Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: mcs0 » czw paź 06, 2011 5:54 pm

Adas jak bys chcial sie pozbyc zbednych gratow z samca za jakis wysokoprocentowy przelew to daj znac:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Adas » czw paź 06, 2011 6:13 pm

Jarosław Pieron pisze:
Adas pisze:moja waga to auto gotowe do jazdy, czyli szpej i ....

od lewej Suzuka 1100kg po prawej pajero 1510kg jak z tego po prawej zrobić 1200kg ??

Nadwozie suzy nic nie warzy.Zwal te blachy to wyjdzie 1200
Drzwi warzą 30 kg a progi i słupki są zlepione z potrójnych blach
cała buda Pajero waży 200kg, więc nawet jak zostawisz klatkę i ramę to wyjdzie 1300kg a gdzie jakieś poszycia ??

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Jarosław Pieron » czw paź 06, 2011 7:15 pm

Ostatnio zmieniony czw paź 06, 2011 8:04 pm przez Jarosław Pieron, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Jarosław Pieron » czw paź 06, 2011 8:03 pm

Adas pisze:
Jarosław Pieron pisze:
Adas pisze:moja waga to auto gotowe do jazdy, czyli szpej i ....

od lewej Suzuka 1100kg po prawej pajero 1510kg jak z tego po prawej zrobić 1200kg ??

Nadwozie suzy nic nie warzy.Zwal te blachy to wyjdzie 1200
Drzwi warzą 30 kg a progi i słupki są zlepione z potrójnych blach
cała buda Pajero waży 200kg, więc nawet jak zostawisz klatkę i ramę to wyjdzie 1300kg a gdzie jakieś poszycia ??
wywal syf z ramy

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Adas » czw paź 06, 2011 9:10 pm

Jarosław Pieron pisze: wywal syf z ramy
ramę mam zapiankowaną

Co do wagi to nadal nie wierzę, koła stalowe z bedlokami, jedno waży 50kg, czyli reszta 1000kg :)9

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Jarosław Pieron » czw paź 06, 2011 9:51 pm

Adas pisze:
Jarosław Pieron pisze: wywal syf z ramy
ramę mam zapiankowaną

Co do wagi to nadal nie wierzę, koła stalowe z bedlokami, jedno waży 50kg, czyli reszta 1000kg :)9
Robiłem go od podstaw od gołej ramy wyrzucałem co idzie nawet belki pod reduktorem i belka tylna odeszła.
Sprężyny z 10 druta zaciski alu,przekładni alu i skrzynia biegów od jedynki jest cała z alu a nie żeliwna jak w dwójce a koła robiłem sam i na pewno nie mają 50 kg.Fakt wciągarki ni ma.
Suma sumarum i się uzbiera

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: bpuchowski » sob paź 15, 2011 8:40 am

znacie moze masę v6 3,0 silnika ze skrzynią ?

odnośnie wypieniania ram - nie polecam pianki poliuretanowej z budownictwa. bardzo chłonie wode i może być słabo rozprężona w takich miejscach jak rama - sprawdzone.
Polecam piankę 2 składnikową - polchem lub laminopol, ideałem jest epoxydowa
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Jarosław Pieron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Jarosław Pieron » sob paź 15, 2011 6:05 pm

bpuchowski pisze:znacie moze masę v6 3,0 silnika ze skrzynią ?

odnośnie wypieniania ram - nie polecam pianki poliuretanowej z budownictwa. bardzo chłonie wode i może być słabo rozprężona w takich miejscach jak rama - sprawdzone.
Polecam piankę 2 składnikową - polchem lub laminopol, ideałem jest epoxydowa
ja zostawiłem otwartą z przodu i z tyłu
po rajdzie wkładam wąż i płukanko

rafilon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob wrz 17, 2011 12:30 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: rafilon » ndz lis 20, 2011 8:18 pm

Witam.Mam możliwość odkupienia od znajomego dystansów do felg o grubości 48mm.Doradźcie jeśli macie doświadczenie w tym temacie czy będzie to miało znaczący wpływ na zniszczenie przegubów i półosi czy może szukać węższych.Są to lekko używane dystanse stalowe.Cena za komplet 400 zł.Warto wziąć?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Adas » ndz lis 20, 2011 8:31 pm

rafilon pisze:Witam.Mam możliwość odkupienia od znajomego dystansów do felg o grubości 48mm.Doradźcie jeśli macie doświadczenie w tym temacie czy będzie to miało znaczący wpływ na zniszczenie przegubów i półosi czy może szukać węższych.Są to lekko używane dystanse stalowe.Cena za komplet 400 zł.Warto wziąć?
za tą cenę to kupisz z aluminium, stalowe to pewnie z 5 kg ważą

rafilon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob wrz 17, 2011 12:30 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: rafilon » pt lis 25, 2011 8:33 am

za tą cenę to kupisz z aluminium, stalowe to pewnie z 5 kg ważą[/quote]

Miałeś rację.W zaprzyjaźnionym sklepie off road aluminiowe 38 mm kosztują 420 zł.No i doradzili że do pajero 50 mm w dodatku stalowe to zabójstwo dla przegubów i całego zawieszenia.Przed liftem zawieszenia też nie kazali tego zakładać bo podobno po podniesieniu powinny być z przodu 30mm a z tyłu 38 mm

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: mcs0 » pt lis 25, 2011 6:23 pm

rafilon pisze:Przed liftem zawieszenia też nie kazali tego zakładać bo podobno po podniesieniu powinny być z przodu 30mm a z tyłu 38 mm
a to dlaczego??
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

rafilon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob wrz 17, 2011 12:30 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: rafilon » pt lis 25, 2011 6:41 pm

Prawde mówiąc nie spytałem,bo mi sie trochę śpieszyło.Podejrzewam że przy założeniu amortyzatorów z liftem 2 i drążków skrętnych zmieni się rozstaw kół.Nie wiem nie chcę głupot pisać bo zielony w tym temacie jestem.Mówili też coś że przód trzeba wzmacniać czy coś takiego po po założeniu wyciągarki trochę sobie przód przysiadł,więc może to ma jakiś wpływ na te dystanse

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » pn lip 09, 2012 8:13 am

A wrzucę tutaj, bo to w sumie motanie :)21 Otóż, zamontowałem dzięki pomocy PiRomana przełożenia 4.875 w moim miśku. Jak ktoś się będzie porywał, to kilka rad:
- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym :)21
Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Slave30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr mar 07, 2012 6:30 pm
Lokalizacja: Iłowa

Re:

Post autor: Slave30 » pn lip 16, 2012 3:39 pm

gossy pisze:
PONTAR pisze:No dobra, ale jedno pytanko.....
czy podkręcenie na drążkach z przodu zmienia geometrię i którą jej część???
Słyszałem różne opinie (i czytałem), jaka jest prawda??
Zmienia, u mnie po lifcie przodu na geometrii do poprawki byl kat pochylenia kola.
Podkrecajac drazki zmieniasz katy pracy wachaczy (gorny i dolny maja rozne dlugosci i sa mocowane w roznych punktach ramy)

Sposób na poprawę pracy wahaczy : podkładki pod mocowanie wahacza = zmiana pochylenia koła.
poprawienie skoku wahacza = podkładki pod sworznie
Pierwsze i drugie można kupić na allegro, ewentualnie przeszukać fora i popytać. Ja sprzedaje podkładki pod sworznie właśnie na allegro w trzech grubościach. Jeśli kogoś interesuje temat to wiadomość PW.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » pn lip 16, 2012 5:38 pm

się szykuje wycieczka darmowa, i bez ryzyka bankructwa biura podróży...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: bilans » pn lip 16, 2012 6:00 pm

Kabal pisze:A wrzucę tutaj, bo to w sumie motanie :)21 Otóż, zamontowałem dzięki pomocy PiRomana przełożenia 4.875 w moim miśku. Jak ktoś się będzie porywał, to kilka rad:
- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym :)21
Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.
A ja z 4.875 przekładałem na 5.29 warto :)21 :)21
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » pn lip 16, 2012 8:30 pm

bilans pisze:
Kabal pisze:A wrzucę tutaj, bo to w sumie motanie :)21 Otóż, zamontowałem dzięki pomocy PiRomana przełożenia 4.875 w moim miśku. Jak ktoś się będzie porywał, to kilka rad:
- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym :)21
Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.
A ja z 4.875 przekładałem na 5.29 warto :)21 :)21
Nie wk...wiaj mnie, drugi raz tego nie będę robił :)21 Inna sprawa, że ja czasem parę km pogonię, więc 5.29 na kołach 33 cale mogłby na asfalcie być za wolne. Teraz przy 2000 rpm mam ok 85 km/h, w sam raz do dostojnego przemieszczania się.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: zandi » pn gru 03, 2012 12:14 pm

A i ja sie pochwale a jak :)
Pajero 3.0 v6
Lift zawiechy 2 cale
Lift Budy 2 cale
Przełożenia 4,875
Oponki 32 cale kopia simex
Manualne sprzęgiełka
Felgi od patrola 16
Tylna blokada dyfra
Wszystkie gumy zastąpione polibuszami
Wyspawana rama i zakonserwowana :)
Wszystkie sworznie łączniki nowe
Przerobiony wspornik układu kierowniczego z przekładni od angola
Snoorkel
Nowe sprzęgło
Wymienione wszystkie płyny
Poszerzenia z gumy :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: acinski » pt cze 28, 2013 5:58 pm

Kopie w forum i czuję się jakbym tu pierwszy raz zaglądał.

Powiedzcie mi jakie sprężyny zapakować do krótkiej pojary aby ją troszkę podnieść.
Wszędzie dywagacje i nie potrafię znaleźć konkretu.
Tył mojego nowego nabytku lekko siedzi.
Lift budy już niedługo, ale wyrównałbym przód z tyłem i teraz. Co wstawić.
Patrol to z tego co znalazłem 8cm, zupełnie zbędne.
Podniósłbym tam ze 2-4cm max.
O podkładkach pod springi różne opinie, ale głównie dywagacje teoretyków.
Konkrety proszę od użytkowników w stylu miałem, założyłem, działa i tyle podniosło.
Ew, ma ten i ten zobacz i zapytaj.

Samochód nie będzie brał udziału w rajdach ani offroad. Ot od czasu do czasu zobaczy błoto dla radochy ale głównie ma mnie cieszyć i być lansowną zabawką, w której najlepsza z żon będzie się prezentowała jak trzeba, a kolesiom z biura obok zazdrość jajca poschną jak rodzynki.
Zatem jeśli podkładki pod springi robią w takim przedsięwzięciu to kupię, tylko mi to opowiedzcie bo sprzedawca powie mi wszystko co będę chciał usłyszeć.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: bilans » pt cze 28, 2013 6:13 pm

wstaw springi od długiego pajero
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Richat » pt cze 28, 2013 6:45 pm

na razie nie rób nic, załóż koła 32" i wystarczy.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: acinski » pt cze 28, 2013 6:57 pm

Zrobić coś muszę. bo koła nie podniosą mi tyłu do poziomu.
To mówicie, że springi od długiego pajero wyrównają go nieco? Mogą też podnieść troszkę faktycznie bo przecież cięższy jest długi.
Jest to zacna myśl. Dzięki.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: acinski » pt cze 28, 2013 7:06 pm

Powiedzcie mi jeszcze czy z dwójki sprężyny pasują do jedynki?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Richat » pt cze 28, 2013 7:25 pm

w jedynce sa sprezyny?
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości