Dawca 3.0 dla 3.5

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » czw maja 27, 2010 11:16 pm

Co się nada z 3-litrowego misia do 3.5-litrowego? Pomijam oczywiste rzeczy, jak np. wajcha od kierunków :)21 Chodzi mi głównie o układ napędowy (reduktor, mosty itd.) i osprzęt silnika (np. rozrusznik).
Pytanie dodatkowe za kratę browara - jak wyrejestrować truchło, ale żeby go nie złomować, tylko rozczłonkować na części?

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: gebels » pt maja 28, 2010 7:36 am

do 3,5 to nic nie podejdzie :)21

z 2,8 to wiele
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: goszen » pt maja 28, 2010 8:45 am

Marcus65 pisze:Co się nada z 3-litrowego misia do 3.5-litrowego? Pomijam oczywiste rzeczy, jak np. wajcha od kierunków :)21 Chodzi mi głównie o układ napędowy (reduktor, mosty itd.) i osprzęt silnika (np. rozrusznik).
Pytanie dodatkowe za kratę browara - jak wyrejestrować truchło, ale żeby go nie złomować, tylko rozczłonkować na części?

Pozdro
Marcus
silnik, mosty na pewno nie bo mają inne przełożenia, zwrotnice tez nie, skrzynia też nie reduktor też nie, wały tez nie. Jedynie blacharskie, wahacze itp.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » pt maja 28, 2010 9:26 pm

Dzięki za wszystkie odpowiedzi na pytanie za browar. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi... niewątpliwie. :)21
Czyli generalnie zawieszenie i buda może się na coś zdać?

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
RAFULUS
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt mar 23, 2010 10:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: RAFULUS » wt cze 01, 2010 10:26 pm

Z tego co się dowiadywałem to właśnie zwrotnice od 3,0 pasują do 3,5 a rolka prowadząca paska osprzętu pasuje na pewno (sprawdzone). Spojler tylny też pasuje :)21
Pajero II 3,5 V6 lift 4" SIMEX 36"
Y61 3,0 Long Lift +3" Kumho KL71 35"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: DamnIt! » śr cze 02, 2010 5:25 am

Marcus65 pisze:Co się nada z 3-litrowego misia do 3.5-litrowego? Pomijam oczywiste rzeczy, jak np. wajcha od kierunków :)21 Chodzi mi głównie o układ napędowy (reduktor, mosty itd.) i osprzęt silnika (np. rozrusznik).
Pytanie dodatkowe za kratę browara - jak wyrejestrować truchło, ale żeby go nie złomować, tylko rozczłonkować na części?

Pozdro
Marcus
wklep VIN jednego i drugiego samochodu do ASA i porównaj numery interesujących Cię części. Wersji 3.0V6 i 3.5V6 było kilka.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: gebels » śr cze 02, 2010 8:04 am

RAFULUS pisze:Z tego co się dowiadywałem to właśnie zwrotnice od 3,0 pasują do 3,5 a rolka prowadząca paska osprzętu pasuje na pewno (sprawdzone). Spojler tylny też pasuje :)21

zwrotnice to się raczej nie psują, rolka ma łożysko a spojler no cóż jak ktoś lubi....


tak na upartego to jeszcze parę rzeczy znajdziesz, np. pająk, inne przełączniki, szyby itp
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: goszen » pt cze 04, 2010 8:48 am

RAFULUS pisze:Z tego co się dowiadywałem to właśnie zwrotnice od 3,0 pasują do 3,5 a rolka prowadząca paska osprzętu pasuje na pewno (sprawdzone). Spojler tylny też pasuje :)21
Nie pasuja, odległość od sworznia dolnego do górnego w 3,0 jest 262 mm a w 3,5 272 mm
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: ernil » pt cze 04, 2010 10:13 am

Oj tam Zbyszku, przecież szlifierką da się poprawić ten wymiar... :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » ndz lip 04, 2010 1:26 am

A przepływka podejdzie? Albo pompa sprzęgła?

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: gebels » ndz lip 04, 2010 8:54 am

tak podejdzie
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » ndz lip 04, 2010 1:29 pm

No to jeszcze jedno, ale to zajebiście ważne pytanie... Macie jakiś patent na ukręconą nakrętkę mocującą felgę? Wczoraj podmienialiśmy ze szwagrem koła, no i u dawcy (szczęście w nieszczęściu) ukręciła się jedna nakrętka, tak tuż ponad tym kołnierzem, który przylega do feli. Jak teraz podejść do tematu, żeby nie rozpiździć felgi? Dodam, że chodzi o folgę aluminiową. Jedyne, co mi przychodzi do bani, to rozwiercenie szpilki. Tyle tylko, że to nie plastelina. Łatwo nie będzie.

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: gebels » ndz lip 04, 2010 4:39 pm

przyspawaj kawałek szpeja
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » śr lip 07, 2010 3:29 pm

Nic z tego... W tym warsztacie zapanowała taka wilgoć (warsztat nie działa już od dłuższego czasu, a zamieszkuje w nim tylko właściciel, stary menel, który ma wszystko bardzo głęboko w dupie), że próba włączenia prądu powoduje wypieprzenie korków... A do spawarki gazowej nie ma... gazów. Zresztą podejrzewam, że gazową, to prędzej bym przyspawał te resztki nakrętki do szpilki i już w ogóle byłaby kupa... Da się jakoś opierdolić ten kołnierz przecinakiem? Zresztą jadę tam dzisiaj, to może cyknę fotę, to se sami obczaicie jak to wygląda...

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » czw lip 08, 2010 3:45 pm

Rzeczony menel chciał się chyba wykazać inicjatywą (pewnie liczył na flakona) i zabrał się za utylizację tej nakrętki. Tu jest fotka miejsca tragedii...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28b ... 4d014.html
Jedyne wyjście, jakie widzę, to użycie rozwiertaka. Tylko jak nie będzie prądu, to dupa blada...

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: ernil » czw lip 08, 2010 3:58 pm

Nie dostrzegam tu większego problemu. Punktak+młotek, następnie odpowiednie wiertło, odpowiednia wiertarka, odpowiednie obroty i do dzieła. Czas operacyjny <30min.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » czw lip 08, 2010 7:25 pm

Pozwól, ze zacytuję sam siebie
Marcus65 pisze:W tym warsztacie zapanowała taka wilgoć ..., że próba włączenia prądu powoduje wypieprzenie korków...
Czy teraz dostrzegasz problem? Np. z zasileniem wiertarki? :)16 Być może przy tych obecnych upałach jakoś to wszystko obeschnie... Tak więc nie uważam sytuacji za beznadziejną. Jakby co, będę kombinował przedłużacz, odpowiednio długi, co by z sąsiedniej posesji prąd jakoś pociągnąć. Rozwiertak HSS też już zorganizowałem. :)

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: gebels » pn lip 12, 2010 3:51 pm

paskudne te felgi, ja bym temat olał
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » pn lip 12, 2010 9:24 pm

I tak muszę te felgi ściągnąć, bo siedzą na nich AT-ki, a szkoda żeby zgniły. Prawie nówki sztuki... Co do samych felg, to też trochę szkoda, bo mają większe odsadzenie do tych, co mam obecnie (oryginalne od Pajero, te z takim nasadzanym deklem pośrodku).

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » czw lip 22, 2010 2:50 am

Ładnie poszło wiertłami HSS. Najpierw poleciałem "pilota" wiertłem 4, a dzieła zniszczenia dokończyłem 10-tką. Kilka ciosów młotem w oponę i felga sama zeszła... :)

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawca 3.0 dla 3.5

Post autor: Marcus65 » pn wrz 27, 2010 6:03 pm

Pytanie czysto teoretyczno-gawędziarskie... Czy możliwe jest zamontowanie silnika 3.0 w miejsce 3,5? A jeśli nie, to z mechanicznego punktu widzenia - czy budowa tych silników różni się na tyle, że fizycznie nie dałoby się połączyć silnika z innymi podzespołami napędu, czy też chodzi o to, że np. przy przełożeniach dla 3,5 po prostu taki przeszczep by nie robił?

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość