Luz na przekładni kierowniczej

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

pajero09
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 13, 2010 7:30 am

Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: pajero09 » wt mar 02, 2010 8:23 pm

Witam
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. Próbowałem regulować śrubą do kasowania luzu, ale nic nie dawało- gdy dokręciłem mocniej luz wciąż był a kierownica nie odbijała. Z przekładni mi żaden olej nie cieknie. Czy jest możliwośc naprawy takiej przekładni i co może być przyczyną tego luzu? Ma ktoś może jakiś schemat takiej przekładni?.. Bardzo wdzięczny byłbym za pomoc.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: majcher » śr mar 03, 2010 10:07 am

zobacz czy to nie jest luz z drugiej strony na wsporniku
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: DamnIt! » śr mar 03, 2010 10:17 am

Sprawdź jeszcze wszystkie gały w układzie kierowniczym, oraz wspornik i stan krzyżaka w kolumnie kierowniczej. A remont przekładni bezpieczniej jest komuś zlecić - a jeśli czujesz się na siłach to w przypiętych tematach masz link do potrzebnych kwitów.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Videlec » śr mar 03, 2010 2:08 pm

pajero09 pisze:Witam
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. (...).
Przekładnia, może ona być tylko jednym ogniwem sumarycznego luzu. Tak jak pisali wcześniej, sprawdź połączenia krzyżakowe na kolumnie kierowniczej, stan wąsa i podpory układu kierowniczego oraz końcówek a potem dokładnie przejrzyj przednie zawieszenie, wybite tuleje wahaczy też potrafią dawać podobne objawy. Wadą "łamanego" zawieszenia w samochodzie terenowym jest to, że nawet mały luz ale na każdym z wielu połączeń ruchomych daje spore odchylenie w precyzji prowadzenia się takiego samochodu, co gorsza, w dużym i ciężkim aucie takie małe luzy są nie do wykrycia na przeciętnej stacji diagnostycznej zajmującej się osobówkami, więc teoretycznie jest ok a w praktyce auto "myszkuje" po drodze. Znam to z autopsji.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

pajero09
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 13, 2010 7:30 am

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: pajero09 » śr mar 03, 2010 4:36 pm

Sprawdzałem już i luz jest tylko na przekładni.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: rort_ » czw mar 04, 2010 12:45 pm

To daj ją do regeneracji. 550PLN z roczną gwarancją. Cena taka sama w Łodzi jak i w Bielsku-Białej.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

pajero09
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 13, 2010 7:30 am

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: pajero09 » czw mar 04, 2010 2:09 pm

A gdzie to jest w Bielsku? Masz jakiś namiar?

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: rort_ » czw mar 04, 2010 2:12 pm

Poszło na PW.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Eskapada » pt mar 05, 2010 7:03 am

rort_ pisze:To daj ją do regeneracji. 550PLN z roczną gwarancją. Cena taka sama w Łodzi jak i w Bielsku-Białej.
Pan od regeneracji uszczelni przekładnie ale jeśli jest już mocno wyrobiona to luzów nie pokasuje

:roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
harcownik1979g
 
 
Posty: 272
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: harcownik1979g » pt mar 05, 2010 1:22 pm

Witam
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. Próbowałem regulować śrubą do kasowania luzu, ale nic nie dawało- gdy dokręciłem mocniej luz wciąż był a kierownica nie odbijała. Z przekładni mi żaden olej nie cieknie. Czy jest możliwośc naprawy takiej przekładni i co może być przyczyną tego luzu? Ma ktoś może jakiś schemat takiej przekładni?.. Bardzo wdzięczny byłbym za pomoc.


gdzie jest ta śruba ?bo mnie też lekko rzuca w koleinach
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Videlec » pt mar 05, 2010 2:29 pm

harcownik1979g pisze:
gdzie jest ta śruba ?bo mnie też lekko rzuca w koleinach
centralnie od góry na przekładni kierowniczej, śruba z nasięciem na śrubokręt kontrowana nakrętką.

poluzowujesz nakrętke, wkręcasz lekko śrube (z wyczuciem), kontrujesz nakrętką.

czy jakoś tak :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Eskapada » pt mar 05, 2010 4:02 pm

Dokładnie tak ale jak przekładnia ma luzy wynikające z mocnego zużycia to kasowanie lich śrubą guzik da....przekładnia taka nadaje się do wyrzucenia :-?
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Videlec » pt mar 05, 2010 5:53 pm

Eskapada pisze:Dokładnie tak ale jak przekładnia ma luzy wynikające z mocnego zużycia to kasowanie lich śrubą guzik da....przekładnia taka nadaje się do wyrzucenia :-?
Taką samą informacje otrzymałem w jednym z zakładów zajmujących się regeneracją maglownic w Łodzi i w Lublinie, czasem nie da się całkowicie ich wyeliminować. Też czeka mie regeneracja.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

duzy0000007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:03 am

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: duzy0000007 » pn lut 28, 2011 8:41 am

panowie kolumna nie jest czyms skomplikowanym ja rozebrałem swoją wymieniłem dolny uszczelniacz bo puscił wymieniłem kulki w tłoczysku i smiga jak nowa a za regeneracje chcieli 600 zł

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: polaff » pn lut 28, 2011 6:48 pm

duzy0000007 pisze:panowie kolumna nie jest czyms skomplikowanym ja rozebrałem swoją wymieniłem dolny uszczelniacz bo puscił wymieniłem kulki w tłoczysku i smiga jak nowa a za regeneracje chcieli 600 zł
to chyba przekładnie rozebrałeś ...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

duzy0000007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:03 am

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: duzy0000007 » pn lut 28, 2011 8:29 pm

polaff pisze:
duzy0000007 pisze:panowie kolumna nie jest czyms skomplikowanym ja rozebrałem swoją wymieniłem dolny uszczelniacz bo puscił wymieniłem kulki w tłoczysku i smiga jak nowa a za regeneracje chcieli 600 zł
to chyba przekładnie rozebrałeś ...
kazdy nazywa po swemu

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Faja » pn lut 28, 2011 8:49 pm

Uszczelnić to nie problem, natomiast jak nie da się skasować luzu górną śróbką to pozostaje wymiana wnętrzności podobno można z anglika.
Różne diesle teraz vitara tdi.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: polaff » pn lut 28, 2011 9:46 pm

Faja pisze:Uszczelnić to nie problem, natomiast jak nie da się skasować luzu górną śróbką to pozostaje wymiana wnętrzności podobno można z anglika.
ale pewności nie masz?

Ja gdzieś chyba czytałem, że wszytsko odwrotnie jest :(
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: Faja » pn lut 28, 2011 10:13 pm

No nie mam. Kiedyś kupowałem jakieś części od gościa który ściągał miśki z anglii i twierdził że to pasuje. Patrząc na wnętrzności maglownicy to jest to moiżliwe. Może ktoś kto próbował się wypowie.
Różne diesle teraz vitara tdi.

duzy0000007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:03 am

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: duzy0000007 » wt mar 01, 2011 7:59 am

z angola pasują srubki i uszcelnienia i kulki w tłoczysko kulki najlepiej miezyc elektroniczną suwmiarką aby porownac a tak po za tym nic nie pasuje .mazna poskładac z angielskim srodkiem z małym felerem krecimy w prawo a auto w lewo i odwrotnie polecam hardkorom

ajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 10, 2010 12:10 pm

Re: Luz na przekładni kierowniczej

Post autor: ajk » czw mar 03, 2011 9:06 am

Faja pisze:Uszczelnić to nie problem, natomiast jak nie da się skasować luzu górną śróbką to pozostaje wymiana wnętrzności podobno można z anglika.
Jeżeli regulacja śrubą nie pomaga, i jest wyczuwalny luz / ruch osiowy przekładni. Przyczyną może być luz łożyskowania, możesz nabyć większe kulki lub zeszlifować pierścień dociskający, tyle ile zdejmiesz od środka tyle musisz dołożyć nad pierścieniem. Podkładkę mogą wykonać ci w zakładach dorabiających uszczelki lub możesz wyciąć sobie z puszki po piwie.
Największy problem jest z nakrętka, dorobisz sobie klucz lub przyspawaj kawałek rurki. Gdy ciasno spasujesz kulki nakrętkę dokręcisz i odetniesz rurkę (uważaj na opiłki). Nakrętka jest z niewdzięcznego stopu i metoda odkręcania melem i młotkiem odpada.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość