wałek balansowy-problem
Moderator: Kosiarz
wałek balansowy-problem
Witam Kolegów. Pytanie do fachowców:
Mam problem z silnikiem 2.5 TD 4D56 - w tym przypadku jest to akurat L-200 '93 r.
Chodzi o wałek balansowy. Uszkodzeniu uległa panewka, wałek tarł o blok silnika. rysy a na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka niewchodzi w grę. Trzeba albo szlifować blok i większą panewkę, albo nowy blok, albo wręcz cały silnik.
Słyszałem też gdzieś, że można dany wałek po prostu usunąć i odpowiednio wszystko zaślepić. Ta opcja interesuje mnie najbardziej, bo nie ukrywam cienko u mnie z kasa, ale kompletnie nie wiem co i jak.
Doradźcie dobrze Koledzy, będę wdzięczny.
Mam problem z silnikiem 2.5 TD 4D56 - w tym przypadku jest to akurat L-200 '93 r.
Chodzi o wałek balansowy. Uszkodzeniu uległa panewka, wałek tarł o blok silnika. rysy a na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka niewchodzi w grę. Trzeba albo szlifować blok i większą panewkę, albo nowy blok, albo wręcz cały silnik.
Słyszałem też gdzieś, że można dany wałek po prostu usunąć i odpowiednio wszystko zaślepić. Ta opcja interesuje mnie najbardziej, bo nie ukrywam cienko u mnie z kasa, ale kompletnie nie wiem co i jak.
Doradźcie dobrze Koledzy, będę wdzięczny.
Re: wałek balansowy-problem
Wystarczy że zdejmiesz pasek i zostawisz wałki w spokoju. I żeby nie tracić ciśnienia oleju zaślep kanały olejowe.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: wałek balansowy-problem
ale ktore kanaly ?Faja pisze:Wystarczy że zdejmiesz pasek i zostawisz wałki w spokoju. I żeby nie tracić ciśnienia oleju zaślep kanały olejowe.
Re: wałek balansowy-problem
Ja już nie pamiętam. Robiłem to dawno temu. Czynność prosta i mało twórcza więc fotek nie robiłem. Rozbierz i sam posprawdzaj.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: wałek balansowy-problem
no wlasnie niedawno rozbieralem...
Re: wałek balansowy-problem
a nie można wyjąć wałka i panewki, zabić czymś otworu pod panewką i złożyć ponownie ale już bez pasków?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: wałek balansowy-problem
najlepiej zalepic czyms otwor w obudowie pompy oleju jednak. i nie wsadzac pozniej walka. tylko wlasnie nie moge sobie przypomniec ktoredy tam olej leci do tego walka. ogolnie bezsensowana konstrukcja. od wewnatrz silnika lozyskowane na panewce a od zewnatrz sliszga sie po aluminium.
Re: wałek balansowy-problem
Własnie chodzi o zaślepienie otworu w obudowie pompy oleju, jednak z tego co pamiętam to trzeba uważać żeby zaślepić właściwy otwór.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość