wałek balansowy-problem

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Gruby86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt mar 25, 2011 12:50 pm

wałek balansowy-problem

Post autor: Gruby86 » pt mar 25, 2011 12:54 pm

Witam Kolegów. Pytanie do fachowców:
Mam problem z silnikiem 2.5 TD 4D56 - w tym przypadku jest to akurat L-200 '93 r.
Chodzi o wałek balansowy. Uszkodzeniu uległa panewka, wałek tarł o blok silnika. rysy a na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka niewchodzi w grę. Trzeba albo szlifować blok i większą panewkę, albo nowy blok, albo wręcz cały silnik.

Słyszałem też gdzieś, że można dany wałek po prostu usunąć i odpowiednio wszystko zaślepić. Ta opcja interesuje mnie najbardziej, bo nie ukrywam cienko u mnie z kasa, ale kompletnie nie wiem co i jak.
Doradźcie dobrze Koledzy, będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: Faja » pt mar 25, 2011 9:16 pm

Wystarczy że zdejmiesz pasek i zostawisz wałki w spokoju. I żeby nie tracić ciśnienia oleju zaślep kanały olejowe.
Różne diesle teraz vitara tdi.

ppxt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob lut 26, 2011 11:15 pm
Lokalizacja: zagranica

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: ppxt » pt mar 25, 2011 9:26 pm

Faja pisze:Wystarczy że zdejmiesz pasek i zostawisz wałki w spokoju. I żeby nie tracić ciśnienia oleju zaślep kanały olejowe.
ale ktore kanaly ?

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: Faja » sob mar 26, 2011 11:10 pm

Ja już nie pamiętam. Robiłem to dawno temu. Czynność prosta i mało twórcza więc fotek nie robiłem. Rozbierz i sam posprawdzaj.
Różne diesle teraz vitara tdi.

ppxt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob lut 26, 2011 11:15 pm
Lokalizacja: zagranica

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: ppxt » ndz mar 27, 2011 1:10 am

no wlasnie niedawno rozbieralem...

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: polaff » ndz mar 27, 2011 10:49 am

a nie można wyjąć wałka i panewki, zabić czymś otworu pod panewką i złożyć ponownie ale już bez pasków?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ppxt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob lut 26, 2011 11:15 pm
Lokalizacja: zagranica

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: ppxt » ndz mar 27, 2011 3:00 pm

najlepiej zalepic czyms otwor w obudowie pompy oleju jednak. i nie wsadzac pozniej walka. tylko wlasnie nie moge sobie przypomniec ktoredy tam olej leci do tego walka. ogolnie bezsensowana konstrukcja. od wewnatrz silnika lozyskowane na panewce a od zewnatrz sliszga sie po aluminium.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: wałek balansowy-problem

Post autor: Faja » ndz mar 27, 2011 6:37 pm

Własnie chodzi o zaślepienie otworu w obudowie pompy oleju, jednak z tego co pamiętam to trzeba uważać żeby zaślepić właściwy otwór.
Różne diesle teraz vitara tdi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość