Sworzen dolny.Pilne!!!
Moderator: Kosiarz
Sworzen dolny.Pilne!!!
Mam pytanko.Jak wyciagnac sworzen dolny wszystko odkrecone sworzen luzny ale w zad´nym kierunku nie moge go wyciagnac.Czy trzeba jeszcze cos wykrecic zeby go wyszarpac.Sprawa pilna auto stoi rezebrane.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Musisz rozebrać sprzęgiełko i wyjechać całą piastą,zwrotnicą z półosi a dokładnie z przegubu.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA

Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
przygotuj sobie łom albo jakąś rurkę aby nagiąć dolny wahacz (dobrze jak będziesz miał kogoś do pomocy). Wyciągnij go ze zwrotnicy a następnie jak już masz odkręcone 4 śruby trzymające go w wahaczu o ile pamiętam to chyba klucz 17. Teraz musisz pokombinować na boki i wyciągasz go... do przodu tak sam z siebie nie wyjdzie.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Ja kombinowałem,cudowałem a sworzeń za hu... nie chciał wyjść.Dopiero po rozłączeniu przegubu od zwrotnicy poszło lekko.
Przy okazji wyczyściłem sprzęgiełka,łożyska podporowe i napchałem nowego smaru
Górne sworznie też wymieniłem,tak przy okazji
No ale ja mam Pajero I,w II to chyba będzie podobnie,z tym że górny sworzeń jest na śruby.
Przy okazji wyczyściłem sprzęgiełka,łożyska podporowe i napchałem nowego smaru

Górne sworznie też wymieniłem,tak przy okazji

No ale ja mam Pajero I,w II to chyba będzie podobnie,z tym że górny sworzeń jest na śruby.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA

Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
No wiec sworzen wymieniony,ale jak na...alo tak na...ala nawet przy wiezdzie na wyzszy kraweznik odrobine szybciej to jest takie pojedyncze stukniecie jak by ktos mlotkiem stuknol w okolicy przedniego prawego kola.Macie moze jeszcze jakies pomysly gdzie szukac,bo mnie juz krew zalewa jak cos mi w aucie stuka i nie moge tego naprawic.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
sprawdzałeś górny sworzeń?
Tuleje wahaczy? dół, góra?
Tuleje wahaczy? dół, góra?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Wspornik środkowego drążka kierowniczego. Ręką nie wyczujesz, łyżka ciężko, jedź na szarpaki, poczujesz się oświecony. Dolny sworzeń czasami nie chce wyjść z gniazda w wahaczu w samochodach eksploatowanych zgodnie z przeznaczeniem. Po prostu kamulce, w które kierownik jest uprzejmy priypierdolić wahaczem, zaklepują krawędzie tej nomy komory w wahaczu, w którą wkłada się owy sworzeń. Pomaga gumówka i prikucak.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
A sprawdzałeś łącznik stabilizatora i sam stabilizator?
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Nowiec tak wspornik wymieniony i dalej wali.Dzisiaj kumpel wjezdzal na kraweznik a ja sluchalem.I jest to nie taki typowy stuk metalu po metal,ale stukniecie polaczone z szorowaniem,ale w dalszym ciagu metaliczne.Co to moze byc,bo juz mi rece opadaja.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
urwany zacisk? Zajebisty luz na łozysku? Wysypane łozysko igiełkowe?
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
jeśli ten stuk jest przy skręconych kołach to wali o ograniczniki skrętu i trzeba mazidła jakiegoś rzucić
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
kola sa talko lekko skrecone i dlaczego dobija tylko z jednej strony
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
bo tylko z jednej strony wysrane jest łożysko igiełkowe
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
no lozysku zero luzu,a jak wyciagalem sworzen wyjelem tez lozysjo i jest cale.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Igiełkowe wyjąłeś?
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Ustaw koła na wprost, wsadź rękę za koło, złap przegub i poszarp się z nim. Powinieneś wyczuć luz poprzeczny, jak nie wyczujesz, to obóć koło o troszeczkę i znów sprawdź. Najlepiej jednak zrobić to na podnośniku/kanale. Wtedy łapiesz sobie to wygodnie.
Jak juz stwierdzisz luz, to wyrwij zwrotnicę, wyjmij z niej przegub. Jak wsadzisz palucha w jego miejsce, wyczujesz gdzie jest, lub było łożysko igiełkowe. Jego wewnętrzna bieżnia to gładź na przegubie. Jeśli łozysko owo wysypało się dawno, jest szansa, że też bedzie poharatana. A jak obejrzysz sobie dokładnie korpus przegubu, lub ten blaszany pierścieńń, to prawdopodobnie znajdziesz miejsce gdzie ocierało po stuknięciu. Tam po drodze masz oczywiście jeszcze uszczelniacz, jakiś seger, parę śrubek i czujnik absu, który na pewno rozpieprzysz przy próbie wyjmowania. To tak, żeby nie było za łatwo.
Ale oczywiście mogę się mylić... bo to takie diagnozowanie zaocznie...
Jak juz stwierdzisz luz, to wyrwij zwrotnicę, wyjmij z niej przegub. Jak wsadzisz palucha w jego miejsce, wyczujesz gdzie jest, lub było łożysko igiełkowe. Jego wewnętrzna bieżnia to gładź na przegubie. Jeśli łozysko owo wysypało się dawno, jest szansa, że też bedzie poharatana. A jak obejrzysz sobie dokładnie korpus przegubu, lub ten blaszany pierścieńń, to prawdopodobnie znajdziesz miejsce gdzie ocierało po stuknięciu. Tam po drodze masz oczywiście jeszcze uszczelniacz, jakiś seger, parę śrubek i czujnik absu, który na pewno rozpieprzysz przy próbie wyjmowania. To tak, żeby nie było za łatwo.
Ale oczywiście mogę się mylić... bo to takie diagnozowanie zaocznie...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Zemdlałeś? 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
ok.Wielkie dzieki jutro siag dalszy walki nastapi.Mam jeszcze pytanko jak najszybciej i najmniej pracochlonnie wypiac zwrotnice.Ktore elementy trzeba rozpinac,a ktore mozna sobie darowac.Oczywiscie chodzi mi rozbieranie pod katem wymiany lozyska igielkowego.I czy trzeba jeszcze cos dokupic podczas wymiany lozyska,nie chcialbym rozebrac wszystkiego i okaze sie ze brakuje mi jakiegos pierdolu ktory uniemzliwi mi dalsza waniane.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Nie mnie nie tak latwo przerazic,w lutym zaczelo mi sie slizgac sprzeglo wiec trzeba bylo wymienc,a ze moj mechanik mnie zdenerwowal zabralem sie za to sam pierwszy raz w zyciu robilem cos takiego zajelo mi to prawie 10 godzin ale auto smiga do tej pory.Poszlo by szybciej gdybym wiedzial wczesniej jak wyciagnac ten trzpien z lapy trzymajacej lozysko dociskowe.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Tak na prawdę, to musisz ją właściwie całą zdjąć bo nie zdejmiesz jej z przegubu. Jak nic nie pourywasz, to potrzebny Ci uszczelniacz i to właśnie łożysko. W skrajnych przypadkach przegub z manszetą itd...
Czyli po kolei:
Kółko wek, zacisk wek, dekielek/sprzegiełko wek, końcówka drążka siup, czujnik abs rozłącz na przewodzie bo prawdopodobnie go nie wyjmiesz, sworzeń dolny i górny wek, zwrotnica na stół lub w żwir, jak tam wolisz.
Dużym wichajstrem masakrujesz uszczelniacz i za pomocą duetu meselek z prikucakiem, sugerujesz łożysku zmianę miejsca stałego pobytu... w druga stronę odwrotnie.
Jak pogrzebiesz w temacie o zamiennikach chyba, to znajdziesz numery uszczelniacza i łozyska. W moich postach to sie chyba gdzieś powtarzało.
Ale najpierw prawidłowo zweryfikuj, czy to na pewno to, nie chcę Cie u mnie z kosą widzieć...
Czyli po kolei:
Kółko wek, zacisk wek, dekielek/sprzegiełko wek, końcówka drążka siup, czujnik abs rozłącz na przewodzie bo prawdopodobnie go nie wyjmiesz, sworzeń dolny i górny wek, zwrotnica na stół lub w żwir, jak tam wolisz.
Dużym wichajstrem masakrujesz uszczelniacz i za pomocą duetu meselek z prikucakiem, sugerujesz łożysku zmianę miejsca stałego pobytu... w druga stronę odwrotnie.
Jak pogrzebiesz w temacie o zamiennikach chyba, to znajdziesz numery uszczelniacza i łozyska. W moich postach to sie chyba gdzieś powtarzało.
Ale najpierw prawidłowo zweryfikuj, czy to na pewno to, nie chcę Cie u mnie z kosą widzieć...

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Ale w Sylwestra i Nowy Rok mostu na mrozie nie rozbierałeś?mazur75 pisze:...w lutym...

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Dzieki bardzo.Teraz bedzie troche prosciej.A co do zamiennikow to w niemcowni z tym troche trudniej,ale serwis mam 300 metrow od chaty wiec nie bedzie zle.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Nie ma takiej potrzeby mam cieplutki garaz.Jeszcze jedno mi sie przypomnialo o jakiegos miesiaca po dluzszej jezdzie 150-200 km podczas jazdy prosto jak jekko skrecam kolami i ciezar auta jest przechylony na jedna strone przy wiekszej predkosci zaczyna cos piszczec,czy moze miec to zwiazek z tym lozyskiem.
Pajero II 3.5 24V
Re: Sworzen dolny.Pilne!!!
Może, przegub pracuje w innej płaszczyźnie lekko, bo jest naginany półosią w którąś stronę, a że łaożysko nie trzyma go w prawidłowej osi wzgledem zwrotnicy, to sobie ociera korpusem lub takim metalowym pierścieniem o zwrotnice i piszczy. No i co mu zrobisz?
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości