Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » pn gru 27, 2010 9:09 pm

Czesc chopaki, wzialem sie za motanie blokady do swojego gruchota, dawca to l200 z 2000 roku. Zdecydowalem sie przerzucic same bebechy czyli do mojego korpusu i polosi chcialem zaadoptowac mechanizm roznicowy z l200 w calosci. Wszystko pasuje jak trzeba ale niestety nie zgrywaja sie polosie. Lewa jest za dluga o 17 mm a prawa za krotka o 20. Zeby wszystko gralo musze zaadoptowac jedną polos z mostu od l200 (bo nie zostawie swojej, styka sie tylko centymetr freza z reszta bebechow mech. roznicowego). Moj problem wyglada tak:


Obrazek

Obrazek



O ile w jedynce wyciagniecie polosi to nie klopot bo jest tam lozysko skrecane to tu prawie z krzesla spadlem... Jaka znow k***a katowka ? Wezcie mi to wytlumaczcie bo normalnie az nie wierze ze japonce se wymyslily rozcinanie czegokolwiek celem wymiany chocby lozysk...

Pomoze ktos ?

P.S. Napieprzanie mlotem nie pomaga, prasa w opcji na jutro rano.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Qbartx » pn gru 27, 2010 9:12 pm

Dokladnie tak jest, ew mozesz podgrzac(ale nie przegrzac!) i wlasnie prasa potraktowac ;)
I tak katowka to najlepsza opcja :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » pn gru 27, 2010 9:15 pm

Ale ze co ? To pozniej wystepuje jako czesc zamienna ? Ktora to mi aso sciagnie w rewelacyjnym czasie trzech tygodni i w pieniadzach za ktore kupil bym drugi most ? Czy mam se to zalozyc z powrotem, w zasadzie zabezpieczone segerem nie ma prawa zleciec ale jakos mam obiekcje do takiego montazu.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Qbartx » pn gru 27, 2010 9:19 pm

Pierscien kosztuje pare dyszek a jest na drugi dzien albo i tego samego :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » pn gru 27, 2010 9:24 pm

Masz jakis numer tej czesci albo wiesz gdzie kupic ?

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Qbartx » pn gru 27, 2010 9:26 pm

Od pajero to troche czasu minelo :)21
Generalnie w aso ale chyba w ktorychs chinskich zestawach lozysk tez dawali :D
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » pn gru 27, 2010 11:08 pm

Piszą ze to cudo to "bearing retainer" czyli cos co utrzymuje lozysko na swoim miejscu. Wymiary tego badziewia to 40X61X29 a numer to koyo mr406129b... Wujek gogle nie wie praktycznie nic na ten temat... Jaka jest opcja ze jak zaloze to cos przeciete to mi na zakrecie kolo nie wyjedzie cale ?

A tak dla potomnych. Mechanizm roznicowy z blokada i bez, made in japan, mitsubishi, ratio 4.875. Ten z blokadą jakby ciezszy :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » wt gru 28, 2010 8:52 am

Dobra, temat opanowany, palnik i prasa kilkadziesiat ton robią wrazenie i dobrą robote, niestety musialem rozcinac lozyska i inne rzeczy bo ciezko bylo sie zaczepic.

Uprzedzajac pytania:
Most od l200 jest szerszy o 90 mm
Bebny sa innej srednicy - wieksze w l200
Skoro most jest szerszy to i polosie sa dluzsze
Da sie wykorzystac jedna polos z jedynki (po obcieciu)
Drugą trzeba przeszczepiac z l200 - tą krotsza
Łozyska kol sa takie same.
Polosie maja 28 naciec i 30.5mm srednicy, dane potwierdzają to:
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638

Dlatego taka rzezba.

P.S.
W kwestii potwierdzenia mojego idiotyzmu prosze o podanie szerokosci mostu z pajero 2, ratio 4.875 z blokadą, zawias na sprezynach.

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Zonk » wt gru 28, 2010 9:07 am

Witam. Temat pierścienia trzymającego łożysko występuje również w samuraju i opisywane są przypadki gdzie po siłowym ściągnięciu i ponownym założeniu zdarzało się że koło wyjeżdżało razem z półosią. Pierścień jest dostępny w zestawach łożysk np na alledrogo.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » wt gru 28, 2010 9:14 am

Seger to wszystko trzyma w zasadzie. Jak sie dobrze zalozy to nie powinno byc problemu, choc i tak bede wkladal to na cieplo...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » wt gru 28, 2010 10:37 am

Zaraz mnie trafi cos...
Wywalilem te elementy (9, 10, 11):

Obrazek


Czyli wszystko jest rozblokowane.
Nie mam pomyslu jak wyciagnac polos...

EDIT: Poszlo prasa... Sie okazuje ze w jedynkowej polosi jest jedno lozysko a w l200 dwa. Ciekawe czy dam rade sklecic z dwoch jedną... Ale co tam. Lubie wyzwania.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » wt gru 28, 2010 2:49 pm

Nie dam rady. Na razie zloze tak jak mi pasuje. potrzebuje w zasadzie takiej rzeczy:


Obrazek
Polos ma 28 frezow, 30.5 mm srednicy na frezach, calkowita dlugosc do miejsca styku z felgą 710 mm, jedno lozysko, skrecane...

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: acinski » czw gru 30, 2010 1:49 pm

Kajen ja Cię podziwiam.
Masz zacięcie chłopie :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » czw gru 30, 2010 7:31 pm

Na razie mowie pas bo mnie wypizdzilo w garazu niesamowicie... Wrocimy do tego wiosną :)21

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: codec » pt wrz 30, 2011 2:03 am

a gdzie można znaleźć taką fajną serwisówkę tylnego mostu? będę wdzięczny za pomoc
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: Kajen » pt wrz 30, 2011 5:27 am


Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Pajero 1 blokada 100%, potrzebna pomoc

Post autor: codec » pt wrz 30, 2011 6:53 am

:)2 podzękował :D
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości