Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Qbala » pn sty 10, 2011 6:56 pm

czyli sprawa jest jasna tył amory trzba zmienić razem z spręzynami. Przód narazie tylko podkręce tył zrobie jak mówisz czyli zakupie jakieś spręzyny +50mm plus dwa amory,a co z drązkiem panhandra, czytałem gdzieś na forum że cos tam trzeba świrować z tym. Aha i jeszcze jedno czy przy takim lifcie trzeba dokonac jeszcze jeakiś modyfikacji??
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Masmo » pn sty 10, 2011 7:09 pm

Qbala pisze:czyli sprawa jest jasna tył amory trzba zmienić razem z spręzynami. Przód narazie tylko podkręce tył zrobie jak mówisz czyli zakupie jakieś spręzyny +50mm plus dwa amory,a co z drązkiem panhandra, czytałem gdzieś na forum że cos tam trzeba świrować z tym. Aha i jeszcze jedno czy przy takim lifcie trzeba dokonac jeszcze jeakiś modyfikacji??
Panharda przy lifcie +50 mm nie musisz ruszać. Mały lift do 50 mm (a przód raczej do 40 mm) nie wymaga innych modyfikacji. U mnie trzeba było tylko przedłużyć odpowietrzenie tylnego mostu (gumowa rurka fi 8 mm chyba).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Qbala » pn sty 10, 2011 7:46 pm

ok a powiedz mi jak robi ci to zawieszenie Ironmana bo opinie na forum sa raczej kiepskie chwalą raczej TJM i OME. Długo już jeździsz na nich??? dużo w terenie???
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Masmo » pn sty 10, 2011 8:32 pm

Qbala pisze:ok a powiedz mi jak robi ci to zawieszenie Ironmana bo opinie na forum sa raczej kiepskie chwalą raczej TJM i OME. Długo już jeździsz na nich??? dużo w terenie???
Ja nie miałem dużego wyboru, TJM ani OME nie robi zawiasu do Terracana. :)21
Zrobiłem jakies 25 kkm na tym zawiasie głównie po drogach różnej kategorii od autostrad po lokalne dziurawe trzęsiawki. Trochę przeczołgałem zawias po budowie autostrady. Zaliczyłem wycieczkę z przyczepą kempingową po Europie, 3,5 kkm (spore obciążenie). Zaliczyłem jakąś małą imprezkę turystyczną.
Z przodu miałem od początku B6-ki do drążków Ironmana i taki zestaw robi fajnie mimo windy. Z tyłu miałem sprężyny i amory Ironmana w wersji comfort i brakowało mi tłumienia szczególnie na wykrotach poprzecznych. Teraz zamieniłem tył na B6-ki na zamówienie (pod długość Ironmana) i robi świetnie. Amory Ironmana w porównaniu do B6-tek wypadają słabiutko. Elemenenty spreżynujace Ir. są sztywniejsze i spreżyny są trochę wyższe i pod moje potrzeby jest OK. Jest sporo lepiej niż na starym zawiasie, fakt że orginalny zawias Terracana to kupa straszna. Pajero ma zdecydowanie sztywniejszy zawias. Wiec moje doświadczenia mogą się nijak mieć do Ironamna w Pajero. :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Qbala » pn sty 10, 2011 9:17 pm

Qbala pisze:tak to wszystko przeczytałem ale nie mam odpowiedzi na pytanie które sobie stawiam a wam przekaże może doradzicie coś sensowengo.
Na chwilę obecną ma założone MT 31"/10,5" R15 fedima, jeżdze wozem na codzien do pracy a czasami jak mnie poniesie to wjeżdzam w jakis teren, tam jeżdże ale z wiadomych przyczyn nie topię furaka. Woz to krótki pajero II 94 rok. Chciałem go delikatnie podnieść max 5cm tak aby furak nie łapał zbytnich przychyłów na zakretach przy jezdzie po czarnym. Przod wiem podkręce drązki, ale co z tyłem?? wymiana sprężyn na GR to jak dla mnie za wysoko, kupić dedykowane np. TJM to z kolej dużo talarow. Czy jak wrzuce wyższe sprężyny (jakie??) to musze zmieniac też amory i coś tam kombinować z drązkiem parhandra?? Chciałbym zrobic to sensownie i bezpiecznie, na początek tanio żęby ocenić jak się jeździ, jak będzie git i wyklepe już drążki to wtedy kupilbym coś sensownego. Mam nadzieje że za dużo nie oczekuje?? Podpowiedzcie coś w temacie.
no dobra wiem jak jest w terracanie a ustosunkuje się ktoś do mojej prośby kto jest szczęśliwym posiadaczem pajero II?? Chciałbym mieć jak najbardziej wiarygodną opinie opartą swoimi doświadczeniami. Pomżcie ludziska.
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Masmo » pn sty 10, 2011 9:38 pm

Qbala pisze:...no dobra wiem jak jest w terracanie a ustosunkuje się ktoś do mojej prośby kto jest szczęśliwym posiadaczem pajero II?? Chciałbym mieć jak najbardziej wiarygodną opinie opartą swoimi doświadczeniami. Pomżcie ludziska.
Terracan ma wprost zerznięty przód z Pajero, tył trochę chyba zmodyfikowany ale zasada analogiczna. :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Qbala » pn paź 03, 2011 9:30 pm

Orientuje sie ktoś jakie są wymiary sprężyn od patrola GR krótkiego???
wysokość grubość drutu, skok??
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Eskapada » wt paź 04, 2011 12:49 pm

Qbala pisze:Orientuje sie ktoś jakie są wymiary sprężyn od patrola GR krótkiego???
wysokość grubość drutu, skok??
Fabrycznych ?? wzmocnionych +150 +200kg a jakie pytasz ?? -

jeśli chodzi o sok sprężyn to nie mam pojęcia :)21

Any way sprężyna OME lub Dobinsons w wersji light load ma średnice drutu jak sprężyna heavy duty dedykowana do Pajero.

Np:

Pajero LWB Old Man Emu OME2938 +200kg. Wysokość 400mm. Średnica 18mm ( lift +50mm)

Pajero LWB Old Man Emu OME2910 +medium load. Wysokość 400mm. Średnica 17mm ( lift +30mm)

Nissan Patrol SWB Old Man Emu OME 2GQ02CM light load.Wysokość 485mm. Średnica 17mm ( lift w Pajero około +80mm )

Nissan Patrol SWB Old Man Emu OME2GQ02C medium load.Wysokość 480mm. Średnica 18mm ( lift w Pajero około +100 mm )
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Qbala
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 21, 2010 11:17 pm

Re: Lift zawieszenia Pajero - ograniczenie kosztów

Post autor: Qbala » wt paź 04, 2011 3:53 pm

chodziło mi o oryginały, które sa adaptowane do pajero. Ważny dla mnie jest skok, chodzi o twardość sprężyny. Sporo ludzi zakłada do misków sprężyny od patrola, które są twardsze, ale nie wiem czy wyższe i jaki mają skok.
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość