Luz na przekładni kierowniczej
Moderator: Kosiarz
Luz na przekładni kierowniczej
Witam
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. Próbowałem regulować śrubą do kasowania luzu, ale nic nie dawało- gdy dokręciłem mocniej luz wciąż był a kierownica nie odbijała. Z przekładni mi żaden olej nie cieknie. Czy jest możliwośc naprawy takiej przekładni i co może być przyczyną tego luzu? Ma ktoś może jakiś schemat takiej przekładni?.. Bardzo wdzięczny byłbym za pomoc.
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. Próbowałem regulować śrubą do kasowania luzu, ale nic nie dawało- gdy dokręciłem mocniej luz wciąż był a kierownica nie odbijała. Z przekładni mi żaden olej nie cieknie. Czy jest możliwośc naprawy takiej przekładni i co może być przyczyną tego luzu? Ma ktoś może jakiś schemat takiej przekładni?.. Bardzo wdzięczny byłbym za pomoc.
Re: Luz na przekładni kierowniczej
zobacz czy to nie jest luz z drugiej strony na wsporniku
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Sprawdź jeszcze wszystkie gały w układzie kierowniczym, oraz wspornik i stan krzyżaka w kolumnie kierowniczej. A remont przekładni bezpieczniej jest komuś zlecić - a jeśli czujesz się na siłach to w przypiętych tematach masz link do potrzebnych kwitów.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Przekładnia, może ona być tylko jednym ogniwem sumarycznego luzu. Tak jak pisali wcześniej, sprawdź połączenia krzyżakowe na kolumnie kierowniczej, stan wąsa i podpory układu kierowniczego oraz końcówek a potem dokładnie przejrzyj przednie zawieszenie, wybite tuleje wahaczy też potrafią dawać podobne objawy. Wadą "łamanego" zawieszenia w samochodzie terenowym jest to, że nawet mały luz ale na każdym z wielu połączeń ruchomych daje spore odchylenie w precyzji prowadzenia się takiego samochodu, co gorsza, w dużym i ciężkim aucie takie małe luzy są nie do wykrycia na przeciętnej stacji diagnostycznej zajmującej się osobówkami, więc teoretycznie jest ok a w praktyce auto "myszkuje" po drodze. Znam to z autopsji.pajero09 pisze:Witam
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. (...).
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Sprawdzałem już i luz jest tylko na przekładni.
Re: Luz na przekładni kierowniczej
To daj ją do regeneracji. 550PLN z roczną gwarancją. Cena taka sama w Łodzi jak i w Bielsku-Białej.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: Luz na przekładni kierowniczej
A gdzie to jest w Bielsku? Masz jakiś namiar?
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Pan od regeneracji uszczelni przekładnie ale jeśli jest już mocno wyrobiona to luzów nie pokasujerort_ pisze:To daj ją do regeneracji. 550PLN z roczną gwarancją. Cena taka sama w Łodzi jak i w Bielsku-Białej.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Witam
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. Próbowałem regulować śrubą do kasowania luzu, ale nic nie dawało- gdy dokręciłem mocniej luz wciąż był a kierownica nie odbijała. Z przekładni mi żaden olej nie cieknie. Czy jest możliwośc naprawy takiej przekładni i co może być przyczyną tego luzu? Ma ktoś może jakiś schemat takiej przekładni?.. Bardzo wdzięczny byłbym za pomoc.
gdzie jest ta śruba ?bo mnie też lekko rzuca w koleinach
Mam taki problem z przekładnią kierowniczą w pajero 2 rok 92. otóż jest na niej duży luz i podczas jazdy rzuca w koleinach. Próbowałem regulować śrubą do kasowania luzu, ale nic nie dawało- gdy dokręciłem mocniej luz wciąż był a kierownica nie odbijała. Z przekładni mi żaden olej nie cieknie. Czy jest możliwośc naprawy takiej przekładni i co może być przyczyną tego luzu? Ma ktoś może jakiś schemat takiej przekładni?.. Bardzo wdzięczny byłbym za pomoc.
gdzie jest ta śruba ?bo mnie też lekko rzuca w koleinach
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )
Re: Luz na przekładni kierowniczej
centralnie od góry na przekładni kierowniczej, śruba z nasięciem na śrubokręt kontrowana nakrętką.harcownik1979g pisze:
gdzie jest ta śruba ?bo mnie też lekko rzuca w koleinach
poluzowujesz nakrętke, wkręcasz lekko śrube (z wyczuciem), kontrujesz nakrętką.
czy jakoś tak

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Dokładnie tak ale jak przekładnia ma luzy wynikające z mocnego zużycia to kasowanie lich śrubą guzik da....przekładnia taka nadaje się do wyrzucenia 

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Taką samą informacje otrzymałem w jednym z zakładów zajmujących się regeneracją maglownic w Łodzi i w Lublinie, czasem nie da się całkowicie ich wyeliminować. Też czeka mie regeneracja.Eskapada pisze:Dokładnie tak ale jak przekładnia ma luzy wynikające z mocnego zużycia to kasowanie lich śrubą guzik da....przekładnia taka nadaje się do wyrzucenia
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:03 am
Re: Luz na przekładni kierowniczej
panowie kolumna nie jest czyms skomplikowanym ja rozebrałem swoją wymieniłem dolny uszczelniacz bo puscił wymieniłem kulki w tłoczysku i smiga jak nowa a za regeneracje chcieli 600 zł
Re: Luz na przekładni kierowniczej
to chyba przekładnie rozebrałeś ...duzy0000007 pisze:panowie kolumna nie jest czyms skomplikowanym ja rozebrałem swoją wymieniłem dolny uszczelniacz bo puscił wymieniłem kulki w tłoczysku i smiga jak nowa a za regeneracje chcieli 600 zł
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:03 am
Re: Luz na przekładni kierowniczej
kazdy nazywa po swemupolaff pisze:to chyba przekładnie rozebrałeś ...duzy0000007 pisze:panowie kolumna nie jest czyms skomplikowanym ja rozebrałem swoją wymieniłem dolny uszczelniacz bo puscił wymieniłem kulki w tłoczysku i smiga jak nowa a za regeneracje chcieli 600 zł
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Uszczelnić to nie problem, natomiast jak nie da się skasować luzu górną śróbką to pozostaje wymiana wnętrzności podobno można z anglika.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: Luz na przekładni kierowniczej
ale pewności nie masz?Faja pisze:Uszczelnić to nie problem, natomiast jak nie da się skasować luzu górną śróbką to pozostaje wymiana wnętrzności podobno można z anglika.
Ja gdzieś chyba czytałem, że wszytsko odwrotnie jest

Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: Luz na przekładni kierowniczej
No nie mam. Kiedyś kupowałem jakieś części od gościa który ściągał miśki z anglii i twierdził że to pasuje. Patrząc na wnętrzności maglownicy to jest to moiżliwe. Może ktoś kto próbował się wypowie.
Różne diesle teraz vitara tdi.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 11:03 am
Re: Luz na przekładni kierowniczej
z angola pasują srubki i uszcelnienia i kulki w tłoczysko kulki najlepiej miezyc elektroniczną suwmiarką aby porownac a tak po za tym nic nie pasuje .mazna poskładac z angielskim srodkiem z małym felerem krecimy w prawo a auto w lewo i odwrotnie polecam hardkorom
Re: Luz na przekładni kierowniczej
Jeżeli regulacja śrubą nie pomaga, i jest wyczuwalny luz / ruch osiowy przekładni. Przyczyną może być luz łożyskowania, możesz nabyć większe kulki lub zeszlifować pierścień dociskający, tyle ile zdejmiesz od środka tyle musisz dołożyć nad pierścieniem. Podkładkę mogą wykonać ci w zakładach dorabiających uszczelki lub możesz wyciąć sobie z puszki po piwie.Faja pisze:Uszczelnić to nie problem, natomiast jak nie da się skasować luzu górną śróbką to pozostaje wymiana wnętrzności podobno można z anglika.
Największy problem jest z nakrętka, dorobisz sobie klucz lub przyspawaj kawałek rurki. Gdy ciasno spasujesz kulki nakrętkę dokręcisz i odetniesz rurkę (uważaj na opiłki). Nakrętka jest z niewdzięcznego stopu i metoda odkręcania melem i młotkiem odpada.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość