Biegi ciężko wchodzą - jakie jeszcze przyczyny?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Biegi ciężko wchodzą - jakie jeszcze przyczyny?

Post autor: Gołąb » czw kwie 06, 2006 6:06 pm

Kilka dni temu zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, przy wstecznym nawet zgrzytnie. Oczywiście przeszukałem zaraz forum i znalazłem możliwe przyczyny:

Pada sprzęgło,
Pada docisk,
Pada wysprzęglik,
Pada pompa - brak płynu, zapowietrzony układ,

ale...pojechałem w teren w niedziele i po dość gwałtownym przejeździe przez mały rowek biegi zaczeły wchodzić jak w masło :o
Tak było przez kilka dni a teraz znowu się zaczęło.
I o co tu chodzi?
Dziś sprawdziłem płyn, wysprzęglik, pompę i wszystko gra
przynajamniej tak mi się wydaje :-?

Czy kogoś spotkało już cos podobnego?
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » czw kwie 06, 2006 6:28 pm

poduszki moga byc przy skrzyni i reduktorze pozrywane :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » czw kwie 06, 2006 7:14 pm

ja stawiam na zapowietrzajacy sie silownik sprzegla :)4
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » czw kwie 06, 2006 7:52 pm

Poduszki pod reduktorem OK ale wysprzęglika nie odpowietrzałem, przyznaje się. Wszystko możliwe - pompa sprzęgła jest podpieta pod zbiornik z płynem hamulcowym i to z boku.
Wczoraj dolałem pod poziom. Możliwe, że podczas jazy w przechyle siłownik się zapowietrzył....
Oby to było to. Jutro koniecznie sprawdze :)2
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » czw kwie 06, 2006 8:32 pm

To sprawdz jeszcze pompe sprzegla czy cisnienie daje bo jak nie to wysprzeglik nie bedzie wysprzeglal do konca i wtedy tez jest kicha :)2

Tak mialem u siebie i wymienilem pompe sprzegla na nowa i jest :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » czw kwie 06, 2006 8:41 pm

Pompa chyba OK, bo jak babona za kierownicą posadziłem i kazałem sprzęgło wciskać a sam w kanale siedziałem i obserwowałem to wysprzęglik działa. :)2
Może tak być, że za małe ciśnienie daje i wysprzęglik nie do końca wysprzęgla - bo właśnie takie efekty są - jakby do końca nie wysprzęgłało..
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
rtrwoga
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: ze skarpy

Post autor: rtrwoga » czw kwie 06, 2006 9:00 pm

Gołąb pisze: bo jak babona za kierownicą posadziłem i
kurde kto to jest babon :D ??
sprzęgło może być zapowietrzone pakuj jeszcze raz babona :P i odpowietrzaj :)2
bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw kwie 06, 2006 9:23 pm

rtrwoga pisze:
Gołąb pisze: bo jak babona za kierownicą posadziłem i
kurde kto to jest babon :D ??
sprzęgło może być zapowietrzone pakuj jeszcze raz babona :P i odpowietrzaj :)2
jak sie to odpowietrza ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw kwie 06, 2006 9:54 pm

no dawajcie tą instrukcje odpowietrzania bo ;

1; obiawy podobne

2; klasycznie jak hamulce to nie wychodzi bo pedał w podłodze zostaje

i tak jakby płynu nie chciał zaciągnąc z zbiornika !!

3;ze sprężarką niby odpowietrzałem i jest jako tako

przed nowym rokiem wymieniłem gumki w siłowniku i pompie

wszystko wyczyszczone , tarcza nabita , łożysko dociskowe wymienione

łapa wysprzęglająca prosta i nawet regulacje na tej łapie zmotałem

bo sobie wymyśliłem że może siłownik nie orginalny

tak w zasadzie to pomysłów zbrakło i siły mnie opuściły

i się juz przyzwyczajłem :lol: :lol: :lol:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt kwie 07, 2006 7:42 am

jest jeszcze regulacja przy pedale

ostatnio to robiłem bo objawy były identyczne - Bojach świadkiem

skończyło sie na reparaturce pompy bo juz poprostu cisnienia nie dawała i tak tyci tyci brakowało do pełnego wysprzęglenia (albo kilka kopnięć w sprzęgło) + regulacja ustawienia wysokości "brania" sprzęgła przy pedale
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt kwie 07, 2006 8:29 am

jak sie to odpowietrza ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt kwie 07, 2006 9:31 am

normalnie
jeden cisnie pedał drugi popuszcza zaworkiem przy wysprzęgiku
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt kwie 07, 2006 11:26 am

majcher pisze:normalnie
jeden cisnie pedał drugi popuszcza zaworkiem przy wysprzęgiku
aha, normalnie :P
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt kwie 07, 2006 9:31 pm

no to nadal nic nie zmienia :cry:

przy pedale to wiem - regulowałem i i i i i :)3

a kąkretnie to czy podkręce przy pedale czy na łapie to tylko pare

wysprzegnięc jest dobrze a potem po staremu :x :x :x

jekieś pomysły ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt kwie 07, 2006 9:40 pm

+ AND + pisze:no to nadal nic nie zmienia :cry:

przy pedale to wiem - regulowałem i i i i i :)3

a kąkretnie to czy podkręce przy pedale czy na łapie to tylko pare

wysprzegnięc jest dobrze a potem po staremu :x :x :x

jekieś pomysły ??
no to chyba coż gumkami nie tak, bo jak podkręcasz i przez chwile jet ok, a póxniej nie, bo jak jest koniec sprzęgła to nic nie pomorze chyba nawet na chwilę.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt kwie 07, 2006 11:00 pm

juz pisałem ale jeszcze raz :lol:

z tej przyczyny wymieniłem

wszystkie gumki w pompie i siłowniku ( płynu nie ubywa )

docisk zostal stary ale jest :)2

łozysko oporowe

tarcza nabita

i nadal jakby deko za mało wysprzęglone !!

ma kto jaki pomysł ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » pn kwie 10, 2006 4:46 am

No i lipa jak na razie - odpowietrzenie nic nie dało, bez zmian...W tygodniu biorę się za pompę, potem wysprzęglik a potem.... :cry:
Mam nadzieję, że nie będzie potem :)
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn kwie 10, 2006 6:43 pm

Gołąb - to jak zmienisz już gumki w pompce i wysprzęgliku , zmienisz tarcze,

odpowietrzysz - to pozostanie Ci to co mi ;

Przyzwyczajć sie - :lol: he :lol: he :lol:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » pn kwie 10, 2006 6:54 pm

No i sytuacja się wyjasniła :)2 :)2 :D
Po sprawdzeniu pompy sprzęgła, wysprzęglika zacząłem się bliżej przyglądać mocowaniu skrzyni i reduktora...
Maciek z Krakowa pisał coby sprawdzić poduszki pod skrzynią i reduktorem. Pod skrzynią była OK, ale pod reduktorem....wogóle nie wystepowała więc nie było co sprawdzać. Po prostu poprzedni właściciel nie załozył takowego elementu a ja mając auto od czterech miesięcy nie dopatrzyłem się ich braku :lol:
Dopiero dziś na kanale przyuwazyłem gwintowane otwory po lewej stronie redutora :lol: i zacząłem się zastanawiać :) po co są :wink:
Po zastosowaniu 2 desek i lekkim podniesieniu reduktora biegi zaczeły wchodzić jak marzenie :)2
Przyczyna odnaleziona, teraz tylko zdobycie brakującego elementu.
Jak ktoś ma na zbyciu to na priv proszę :wink:
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt kwie 11, 2006 7:18 am

sam poduszka

ted-gum

podobno mieli mieć na magazynie jakieś 65zł

z tym że ty jeszcze potrzebujesz mocowanie
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » wt kwie 11, 2006 9:07 am

No właśnie w tym mocowaniu problem - jak nie znajdę to będe musiał coś zmotać.
A swoją drogą to wytrzymała bestia - tyle czasu bez poduszki i nic :)
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt kwie 11, 2006 10:25 am

sprawdź jak wygląda poduszka pod skrzynia na belce bo mogła się nadwyręzyc od momentu skręcajacego
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » wt kwie 11, 2006 3:11 pm

majcher pisze:sprawdź jak wygląda poduszka pod skrzynia na belce bo mogła się nadwyręzyc od momentu skręcajacego
Ta na belce wygląda na nienaruszona. Jakie są efekty ewentualnego jej uszkodzenia?
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt kwie 11, 2006 3:13 pm

Gołąb pisze:
majcher pisze:sprawdź jak wygląda poduszka pod skrzynia na belce bo mogła się nadwyręzyc od momentu skręcajacego
Ta na belce wygląda na nienaruszona. Jakie są efekty ewentualnego jej uszkodzenia?
ze jest naruszona
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » wt kwie 11, 2006 5:49 pm

majcher pisze:
Gołąb pisze:
majcher pisze:sprawdź jak wygląda poduszka pod skrzynia na belce bo mogła się nadwyręzyc od momentu skręcajacego
Ta na belce wygląda na nienaruszona. Jakie są efekty ewentualnego jej uszkodzenia?
ze jest naruszona
Miałem na myśli efekty np. stuki, wibracje itp. :D
Jesli chodzi o "ten" efekt to jest OK :)2

Pomogła też regulacja pompy - biegi wchodzą jak nigdy dotąd. :D
Pajero Long 2.3 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości