Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Moderator: Kosiarz
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Adas jak bys chcial sie pozbyc zbednych gratow z samca za jakis wysokoprocentowy przelew to daj znac:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
cała buda Pajero waży 200kg, więc nawet jak zostawisz klatkę i ramę to wyjdzie 1300kg a gdzie jakieś poszyciaJarosław Pieron pisze:Adas pisze:moja waga to auto gotowe do jazdy, czyli szpej i ....
od lewej Suzuka 1100kg po prawej pajero 1510kg jak z tego po prawej zrobić 1200kg
Nadwozie suzy nic nie warzy.Zwal te blachy to wyjdzie 1200
Drzwi warzą 30 kg a progi i słupki są zlepione z potrójnych blach

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Ostatnio zmieniony czw paź 06, 2011 8:04 pm przez Jarosław Pieron, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
wywal syf z ramyAdas pisze:cała buda Pajero waży 200kg, więc nawet jak zostawisz klatkę i ramę to wyjdzie 1300kg a gdzie jakieś poszyciaJarosław Pieron pisze:Adas pisze:moja waga to auto gotowe do jazdy, czyli szpej i ....
od lewej Suzuka 1100kg po prawej pajero 1510kg jak z tego po prawej zrobić 1200kg
Nadwozie suzy nic nie warzy.Zwal te blachy to wyjdzie 1200
Drzwi warzą 30 kg a progi i słupki są zlepione z potrójnych blach
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
ramę mam zapiankowanąJarosław Pieron pisze: wywal syf z ramy
Co do wagi to nadal nie wierzę, koła stalowe z bedlokami, jedno waży 50kg, czyli reszta 1000kg

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Robiłem go od podstaw od gołej ramy wyrzucałem co idzie nawet belki pod reduktorem i belka tylna odeszła.Adas pisze:ramę mam zapiankowanąJarosław Pieron pisze: wywal syf z ramy
Co do wagi to nadal nie wierzę, koła stalowe z bedlokami, jedno waży 50kg, czyli reszta 1000kg
Sprężyny z 10 druta zaciski alu,przekładni alu i skrzynia biegów od jedynki jest cała z alu a nie żeliwna jak w dwójce a koła robiłem sam i na pewno nie mają 50 kg.Fakt wciągarki ni ma.
Suma sumarum i się uzbiera
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
znacie moze masę v6 3,0 silnika ze skrzynią ?
odnośnie wypieniania ram - nie polecam pianki poliuretanowej z budownictwa. bardzo chłonie wode i może być słabo rozprężona w takich miejscach jak rama - sprawdzone.
Polecam piankę 2 składnikową - polchem lub laminopol, ideałem jest epoxydowa
odnośnie wypieniania ram - nie polecam pianki poliuretanowej z budownictwa. bardzo chłonie wode i może być słabo rozprężona w takich miejscach jak rama - sprawdzone.
Polecam piankę 2 składnikową - polchem lub laminopol, ideałem jest epoxydowa
wildcat F50 w wersji rurka z IS
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 9:33 pm
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
ja zostawiłem otwartą z przodu i z tyłubpuchowski pisze:znacie moze masę v6 3,0 silnika ze skrzynią ?
odnośnie wypieniania ram - nie polecam pianki poliuretanowej z budownictwa. bardzo chłonie wode i może być słabo rozprężona w takich miejscach jak rama - sprawdzone.
Polecam piankę 2 składnikową - polchem lub laminopol, ideałem jest epoxydowa
po rajdzie wkładam wąż i płukanko
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Witam.Mam możliwość odkupienia od znajomego dystansów do felg o grubości 48mm.Doradźcie jeśli macie doświadczenie w tym temacie czy będzie to miało znaczący wpływ na zniszczenie przegubów i półosi czy może szukać węższych.Są to lekko używane dystanse stalowe.Cena za komplet 400 zł.Warto wziąć?
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
za tą cenę to kupisz z aluminium, stalowe to pewnie z 5 kg ważąrafilon pisze:Witam.Mam możliwość odkupienia od znajomego dystansów do felg o grubości 48mm.Doradźcie jeśli macie doświadczenie w tym temacie czy będzie to miało znaczący wpływ na zniszczenie przegubów i półosi czy może szukać węższych.Są to lekko używane dystanse stalowe.Cena za komplet 400 zł.Warto wziąć?
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
za tą cenę to kupisz z aluminium, stalowe to pewnie z 5 kg ważą[/quote]
Miałeś rację.W zaprzyjaźnionym sklepie off road aluminiowe 38 mm kosztują 420 zł.No i doradzili że do pajero 50 mm w dodatku stalowe to zabójstwo dla przegubów i całego zawieszenia.Przed liftem zawieszenia też nie kazali tego zakładać bo podobno po podniesieniu powinny być z przodu 30mm a z tyłu 38 mm
Miałeś rację.W zaprzyjaźnionym sklepie off road aluminiowe 38 mm kosztują 420 zł.No i doradzili że do pajero 50 mm w dodatku stalowe to zabójstwo dla przegubów i całego zawieszenia.Przed liftem zawieszenia też nie kazali tego zakładać bo podobno po podniesieniu powinny być z przodu 30mm a z tyłu 38 mm
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
a to dlaczego??rafilon pisze:Przed liftem zawieszenia też nie kazali tego zakładać bo podobno po podniesieniu powinny być z przodu 30mm a z tyłu 38 mm
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Prawde mówiąc nie spytałem,bo mi sie trochę śpieszyło.Podejrzewam że przy założeniu amortyzatorów z liftem 2 i drążków skrętnych zmieni się rozstaw kół.Nie wiem nie chcę głupot pisać bo zielony w tym temacie jestem.Mówili też coś że przód trzeba wzmacniać czy coś takiego po po założeniu wyciągarki trochę sobie przód przysiadł,więc może to ma jakiś wpływ na te dystanse
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
A wrzucę tutaj, bo to w sumie motanie
Otóż, zamontowałem dzięki pomocy PiRomana przełożenia 4.875 w moim miśku. Jak ktoś się będzie porywał, to kilka rad:
- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym
Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.

- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym

Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re:
gossy pisze:Zmienia, u mnie po lifcie przodu na geometrii do poprawki byl kat pochylenia kola.PONTAR pisze:No dobra, ale jedno pytanko.....
czy podkręcenie na drążkach z przodu zmienia geometrię i którą jej część???
Słyszałem różne opinie (i czytałem), jaka jest prawda??
Podkrecajac drazki zmieniasz katy pracy wachaczy (gorny i dolny maja rozne dlugosci i sa mocowane w roznych punktach ramy)
Sposób na poprawę pracy wahaczy : podkładki pod mocowanie wahacza = zmiana pochylenia koła.
poprawienie skoku wahacza = podkładki pod sworznie
Pierwsze i drugie można kupić na allegro, ewentualnie przeszukać fora i popytać. Ja sprzedaje podkładki pod sworznie właśnie na allegro w trzech grubościach. Jeśli kogoś interesuje temat to wiadomość PW.
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
się szykuje wycieczka darmowa, i bez ryzyka bankructwa biura podróży...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
A ja z 4.875 przekładałem na 5.29 wartoKabal pisze:A wrzucę tutaj, bo to w sumie motanieOtóż, zamontowałem dzięki pomocy PiRomana przełożenia 4.875 w moim miśku. Jak ktoś się będzie porywał, to kilka rad:
- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym![]()
Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.


wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Nie wk...wiaj mnie, drugi raz tego nie będę robiłbilans pisze:A ja z 4.875 przekładałem na 5.29 wartoKabal pisze:A wrzucę tutaj, bo to w sumie motanieOtóż, zamontowałem dzięki pomocy PiRomana przełożenia 4.875 w moim miśku. Jak ktoś się będzie porywał, to kilka rad:
- uważać na śruby mocujące piastę tylnego koła, wieniec czujnika abs uniemożliwia ich wymianę bez rozpruwania łożyska. U mnie skończyło się na wymianie całej półosi, bo sił brakło na rozbieranie tego.
- tera najważniejsze - wewnętrzna półoś w przednim moście jest inna niż w 4,625 (inny wieloklin), dlatego warto kupić cały most a nie tylko dyferencjał.
- i na koniec, warto sprawdzić, czy olej z mostu jest spuszczony, bo przy montażu można się zdziwić, ja w sobotę zaliczyłem kąpiel w oleju przekładniowym![]()
Jeździ się sympatycznie, zakres obrotów i reakcja na gaz dużo bliższa oryginałowi (na 33 calach), operacja na pewno warta zachodu, niemniej czasochłonna i pracochłonna, mi w sumie zajęła 2,5 dnia nieśpiesznej pracy przerywanej grillem i jeżdżeniem za duperelami. Spinając się i unikając komplikacji, mając wszystko na miejscu, dałoby się to ogarnąć w jeden dzień.![]()

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
A i ja sie pochwale a jak
Pajero 3.0 v6
Lift zawiechy 2 cale
Lift Budy 2 cale
Przełożenia 4,875
Oponki 32 cale kopia simex
Manualne sprzęgiełka
Felgi od patrola 16
Tylna blokada dyfra
Wszystkie gumy zastąpione polibuszami
Wyspawana rama i zakonserwowana
Wszystkie sworznie łączniki nowe
Przerobiony wspornik układu kierowniczego z przekładni od angola
Snoorkel
Nowe sprzęgło
Wymienione wszystkie płyny
Poszerzenia z gumy




Pajero 3.0 v6
Lift zawiechy 2 cale
Lift Budy 2 cale
Przełożenia 4,875
Oponki 32 cale kopia simex
Manualne sprzęgiełka
Felgi od patrola 16
Tylna blokada dyfra
Wszystkie gumy zastąpione polibuszami
Wyspawana rama i zakonserwowana

Wszystkie sworznie łączniki nowe
Przerobiony wspornik układu kierowniczego z przekładni od angola
Snoorkel
Nowe sprzęgło
Wymienione wszystkie płyny
Poszerzenia z gumy




Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Kopie w forum i czuję się jakbym tu pierwszy raz zaglądał.
Powiedzcie mi jakie sprężyny zapakować do krótkiej pojary aby ją troszkę podnieść.
Wszędzie dywagacje i nie potrafię znaleźć konkretu.
Tył mojego nowego nabytku lekko siedzi.
Lift budy już niedługo, ale wyrównałbym przód z tyłem i teraz. Co wstawić.
Patrol to z tego co znalazłem 8cm, zupełnie zbędne.
Podniósłbym tam ze 2-4cm max.
O podkładkach pod springi różne opinie, ale głównie dywagacje teoretyków.
Konkrety proszę od użytkowników w stylu miałem, założyłem, działa i tyle podniosło.
Ew, ma ten i ten zobacz i zapytaj.
Samochód nie będzie brał udziału w rajdach ani offroad. Ot od czasu do czasu zobaczy błoto dla radochy ale głównie ma mnie cieszyć i być lansowną zabawką, w której najlepsza z żon będzie się prezentowała jak trzeba, a kolesiom z biura obok zazdrość jajca poschną jak rodzynki.
Zatem jeśli podkładki pod springi robią w takim przedsięwzięciu to kupię, tylko mi to opowiedzcie bo sprzedawca powie mi wszystko co będę chciał usłyszeć.
Powiedzcie mi jakie sprężyny zapakować do krótkiej pojary aby ją troszkę podnieść.
Wszędzie dywagacje i nie potrafię znaleźć konkretu.
Tył mojego nowego nabytku lekko siedzi.
Lift budy już niedługo, ale wyrównałbym przód z tyłem i teraz. Co wstawić.
Patrol to z tego co znalazłem 8cm, zupełnie zbędne.
Podniósłbym tam ze 2-4cm max.
O podkładkach pod springi różne opinie, ale głównie dywagacje teoretyków.
Konkrety proszę od użytkowników w stylu miałem, założyłem, działa i tyle podniosło.
Ew, ma ten i ten zobacz i zapytaj.
Samochód nie będzie brał udziału w rajdach ani offroad. Ot od czasu do czasu zobaczy błoto dla radochy ale głównie ma mnie cieszyć i być lansowną zabawką, w której najlepsza z żon będzie się prezentowała jak trzeba, a kolesiom z biura obok zazdrość jajca poschną jak rodzynki.
Zatem jeśli podkładki pod springi robią w takim przedsięwzięciu to kupię, tylko mi to opowiedzcie bo sprzedawca powie mi wszystko co będę chciał usłyszeć.
Dziadek 2,5TD `98
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
wstaw springi od długiego pajero
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
na razie nie rób nic, załóż koła 32" i wystarczy.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Zrobić coś muszę. bo koła nie podniosą mi tyłu do poziomu.
To mówicie, że springi od długiego pajero wyrównają go nieco? Mogą też podnieść troszkę faktycznie bo przecież cięższy jest długi.
Jest to zacna myśl. Dzięki.
To mówicie, że springi od długiego pajero wyrównają go nieco? Mogą też podnieść troszkę faktycznie bo przecież cięższy jest długi.
Jest to zacna myśl. Dzięki.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
Powiedzcie mi jeszcze czy z dwójki sprężyny pasują do jedynki?
Dziadek 2,5TD `98
Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę
w jedynce sa sprezyny?
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości