIt! » śr maja 05, 2010 5:39 am

W porównaniu z 3.0V6 150PS to tak, tylny most i reduktor są większe w 3.5V6. Skrzynia także jest inna.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

leniviec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: śr lip 23, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: Myszków

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: leniviec » czw maja 06, 2010 3:50 pm

ale 3.0 180PS ma takie same bety jak 3.5 208 PS. Przy hardkorowej jezdzie w 3.5 bolaczka panewki :(
Pajero 3.0 V6

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: RAFULUS » pt maja 07, 2010 10:18 pm

no właśnie kupiłem Pajero II 3,5 V6. Wygląda i jeździ bardzo dobrze. Jest kilka drobiazgów do zrobienia ale w aucie z 1996 roku zawsze coś jest. Ważne że mechanicznie wszystko jest ok.
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: MACIEK27 » śr sty 02, 2013 9:22 pm

Witam
Nie chce zakładac nowego watku, i stad moje pytanie :
Koledze padł dół silnika (prawdopodobnie panewka) w silniku 3.0 24 V 99 rok , Czy dól w 12 V jest taki sam tj , czy jak zalozy dół ( blok z tłokami ) od 12V i góra 24 v (głowice i cała reszte ) bedzie pasowac, a i czy sigma ma taki sam dół?
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wymiana silnika z 3.0 v6 150 ps na 3.0 v6 180

Post autor: MACIEK27 » ndz lut 24, 2013 4:21 pm

leniviec pisze:ale 3.0 180PS ma takie same bety jak 3.5 208 PS. Przy hardkorowej jezdzie w 3.5 bolaczka panewki :(
W ciagu 3 miesiecy na 3 sztuki 3.5 V6 w dwóch padła głowica, a jednym własnie panewki , przymierzałem sie do kupna 3.5 V6 i teraz nie załuje ze nie dostalem 3.5 V6 , moze przypadek, za to kupiłem 3.0 V6 zatartego :)21 ale juz zrobiony :)17
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości